Eerste trimester is toch t/m 13 weken? Of ben ik nu gek? In ieder geval.. ik snap dat je het enorm spannend vind..nog heel eventjes en dan weet je zoveel meer! Wat fijn!! Wij gaan naar Kos, we hebben al heel veel van Griekenland gezien, maar dit keer hebben we een heel mooi hotel gekozen wat dan wel all-in is. Normaal houden we van buiten de deur eten op vakantie, elke dag weer ergens anders, maar eigenlijk komt het wel goed uit. Zo hoeven we nergens over na te denken, zijn wel wel aan toe na zoveel werken en drukte in ons leven. We gaan wel 4 dagen een auto huren, even het eiland bekijken! Lekker veel boeken lezen, zon, strand, zee... kan niet wachten! Maarrr eerst kijk ik enorm uit naar onze eerste echo... tijd gaat zo langzaam!!
Klinkt echt heerlijk! Wij vinden uiteten gaan ook altijd leuk in het buitenland, maar we hebben nog niet zo lang geleden ook een keer all inclusive gedaan om bij te tanken. Was echt heerlijk! Niets hoeft! Eerste trimester is idd 13 weken, maar volgende echo is de 20 weken echo. Of eventueel een pretecho eerder. Maar voor de eerste spannende weken is dit dus DE echo. Dat bedoelde ik. Met 13 weken zullen we niet weer een echo krijgen, tenzij er iets niet goed is natuurlijk.
Hoi meiden! Vandaag de echo gehad en: we zijn 6 dagen langer zwanger! Jeej! Uitgerekende datum is 3 maart 2013! leuk 3-3-13! Het was zo schattig om die armen en beentjes te zien bewegen! We hebben aan de vk gevraagd of het nog zin had om te wachten tot 12 weken met vertellen, maar ze zei dat dat nu niet meer uitmaakt. We hebben vandaag al heel wat mensen vrolijk gemaakt met ons nieuws! Zo ontzettend leuk! Hoe gaat het bij jullie?
Hee kletskousen! Elise, whow, twins in de familie dus, spannend joh! Oh, vervelend dat je zoveel dorst hebt zeg. Zou het gelijk aankaarten straks als je (einnnnndelijk ) de intake hebt. Lekker zeg, naar Griekenland! Heerlijk! *jaloerrrssss* Cizmo, ook bijna vakantie! Echo gehad, wauwww! 6 dagen langer joh? Mooie datum!! Feli meis, het gaat dus gewoon harrrrstikke goed!! Leuk he om het te kunnen vertellen! Hier: wij ook bijna vakantie, de 1e 2 weken van september. We weten nog niet of we weggaan, maar als we gaan, sowieso maar 1 week. Wat zal dit topic dan rustig zijn zeg, haha! Gisteren even dikke paniek, had een klein beetje bloedverlies. Bleef bij 1 keer, daarna niks meer gespot. Maar ik ben er wel even van geschrokken! Blij dat ik bijna voor de echo mag.
Och Ientje, ik snap dat je geschrokken bent van dat bloedverlies! Gelukkig maar 1 x en weinig! Ik had een klein beetje bloed na mn eerste echo, dat was inwendig. Vond t ook eng, maar kon t gelukkig verklaren. Nou, maandag heb je de echo toch? Dan zal je wel gerustgesteld worden! Ja het is echt heel leuk om het te vertellen! Kan niet meer wachten tot de 12 weken en kan ook geen reden bedenken om te wachten.
Ja kan het heel goed begrijpen dat je niet langer wilt wachten Ik geloof dat wij het vorige keer ook rond de 10 wk hebben verteld. Ja, maandag de echo. Eind van de middag pas, dus heel de dag nog wachten, maar dan kan hub gelukkig wel mee.
O maar ik zou de echo ook niet zonder mn man willen hoor! Dan maar even wachten! Voor je het weet is het al maandag! (Althans dat hoor ik te zeggen, maar wachten duur lang...)
