Maart 2013 Ladies!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Eliseb82, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo lieve meiden,

Ik weet dat er al een topic bestaat voor ladies die in maart 2013 uitgerekend zijn, maar die leek al wat druk (en al veel geschreven..) dus dacht ik start een nieuwe, verse topic! Wie lijkt het leuk om aan te sluiten?

Ik ben zelf 6 weken zanger (hebben bijna 1.5 jaar moeten wachten en op dag dag dat ik ontdekte zanger te zijn, vernomen van de ha dat mijn man flink verminderd vruchtbaar is). Echt enorm veel geluk gehad dus :) Mijn broeken voelen al veel strakker aan en verder heb ik continu "druk" op mijn buik. Ik voel echt van alles :)

Het lijkt me super om deze bijzondere tijd met jullie te delen.. wie lijkt het leuk om mee te praten?

Veel liefs, Elise

2. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hoi,

Ik vind het wel leuk om mee te doen!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap, wat bijzonder zeg, al helemaal in combi met die uitslag van je man op de dag dat je zwanger bleek! Gaaf!!

Ik ben zelf ook 6 weken zwanger, van nummer 2. Op de eerste verjaardag van mijn zoontje had ik een posi test in handen!
    Eerste zwangerschap Clomid moeten gebruiken omdat ik niet zomaar een eisprong had van mezelf. Toen was het in ronde 1 raak.
    Dit keer dacht ik eens te kijken of ik intussen wel iets had wat op een eisprong leek. De eerste ovutest die ik deed was gelijk knalpositief, en nja.. het resultaat is duidelijk :D Superfijn dat het dit keer zonder ziekenhuisbezoekjes en meds is gelukt, en gaaf om te weten dat mn lijf dus toch doet wat 'ie moet doen!

Hier nog vrij weinig te merken verder, 's avonds wel een plofbuik ;) Verder begin ik wel wat moe te worden en voelde ik vanmorgen iets wat op misselijkheid begon te lijken...

Hopelijk wordt dit een gezellig, niet al te druk ;) topic!

3. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    In dit forum is al een kleiner topic maart 2013, heb ik me net ook bij aangemeld, komen jullie daar ook bij?

4. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    @Ientje, leuk! Lijkt me super om ervaringen en belevenissen hier te delen! Nog van harte gefeliciteerd..wat bijzonder om te ontdekken dat je zwanger bent op de verjaardag van je zoontje! wow, een mooier kado kan je denk ik dan niet wensen! Hoe gaat het nu met je? Heeft de misselijkheid doorgezet?

Dit is mijn 1ste - dus voor mij is alles heel nieuw. Heb gisteren een boek gekocht met hele goede info, heb ik enorm veel aan! Mijn man is ook gelijk gaan lezen, zo leuk om te zien dat hij er ook zo mee bezig is!

Ik ben best moe, slaap dus best veel wanneer ik kan en heb continu een trekkerig gevoel in mijn onderbuik. Voelt een beetje zoals ongesteld-pijn. Verder heb ik veel meer honger dan normaal, ik merk aan mezelf dat ik echt vaker iets moet eten, al is het maar wat. Van misselijkheid heb ik(nog) niet last van..maar misschien komt dat volgende week wel ;)

Zijn er nog meer meiden die mee willen praten? Zou gezellig zijn!

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ja heel bijzonder! :)
    Nee, nog steeds niet echt misselijk gelukkig! Wel wat moeier aan het worden. Had ik vorige zwschap erg veel last van vooral in het begin.

Leuk dat je man ook zo geïnteresseerd is!
    Lekker veel slapen en eraan toegeven hoor, je lijf is gewoon hartstikke hard bezig! Al je energie gaat nu al naar je beeb. Bizar he!

Lijkt mij ook wel gezellig als er nog een paar bijkomen, vind de andere topics al te druk worden om me daar nog bij aan te sluiten ;)

Heb jij het al tegen mensen in je omgeving verteld?
    Wij van de week aan mijn ouders, en vandaag aan s-ouders. Zo leuk die reacties, ze hadden het echt nog niet verwacht!

