Gooeedemorgen, jullie zijn er ook allemaal op tijd bij. Welkom Linnie. Tiepmiep: over een paar dagen al een echo, lekker!
Nou meiden, ik ben nu 5 weken zwanger van ons eerste kindje, en dus 7 maart uitgerekend. In eerste instantie heel erg blij, want ik had 2 knaltesten in mn handen, nadat ik dacht dat ik buikgriep had vanwege de misselijkheid! De test hoefde nieteens na te denken! Binnen 2 seconden stonden er 2 dikke strepen in beeld! Gister voor de zekerheid een echo gehad bij de gynaecoloog en die zag wel een vruchtzakje zitten, maar weet niet of het nou te vroeg is voor een echo of dat t misschien bbz is.... Dat kwam wel als een behoorlijke klap! Ze zegt wel dat er nog niks definitief is maar dat ik er wel rekening mee moet houden. Gister hebben ze meteen mn HCG gemeten. Ik word straks om 12.00 gebelt met de uitslag. Ik ben zooo benieuwd! Ik was zoooo blij en nu is de blijdschap ineens weggevaagd... Voor hetzelfde geld is er niks aan de hand en ben ik misschien nog wel iets korter als 5 weken waardoor er nog geen vruchtje te zien is. Hopelijk is mn HCG lekker hoor en blijft dit beebje lekker plakken! Oh wat duurt het nu lang tot 12 uur!
Hallo! Ik ben ZWANGER Had afgelopen zondag een extra gevoelige test gedaan van zanger en kids. Maar ik was niet zwanger. Vandaag is mijn NOD, en ik kon mezelf niet inhouden en dus toch een test gedaan. 2 streepjes......binnen no time.....Bizar! Ik ben zo blij. Het is zo snel gegaan! Ik ben 3 Juni met de pil gestopt, dus gelijk binnen een maand zwanger.... Heb het net mijn vriend verteld en hij had tranen in zijn ogen en zo blij. Echt leuk! Mag ik me ook bij jullie aansluiten?? Hebben jullie al last van symptomen? Ik voel me nog helemaal niet zwanger. Heb het alleen super heet nu ik die twee streepjes gezien heb Over een week naar Thailand op vakantie, dus hoop niet dat dat nog roet in het eten zal gooien....geen cocktails voor mij
Mammadoeeeee: jij ook? Wat goed zeg, dus toch wel. Gefeliciteerd. Leukkkkkk. Toch wel samen zwangerschapscursus, hihi. Ben gister al naar prenatal geweest en heb mijn eerste rompertje, en een heel leuk 9 maanden dagboek. @tiepmiep: Dank je. Ik heb een beetje kwaaltjes. Ben al anderhalve week heel licht in mijn hoofd en duizelig. En sinds zondag ook regelmatig heel misselijk, ik dacht alleen dat ik een griepje zou krijgen, maar dat bleek dus wat anders. Moet zeggen dat het vandaag super gaat, alleen heel moe vandaag. En mijn buik rommelt een beetje.
Je de gynaecoloog heeft me gebelt en alles lijkt er gewoon goed uit te zien! Mijn hcg was gister 2371 dus dat is best hoog voor 5 weken zwangerschap. Ze zegt dat de kans vrij klein is dat t met deze waarden toch buitenbaarmoederlijk is. Maandag om 14.30 heb ik weer een echo. Zij verwacht dat er dan gewoon een klein beebje te zien is in mn baarmoeder! Ben best opgelucht, maar toch eerst maandag nog maar even afwachten!
@Linnie, ja geweldig hè?! Verschillen we maar gewoon 4 dagen, wie had dat gedacht! Dat 9 maanden dagboek zag ik net staan ja. Ik was namelijk ook direct naar de Prenatal gegaan (Die grote in Aalsmeer) om daar een t-shirt voor mijn vriend te kopen met ik word pappa. Heb zijn reactie stiekem opgenomen, echt leuk om terug te kijken Ik had voor mezelf het mamma-boek en jouw zwangerschap dag voor dag gekocht. Heb ik tenminste weer wat te lezen. Ik ben ook moe en rommelende buik. Maar ben lekker vandaag en het hele weekend vrij, dus kan ik even bijkomen van het nieuws @beesie, gelukkig positief nieuws! Idd een lekkere plakbaby Maar waarom kreeg je dan al zo snel een echo als ik vragen mag?
