Maart 2012 uitgerekend!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Happymom2010, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Little, hoop dat alles goed is. Doe rustig aan!

2. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    Little, fijn dat de vk straks even langskomt bij je. Laat je even wat weten?

Mupkuh, klopt het dat jij 1-3 bent uitgerekend? Dus ook al aan je verlof begonnen?

Gisteren weer controle bij de VK gehad; was allemaal weer goed. Heb alleen sinds een tijdje zo'n pijnlijk schaambeen en last van mijn SI gewricht dat benen optillen, opstaan van een stoel, omdraaien in bed en lopen continue pijn doet. Gisteravond kreeg ik van de docent zwangerschapsyoga het advies een bekkenband te gaan dragen. Iemand ervaring mee??

Hoe gaat het met de rest?

3. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Little: Ben heel benieuwd,.....doe je zo ff bericht!!??????

Hier alles oke. Vorige week weer kleine bloeding gehad, maar dit keer niet gebeld.
    Ben nu al tijdje bij huis....en vind t echt heel spannend worden.......over een paar weken hebben we een baby!!!!!! Wanneer (en hoe) gaat het beginnen!?????
    Ga dit weekend nog naar Rotterdam (terwijl ik in het oosten woon)....kan er al een beetje tegenop zien, stel je voor dat ik daar beval!! hahaha.
    Vrijdag komen ze de klossen brengen en dan gaat mijn bed de lucht in. Heb de hele tijd de neiging om mijn huis netjes opgeruimd achter te laten, want stel je voor...... Noemen ze dit nesteldrang?????

Ik heb geen ervaring met een bekkenband, dus daar kan ik je niets over zeggen! Kunt t altijd proberen toch??

Morgen extra groeiecho. Ik schijn een kindje te hebben met een groot hoofd, dus extra controle. Tja....hoefde me geen zorgen te maken. Als alles groot is (terwijl ik een bescheiden buik heb) laten ze het niet zo lang zitten.......

geniet van de koude dag...... Lila

4. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Verloskundige is nog niet geweest dus we wachten rustig af, wel urine weggebracht daar kwam niks uit,

@lila ; ja dat noemen ze nesteldrang haha, heb het ook zodra ik uit bed kom gaat de stofzuiger door het huis en alles moet spik en span ( ook al ben ik nog maar 33 weken haha).

Fijn he die extra groei echo's heb er ook al 4 gehad, en mijn kleine heb ook een wat vergroot hoofdje maar gyn zei nergens zorgen over maken aangezien die in zn geheel 2 weken voor loopt , elke x als ik kom, ik zelf twijfel nou gewoon of ik dan niet gewoon 2 weken verder ben,

Lekker genieten hoor van je weekend;) , anders moet je al die tijd nog thuis zitten afwachtte is ook niks ,..

Net heeft de kraamzorg gebeld ze komen 15 feb , ben benieuwd

5. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Little....

Wacht op je bericht van de vk..............

Lila x

6. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Ze heeft net gebeld ze kan nu niet komen, ivm een bevalling , balen :( ... De kleine heb net wel ff van zich laten horen ( nouja voelen haha) , Heb afgesproken dat ik morgen even op spreekuur kom, en als er in de tussentijd dingen veranderen, of als ik de kleine vanavond weer niet voel, dan moet ik weer bellen en dan probeert ze langs te komen,

7. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    Little, fijn dat je je kleintje weer even gevoeld hebt. Toch goed om morgen weer even langs te gaan...

Lila, inderdaad nesteldrang! Wel heel herkenbaar :). Ik kan er ook niet tegen als het ergens stoffig of rommelig is. Balen alleen dat ik zo veel aan mijn vriend moet vragen, want na een rondje stofzuigen schiet het al in mijn rug. Heb ook nog een to-do-lijst waar elke keer maar weer iets bij komt, haha!

Wanneer ben jij ook al weer precies uitgerekend?

Ik vind het ook wel weer heel spannend om te gaan bevallen. De vorige keer kreeg ik in 45 min. volledige ontsluiting en had een weeënstorm waardoor ik letterlijk niets meer kon, ook niet meer praten. Hoop niet dat dit nu gaat gebeuren terwijl ik alleen (met mijn dochtertje) thuis ben. Mijn vriend moet ook nog minstens drie kwartier rijden voor hij thuis is van zijn werk. We zullen zien...

Hoe was jouw bevalling destijds?

Fijn om morgen weer even te mogen kijken. Ben benieuwd hoe het met het hoofdje is...

Hier vandaag de po opgehaald en vanavond gaat het bed omhoog (moet ik 's nachts niet vergeten als ik met m'n slaapkop het bed uitstap). Wat een hoogte 80 cm!!

8. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Hihi...fijn dat jullie ook nesteldrang hebben....haha...en dat to-do lijstje ken ik!!!!!! Heb net de ramen van de binnenkant gedaan!
    Stofzuigen vind ik niet meer zo prettig, vraag ik aan mijn vriend. Zegt ie "Heb ik pas nog gedaan?" (ja,...voor zijn gevoel....:)). Morgen komt mijn moeder ook nog e.e.a doen. Ze past normaal 1 dag in de week op, maar dat hoeft nu niet meer. Toch blijft ze 1x per week komen voor. Morgen eerst de stad in, echo maken, broodje eten bij VenD en daarna thuis nog iets doen.
    Moeders kunnen er ook druk mee zijn he? Mijn moeder vroeg vorige week " Heb je wel een goede pyjama???" Hahahaha......moet er natuurlijk wel goed bij liggen he?

Maartje, ik ben 10 maart uitgerekend, dus bijna 36 wk zwanger. Je loopt iets voor. Ben je de vorige keer op tijd bevallen? Ik nl 6 dagen voor de uitgerekende datum. Een turbo bevalling.............
    Heb hetzelfde gevoel als jij........ Ook mijn vriend moet nog 45 min rijden van zijn werk. En de verloskundigen hebben los van elkaar gezegd: Wel snel bellen he????? Dus ik zei: Ja, en jullie snel komen he? Heb de vorige bevalling helemaal niet naar gevonden. Alleen het moment dat het "hoofdje staat" is een rot gevoel. Helaas had ik wel een subtotaal ruptuur, dus moest nog naar t ziekenhuis. Heb hier eigenlijk geen last van gehad, maar mijn angst is wel een totaalruptuur......dan heb je een probleem. Maar goed, ze hebben me beloofd indien nodig op tijd een knip te zetten (heb jij daar ervaring mee?????).
    Doe je voorzichtig als je vannacht je bed uitstapt!!!??????? Geen last van hoogtevrees?????
    Hou je goed!!!

Lila x

9. SandraV

SandraV Lid

19 okt 2011
    30
    0
    0
    Zwolle
    Hoi dames,

Sorry dat ik zo lang niets heb laten horen, ben best wel druk geweest eigenlijk. Heb een bellypaint laten maken voor het geboortjekaartje, is erg leuk geworden al zeg ik het zelf. Gisteren weer voor controle geweest naar VK. Beeb ligt nog steeds niet goed en volgende week woensdag gaan ze proberen het te draaien dmv een uitwendige versie. Hopen dat het gaat lukken, anders kan ik een thuisbevalling WEER op mijn buik schrijven...zou wel jammer zijn:(. Afgezien van het waardeloos slapen en de bekkenklachten gaat het eigenlijk verder heel goed. Ben nog steeds gewoon aan het solliciteren. Is eigenlijk nog lang niet nodig, maar ja...je moet toch wat te doen hebben he?;)

Hoe is het met jullie allemaal?

x Sandra

10. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik ben op 7 maart uitgerekend. vandaag is mijn verlof ook in gegaan! Allemaal heel spannend... Gewoon binnen 4 weken ben ik een mamma! best eng eigenlijk haha.
    baby kamer moeten alleen nog de details gedaan worden en verder is die helemaal af.
    gistere ook bezig geweest met geboortekaartje... moeten alleen nog de naam en geboorte datum invullen... Naam is echt nog een probleem.. we hebben maar geen naam die we beide helemaal geweldig vinden!!!
    Hoe doen jullie dat met namen?!?!

Morgen moet ik weer naar VK, we gaan het dan over de bevalling hebben... vind het allemaal maar eng!

11. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Wat is dit nu weer, ben duizelig, vlekken voor de ogen en misselijk..
    Begin het aardig zat te worden

12. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee...Little Miracle.....wat raar!!! Lekker de hele dag op de bank of in bed...als dat kan!!!
    Misschien te veel gedaan??????

En Melovekane...inderdaad erg spannend!!! Vind ik ook!! !Moet ook nog 4 weken, maar ja...t kan zo komen!!
    Wat namen betreft: Erg moeilijk. Wij hadden bij onze zoon twee jongensnamen en een meisjesnaam. Nu hebben we nog steeds die andere jongensnaam en meisjesnaam........vinden een paar andere namen ook mooi maar die hoor je zo veel (bv Lynn Tess) We hebben een lange achternaam dus houden de voornaam kort!!!!
    Ook wij moeten nog een geb.kaartje regelen.

Gisteren groeiecho gehad. Hoofdje nog steeds aan de grote kant, maar niets zorgelijks! Die vrouw schatte de kleine nu op 3100 gram, nu al!!! MOet om 13 uur naar de vk, zou me niets verbazen dat ze me met bv 38 weken gaan strippen......... wacht af!!!!!!!!

13. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Lila, ik hoorde van mijn gyn dat ze niet zomaar meer gingen strippen, mijn kleine wordt met 40 weken op 8 pond geschat , mag geen dag over tijd maar de gyn gaat de kleine niet halen, hij hoopt alleen dat ie twee weken eerder komt ( en ik hoop het ook haha) maar misschien heb jou gyn een ander beleid..

