Maart 2012 uitgerekend!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Happymom2010, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    ben blij te lezen dat er toch meerdere dames zijn die al positiekledij heben aangeschaft of al dragen. Heb vandaag voor het eerst mijn positie-jeans aan en man, wat zit dat 100x beter dan die normale jeans die al ferm knelde! :)
    Dan zijn jullie toch ook wel al iets verzwaard? Aangezien dat die buik ook met iets gevuld moet zijn (welicht lucht en water in dit stadium?) Bij mij is er ongeveer al 2kg bij. Ik tracht me er niet in op te jagen.. al huiver ik soms van de gedachte 30kg aan te komen door vocht op te houden of zo.. gewoon ondergaan, zeker, en denken dat aankomen 'mag' aangezien ik zwanger ben.

2. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar ik wel van baalde, was mensen die zeiden dat ze zo afgevallen waren van borstvoeding geven. Nou bij mij werkt dat niet. Alles moet op eigen kracht er weer af. Ik heb 3 maanden borstvoeding gegeven, maar ben er niet van afgevallen. En nu ben ik nog steeds zwaarder als voor de eerste zwangerschap. Heb me al voorgenomen dat als nummer 2 er is. Ik regelmatig een sportschool ga bezoeken om weer op mijn oude gewicht te komen. Voor nu laat ik mijn gewicht maar zo, maar na de bevalling dan ga ik weer hard strijden.

3. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Ik dacht dat mijn misselijkheid langzaam maar zeker aan het wegebben was... maar na een rustig weekje is het nu terug. Vooral na het avondeten begint mijn maag pijn te doen en dit tot wanneer mijn eten eruit ligt. Dit was zo eergisteren en gisteren. Zelfs vanmorgen kon ik mijn eten niet binnenhouden.. Ik kan niks meer binnenhouden, zelfs geen water. Ik zit nu op mijn werk en kan me echt niet concentreren zo!

Hopelijk gaat het jullie beter!

4. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Framboos....

Wat een ellende zeg die misselijkheid!!!!!!! Jeetje, echt kl.ten!!!!!!
    Kan me voorstellen dat je je niet op je werk kan concentreren.
    Nou, hoop dat je de dag een beetje doorkomt!!! En dan genieten van het mooie weekend!!!
    Sterkte!

5. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo dames,
    Heb net de laatste pagina's even door zitten lezen en zou graag met jullie mee willen kletsen!
    Ik ben morgen 17 weken zwanger van ons 2e kindje. We hebben een dochter F.eikje van 3 jaar en vorig jaar heb ik helaas een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad met een hele lange nasleep. Nu super blij dat het goed gaat!! Nog wel misselijk, maar hoop dat dat binnenkort voorbij gaat...
    O ja, 3 maart is mijn uitgerekende datum en nu maar wachten op de 20 weken echo op 17 oktober, best wel spannend vind ik!

6. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @Maartje: welkom hier! Proficiat met de zwangerschap en goed om horen dat de kleine het goed maakt. Al 17 weken en toch ook nog voor maart.. ik ben 13 weken, maar het is dan ook maar voor 29 maart :D

@lilaatje: dank je voor de bezorgdheid, meid! Ik ben gisterenochtend nog naar huis gegaan, ik had al moeten kotsen op het werk en ik was echt niet goed. Ben thuis in bed gaan liggen en wat proberen slapen. Ik heb ook primperan in huis gehaald, tegen misselijkheid en braken. Het helpt precies toch een beetje. Ben op anderhalve dag ook 1,5 kg afgevallen.. arme kleine..

7. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Maartje, klets maar gezellig met ons mee.
    Ik ben een week minder ver dan jij......16 weken nu.

Framboos: Hoe is het met je???? Zakt je misselijkheid wat af!!!
    Hoop het zo voor je!!!!!!!!

Fijne zondag!

Lila

8. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    En jullie natuurlijk ook allemaal van harte met jullie zwangerschappen!!!!
    Leuk om te lezen hoe het anderen vergaat die ongeveer net zo ver zijn.

Geniet allemaal van het heerlijke weer!

9. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,
    Framboos: jakkes hopenlijk gaat het gauw over. ik heb het af en toe ook nog. We hebben vrijdag een goed hoorbaar hartje gehoord. een fijne bevestiging.

Maartje: gefeliciteerd, fijn dat deze zwangerschap goed verlopen is.

10. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    Framboos, kun je primperan zo zonder recept krijgen??
    Hier ook nog steeds geregeld misselijk en spugen... Had gehoopt dat het met 17 weken inmiddels over zou zijn. Heb van de ha emesafene zetpillen gehad, maar die helpen niet echt. Ik heb er inmiddels wel weer wat betere dagen tussen zitten. Maar ik hou er maar rekening mee dat het nog even kan duren, was bij mijn dochter ook zo. Toen heb ik 's morgens gespuugd tot mijn bevalling. Toch is deze zwangerschap heel anders dan de eerste. Ervaren jullie dat ook zo (voor degenen die al eerder zwanger zijn geweest)?