@mammadoe: hahhaah ja was daar gister ook bij die prenatal. Werk er ook naast eigenlijk dus dat wordt nog leuk, hahha. Maar dat gevoel als je ziet dat het positief is, is onbeschrijfelijk he. Zooo raar is het en zo onwerkelijk. Stond ook echt te shaken, nog steeds soms. Heb gister nog een test gedaan voor de zekerheid, hahahhaha. Maar we verschillen idd maar een paar dagen, super leuk. Kunnen we samen gaan babyshoppen
@Mammadoe: Ik had al zo snel een echo omdat ik 5 dagen na mijn eisprong ineens pijn kreeg alsof ik weer een eisprong kreeg, en dat heeft 1,5 week aangehouden. Daarom wilden ze voor de zekerheid even een echo....
@beessie, aha vandaar. Nou hopelijk een gewoon zwangerschapsklachtje @Linnie, ja samen babyspullen shoppen. Kunnen we met z'n tweeen er een beetje afpingelen hihi.
Gelukkig dus goed nieuws! Zou je maandag al een kloppend hartje kunnen zien of is het daar sowieso te vroeg voor? Ik heb net nog eens getest met clearblue met indicator, gewoon voor de leuk. En er staat al zwanger 3+, terwijl ik nog niet eens vijf weken ben en het geen ochtendurine was
Zo de eeste symptomen zijn ik in ene begonnen. Hete opvliegers, en beetje misselijk af en toe een steek in de buik :s @Linnie, lees dat je een soort beginnend griepje dacht te krijgen en dat had ik dus ook afgelopen weekend. Grappig! Wel minder grappig dat ik toen dus aardig wat paracetamol geslikt had....
@Pickle: het hangt er net om of er een loppend hartje te zien is. Bij de ene wel en bij de andere pas na 7 weken... Spannend dus! @Mammadoe en Linnie: Ik dacht woensdag idd ook dat ik een buikgriepje te pakken gehad. Hartstikke misselijk en een rommelende buik... T is dat iemand anders aan me vroeg of ik niet toevallig overtijd was. Toen toch maar test gedaan en hartstikke zwanger! hihi
@beesie: dus ji had ook het idee dat je een griep kreeg? Wat grappig, hebben dus best veel mensen last van. Toen ik dat dacht begin van de week, kwam ik er ineens achter dat ik ook misselijk was. Dacht ineens van, he volgens mij ben ik misselijk, hahahha. Echt heel gek. Maar ik bleef koppig. Toen toch woensdag maar een test gedaan. En nog steeds verwachtte ik echt geen positieve test. Had niet verwacht dat het zo snel al raak zou zijn en dacht dat ik miss nu pas last had van ontpillen ofzo. Maar jij ben wel al weekje verder toch? Verder last van kwaaltjes? @mammadoe: die opvlieders herken ik ook, heb het eigenlijk al meer dan een week elke keer heeel warm, terwijl ik het normaal heel koud heb. Vooral als ik misselijk word krijg ik het heeel warm. Vandaag gaat eigenlijk heel goed, weinig last van gehad. Ben uit eten geweest en heb eigenlijk alleen daarna ff last gehad, toen wilde ik ook meteen weg. Ben ik naar mijn opa en oma gegaan om het te vertellen, mijn oma had de hele tijd tranen in dr ogen, elke keer kwam de zakdoek weer, zooo leuk. Morgen gaan we ff samen naar prenatal, gewoon ff spullen kijken. Leuk.
Hoi meiden, Als jullie het goed vinden kom ik hier ook meekletsen. Als alles goed mag gaan ben ik half maart uitgerekend (weet nog niet precies hoever ik ben. Groetjes
Gezellig Princess.. Welkom bij de club.. Van harte gefeliciteerd! Ben je er net achter? hoe voel je je?
@Linnie: Sorry ben een paar daagjes niet geweest... Ik heb behoorlijk wat kwaaltjes ja! ben de hele dag door met vlagen misselijk, ontzettend moe, pijnlijke borsten, erg prikkelbaar, alleen nog maar spa&fruit lemon cactus en sinas lusten... haha. Oh zooo spannend, ik heb vanmiddag om 14.30 echo. Hopen dat er een mooi knipperend lichtje te zien is! Vind het zo eng!!!!