Cizmo, WOOWW... 6 dagen lager zwanger en alles is goed, wat een heeeeeerlijk nieuws! Ik geniet hier van je berichtje. Wat fijn!! En ja, ik zou het dan ook gelijk vertellen!! leuk!! Wanneer kunnen ze het geslacht zien, rond de 20 weken of al eerder? Willen jullie dat weten? Ientje, ik kan me goed voorstellen dat je schrok.. zou dat ook hebben. Heb je wel de vk gesproken hierover? ook al is het maar 1 druppel, misschien toch even melden? of overdrijf ik nu? Gelukkig weet je maandag al veel meer.. wat fijn om zo snel aan de beurt te zijn. Ik denk dat ik maar weer eens een zwangerschap test ga doen, jullie met de echo's en ik zit met niets..lol... haha, ik heb nog 1 clearblue digital.... zal ik? zal ik? Vandaag ben ik naar de ha geweest. Die dorst is normaal, zelfs als het zo extreem is, en ik heb gelukkig geen suikerziekte (wilde hij ook snel testen) - en de misselijkheid belooft hij dat bij 12 weken vanzelf weg gaat! Wow, wat een heerlijk bericht was dat. Ben echt aan het aftellen.. Wat gek he..dat iedereen er weer anders op reageert.. bijzonder is het! Maar er is in ieder geval niets ernstigs aan de hand, wel fijn om te horen!
Fijn dat er niks ergs aan de hand is Elise! Het zijn dus gewoon enorm vervelende kwaaltjes. Gelukkig maar! Wat lief dat je genoot van mijn berichtje! Ik wens jullie net zoveel geluk toe bij jullie echo's!!! Het is zo fantastisch, ik ben echt dolgelukkig nu. Haha! Ben helemaal vergeten hoe naar ik het bloedprikken vond dat erna kwam! Ze kunnen met 16 weken het geslacht al zien bij ons. Daarvoor gaan wij dan ook een afspraak maken over ongeveer 6 weken. En we gaan het niet geheim houden. En nu gauw op naar jullie echo's!!!!
En terecht dat je zo happy bent - ik denk dat het toch enorm veel rust geeft als je ziet en hoort dat alles goed gaat met de baby. Wanneer krijg je de uitslag van de bloedtest? Ik ga morgen zwemmen, deed ik al voordat ik zwanger was maar door de misselijkheid al 3 weken niets meer gedaan. Ben heel lui de laatste tijd..dus mag wel weer beginnen. De ha zei nog: zelfs met 7.5 weken zal de baby genieten van het zwemmen, want hij zwemt mee. Vond het zo'n lieve opmerking.. zo schattig als je er inderdaad zo over na denkt. Hoe klein het ook is, nu is hij wel lekker aan het zwemmen in de buik. Maar goed, dus kijken hoe dat morgen gaat!
Elise: Ik heb geen vk gebeld. Een beetje bloedverlies is vrij normaal, heb ik (oa hier op zp) gelezen en ze zullen me bij vk niets anders dan dat vertellen. En daarbij komt ook dat ik nogal nuchter ben, als het niet goed blijkt te zitten, dan is er geen vk die daar wat aan kan veranderen. Als ik niet maandag al een echo zou krijgen, zou ik misschien wel bellen of het wat eerder kon hoor, dat dan weer wel Gelukkig maar dat het normaal is, die dorst! En wie weet ben je nog wel voor die 12 wk van je misselijkheid af, kan best! Zwem se! Cizmo, leuk dat je die pretecho gaat doen! Geniet maar lekker van die roze wolk hoor! Elise, willen jullie het geslacht weten?
Je bent nuchter en het is je tweede Ik zou gelijk bellen..haha.. Wij willen heel graag weten wat het gaat worden.. Volgen/kijken jullie de Olympische Spelen? Als ik even de tijd heb volg ik het wel allemaal, toch wel leuk dat we zoveel medailles al binnen hebben. Ben nu ook aan het kijken (en natuurlijk is de laptop op schoot).
