hoi meiden, sandrav welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. het klopt dat happymom geen bericht geschreven heeft, maar net als vele andere zwangere van dit forum hebben al veel meiden de 20 weken echo gehad en verteld wat ze krijgen.
Hallo allemaal weer..... Ook genoten van het mooie weer vandaag????? Tja, t is nu net iets over 7 al weer superdonker...... Had vandaag ook niet zo veel zin in dingen....beetje lui...hahahahaha...heb nu t idee alsof het al midden in de nacht is. (maar om nu al naar bed te gaan??????) SandraV, jij komt speciaal naar dit forum...is het hier ook zo rustig he????? Wij hebben vrijdag de echo, ben dan 21 weken. Mijn vriend wil graag weten wat het wordt, ik niet......Wat nu?????? Hebben jullie dit 'dilemma' ook wel eens meegemaakt???? Hahahahaha. Wil ook deze verrassing tot t laatst bewaren....... Nou, ik hoop dat bij jullie ook alles oke is. Ik ga nog maar ff op de bank liggen....wachten op trapjes van de kleine...hoe bijzonder zeg!!!!!! (morgen weer werken na een week herfstvakantie :x). Oh...heel erg, maar ben al bijna aan het aftellen tot eind januari!! Lila
Hoi dames, Gisteravond weer teruggkomen na een paar leuke dagen Disney. Wel vermoeiend hoor, je loop echt de hele dag door en 's avonds deed ik geen oog dicht op dat betonmatras:x maar het was een hele leuke ervaring, de kids wilden niet eens meer naar huis hahaha. Gaan we volgend jaar weer mama?? Nou, na die paar dagen ben je al falliet...dus maar even kijken of dat er volgend jaar nog in zit Vandaag was ik nog vrij en een verontrustend telefoontje gekregen...morgen moet ik op mij standaard vrije dag toch naar kantoor komen voor een ingelast gesprek. Het gaat al een tijdje niet zo goed en ik vermoed dat we morgen te horen krijgen of we volgend jaar nog werk hebben....wel spannend hoor, afwachten maar! Verder alles goed met jullie? De kleine nog gevoeld Lilaatje? Het dilemma waar je het over hebt, ken ik hoor Bij de jongens wilde ik het heel graag weten, mijn man bij de eerste niet, en bij de tweede maakte hem het niet zoveel uit. Nu willen we het eigenlijk allebei niet weten, we gaan nu voor de verrassing. Al moet ik wel zeggen dat ik hele sterke vermoeden heb dat ook deze weer een piemeltje heeft @MaartjeA, ben je aan het genieten van je vakantie? We hebben hier deze week ook herfstvakantie, maar ik moet woensdag, donderdag en vrijdagmorgen wel gewoon werken. Ik heb al wel een paar buikfoto's van zo'n 3/4 weken geleden, maar volgens mij is de buik nog niet veel dikker geworden. Hoor ook overal om me heen dat mensen nog niet goed kunnen zien dat ik zwanger ben. Ik heb eigenlijk nog maar een heel beschaaft buikje. Volgens mij was ik bij de jongens rond deze tijd een stuk dikker..woensdagavond moet ik weer voor controle naar de VK, ik heb enkele weken geleden zo'n doppler via Marktplaats gekocht. Ik verwachtte er niet zoveel van, maar het is superduidelijk! De jongens vinden het ook erg leuk zo nu en dan even naar het hartje te kunnen luisteren. Volgende week woensdag (2/11)heb ik de 20-weken echo, spannend. Qua gewicht weet ik nu eigenlijk niet. 3 weken geleden was ik totaal rond de 2 kilo aangekomen, maar de afgelopen weken zal er best wat bij zijn gekomen. Ik zal me morgenvroeg even wegen.... Ga zo nog even een ongelooflijke berg was wegwerken en daarna voor pampus op de bank, tot mails allemaal! groetjes Sandra
