Maart 2012 uitgerekend!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Happymom2010, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    onze combi test was ook goed! duurde bij ons 3 kwartier aangezien de kleine enorm beweeglijk was! ook super om te zien.

2. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Framboos en Just me; wat heerlijk kun je onbezorgd gaan genieten. Volgende week zaterdag krijgen we onze familiecar. station.
    wordt even wennen met rijden denk ik.
    Afgelopen woensdag met onze dochter naar het speeltuintje geweest. Ze vond de glijbaan helemaal super. leuk om te zien.

3. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Framboos en Just me, fijn dat de test goed was!!!! Lekker gevoel he?
    Ik ben gisteren voor de 2e keer bij de vk geweest. Het hartje was weer overduidelijk hoorbaar. Altijd een mooi moment!!!!!!
    Hoe gaat het met jullie 'toestand" ? Nog last van kwaaltjes? Of lekker aan t genieten?
    En groeien jullie al mooi?
    Ik ga vanmiddag ff de stad in om een paar broeken te halen. Heb wel zw.kleding van vriendin, maar wil natuurlijk zelf ook ff shoppen.
    Kan alles nog wel aan hoor, maar merk wel dat mijn broeken strakker gaan zitten, dus......we maken het onszelf lekker gemakkelijk!!!!
    Fijne dag allemaal!!!!!!
    Lila

4. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier worden de kwaaltjes (had er gelukkig niet veel) minder, heb wat meer energie. slapen gaat helaas nog steeds slecht..... zal wel niet veel beter worden. kleding gaat nog prima, kan alles nog aan!! als ik net als mijn moeder ben, duurt dat ook nog wel even.

5. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Ook hier neemt de misselijkheid af. Heb er enkel nog last van als ik uren niks heb gegeten en echt honger heb. Dan moet ik soms nog naar toilet hollen.. Maar al bij al is het veel beter dan voorheen.
    Waar ik nu wel last van heb, is dat ik bepaalde geuren niet meer kan verdragen. Zelfs eraan denken maakt me misselijk. Dus als het huis wat ruikt na het koken, dan weet ik echt met mezelf geen weg. Zo had ik laatst een hele voorraad bolognesesaus gemaakt voor in de diepvries.. jekkes! En heb ook last met geurende handzeep. Maar als ik dat dus vermijd, gaat het best goed ;)

Vanochtend ben ik ook alweer 5km gaan joggen! Voor het eerst in 6 weken, wat ben ik blij! Ik voel me echt veel beter.. ook omdat ik bijna 2kg al ben bijgekomen. En met wat sport verbruik ik toch een paar calorietjes, he.

Wat kledij betreft, ook ik heb me vorige week 3 zwangerschapsbroeken aangeschaft, heb ze nog niet aangehad. Ik heb nog 1 jeans waarvan de rits vrij laag zit, die kan ik nog aan, maar de rest daar wurm ik me niet meer in, dat spant teveel. Die 2kg die erbij is situeert zich dus overduidelijk ter hoogte van mijn buik. Verstoppen wordt moeilijker. Mijn moeder vertelde dat zij bij haar zwangerschap slechts 7kg was aangekomen, nou, ik hoop dat het een beetje in de genen zit.. al lijkt het er voorlopig niet echt op! Haha!

6. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    dat van die geuren herken ik wel! heel raar dat je nu opeens dingen anders waarneemt...... ik heb al wel een positie rokje aan gehad, daar zie je verder niets van en is gewoon een leuk rokje!

7. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    ja, die kledij is soms echt leuk en hip, he. Nog steeds nauw aansluitend en zo.. gelukkig is het niet meer zoals 30 jaar geleden en zijn het geen tenten meer.

8. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    ja inderdaad! moet je in een soepjurk of oversized kleding lopen...... nee, dan fijn de mode van nu! net zo hip (of niet) zoals je je nu ook kleedt.

9. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Het valt me op dat een heleboel van jullie toch voor de prenatal screening hebben gekozen. Wij hebben dat niet gedaan. Zijn jullie al ouder, dat de risico's voor een afwijking groter is? Wat is de rede dat jullie het wel hebben gedaan?

10. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @Loveazra: ben er 30, dus nog geen risicogroep. De kans is klein dat er een afwijking is natuurlijk, maar als je de zekerheid kan hebben, waarom niet dan. Van de kostprijs heeft de gyn niks gezegd (en was zodanig overdonderd want we moesten dat in 2sec zitten beslissen of we dat onderzoek wilden, dat ik er niet naar gevraagd heb), heb zelf vandaag achterhaald dat dit toch weer een aardig centje is.

11. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    volgens mij moet je het wel zelf betalen als je onder de 36 bent, maar dat hangt af van je verzekering. ik ben 36 en dat is ook de reden dat we dit wilden weten.

12. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haai
    Vanmiddag twee zw.broeken gekocht.......idd leuk! Niet meer van die hobbezakken..............
    Wij hebben geen extra test gedaan, vroegen ze nog wel, ik ben 35 nl.
    Ga nu lekker mijn bedje in..........eerst nog ff piesen op de pot voor MvM.....nog 1 weekje!
    Trusten!
    ;)

13. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Dames voelen jullie de baby al? Het is me 2de kindje en ik ben 13w2d maar ik voel nog niks. Me buik is ook nog niet aan het groeien :(( gelukkig woensdag naar de vk hopelijk kan ze het hartje laten horen dan ben ik weer gerustgesteld

14. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden.
    Ik heb mijn zw. broeken ook alwwer en wwek of 2 aan. Zit toch beter. Ik had al een 5 kilo over van de vorige zwangerschap. Dus een buik had ik al wel, al geloof ik dat het hier toch langzaam begint te groeien. De kwaaltjes zijn hier ook afgenomen. Alleen nog steeds onwijs gevoelige tepels. Maar dat vind ik wel een goed teken. Wij gaan geen test laten doen. Ik ben 34 en ben in 2010 bevallen van een gezonde dochter. De enige zorg die wij hebben is CF. maar dat wordt met de hielprik uitgezocht gelukkig. En mogelijk dat we bij de 20 weken echo nog iets met de darmen kunnen zien. maar dat duurt nog even.

15. T82

T82 Lid

17 jul 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik lees zo nu en dan met jullie mee. de combitest op vrijwillige basis (onder de 36 jaar) kost 149,- euro. Wij hebben het wel gedaan, maar dat is voor ieder natuurlijk een eigen keuze. Voordat je zo'n test doet moet je goed weten wat je met de uitslag gaat doen. Als die niet goed is en je doet er verder niks mee (laat het kindje gewoon komen) heeft testen naar mijn idee niet zoveel niet. Behalve dan dat je je erop kunt voorbereiden. Het blijft echter een kansberekening, dus zekerheid geeft het niet...

16. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo
    Volgens mij kan je het kindje nog niet voelen....................
    (heb ik al eens gelezen).
    Met mijn eerste voelde ik met 18 weken plopjes in de buik.....
    Fijn weekend!
    Von

17. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste voelde ik het met 17 weken, dus daar kijk ik naar uit. Balen voor manlief want hij kon het 5 weken later pas voelen.

Voor we het weten voelen we ons helemaal happy omdat we het kindje kunnen voelen. vrijdag gaan we het hartje luisteren. Het lijkt soms zo onwerkelijk. al hebben we al een kindje. Helemaal als het weer even duurt voordat je het kindje live te zien krijgt.

18. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar Veel Geluk!
    Vrijdag weer hartje horen.....leuk....en bijzonder he??
    Veel plezier!

19. vlindertje77

7 nov 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een week geleden ook de 2e echo gehad, was echt superleuk om weer even te kunnen kijken. Jeetje wat is het kind gegroeid! Uitgerekende datum is 19 maart. Afgelopen maandag weer bij de verloskundige geweest, hartje geluisterd. Alles was goed (ligging baarmoeder, bloeddruk, ijzerwaardes, hartslag etc). Dus was weer helemaal gelukkig :)
    Misselijkheid word wel iets minder. Heb nu een aantal goede dagen en dan een paar slechte dagen. Hoop dat t snel helemaal goed gaat. Ben nog wel vaak moe. 1 November krijgen we de 20 weken echo en dan kunnen we (hopelijk) ook zien wat het gaat worden. Wij gokken zelf op een meisje, maar een jongen is ook meer dan welkom!
    Afgelopen weekend voor t eerst zelf kleertjes gekocht, jeetje dat is toch wel super hoor! We hadden wel al een aantal dingen gekregen van onze ouders.
    Ben inmiddels wel al behoorlijk wat aangekomen bij me buik, sinds een paar dagen draag ik ook van die zwangerschaps jeans omdat mijn spijkerbroeken pijn begonnen te doen (de knoop etc.) gelukkig hebben ze bij prenatal echt mooie modellen, dus ben er helemaal gelukkig mee.

20. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Heb zelf ook af en toe al een positie broek aan, heb een zwarte en een spijkerbroek van de h&m. Het zijn tegenwoordig gelukkig idd normale moderne modellen.

Heb net controle gehad bij de vk, uitslag van bloedtest was goed, bloeddruk nog wel wat laag maar heb er nu geen last meer van.
    Ook naar het hartje geluisterd, die was luid en duidelijk, prachtig om te horen.
    Heb de papieren meegekregen voor de 20wk echo en natuurlijk gelijk een afspraak gemaakt.

Deel Deze Pagina