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Oja, heb jij al een afspraak bij de verloskundige voor een intake?
    Ik mag ma de 13e, dus nog ruim 2 wk geduld... Wachten duurt lang! ;)

7. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Ientje! Wow, al de 13de naar de vk! Lekker snel! Ik mag pas op de 23ste voor intake en echo (en bloedtest), dan ben ik 9 weken en 4 dagen, wel laat vind ik zelf. Misschien ga ik morgen even bellen om het iets eerder te plannen, ik hoop dat ze dat toelaten! Ik ga me dan echt wat geruster voelen als ik het hartje krijg te horen..ahhh.. het aftellen is begonnen!

Ik heb het mijn ouders en oma al verteld. Mijn man heeft het ook zijn ouders en oma verteld. Iedereen super happy en verrast omdat ik het er eigenlijk nooit over had.

Merk jij dat je buik al iets groeit omdat dit je 2de is? En voel je je ongeveer hetzelfde in de eerste weken vergeleken met je 1st? Ben benieuwd hoe jij dit ervaart!

Vanochtend voelde ik me een beetje misselijk - toen ik was ging eten ging dat snel voorbij. En ik begin ook behoorlijk moe te worden..poeh, heel bizar inderdaad! Wat leuk, meis je bent 2 dagen eerder uitgerekend dan ik!! ik ben op 24-03-2013 :)

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Jij dus nog langer wachten.. Hopelijk kun je eerder terecht! "vroegah" lieten ze je gewoon pas in de 12e week komen omdat dan het ergste gevaar geweken was en je dan wat meer zekerheid hebt of het goed zit. Kan natuurlijk na die 12e wk alsnog fout gaan maar die kans is aanzienlijk kleiner.
    Dus met 9w4d zit je vergeleken met toen wel vroeg, maar ik kan me goed voorstellen dat het nu erg lang duurt voor je!
    Maar onthoud wel, hoe vroeger je een echo krijgt, hoe groter de kans dat er niet veel te zien is en dat je dus alsnog moet wachten! En die onzekerheid lijkt me al helemaal slopend!
    Want als je bijv een late innesteling hebt gehad, ben je eigenlijk minder ver dan je denkt en is het vruchtje ook nog veel kleiner. Snap je? Dus daar op afgaand kan ik wel begrijpen dat vk's langer willen wachten, om die eventuele onzekerheid.

Mijn buikje was nog niet helemaal weg ;) maar ik merk wel dat ie 's avonds aardig ploft!
    Ik voelde me toen ongeveer hetzelfde geloof ik, weet van die allereerste weken niet meer zo heel veel af.
    Ik denk trouwens dat ik toch een dagje later uitgerekend ben. Moet banner nog even aanpassen maar geen zin in ;) Pas hem wel aan zodra ik die eerste echo heb gehad :)

9. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Hmm..misschien gewoon afspraak laten staan dan. Mijn man zij net ook: niet zo ongeduldig jij, 9 weken en 4 dagen is er waarschijnlijk veel meer te zien en een stuk zekerder dat het goed gaat dan veel eerder kijken.. Ik denk dat ik het dus laat staan! Bedankt voor je advies!

In welke regio woon jij? En hoe oud ben, als ik vragen mag ;) Ik ben 29 jaar en kom uit NH (Bussum).

10. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Abo!

11. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik ben ook een '82-er, maar ik behoor helaas al tot de helft die geen 20ers meer zijn :p

Ik woon in de omgeving van Rotterdam, een eindje weg dus!

Idd misschien wel zo verstandig om de afspraak te laten staan. Snap je ongeduld heel goed hoor! Wachten duurt nou eenmaal lang... Vooral nu!

12. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Oja, ik zag dat je 'abo' had getypt, maar als je je wilt abonneren op dit topic, moet je even bovenaan, vlak boven jouw eerste berichtje op 'onderwerp tools' klikken en dan abonnement toevoegen. :)

13. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Bedankt voor de tip!

