Hallo allemaal! Omdat de mei-onderwerpen zo groot zijn en ik wat laat in kom vallen vroeg ik me af of het mogelijk was om ze nog wat specifieker te maken (als die er niet al is?). Ik zit nu op 34 weken van de eerste en woon in Eindhoven. Ik hoor graag of er meer mamma's-to-be in een vergelijkbaar schuitje zitten? Groetjes, Kim
Hoi hoi Ik ben ook bijna uitgerekend!! En woon in blixembosch in Eindhoven... Ga in het Catharina ziekenhuis bevallen!! (althans dat hoop ik...) Succes met de laatste loodjes!! Ik moet nog 1,5 week.... Maar mijn kleine meid ligt 1 week voor op haar groei dus vanaf nu is het gewoon iedere dag spannend!!!!! we zijn er ookhelemaal klaar voor..... Groetjes Juul
Hey, das leuk! Had geen reactie meer verwacht, grappig dat we zo dicht bij elkaar zitten qua weken en nog wonen ook! Ik woon in Gestel tegenwoordig en moet nog 3 weken.. Jij ook succes met de laatste loodjes dan, mega spannend zo allemaal op het laatst niet? Grtz, Kim
Abo Hoi hoi, Ik ben ook bijna uitgerekend, althans, ik zal met 38 weken ingeleid gaan worden in het Catharina Ow ja, ik woon dus ook in Eindhoven... tsja, er bestaan nogal twijfels hoe de wijk nu eigenlijk heet, want volgens mij zitten wij op de grens, maar ik hou net nu maar ff op Limbeek Ow ja, ik ben 39 jaar en zwanger van onze eerste. Groetjes, Djinti
Ja ook ik meld me hier aan. Ben 31jaar, zwanger van de 1e en kom uit Helmond. Wij zijn wel onder behandeling geweest in het Catharina Ziekenhuis ivm ICSI, maar daarna overgestapt naar eigen gynaecoloog in Helmond. Vandaag te horen gekregen dat het waarschijnlijk een keizersnee wordt. Volgende week donderdag hoor ik het met zekerheid. Spannend.
Zie je wel! er moesten meer zwangeren zijn als die baby afdeling bij de hema steeds leeg is ik ben overigens 25, uitgerekend op 14 mei en denk gewoon thuis te bevallen maar je weet het maar nooit.. zijn jullie ook op cursus in de buurt geweest? nog tips voor leuke uitjes, winkels, etc? Hoor goede verhalen over het catherina, ben benieuwd hoe het jullie allen vergaat.. @ henrykim waarom een geplande ks? Stuit?
@Henrykim: welkom! Ja dat vroeg ik mij ook af, waarom een geplande ks? @kimkimkim: Ik heb afgelopen maandag m'n laatste "les" gehad van de cursus. Heb helaas 3 lessen gemist, en heb het idee dat dat de belangrijkste lessen zijn geweest, want echt "pufles" heb ik niet gehad, maar ik denk maar zo, in het ziekenhuis zullen ze me er heus wel mee kunnen helpen. Leuke tips voor uitjes heb ik niet echt, ik ben blij dat ik het nog red om de hond uit te laten, maar verder dan dat kom ik momenteel eigenlijk niet. Qua winkels, ik ben over het algemeen het meest bij de Babydump geweest, maar dit komt ook omdat we er zo'n beetje bijna boven wonen, dus wel erg makkelijk... en ja, ik heb me aardig in kunnen houden Mijn ervaringen met het Catherina zijn wat minder, maar ik denk ook dat het aan de gyn. ligt die je hebt. Die van mij werkt er nog niet zo lang, en dat is in alles te merken, hij vergeet me papieren mee te geven die blijkbaar nodig zijn bij een groeiecho en ik vind hem altijd erg verward overkomen... Ik mag me vanmiddag weer melden bij de gyn. en dan hopen we te horen wanneer ik ingeleid ga worden (ivm zwangerschapssuiker), dus begin het nu allemaal wel erg spannend te vinden. Fijne dag allemaal!
