Maart 2013 Ladies!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Eliseb82, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    O ik ben ook benieuwd wat je leuk vindt Elise! Leuk dat je een lijstje maakt!

2. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hoi!

Cizmo, dat is idd wel slim om de kinderwagen enzo neutraal te houden. Zeker als je nog meer kinderen wilt :)
    Zo hebben wij een antraciet met (knal)oranje kinderwagen, hebben we toen al gekocht toen we nog niet wisten dat S een jongen zou zijn, ben er nog steeds zo blij mee!
    Twijfel heel erg of we aan de duowagen 'moeten', maar ik denk dat we dat maar even op z'n beloop laten. Ik denk dat het geen maand meer duurt voordat mn zoontje loopt, dus denk dat we aan zo'n plankje achter de kw wel genoeg hebben. En anders is een duowagen natuurlijk zo gekocht!

Kamertje gaat ook zo weer door naar de nieuwe beeb. Voor S gaan we een ander ledikantje kopen en een nieuwe commode. Denk dat ik dit keer ga proberen om het via marktplaats te doen, zelf verven enzo. Lijkt me erg leuk :)

Zucht, nog ruim een week wachten... haha, ben zo ongeduldig! Maar eerst even al mn zinnen zetten op een knaltest maandag, als MvM komt. :)

How's life bij jullie?

3. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hier alles goed. Gisteren wel wat gekke krampjes gehad mid-onder in mn buik. Werd er wel onzeker van, maar deed eigenlijk geen pijn en ook geen bloed dus het zit vast goed!

Ik leef ook helemaal naar de intake vk en echo toe! Tel echt de dagen af. Maar donderdag komt al in de buurt!

Denk dat we ook nog een pretecho doen ergens rond 16/17 weken. Ben benieuwd wat het is en als ik zie hoe ongeduldig ik ben met wachten op de echo is 10 weken wachten op de 20 weken echo wel erg lang! Tenzij ik natuurlijk om een bepaalde reden onder extra controle moet.

Gaan jullie nog pretechos doen?

We hebben inmiddeks besloten om geen combinatietest te doen. Ik ben bang dat ik alleen maar nerveus wordt als de uitkomst bijv. 1:300 is, terwijl die kans dan nog heel klein is. Kleiner dan de kans dat nu misgaat bijvoorbeeld. Maar ik ben ook echt een piekeraar, dus daarom doe ik het niet.

Wat leuk Ientje dat je zelf aan de slag gaat voor de meubeltjes voor S! Een vriendin van mij is daar ook heel goed in. Zo leuk. Dan heb je echt iets unieks.Ik denk alleen dat ik me er makkelijk vanaf maak.

Ik duim voor een knaltest morgen! Komt vast goed! Heb je zelf onlangs nog een keer getest? (om te oefenen :p)

Een duowagen is wel handig, maar ook weer super duur. Mijn collega kocht er een tweedehands die nog helemaal mooi was. Maar hangt er ook een beetje vanaf of jullie veel en lang lopend op stap gaan natuurlijk. Anders is een plankje prima. S. heeft nog 7 maanden om te oefenen!

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Leuk, pretecho! Ik zag dat wij van mijn verzekering €100 vergoed krijgen voor een pretecho of combitest! Dat lijkt me wel leuk! Bij S niet gedaan, eigenlijk is het er gewoon niet van gekomen, suf hè?

Ik heb al m'n testen in de eerste dagen opgemaakt, ze werden nl niet veel donkerder. Toen m'n laatste wel duidelijk donkerder was, heb ik besloten niet meer te testen. Ben daardoor wel beetje nerveus hoor voor morgen!

Duowagen, als we die gaan kopen wordt het sowieso een tweedehandse. Ik verwacht dat we die echt niet heel lang nodig hebben, vind het zonde om daar zo vreselijk veel geld aan uit te geven! Al vind ik de bugaboo donkey echt te gek, maar de prijs, auwie!

Die gekke krampjes enzo, dat kan best wel je baarmoeder zijn die wat aan het oprekken is ofzo. Of bandenpijn, dat soort dingen. Er verandert een hele hoop daarbinnen!