Vandaag weer de vk op bezoek gehad ( ben blij dat k verzekerd ben haha:p) zat wat eiwit in de urine en me bloeddruk was 135/70 , moet het nog even aankijken, heb dinsdag weer een controle en dan gaan ze verder kijken,.. pff baal hier echt zo van

14. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Nou bij de VK was alles ok! Bloeddruk was netjes (110/70), hartje klonk goed, hij lag goed. Dus niks te klagen :)
    we hebben de bevalling besproken, pfff werd er helemaal eng van. Toen ik thuis kwam eerst een uur liggen slapen haha.

Kreeg net de enveloppe voor de kaartjes binnen :) Dus die kan ik alvast gaan schrijven :D

@Lila: ja mijn man heeft een veel voorkomende achternaam dus ik wil een voornaam die niet veel voorkomt. Maar dat blijft moeilijk. Maar wil het nu toch wel graag beslissen een deze dagen! haha

15. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Hier gaat alles prima.
    Alleen gisteren en vandaag ernstig last van maagzuur.

Little vervelend die onzekerheid. Hopenlijk blijft alles goed gaan.
    Ik heb een buikband die ik soms gebruik als ik last heb van mijn banden. Het werkt echt ondersteunend.
    Ik heb namelijk wederom weer een grote buik. Maar dat geeft geen problemen.

Gisteren is ons meisje halverwege van de trap gevallen. Gelukkig viel het mee. ze zei boemie.

Hier voel ik echt per dag verschil in bewegen. de ene dag sterke schoppen en duwen.
    Andere dag een beetje duwen.

16. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    @ veel geluk : hoe gaat het nu met je meisje?,

ja het is allemaal vervelend, maar goed hij is de laatste dagen weer erg bewegelijk, dus weer even wat stress minder, al moet ik zeggen dat het me soms echt teveel wordt elke keer die onzekerheid

17. cvermeulen1979

cvermeulen1979 Actief lid

10 okt 2010
    419
    0
    0
    He meiden.

Ik ben vanmorgen verrast met een babyshower door mijn vriendinnen echt super leuk en verwend.
    Als klap op de vuurpijl kwam er een dame langs die een gipsbuik bij mij ging maken en die echt gaaf geworden nog bij werken dan kan ik kiezen wat ik ermee wil.
    Mozaiek od iets snders ik heb er weer een energieboost van gekregen helemaal happy xxx

18. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh...wat gaaf zeg...die gipsbuik!!!! Echt een uniek aandenken!!! Heb je al idee wat je gaat doen?????? (misschien ideeen op doen op internet???).
    En de baby shower!!! Leuk joh!! Hoor je toch niet vaak, in ieder geval hier bij ons niet!!!! Was vast erg gezellig!!!!

Geniet nog lekker na vanavond!!!

19. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    Little, heb je je controle al gehad vandaag? Is je urine nog nagekeken en hoe was je bloeddruk? Hoop alles goed!

En Lila, wat zij de VK van je groeiecho? Ben je er verder helemaal klaar voor of mag het nog even op zich laten wachten? Zeker spannend!!

Melovekane, netjes je bloeddruk. Ik had gisteren dezelfde! Ben er blij mee, want de vorige keer ben ik opgenomen met zw.vergiftiging.

Veel geluk, jakkes zo vervelend dat maagzuur. Hier houdt het ook maar niet op. Ik neem op advies van de vk Gaviscon en dat helpt redelijk.
    Zo dat was schrikken, je meisje van de trap gevallen! Gelukkig was ze er zelf niet heel erg van onder de indruk.

Cvermeulen, wat gaaf zeg zo'n babyshower!! Heerlijk om zo verwend te worden! Ook in mijn omgeving hoor ik het eigenlijk nooit. Leuk zo'n gipsen buikje!

Ik realiseer me nu heel sterk dat dit de laatste dagen/weken zijn dat ik het relaxed heb. Nog even en dan staat alles weer een tijdje op zijn kop! Mijn dochtertje gaat net als anders 3 dagen naar het KDV en de oma's, dus die dagen zijn voor mij echt luxe (ook al heb ik het wel nodig om juist dan even rustig aan te doen). Vind het nog steeds een onwerkelijk idee... :).

Hier alweer over de 37 weken, maar ze moet toch nog maar even in mijn buik blijven zitten. De bloeduitslag van afgelopen week was niet goed en ik heb bloedarmoede. Ik slik nu sinds vrijdag ijzertabletten, dus ik hoop dat mijn Hb snel nog wat omhoog gaat. Het zou jammer zijn als ik hierdoor bij veel bloedverlies bij mijn bevalling het ziekenhuis alsnog in moet.

Wellicht herkenbaar? Maar ik lig echt niet lekker meer in bed. Op rug gaat niet meer met dat gewicht van mijn buik en op mijn zij heb ik pijn aan mijn heupen en schaambot. Verder ligt dat plastic zeiltje er sinds dit weekend in, dus ik wordt telkens zwetend wakker... Laatste loodjes!

20. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    @Maartje : Vandaag controle gehad , alles was goed , maandag naar de gyn en die gaat beslissen of ze hem gaan halen met 37 weken dus ben erg benieuwd.

Spannend hoor je moet echt nog maar even :)

Deel Deze Pagina