Ik heb vandaag wat meer ongesteldheidspijn gevoel.. ahh wat ga ik dan opeens weer twijfelen of het allemaal wel goed zit. Maar goed, mijn lichaam is natuurlijk enorm aan het veranderen, het zal wel normaal zijn dit soort gevoel in mijn buik :)

Verder ontzettend (!) moe vandaag, beetje futloos zelfs..haha! Echt even wennen voor me gezien ik normaal gesproken echt vol energie ben! En het slapen is ook erg onrustig (moet namelijk ok echt 2x per nacht naar de toilet nu). Haha, even een onrustige dag/nacht dus!

Hoe gaat het met jou vandaag?

14. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ja die ongesteld gevoeltjes die herken ik, en o wat maakt het me weer onzeker, haha! Maar hoe je het ook wendt of keert, heel relaxed zijn die eerste weken gewoon niet! We moeten er maar even doorheen he..

Hier gaat t goed, merk ook wel meer moeheid en minder energie. Maar met een 1jarige om je heen kun je nou eenmaal niet heel de dag op de bank zitten he... ;) Stiekem wel een beetje blij dat ik maar 2 dagen werk, de andere dagen probeer ik lekker tussen de middag een tukje mee te doen met die kleine uk :) Lekker aan toegeven hoor!!

15. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hallo meiden!
    Ik zie dat het hier nog lekker rustig is. Ik las wel eens in mee in het andere maart 2013 forum, maar dat kan ik niet bijhouden hoor. Ik heb naast zwanger zijn nog andere verplichtingen... ;)

Ik ben zwanger van onze eerste. Super spannend! Kan niet wachten tot de eerste 12 weken voorbij zijn!

Volgende week donderdag de tweede echo. Erg leuk!

Spannende tijden he?

16. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hoi Cizmo! Leuk :)
    En gefeliciteerd ook!
    Wauw, je 2e echo al, loop je soms bij de gyn?

Ja zeker spannend, ik geloof dat ik pas kan gaan genieten als ik een mooi kloppend hartje heb gezien!

17. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hoi Ientje!

Jij ook gefeliciteerd!

Dat kloppende hartje heb ik gelukkig al gezien! Heel bijzonder! Maar ook geen garantie voor een goede echo volgende week, het helpt wel, maar blijft spannend.

Ik loop niet bij de gyn. Was zelfs in de tweede ronde al zwanger, dus erg lucky.

Bij de vk waar ik heen ga krijg je sinds 2012 standaard een vroege echo tussen 7 en 8 weken. Dit, om vroeg eventuele problemen zoals een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten. Nou ja, ik ben blij met de service. Hebben we mooi vast kunnen spieken bij het kleintje!

Jij hebt de 13e je eerste afspraak? Spannend! Ook een echo dan?

Hoe is het met de kwaaltjes?

Ik heb vooral steekjes, krampjes en het gevoel dat mn buik van binnen rond mn navel scheurt. Denk dat het bandenpijn is en ook van mn darmen komt. Verder moe en geen trek in warm avondeten.

18. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Welkom Cizmo!! Jij loopt inderdaad vast bij de gyn dat je je 2de echo krijgt? Wow, ben wel een beetje jaloers ;) Heerijk om gelijk zoveel zekerheid te krijgen! Keep us posted!!

Ientje, we moeten er inderdaad gewoon doorheen, de tijd gaat zo langzaam als je er op wacht ;) maar we komen er wel hoor... Wat fijn dat je 2 dagen in de week werkt, kan je inderdaad goed naar je lichaam luisteren en er aan toegeven!

Ik heb mijn eigen bedrijf, dus kan vaak ook mijn eigen tijden indelen - ideaal in deze situatie dus! Als ik mijn vorige baan moest volhouden (gestopt per 1 juli 2012) nu was het echt snel mis gegaan (veel stress, enorm veel reizen en veel verantwoordelijkheid voor een groot team). Dus ideale timing ;)

19. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Cizmo, we hebben tegelijkertijd gepost :) Mijn vragen zijn dus al beantwoord!

20. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb morgen een afspraak met Moeders voor Moeders - hebben jullie dit toevallig ook gedaan? Ik ben benieuwd naar de afspraak. Ze gaan weer een zwangerschapstestje doen, altijd leuk..haha

Deel Deze Pagina