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik ga er maar vanuit dat het inderdaad bandenpijn en oprekken van de baarmoeder is. Maar fijn dat je het nog even zegt. Jij bent ervaringsdeskundige!

Ik snap wel dat je een beetje zenuwachtig bent voor je test morgen. Zou ik ook zijn. Ik had na mijn eerste test, die positief was, 2 negatieve tests. Dus daarom heb ik daarna nog 4 x getest. Allemaal positief gelukkig. Maar ik wilde mezelf geruststellen.

Ik denk dat wij de kinderwagen van Joolz willen. Vrienden waar we dit weekend waren hebben die ook en ik vind het een mooie wagen. Hij is ook ideaal voor lange mensen en ik ben bijna 1.80 m. Maar dat ga ik voorlopig nog niet aanschaffen.

Gelijk heb je dat je dan voor een tweedhands duowagen gaat hoor!

Leuk dat je zorgverzekeraar de pretecho (deels) vergoed! Dan zou ik helemaal niet twijfelen! Je betaalt al genoeg premie, dus een beetje profiteren voor zoiets leuks moet kunnen!

6. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Hi meiden,

Ben ik weer. De laatste 3 dagen vreselijk misselijk geweest dat normaal functioneren (zoals werken) echt onmogelijk was. Wat heb ik mezelf toch aangedaan! Pffff...
    Gelukkig nu wat medicijnen gekregen van de HA, maar zelfs dan ben ik nog erg misselijk. Echt niet fijn.

Ientje - Ik hoop dat alles goed gaat bij de echo! Veel plezier vandaag!! Ik ben heel benieuwd hoe jouw afspraak gaat. Lijkt me leuk om daar meer over te weten!!

Cismo, wij denken ook aan de Joolz :) Joolz Earth edition, denk ik. In licht creme kleur, vind hem zelf erg mooi! Ben alleen zelf niet zo heel lang, dus vraag me af of het wel goed bij me past :) Ik vind de bugaboo (limited edition in zwart of creme) ook erg leuk! Dus 1 van de 2 gaat het worden!

Goed dat jullie de zorgverzekeraars al hebben gecheckt,moet ik ook nog doen! Ben benieuwd wat er in mijn pakket zit. Voor het eerst dat ik eens gebruik ga maken van mij zorgverzekering ;)

7. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Elise, wat vervelend dat je zo misselijk bent! Hopelijk slaan de meds alsnog aan!
    En het is voor het goeie doel he meid, hou dat voor ogen! (I know, makkelijk praten... :))

Ik heb niet vandaag echo hoor, nog een week wachten! Was het maar zo'n feest ;)
    Vanmorgen is wel MvM geweest, en gelukkig een giga knaltest! Dus ik heb er weer even wat extra vertrouwen in :)

De Joolz is idd erg mooi! Wij zijn toen voor de bugaboo gegaan, maar ik denk als ik nu voor de keus zou staan, dat ik echt moeite zou hebben met kiezen!
    Ik hou zelf alleen wel van knalkleuren, en die heeft Joolz dan weer niet. Maar verder vind ik de Joolz dus ook echt een supermooie wagen!

8. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Elise wat shit dat je zo misselijk bent dat je zelfs aan de medicijnen moet! Dat is niet leuk meer! :( Een paar tekenen van zwangerschap zijn fijn, maar dit is gewoon balen! Hopelijk voel je je snel iets beter!

Mooi dat je test zo knalde Ientje! Gefeliciteerd! Toch fijn als je weer bewijs krijgt!

Mijn zorgverzekeraar vergoed geen pretecho's. Maar we gaan het wel doen hoor! Haha!

O ik kan niet wachten tot donderdag! Ben zo benieuwd hoe het gaat daar binnen in mijn buik! En ook een klein beetje bang en zenuwachtig, maar dat zal er wel bijhoren!

9. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Ientje, ja, Bugaboo is ook zo leuk! Welke kleur hebben jullie toen gekozen? Die knal roze vind ik ook geweldig, maar ik denk dat mijn man dat iets minder vind... en tja... moet dan ook een meisje zijn ;)
    Gefeliciteerd met de knaltest!! leuk he!!