Morgen gaan we het kindje erkennen en daarna controle bij de verloskundige.

11. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal

Wat vervelend om al die verhalen over misselijkheid te lezen. Hier alles oke. Voel me prima, nergens last van.............vind het soms nog zo onwerkelijk dat ik zwanger ben (word er soms een beetje onzeker van, hebben jullie dat ook?).
    Het is mijn tweede zwangerschap, maar zover precies hetzelfde als de eerste. Alleen eerste paar weken beetje raar gevoel in de buik en gevoelige (en grotere) borsten. Verder niks!
    Verbeelde me vorige week dat ik iets voelde, gekriebel. Het zou kunnen. Ga zo weer lekker op de bank liggen...in de hoop een teken uit mijn buik te krijgen!

Veel geluk, wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gehoord. Toch weer en geruststelling he?????? Super!!!!!!

Wij hebben drie weken geleden ook ons kindje erkend. Stelt niets voor he? Maar ja...moet wel ff gebeuren!!
    Fijne avond allemaal!!!

12. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @Maartje: ik had een voorschrift voor Pimperan liggen, de gyn had me dat twee consultaties geleden meegegeven, maar toen was ik niet danig misselijk, dus was er toen niet achter gegaan. De apotheker zei dat ik er ook zonder voorschrift kan omkomen, indien ik nog meer zou nodig hebben.
    Wat vreemd is, tussen 6 en 12 weken was ik vooral misselijk als ik een lege maag had. Nu voel ik me goed zolang ik niet gegeten heb.. eenmaal ik iets eet, ligt het uuuren op mijn maag. 5 uur na het eten kan ik dus nog boven de pot hangen.. normaal zou het dan allang moeten verteerd zijn, maar nee, hoor. Mijn maag is ook veel zuurder, dat merk ik.
    Heb de voorbije 3 dagen dus Primperan genomen (2 à 3x daags) en vandaag voel ik me weer tamelijk normaal voor het eerst.

Dames die hier helemaal geen last van hebben: WEES BLIJ!! HEEL blij! :)

13. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Framboos: ik hoop dat het gauw over gaat voor jullie.
    Lilaatje en Maartje: Toen ik zo misselijk was dacht ik het is een jongen. Maar zegt natuurlijk helemaal niks al heb ik wel het gevoel dat het een jongentje is. Nog 6 weken geduld dan komen we het te weten. Verder is deze zwangerschap niet heel anders. wel heb ik als ik nies last van mijn banden. dat is dan extra herkenbaar van de vorige zwangerschap. Al was ik net als bij de eerste ook bang dat het mis zou gaan. Ik heb nooit een miskraam gehad en bij de eerste geen bijzonderheden, maar ik lees teveel internet en tijdschriften, waardoor ik mij zelf bang maak. Wat dat betreft ben ik blij dat de eerste zwangerschap zo probleemloos verlopen is.

Signalen van zwanger zijn, zijn: zeer zeer gevoelige tepels die ook donkerder zijn. verder vermoeidheid, maar dat trekt langzaam weg. gevoelig tandvlees. en van tijd tot tijd misselijk, maar niet heel erg.

14. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve mensen

Wat is het rustig op dit forum???
    Of zijn jullie allemaal naar een ander Maart groepje gegaan????

Lila

15. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Neenee, gewoon effe niks te melden eigenlijk.. moest 4 weken wachten tot volgende echo en ben nu halverwege, zodus.

Ik merk dat mijn maag precies 10x kleiner is geworden of zo? Ik kan gewoon zelfs geen normale porties meer eten, altijd maar 1/3 van hetgeen ik vroeger zou gegeten hebben en dan voel ik dat het nóg uren zwaar op mijn maag ligt. Als ik vb een tas thee drink, kan het zijn dat ik moet kotsen, gewoon omdat mijn maag pijn doet wegens 'te vol' en dan komt de thee er weer uit. Hebben jullie dat ook?

Buiten dit ongemakje niks speciaals.. hoe is het met jullie?

16. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend voor je dat kotserige gevoel.........
    Hier alles oke. Voel me prima, nergens last van. Had ik met mijn eerste zwschap ook niet.
    Ik word alleen soms wel wat onzeker............donderdag over een week pas weer naar de vk. Eind oktober 20 weken echo.
    Zal blij zijn als ik de kleine uk regelmatig voel bewegen.......

Voelen jullie al wat????

17. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat alles weer zijn gangetje. Vrijdag was ik ziek, kon niks binnen houden. gisteren een kinderstoel opgehaald die we via marktplaats gekocht hebben. nu hebben we 2 dezelfde. staat wel zo mooi.
    ik voel nog geen babytje. maar de vorige keer duurde het tot 17-19 weken dat ik het kon voelen. we hebben 15 nov. onze 20 weken echo.

18. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden!

Lilaatje, hoe ver ben jij nu? Bij de rest kan ik het zien aan de banner, maar van jou ben ik het kwijt...
    Ik snap dat het je soms onzeker maakt dat je nergens last van hebt, maar dat wil echt helemaal niks zeggen. Ik hoop echt dat je ervan kunt genieten! Nog wat gekriebel gevoeld?

Nee, erkennen stelt idd niets voor. Heb net wel alvast het formulier voor de aanvraag van het ouderlijk gezag voor zover ingevuld met een instructie voor mijn vriend wat ie allemaal moet meevragen bij de geboorteaangifte. Bij onze dochter was ie zo van de wap dat ie alle papieren en paspoorten bij de betaalautomaat van het ziekenhuis had laten liggen :D!

Framboos, wat lastig dat je nu zo lang last hebt van je eten. Bij mij was het ook zo dat ik elke 1,5-2 uur moest eten tegen de misselijkheid. Als je zo'n last hebt van maagzuur kun je ook rennies o.i.d. proberen. Wie weet helpt het?

Veel geluk, herkenbaar dat de verhalen die je om je heen hoort over misgelopen zwangerschappen je zo onzeker maken soms. Wat dat betreft ben ik blij dat we de 3 maanden grens nu allemaal voorbij zijn. Het is natuurlijk geen garantie, maar het grootste risico is geweken.
    Hoe oud is je kindje?

Hier gaat het sinds vorige week zondag stukken beter. Het lijkt echt of ik nu over mijn misselijkheid heen ben! Ik hoef niet meer zo vaak te eten en wordt niet meer misselijk als mijn maag leeg raakt. Wel moet ik recht uit bed een beetje gal spugen (sorry voor de details) maar dan is het ook echt over. Ben zo blij dat ik me weer wat meer mens voel!
    Verder afgelopen maandag bij de VK geweest en het hartje weer gehoord. Mijn dochtertje mocht op het knopje van de doptone drukken dus die was helemaal trots. Bloeddruk was ook mooi laag dus hopen dat dat zo blijft. Bij mijn dochter kreeg ik op het eind zwangerschapsvergiftiging, maar daar ga ik nu niet voor ;).
    Ik voel sinds 2 weken (16 wkn) bewegingen in mijn buik. Bij de eerste was dat met 17 wkn, maar dat is wel vrij vroeg. Het ligt ook aan de ligging van de placenta, als die aan de buikkant ligt voel je de bewegingen pas later. Ik begin het nu wel wat duidelijker te voelen, maar ik moet er wel echt voor gaan zitten/liggen. Als ik bezig ben voel ik het niet. Mijn vriend kan het trouwens ook nog niet voelen.
    Verder afgelopen vrijdag mijn 32e verjaardag gevierd. Was gezellig met een klein groepje en heb nog een bon voor babymassage gekregen van een vriendin. Ben benieuwd, heb dat nog nooit gedaan.

Geniet nog even van het mooie weer!

19. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Wat leuk MaartjeA zo'n lang bericht van jou!!!!!
    En fijn dat alles goed met je gaat!!!
    Jij hebt al leven gevoeld...wauw....speciaal he???

Hier alles oke. Ik ben nu ruim 17 weken zwanger. Helemaal bijzonder he????
    Je had het over een banner....hebben jullie allemaal een uitgebreid profiel aangemaakt ofzo??
    Ik kijk altijd alleen maar op deze site bij het forum (maart 2012 uitgerekend). Heb er eigenlijk zelf niets opgezet.
    Wat een weer he??? Jullie ook lekker aan het genieten??? Ik wel....morgen weer naar t werk. Hoop dat de kids (ben lerares) beetje lief voor me zijn morgen.
    Plof nu zo nog ff op de bank.....hang vanaf donderdag al van feestjes/verjaardagen aan elkaar.Gefeliciteerd nog MaartjeA met je 32e....leuk cadeau babymassage!!! Fijne avond allemaal!!!
    Lila

20. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Ook hier alweer 3 dagen minder en minder last van misselijkheid! Vandaag eigenlijk helemaal geen last! Ik hoef nu ook, net zoals Maartje zei, niet meer heel de dag door lopen te knabbelen. Ik kan gerust weer enkele uren zonder eten, zonder ziek te worden. Hout vasthouden, want vorige keer was het ook een week goed en dan weer een week slecht.. Ik geniet er nu alvast van!

@Veel geluk: ook hier hebben we deze week een kinderstoeltje in huis gehaald! :) De eerste aankoop! Woehoe!

Deel Deze Pagina