Maart 2013 Ladies!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Eliseb82, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @cizmo: oh relaxed, fijn zeg dat ze dat nu standaard doen!
    In de 2e ronde, lucky! Fijn! Ik mag ook niet klagen, eerste kindje met behulp van hormonen, ziekenhuis, gedoe. En nu, eerste ronde raak! :D
    Ik hoop wel dat ik een echo krijg ja, ik vraag er gewoon om ;)

Elise, stoer een eigen bedrijf! Wat voor soort, als ik vragen mag? Ben wel nieuwsgierig :)
    Fijn dat je je tijden zelf in kan delen!

Ik werd vanavond toevallig gebeld door MvM, ze komt maandag.
    De mvm test die ze bij mijn vorige zwschap deden was zó'n knaller, dat dat de enige is die ik heb bewaard :) Hopelijk dit keer weer zo'n knallert!
    Ze schijnen een zomeractie te hebben, dat je een boek erbij krijgt. En ook een armbandje of ketting geloof ik, vorig jaar de armband genomen dus ik ga dan dit keer maar voor de ketting ;)

Kwaaltjes, ik merkte vandaag dat mijn bekken nu alweer vervelend gaat doen. Vorige zwschap wat last van gehad, gelukkig geen instabiliteit, maar als ik dit nu al voel.... ik hoop dat ik het mis heb en dat het morgen weer over is!
    Verder niet echt misselijk ofzo, ik ruik wel alles beter, ook vieze luchtjes ;)

2. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Wat fijn Elise dat je zelfstandige bent en nu wat meer naar je lijf kan luisteren dan wanneer je je oude baan nog zou hebben. Maar ook wel pittig en spannend, want als ik t goed begrijp ben je pas net voor jezelf begonnen?

Ik heb niet meegedaan aan moeders voor moeders. Had getwijfeld, maar ben nogal van heel veel keer per dag kleine plasjes en wist niet goed hoe ik het moest combineren met mn werk en andere bezigheden ( o.a. verhuizing) Wel heel goed van je dat je wel meedoet.

Op mn werk praat ik steeds bijna mn mond voorbij. Haha. Nog 4 weken... Voelt zo lang nog. De tijd kruipt voorbij. We weten nu 5 weken van de zwangerschap maar het voelt als maanden! Tja, geheimpjes bewaren over zoiets leuks vind ik niet zo makkelijk...

3. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Je hóeft ook niet tot de 12 wk te wachten he ;) Begrijp je wel hoor, en snap het ook als je wel wilt wachten tot die 12 wk.
    Ik heb mezelf voorgenomen, als ik straks die echo heb en alles klopt (min of meer) volgens mijn berekeningen, dan mag iedereen het wel weten.

4. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik hoop dat je een echo krijgt Ientje! Zou je wel verdienen met al dat wachten tot je eerste afspraak! ;)

De eerste ronde al raak! Wouw! Sneller bestaat niet en een wonder na al het gedoe voor je eerste zwangerschap! Extra leuk!

Jij spaart dus de hele cadeaucollectie van moeders voor moeders bij elkaar? Haha!

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ja ik weet t dat ik niet hoef te wachten, maar vind het wel fijn. Ouders, schoonouders en broer, zus weten t al. Dit weekend vertellen we het goede vrienden en de rest toch pas rond 12 weken. Ach nog ff. Denk dat ik het over 3.5 week vertel.

6. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    @Ientje, jij dus op maandag, goed van je! En wat leuk dat je dan een complete 'set' heb van het armbandje/ketting!

Ik heb een bedrijf in de evenementen-branche - ik organiseer bedrijfsevenementen en bruiloften :)

@Cizmo, mijn oma en ouders weten het ook. Voor de rest doe ik het net als Ientje, ik vertel het iedereen na de eerste echo. Wij kan direct op vakantie na de eerste echo, dus misschien wacht ik nog twee weken. Als het goed is, moet ik daarna ook direct terugkomen voor de combinatietest. Gaan jullie dit ook laten doen? Ben wel benieuwd, eigenlijk!

Hebben jullie ook vakantieplannen? of zijn jullie al geweest?

7. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    #27 cizmo, 1 aug 2012
    Laatst bewerkt: 1 aug 2012
    Goh leuk, feesten en evenementen organiseren!

Wij zijn er nog niet uit m.b.t. de combinatietest. Moeten we deze week nog hard over nadenken.

Wel bizar: morgen al rondleiding op het kinderdagverblijf. Mocht van ons ook later, maar ze wilden morgen al afspreken...

8. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Wow, dat is inderdaad al vlot! Maar wel goed van je.. je wilt er toch op tijd bij zijn. Ik weet denk ik wel welke kdv ik wil, maar ik wacht toch liever tot 12 weken.. dan weten we vrijwel zeker dat het allemaal goed zit!

9. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ja ik wilde ook wachten, maar ik dacht: laten we even bellen voor wat info zoals vanaf wanneer inschrijven verstandig is. Nou ja, toen wilden ze de rondleiding wel al plannen. Vind het ook een beetje snel, maar ja. Heb nog niet eens kunnen overleggen op welke dagen ik straks ga werken.

10. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Leuk beroep zeg Elise! 't Is dat ik al getrouwd ben, maar anders.. :D

Combitest, nee doen we niet. Bij vorige zwschap ook niet gedaan. Ik zit niet in een risicogroep en ik zou eigenlijk niet zo goed weten wat je met zo'n uitslag zou moeten. Stel je voor dat de uitslag is dat je een 1:400 kans hebt op een kindje met afwijking. Dan is de kans vergeleken bij de meeste anderen heel groot. Maar 1:400, dat is eigenlijk nog steeds maar een heeeeeele kleine kans! Dus dan moet je gaan nadenken over een vruchtwaterpunctie, die ook weer de nodige risico's met zich meebrengt.
    Naja, weet niet zo goed hoe ik het precies uit moet leggen. Maar ik zou een kindje sowieso ook niet bij de eerste de beste afwijking laten weghalen. Dan moet er echt iets zodanig ernstigs zijn, wat absoluut 100% zeker niet met het leven verenigbaar is.
    Maar goed. Dat lange verhaal in het kort, nee, ik kies dus voor geen combitest :D
    (overigens met alle respect voor degene die ervoor kiest om het wél te doen hoor!)

11. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    We zijn op het kdv geweest hoor! De kindjes zagen er gelukkig uit, de leidsters waren erg aardig, de dagindeling klonk goed en de locatie en inrichting waren ook prima. Dit wordt dus 2 dagen per week de plek waar onze baby blijft. Gek idee!
    Binnenkort maar inschrijven dan!

12. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    idd, raar idee maar wel fijn om het maar vast geregeld te hebben!

13. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo meiden, hier ook even een update over mijn dag vandaag:

Vanochtend werd ik misselijk wakker, toch even wat yoghurt gegeten en jee.. daarna nog erger misselijk. Niet hoeven overgeven maar de hele dag voelde ik me ontzettend licht in mijn hoofd en misselijk. Bah... vanavond dan eindelijk wat gegeten (ook nog eens een flinke porte), met enorm veel tegenzin..maar uiteindelijk voel ik me echt veel beter! Echt bizar... Hoe gaat het met jullie misselijkheid?

Moeders voor Moerders hier gehad, het ging goed. Ze gebruiken de urine alleen voor vrouwen en mannen met vruchbaarheidsproblemen. Ik had nog gevraagd over de dieetpillen (sommige mensen geven expres geen urine aan ze vanwege dat..) en ze zei dat ze kan garanderen dat ze het allen gebruiken voor vruchtbaarheidsbehandelingen en dus niet voor dieet-doeleinden. Vond ik wel netjes..

Heb verder een boek gekregen. Paaseitjes zoeken in het AMC (ben er gelijk mee begonnen gezien ik nogal een baaldag had, en ben al halverwege..best een leuk boek!) en ook nog eens een leuk tijdschrift en armband gekregen. Wel leuk, dus!

14. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hi Elise,

Goed dat je hebt gevraagd of de urine ook voor ander doeleinden gebruikt wordt. Is dat misverstand ook meteen de wereld uit.