Succes met plassen ;) ik vind het stiekem wel een gedoe met die flessen (en de geur ervan), maar we doen het voor een goed doel!

Ahhh Cizmo, donderdag alweer, wat een geluk heb jij!! Ik begrijp wel dat je bang en zenuwachtig bent, zou ik ook zijn..maar als alles gewoon goed voelt en je geen bloed hebt, dan lijkt me dat alles goed gaat. Bij 90% gaat het ook helemaal goed, dus je mag best wat meer vertrouwen hebben ;) (lekker makkelijk zeggen..haha).

Ik moet nog twee weken wachten - 21ste heb ik mijn afspraak. Duurt nog zo lang! Maar dan hopenlijk wel een "knal" echo..haha, met hartje en alles erop en eraan, zal wel veel impact maken op mij en mijn man. Maakt het gelijk helemaal echt!

10. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Ik had jullie nog beloofd om een voorbeeld te laten zien van welke kamer ik wel zou willen :) Deze vind ik mooi: Babykamer St. Tropez II | Babypark

Ben nog niet zeker of we zoveel willen spenderen, maar de stijl vind ik mooi. Ons huis is een mix van klassiek/modern en heel veel wit, dus dit zou mooi passen :)

Ik heb nog niet god vergeleken bij babydump.nl, maar bij babypark krijg je een gratis box bij het komen van een kamer en bij een kinderwagen (zoals Joolz en Bugaboo) een hele mooie maxi cosi. Dus misschien komt je dan ook voordeliger uit. Eerst maar wachten op de eerste paar echo's, maar wel goed om te weten...

11. Paki

Paki Lid

20 jul 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Hier nog een zwangere:) Ik ben 8 maart uitgerekend. Dus inmiddels al 9 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ik vind het allemaal ontzettend spannend. Aanstaande vrijdag heb ik pas mn intake bij de vk. En over 2 weken termijnecho. Ik heb al een eerste echo gehad om het hartje te horen. Wat een fantastisch gevoel. Kon maar niet geloven dat ik werkelijk zwanger was, tot ik het hartje zag kloppen.

Ik ben ontzettend moe, kan wel 12-14 uur per dag slapen. Heb om de 2 uur hongergevoel en ruik alles erg goed. Inmiddels begint mn buik ook al te groeien :)

Hoop dat we mekaar kunnen steunen/informeren en adviseren :)

12. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Welkom Paki! Leuk dat je erbij bent! We zijn nog een klein groepje, en dat is wel fijn - zo blijft het ook persoonlijk!

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Je vermoeidheid en honger herken ik wel (vooral honger, ondanks mijn misselijkheid). Jij bent de eerste van ons groepje die gaat bevallen... leukk!

13. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Welkom Paki! Gezellig dat je erbij komt!

Wij lopen bijna gelijk. Als ik kijk naar de eerste dag van mijn laatste menstruatie zou ik 7 maart uitgerekend zijn. Maar op de vroege echo kwamen we 2 daagjes korter uit. Nu sta ik dus op 9 maart. Aanstaande donderdag heb ik intake bij vk en termijnecho dus dan horen we de echte uitgerekende datum. Ben benieuwd!

Ik merk ook wel dat mijn buik gaat groeien nu. Maar hij is vooral wat dikker vanwege mn darmen enzo denk ik.

Elise, wat een mooi kamertje! Lijkt goed bij jullie smaak te passen inderdaad! Ik vind het allemaal wel duur, dus scheelt een hoop om uit te zoeken bij welke winkels je er idd iets bij krijgt als je een grote aankoop doet. Hou me maar op de hoogte van je ontdekkingen! ;)

14. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Zodra we de exacte data weten, zal ik een lijstje maken! En we kunnen dan ook de volgende vk afspraken. Dat geeft gelijk wat meer duidelijkheid.

Cizmo, ja, zal ik zeker doen.. en als jullie ook tips hebben hoe te besparen of welke producten echt top zijn dan hoor ik het natuurlijk ook graag! Fijn om met jullie dit te kunnen delen!

15. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ja zo'n lijstje is wel handig ja! Leuk!

We houden elkaar op de hoogte van aanbiedingen enzo!

O, ik kan niet wachten om te gaan shoppen! Gelukkig was er na de verhuizing nog spaargeld over! ;)

16. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hoi Paki, leuk dat je er ook bij bent :)
    Gefeliciteerd ook!

Dikke buiken, hier ook al hoor, maar dat zijn idd die darmen die plaats moeten maken ;)

Elise, mooi kamertje! Zo te horen past 'ie idd mooi bij de rest van jullie huis.

Lijstje is idd wel handig ja!

17. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Hoe gaat het met iedereen vandaag? zijn er nog nieuwtjes? Hoe voelen jullie je?

Ik tel langzaam af..nog 2 weken en dan eindelijk mijn eerste intake/bloedtest en echo! Ik kan niet wachten! Wij hebben wel een verhoogde kans op een tweeling, dus ik ben super benieuwd of we al kunnen zien of dat bij ons het geval is. Het zou nog wat zijn, ik ben 165cm/52kg dus zou wel een enorme impact hebben op mij ;) Nog even afwachten dus...

Met mijn misselijkheid gaat het veel beter, maar nu heb ik iets anders wat best vervelend is: ik heb CONTNU dorst. Overdag, tijdens de nacht..ik moet continu drinken want direct daarna heb ik weer zo'n rare smaak in mijn mond. Niet fijn. Voor diabetes is het te vroeg, volgens de vk en ha..tenzij ik hiervoor op het randje zat, maar dat lijkt me zo sterk gezien ik voor de zwangerschap heel goed in mijn vel zat, gezond was..en ook geen overgewicht heb. Hmm..nog even afwachten dus... nog 2 weken.. wat duurt het nog lang!

Wij gaan daarna op de 25ste ook op vakantie, twee weken naar Griekenland. Er zijn 7 a la carte restaurants en een paar buffetten, ga ook even vragen aan vk of ik daar ook op moet letten (gezien het eten bij buffetten niet altijd heel warm is..).

Nu weer terug aan het werk.. Fijne dag allemaal!

18. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Wat fijn Elise dat het beter gaat met je misselijkheid, maar die dorst is ook irritant!

Heerlijk dat je op vakantie gaat! Wij hebben dan ook twee weken vrij. We weten nog niet waar we heen gaan. Hadden nog niet geboekt en wachten nu tot last minute omdat we dan weten dat alles goed zit op vakantie.

Ik denk dat je in het buitenland uit moet kijken met sla en fruit. Of dat wel goed gewassen is enzo.

Hier verder alles goed. Morgen de echo! Dit wordt vast een hele lange avond voor mij. Ben toch wel bang. Had de afgelopen dagen toch wel wat steken en krampjes mid-onder in mn buik. Maar pijn kan ik het ook niet noemen. Dus waarschijnlijk zit het wel goed! Kan echt niet wachten!

Kan dus goed begrijpen dat jullie ook niet kunnen wachten!

Bij mij is het er maar een. Maar dat was ook logisch nu alleen bij mn man in de familie tweelingen voorkomen. Extra spannend voor jou dus Elise.

19. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Cizmo, ahh, spannend! Morgen de echo! Wat super spannend! Zo te horen zal het allemaal wel goed gaan, ik duim voor je in ieder geval!

Fijn dat jullie nog kunnen kiezen wat betreft vakantie, en inderdaad: na de echo voel je je beter op je gemak om misschien een leuke vakantie te boeken - verstandige keuze om toch even te wachten!

20. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    #60 cizmo, 8 aug 2012
    Laatst bewerkt: 8 aug 2012
    Ja super spannend! Dit is onze eerste termijnecho. Dus de laatste van het eerste trimester. Erg belangrijk dus voor ons!

Tja aangezien we nog niks hadden geboekt besloten we maar te wachten tot vlak voor de vakantie. Net zo makkelijk nu!

Maar Griekenland is wel erg leuk zeg! Is een van mn favo vakantielanden. Waar ga je heen?

Deel Deze Pagina