Haai Wat leuk SandraV.....Disneyland!!!! (lijkt me leuk...ben er nooit geweest!) Ja, het zal een hoop gesjouw zijn geweest. WAt spannend morgen op je werk!!!!! Hoop dat t nieuws voor jou nog een beetje meevalt!!!!! Ik moet nu nog het e.e.a doorlezen voor mijn werk, dus ik duik met een paar mappen op de bank (heb geen zin!!!!). Tja, je zit er meteen weer in na een weekje vakantie!!!!! De kleine voel ik gelukkig regelmatig, dus dat is genieten!!! Ook mijn buikje is nog niet zo heel groot, eigenlijk hetzelfde als bij de eerste. Klein rond buikje (hoop dat t zo doorgaat.) Denk dat ik er nu zo'n 2 kilo bij heb. Fijne avond! Lila
Lijkt me ook erg leuk om naar Disney te gaan! Nog nooit geweest. Ach ja nu maar een keer als de kleine er wat aan heeft hahahhaa. Ik voel de beeb ook echt heel vaak zittend, liggend maakt echt niet uit. Hij /zij laat wel weten dat ie er is hahaha. Ik vind zelf dat ik wel al een behoorlijke buik heb, je ziet nu echt wel heel goed dat ik zwanger ben. Ik heb mezelf niet gewogen, maar dat doe ik eigenlijk bijna nooit. Heb geloof ik ook pas sinds een half jaar een weegschaal in huis... Nog 7 daagjes en dan is de 20 weken echo wij willen wel heel graag het geslacht weten, we zijn te nieuwsgierig!
hoi meiden, nou hier een redelijk grote buik. Dat wordt wat als ik weer zolang op ukje moet wachten. Maar ook wel leuk want nu komen de reacties vanzelf. ik voel volgens mij ook af en toe de beeb. maar nog niet duidelijk. nog 3 weken tot onze echo. wij gaan wel horen of we een jochie krijgen of dat we nog een meisjes naam moeten zoeken. dat vinden we zo moeilijk. We denken allebei dat het een jochie is. wow nog een weekje voor een aantal van jullie en dan weet je of alles in orde is.
Lieve allemaal Donderdag al weer, wat gaat de tijd toch snel (of klinkt dit heel ouwemutserig????)Hier alles oke.....morgenvroeg om 9 uur echo. Spannend hoor!!! Gisteren nog maar even met mijn vriendje gebabbeld over het wel of niet willen weten vh geslacht. (voordat we daar met elkaar in discussie gaan, hahahahahaha). Ik kon wel wat redenen geven waarom ik het niet wil weten.Hij mij niet waarom hij het wel wou weten.............. Wil de spanning zo graag nog houden tot na de bevalling!!!! Voel de baby erg goed, zie zelfs mijn buik s avonds bewegen. Zo leuk!!!!!! Wat ook zo leuk is is dat mijn zoon elke dag even tegen de baby praat!!!!! Wel benieuwd naar alles wat er straks gaat veranderen hoor!!!! Hoop dat jullie je ook goed voelen en dat jullie kunnen genieten van een bijzondere zwschap!!!!! Ik ga nog even voor mijn werk bezig (op mijn vrije dag:x) ...maar wel met een bakkie koffie erbij!!! Hou jullie goed!!! Lila
Hoe leuk dat jullie allemaal al iets voelen bewegen. Hier nog niks te bespeuren, maar ik ben dan ook een tweetal weken minder ver dan jullie. Hier nog 2 weekjes wachten op de echo.
Nou..wij hebben vanmorgen de 20 weken echo gehad (ben morgen 21 weken!). En alles was goed!!! Wat een mooi en bijzonder moment zeg!!!!! Was wel weer zo'n emo-kip!!!! Hahahahaha.. Zo mooi......ons kindje zat echt te happen met het mondje, kon je zo duidelijk zien. Alles zag er goed uit gelukkig!!! En....we weten niet wat het wordt!!! Ben al helemaal blij dat alles er zo mooi uitzag!!! Jullie hebben ook gauw he??? Geniet van het mooie bijzondere moment!!! Fijn weekend!! Lila
gefeliciteerd met jullie kindje. fijn dat je er nu nog meer van kan genieten. wij moeten nog even 2 weken wachten.