Idd, het is de 2e, scheelt ook. Al weet ik nog niet zeker of ik wel had gebeld als ik dit tijdens vorige zwschap had gehad hoor. Vooral omdat het eenmalig was. Als het door had gezet, dan had ik wel gebeld natuurlijk! OS: ik volg het niet op de voet, maar vind het wel leuk om te kijken als NL iets moet doen. Vandaag gewerkt, morgen nog een dagje en zondag ws een dagje naar vrienden. En dan is het al maandag, de dag van de echo! Ik tel de minuten bijna af hoor
Ik zie dat hier een clubje is van Maart 2013. Ik zou graag met jullie mee willen praten. Ik heb vanmiddag mijn 3de echo gehad en alles was helemaal goed. Ik ben 1 maart uitgerekend.
mbeekje, leuk, welkom! En gefeli met je zwangerschap! 3e echo al, fijn dat je al een paar keer hebt mogen spieken! Loop je bij de gyn? Zie dat je een * bij je handtekening hebt staan, een miskraam gehad begrijp ik? Wat naar Daarom extra fijn denk ik om al een paar echo's te hebben gehad.
@ientje ik liep idd in het ziekenhuis ivm met mijn miskraam in 2012. Het ging zo goed dat ik nu bij de vk onder controle sta. Heb bij mijn mk wat complicaties gehad waardoor ik voor de eerste controles daar heen mocht. Maar extra echo's zijn echt een gerustelling. Na vandaag kan ik echt genieten :d ik wil wel bevallen in het zk, woon 3 hoog namelijk.
Welkom mbeekje! Wat fijn dat het nu zo goed gaat met jouw zwangerschap! Ik heb donderdag een goede echo gehad en kan nu echt genieten en mn zorgen loslaten! Zo fijn! Al moet ik eerlijk zeggen dat ik zwanger zijn ook een beetje gek en eng vind. Het is zo onbegrijpelijk wat er allemaal gebeurd. En omdat het de eerste keer is, vind ik het ook lastig dat ik geen idee heb wat ik echt moet verwachten van zwanger zijn. @ Ientje: nog maar 2 nachtjes!! Jeeeeej! En gelukkig geen bloedverlies meer gehad! @ Elise: hoe gaat het met je dorst? Is er nog tegenop te drinken? Ik merk nu dat mn vermoeidheid en misselijkheid veel minder worden! Zo fijn! Verder de afgelopen 2 dagen iedereen die het horen wilde verteld van de zwangerschap. Echt super leuk! We kregen gisteren meteen een vestje en sokjes cadeau van onze buren. Zo super lief. En dankzij mijn hormonen schoot ik natuurlijk meteen vol. Haha!
Hoi meiden, Ik ben vanmiddag naar de vk geweest, en ging daar nog onzekerder weg dan dat ik erheen ging. Ze heeft wel een vruchtzak gezien met iets erin, maar de termijn die ik in mn hoofd heb, is dat sowieso niet. Dus óf ik ben veel minder ver (wat ik me eerlijk gezegd niet zo goed kan voorstellen) of het is foute boel. Over 10 dagen moet ik terugkomen en dan zal duidelijk zijn wat er gaande is. Voel me heel raar nu, zo onzeker dit!
Hoi Ientje, dat is vervelend! Konden ze niet inwendig de echo maken om zo beter te kunnen zien hoe het zit? En tja, over 10 dagen weer terugkomen, dat duurt ook lang Je dacht dat je 8 weken en 3 dagen was? En dat blijkt echt minder te zijn? Heb je toevallig bijgehouden wanneer het raak zou kunnen zijn? Misschien kan je het zo terugrekenen? Poeh..wel naar om zoveel onzekerheid te hebben! Ik duim voor je, meis... Hier gaat het goed,heb vandaag een wikkeljurkje aan en dan is het wel heel duidelijk zichtbaar dat mijn buik wat boller staat Wel erg leuk om te zien dat het zo aan het veranderen is! De misselijkheid gaat veel beter, ben zelfs niet meer aan de emesafene..zo fijn! Alleen nu nog die dorst... grrr... zo'n vieze koper smaak, niet fijn. @Cismo, wat lief van je buren! En gelijk twee lieve cadeaus..wow, erg lief van ze! Hoe gaat het nu verder met je? Fijn dat je misselijkheid stukken minder is nu!!
@Ientjes, nog even een vraagje: is het altijd zo dat ze alles kunnen zien bij 8 weken? kan het niet toch iets te vroeg zijn? En hoe voel je je? Voel je je anders? of juist helemaal niet?