hoi hoi, ja inderdaad een geplande keizersnee ivm stuit. Ik hoor het volgende week donderdag. Dan ben ik precies 37 weken. En er is nog hoop dat ze draait. We zullen zien. We weten wel zeker dat we geen draaipoging willlen. Kan ook niet aangezien mijn placenta aan de voorkant ligt en ik met 25 weken zwangerschap aan mijn galblaas geopereerd ben. Dus spannend allemaal!! Ik heb gisteren mijn laatste les gehad. Heb 10 lessen zwangerschapsyoga gevolgd. Erg leuk, ademhalings- en ontspanningsoefeningen. Was ook 2x met partner, kreeg je uitleg over hoe je elkaar kon steunen en enkele massage`s. Vond het verder wel fijn, lekker een uurtje ontspannen en echt wat alleen tijd om je heerlijk te richten op de baby. Ik merkte echt dat ze dan ook heel anders reageerde op mijn handen en zo. @ Djinti: en weet je wanneer je ingeleid gaat worden? Zal met 38 weken zijn denk ik of niet? Wel balen van je zwangerschapssuiker zeg. Moet je insuline spuiten of lukt het met een aangepast dieeet? Mijn ervaringen met het Catharina zijn heel goed. Echt een heel aardige gynaecoloog en tja verder ben ik natuurlijk heel veel op de IVF-afdeling geweest. En het is helemaal super dat het meteen de eerste keer gelukt is.
Goedemorgen allemaal, Ja ik weet wanneer ik me mag melden in het Catharina maar dat hou ik nog even voor mezelf i.v.m. evt. meelezers. Tsja m'n suiker... ik heb het eerst moeten proberen 1 week met aangepast eten, maar dat haalde ook niets uit, dus ik spuit al geruime tijd insuline. Daardoor weten we ook dat de kleine na de geboorte de couveuse in gaat om "af te kicken"... dat is wel iets minder, maar goed, ben wel blij dat we het vooraf al weten. Gelukkig was de diabetesverpleegkundige erg tevreden vrijdag, en de internist ook trouwens. En de diabetesverpleegkundige gaf me een grote pluim dat ik al zo lang de waardes goed kan houden, dat er maar weinig zijn die het zo voor elkaar krijgen... deed me toch wel goed... Nou zondag begon het... had de hele dag de kleine nog niet gevoeld en uiteindelijk om 16.30 toch maar het ziekenhuis gebeld (voel me dan zo bezwaard omdat ik dan weer bang ben dat ik me onnodig zorgen maak)... Enfin, we moesten meteen komen, erg goed opgevangen daar, meteen een echo gemaakt, met een goed kloppend hartje en bijna een uur aan de CTG gelegen. De kleine man was wel erg rustig, maar z'n hartslag was super. Ben naar huis gestuurd met de boodschap wel de volgende dag voor nog een extra CTG te komen... Dus gisteren wederom geweest, en alles was super... Kreeg gisteravond alleen een erg vervelend telefoontje. Ik ben aan mijn kant de eerste die zwanger is, dus m'n broertjes worden voor het eerst oom. Nu was toevallig het zusje van m'n schoonzusje ook zwanger (van een dochter), dus zij werd voor het eerst tante. Nu is zij alleen gisteren met 22,5 weken bevallen van hun dochtertje, die het helaas niet heeft overleefd... Houd me toch wel bezig merk ik.... Voor de rest voel ik me goed. Het zijn echt de spreekwoordelijke loodjes. Waar ik het meeste last van heb is het vocht vasthouden in m'n handen... Heb erg zere vingers, maar ach... als het daar bij blijft... Henrykim: veel succes morgen, laat je weten hoe het gesprek is gegaan? Fijne dag allemaal!