Hebben jullie ook, net zoals ik, last van aders op je benen? Al zit het bij mij echt wel in de familie, tot voor de zwangerschap was ik de enige die er geen last van had. Maar nu al op 3 plaatsen een soort van paarse vlek, bestaande uit minieme paarse en rode adertjes. Dus geen spataderen die in reliëf op mijn benen liggen, maar eerder 'spinnewebjes' van hele kleine adertjes. Van ver lijken het wel blauwe plekken.
Lila, van harte met je mooie echo, super om te horen dat alles goed is. Ik moet nog een paar daagjes wachten, woensdag heb ik de echo. Ben wel benieuwd hoor, ik heb maar een klein buikje, hopen dat de kleine goed groeit. Helaas vorige week toch te horen gekregen dat ik 1 van de dames ben die na 12,5 jaar eruit moet. Ivm mijn zwangerschap zal ik nog wel tot volgend jaar augustus in dienst blijven en tot die tijd volledig worden doorbetaald. Ik zal dus volgend jaar weer moeten solliciteren....dat ik heeeeel lang geleden @Framboos, ik heb eigenlijk geen last van spataderen. Wel ben ik de laatste 3 dagen elke avond (zoals ook nu:x) kotsmisselijk. Beetje laat in de zwangerschap dus vraag me ook af of het daarmee te maken heeft. Heb ook een druk weekend gehad, onze trouwdag was gisteren en vandaag is mijn jongste alweer 7 geworden...jeetje, waar blijft de tijd. Ga nu zo lekker op de bank, fijne avond allemaal! groetjes Sandra
Hallo Framboos, dat wat jij hebt met je benen, herken ik niet!!! Zal t dan toch een familiekwaal zijn??? Sandra, gefeliciteerd met je jongste!!!!! Leuke dag gehad????? Helemaal gesloopt!!!!???? Wat vervelend dat je je nu zo misselijk voelt! Balen joh! Zal het kindje dan ergens op drukken ofzo???? En jee, wat balen van je baan zeg!!!!! Shit!!!! Helemaal opnieuw beginnen is altijd weer spannend lijkt me.......en eerst weer solliciteren. Mag ik vragen wat voor een werk je doet? Eerst maar op je kindje richten ........... Nu lekker met de benen op de bank.......(ik denk dat ik er lekker op tijd induik vanavond!). Lila
tjonge Sandra, dat is dan even balen. hopenlijk vindt je makkelijk wat anders. Dus je hebt de verjaardag van je zoontje gevierd. Dan zit je toch even in een andere fase dan met een ukkie.
Sandra, leuk dat de kids het zo leuk vonden in Disney! Maar wat een domper met je werk, en dat na zoveel jaar. Hoe sta je er zelf in? Wat doe je eigenlijk voor werk? Nog 2 dagen tot de 20 weken echo.... spannend zeg! Netjes hoor, pas 2 kilo aangekomen. Ik ben nu 5 kilo zwaarder, hoop dat ik niet al te zwaar ga eindigen. Vorige zwangerschap totaal 9,5 kilo op het eind. Nog gefeliciteerd met je zoon en trouwdag! Vlindertje, heb jij morgen je echo?? Alvast veel plezier. Hoop dat je een mooie beeb te zien krijgt! Veel geluk, ook moeite om een meisjesnaam te vinden? Wij ook! We zijn er echt nog niet uit... Waar doen jullie inspiratie op? Lilaatje, wat fijn dat de echo goed was, gefeliciteerd!! Mooi om te zien dat je kindje nu al helemaal compleet is!! En zo leuk hè om je buik te voelen en zien bewegen!! Mijn dochtertje komt 'haar' baby ook heel vaak kusjes en knuffels geven. Framboos, geen zorgen, die bewegingen ga je binnenkort vanzelf voelen. Adertjes... kan geen kwaad. Heb ik al sinds mijn 18e ongeveer, maar zijn wel erger geworden sinds mijn 1e zwangerschap. Volgens mij kun je ze naderhand weg laten spuiten als je je eraan ergert. Ik moet morgen weer werken na een weekje vakantie. Nou ja vakantie.... ik heb de hele week flink de griep gehad en ben nog niet helemaal fit. Lang geleden dat ik zo ziek geweest ben. Vanavond de 2e les zwangerschapsyoga gehad, lekker relaxt! Slaap lekker allemaal!