Vervelend dat je je zo misselijk voelde zeg! Ik herken wel dat eten helpt, ookal is het het laatste wat je wilt. Heel raar. Maar warm eten krijg ik echt bijna niet naar binnen. Overgeven heb ik gelukkig ook nog niet gedaan. Hopelijk komt het ook niet meer.

Ik hoop voor je dat je je morgen weer beter voelt!

15. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    O ja, manlief en ik reden vnv nog evenlangs mijn ouders en mijn moeder had een cadeautje gekocht: 2 kleine rompertjes. Zo schattig! We hadden nog niks voor de baby, dus het was wel bijzonder!

Hebben jullie al iets gekocht voor de baby in aanmaak?

16. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Cizmo, volgens de boeken en het forum blijft die misselijkheid nog wel 4 weken..haha, lekkere vooruitzicht..pfff..

Wat lief van je ouders, zeg..zij kijken er dus ook enorm naar uit! Wij hebben nog niets gekocht, ik wacht echt tot de eerste of tweede echo. Ik heb wel al flink op babypark.nl gekeken..weet al welke kamer en kinderwagen het gaat worden ;) zoo leukk om hier al naar te kijken! Ik ga binnenkort de catalogus bestellen en dan alles* goed doornemen. Hihi :)

17. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Elise, wat balen dat je zo misselijk was! :(
    Bij mijn collega hielp het om 's morgens nog in bed iets lichts te eten, een simpel kaakje ofzo. Liefst nog terwijl ze lag, dan heb je vast een klein laagje. Valt misschien te proberen?

Ja, dat dat hormoon ook wel voor dieetpillen wordt gebruikt heb ik ook weleens gehoord. Schandalig, vooral als je hoort hoeveel tekort er is voor de mensen die zwanger willen worden!
    Had je een mooie knaltest? :)

Cizmo, schattig zeg, die rompertjes :) Dan wordt het ineens echt he!
    Hier nog niks gekocht. Dat ga ik doen zodra we de echo hebben gehad.
    We hebben ook al bedacht dat we dit keer het geslacht niet willen weten! Vorige keer wisten wij het wel, wilde hub graag en ik was ook wel nieuwsgierig. Dit keer heb ik beslist dat we het niet willen weten ;)
    Dus dat wordt retespannend, haha!
    Hebben jullie al een idee of je het wilt weten? Of een gevoel dat je weet wat het wordt? Ik heb dat echt helemaal niet, vorige keer dacht ik dat het een meisje zou zijn, maar het is toch écht een gozer ;)

Elise, ik ben heel nieuwsgierig, welk kamertje en kinderwagen vinden jullie leuk? :) (als je wilt zeggen hoor, hihi)
    Babydump heeft trouwens altijd laagste prijs garantie. Dus misschien de moeite waard om eea te vergelijken voor je dingen gaat aanschaffen :)

Meiden, ik ga naar bed. Lange dag gehad en morgen vroeg werken. Half 8 beginnen, dus om 10 voor 6 gaat de wekker. Au!

Slaap lekker!

18. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Goh joh al de kamer en kinderwagen uitgezocht! Haha! Zo ver ben ik nog niet. Lijkt me wel super leuk!

Wij willen weten of het een meisje of jongen is, dus denk dat ik het meeste dan pas koop. Al zou ik een kinderwagen en maxicosi neutraal houden.

Mijn ouders vinden het erg leuk. Had ik wel gedacht: eerste kleinkind. Maar ik had al tegen mn moeder gezegd dat ik niks wilde hebben voordat we een hartje hadden gezien op de echo. Daar heeft ze zich dus aan gehouden.

19. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Slaap lekker Ientje!! en werkse morgen!

Ik zal morgen een ijstje maken met de kamers die wij mooi vinden, dan kunnen we dat delen..leuk! bedankt voor je tips, ook over babydump! Wist ik inderdaad niet!

En ja, knaltest - zo leuk om weer te zien!!

20. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Wat grappig dat je nu niet wilt weten wat het is! Spannend inderdaad!

Slaap lekker Ientje!

Deel Deze Pagina