Hoi Dames, vanmorgen dus op controle geweest. En wat ik al dacht gevoeld te hebben vannacht. Ze is gedraaid van stuit naar hoofdligging. Dat was geen fijn gevoel, maar ik ben blij dat ze gedraaid is.... Haha de gynaecoloog geloofde het eerst zelf niet, maar de echo wees echt uit dat ze gedraaid was. Ze is nu dus ook nog niet ingedaald en er is nog best veel ruimte en vruchtwater. Dus de gynaecoloog zei al er is best veel kans dat ze nog terugdraait. We zullen zien. Volgende week woensdag weer op controle. Ze had alle papieren al klaar liggen om de keizersnee in te plannen. Deze zitten nu in mijn dossier voor het geval dat. Hopelijk niet nodig, maar ja we zullen volgende week zien. Wel nu het advies gekregen mochten mijn vliezen breken, meteen gaan liggen en dan liggend op achterbank naar het ziekenhuis en anders bellen naar de verloskamer en komt er een ambulance. Hopelijk is dat niet nodig. Ze vond wel dat mijn bekken erg smal aanvoelde. Ze zei ik weet niet of het hoofd wel in het bekken gaat passen. Dus volgende week bij nog steeds hoofdligging wordt daar even goed naar gekeken. Want als blijkt dat het niet pas gaat het vaginale bevalling nooit lukken. @ Djinti2011: jeetje meid wat vervelend nieuws van de zus van je schoonzusje. Ik snap dat dat je bezig houdt. Ook altijd schrikken als je je kleintje niet voelt, maar je moet dan ook gewoon bellen. Dan kunnen ze je gerust stellen. Vocht vasthouden, dat herken ik ook wel. Alleen helemaal niet in mijn handen. Mijn ringen kan ik nog aan, maar ik heb ze voor de zekerheid af gedaan. Bij mij is het vooral heel erg in mijn voeten. Dus ik loop gewoon heerlijk op slippers en zelfs die drukken helemaal in mijn voeten. En dat terwijl mijn bloeddruk zo netjes blijft! Hoe gaat het met de andere dames??
Hallo allemaal! Wel meegelezen maar nog niet geantwoord, bij deze.. Zo zie je maar weer dat iedereen zulke andere zwangerschappen heeft (en bevallingen natuurlijk!) Heftige verhalen ook wel, Djinti bijvoorbeeld van jou. Hier gaat alles echt helemaal volgens het boekje maar ben het meest bang geweest voor zo'n soort beëindiging van de zwangerschap: dat je er zelf echt helemaal niets aan kunt doen en het ineens over is. Jij ook sterkte, dit soort verhalen hebben bij mij ook best eens voor behoorlijk wat ongerustheid gezorgd, als je je kleine even wat minder voelt bijvoorbeeld. En HenryKim: wel fijn dat ze goed kijken naar de grootte van je bekken bijvoorbeeld! Je hoort ook vaak dat ze daar na een aantal uur weeën pas achter komen, toch wel prettig om op voorhand te weten toch? Dan kun je je erop voorbereiden of andere maatregelen treffen (zoals ks).. Heb je dr al terug voelen draaien of denk je dat ze nu nog netjes met dr hoofd naar beneden ligt? Spannend joh, voor woensdag! Zoals gezegd, hier gaat alles volgens het boekje. Ben de 14e uitgerekend dus nu is het grote afwachten toch wel begonnen. Moet zeggen dat het allemaal zo abstract is geweest (wilden alletwee wel graag papa en mama worden, maar dachten over een jaartje ofzo, deze dreumes komt dus wat eerder dan gepland en ik heb best lang moeten wennen aan het idee) tot ik van de week de week oude kleine van vrienden van ons vast had. Nu begint het besef eigenlijk pas ECHT te komen wat er zometeen gaat gebeuren en nu dat er is kan ik niet meer wachten om hem/haar te ontmoeten! Heel gek maar nu word ik dus ongeduldig Misschien een gek verhaal omdat veel van jullie dat vast al maaaaaaaaaaaaaaaaanden eerder hadden.. In ieder geval, heb wel redelijk wat kramp, vandaag ook opstaan, harde buik. bukken, harde buik. traplopen, harde buik.. dus wie weet gaat het nu snel gebeuren Ik gok op volgend weekend.. Mocht het overigens een ziekenhuisbevalling worden (ik heb nog geen idee wat ik moet verwachten dus geen definitieve keuze gemaakt) dan is het bij ons MMC, dat is echt om de hoek. Genoeg gekletst, benieuwd naar jullie updates..! Groetjes, Kim