@Maartje: ondertussen voel ik ook al wat beweging in de buik ik moet er wel echt op letten, vooral 's avonds in de zetel kan ik het merken.. mijn buik beweegt dan ook! Als ik eet, wordt hij precies wakker, hehe. Mijn man heeft ook al eens kunnen voelen, vond hij wel speciaal! Ja, die adertjes, vervelend is dat! ik ga al jaren 3x per week lopen in de hoop een goede doorbloeding te hebben en dan nu met de zwangerschap heb ik toch prijs. Ik zou ze wel laten weglaseren, of met kleine spuitjes doen ze dat ook, maar da's pas nuttig na je laatste zwangerschap.. en ik wil er wel meer dan eentje. Dus nog een paar jaar, zeker.. Heb je last om een meisjesnaam te vinden? Wij het omgekeerde: we vinden geen jongensnaam!
Hallo meiden! Ik kom even spiekem om te kijken hoe het met jullie gaat! en las toevallig iets over beweging in je buik voelen.. ook ik voel nog alleen maar plopjes.. terwijl mijn man bij mijn zoontje al met 20w iets kon voelen.. dit keer ligt de placenta wel voor.. dat dempt de trapjes ook wat meer.. maar ik voel echt alleen nog maar vage plopjes en begin me er wel een beetje zorgen over te maken.. voelen jullie al allemaal jullie beeb goed trappelen? Verder lees ik dat er een aantal mensen deze week de 20w echo hebben, heel veel succes.. het blijft spannend, maar probeer ook te genieten van de mooie beelden! het blijft bijzonder zo'n klein minimensje in je buik! ik heb 2 weken geleden de 20w echo gehad en er werd voor de 3de keer bevestigd dat het een meisje wordt! super leuk omdat we al een zoontje van 18mnd hebben! ik kom vaker even spiekem om te kijken hoe het met jullie gaat! groetjes ele
Hoi meiden, Bedankt voor jullie felicitatie en lieve reacties over mijn werk. Ik ben er zelf wel vrij nuchter onder hoor, de uitdaging was er al een tijdje niet meer, ik probeer het ook wel weer te zien als een nieuwe kans. @Maartje: Maar 9,5 kilo? Wat netjes zeg. Ik was bij mijn eerste meer als 20 kilo aangekomen en bij de tweede geloof ik zo'n 15...ik hoop dat het nu wat minder zal zijn @Elegance: ik kan de baby wel goed voelen, maar ook een stuk later dan bij mijn vorige twee zwangerschappen hoor. Het verschilt echt heel erg per zwangerschap. De VK vertelde me vorige week nog dat pas vanaf een week of 24/25 je elke dag leven moet voelen. Probeer je er niet te druk over te maken, maar je kunt natuurlijk als je ongerust blijft altijd even met je VK bellen. Vanmiddag heb ik de 20-weken echo. Mijn man kan er helaas niet bijzijn. Ik mag niet spieken wat het gaat worden hihi. groetjes Sandra
Gisteren de 20 weken echo gehad, alles was helemaal in orde! Echt zo mooi om te zien wat ze allemaal bekijken en hoe dat gaat! Qua groei lag de baby ietsje voor, gemiddeld kwamen ze uit op 21 weken en 2 dagen en ben 20 weken en 2 dagen. Maar goed, grote vader groot kind denk ik hahahah. En we weten het geslacht!!! Het word een jongen :-D heel erg gaaf!
Fijn dat alles goed gaat met jullie???? En ....... nog even en iedereen heeft de 20 weken echo gehad!!??? Wat het voelen van je kind betreft, zegt niets hoor!! Is voor iedereen verschillend. Zeker als je placenta aan de voorkant ligt is de kans op voelen kleiner. Maak je geen zorgen!!!! Sandra...hoe was jouw echo??? Ben je alleen gegaan of moeder/vriendin mee?????? Vlinder: Een jongetje!!!!!! Leuk.....al bezig met namen???? Fijne dag allemaal!