Maart 2013 Ladies!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Eliseb82, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Elise, ze zei dat ze wel inwendig kon kijken, maar ze kon alles uitwendig ook goed zien.
    Ik dacht mijn eisprong gevoeld te hebben, en dan zou ik nu 8w3d zijn. Het kan natuurlijk een late innesteling zijn ofzo, maar volgens mij kan dat nooit 2 wk schelen.
    Dus het is echt 1 brok onzekerheid. Ik houd wel hoop, maar ik houd er ook wel serieus rekening mee dat het ook weleens helemaal niet goed kan zijn.
    Als ik op mijn kwaaltjes af ga, dan zou het toch wel goed moeten zitten. Was vanmorgen hartstikke misselijk en licht in mn hoofd, tussen de middag 2 uur liggen tukken en ben nu ook echt alweer moe.
    We zullen zien!
    O, of ze alles moeten kunnen zien als je echt 8 wk bent, ja volgens mij wel. In elk geval een kloppend hartje.

Fijn dat jij je weer veel beter voelt! En je buik, ja dat gaat nu komen he! Leuk :)

Cizmo, wat leuk dat je al wat kadootjes kreeg, dan wordt het echt he :D

2. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Hmm..blijf het hele verhaal vaag vinden. Raar ze nu niets meer voor je kunnen betekenen. Ik hoop dat die 10 dagen snel voorbij gaan en dat je snel duidelijkheid hebt..

Omdat ik pas volgende week di aan de beurt ben en omdat de tijd zo traag gaat, heb ik net een leuk weekendje weg geboekt voor mijn man en ik. We gaan zaterdag ochtend weg, heel veel zin in! Eindelijk even weg uit het huis en mijn laptop met al mijn werk. Fijn! En voordat ik het weet is het dan bijna dinsdag!!

3. Sillywendy

Sillywendy Actief lid

1 aug 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai ientje,
    Ik had ongeveer net zo'n verhaal,
    Dacht zelf al verder te zijn dan dat de echo liet zien, volgens de echo was het 5wk en 3 dagen of al niet meer levend (als mijn data wel zou kloppen) De week erna moest ik terug komen en zagen we een kloppend hartje, ik heb een hele week in de stress gezeten en gelukkig liep het goed af.. maar weet dus wel hoe dat is.. echt niet leuk die onzekerheid!

Mijn uitgerekende datum is nu 23 Maart, maar dat kan nog veranderen heb ik me laten vertellen..

4. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    @Ientje: wat een onzekerheid zeg! Ik vind 10 dagen wachten wel onnodig lang hoor! En zeker inwendig had ze al wat moeten zien toch? Zelfs als je 2 weken minder ver bent dan je dacht. Waarom heeft ze dat niet even gedaan?
    Donderdag kreeg ik eerst uitwendig, toen inwendig, toen uitwendig en tien weer inwendig echo's. Totaal 15 minuutjes maar geduurd. Kleine moeite en misschien kon je dan gerustgesteld worden.
    Sterkte meid!
    Ik ga voor je duimen.
    Hou je ons een beetje op de hoogte?

@ Elise: wat leuk dat je een weekendje weg gaat! Even genieten en ontspannen! Fijn ook dat het beter met je gaat!

@ sillywendy: wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien! Dat scheelt al een hele hoop!

5. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Hè ientje wat een onzekerheid. Ik duim voor je.

Ik heb sinds een paar dagen een soort eczeem pleke wat droog aanvoelt en vurig is onder mijn kin/hals. Iemand hier ervaring mee? Bel sowieso de huisarts even. Denk dat t door de hormonen komt, want heb dit nog nooit gehad...

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Tja, ik vind het zelf niet zo heel vaag hoor ;) Ik snap wel dat ze me niet te snel weer willen laten komen als er een kans is dat ik dan wéér met onzekerheid naar huis ga.
    Natuurlijk, ik zou het liefste elke dag dat apparaat aan mn buik zetten om te kijken of er al wat gebeurt. Maar als ik gewoon even verstandig nadenk (gebeurt niet zo vaak :D) dan weet ik wel dat dit voor nu het beste is.
    De apparatuur van een vk is nou eenmaal niet net zo supergoed als die van een gyn.

Sillywendy, wat fijn dat jij een positief verhaal hebt! Gefeli met je zwangerschap ook!

Cizmo, ze kon het van buitenaf prima zien, er was alleen gewoon niet zo heel veel te zien. Ze zou wel iets dichterbij kunnen komen inwendig, maar dan nog zou ze niet kunnen zeggen of het goed of fout zit.
    Ik heb er wel vrede mee hoor dat ze het zo heeft gedaan. Ik geloof echt wel dat ze inwendig had gedaan als ze had gedacht dat ze daar meer mee kon zien.
    Uiteraard hou ik jullie op de hoogte hoor!

Elise, wat leuk een weekendje weg! Heel slim, dan gaat de tijd wat sneller :)

Mbeekje, dank voor duimen, hoop dat het helpt! :)
    Eczeem, ja je huid kan idd wat droger zijn door de zw.
    Ik had vorige zw hele droge benen, met giga jeuk, niet normaal! Volgens mij is het enige wat helpt, insmeren.

7. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    @ ientje: wat knap dat je zo kalm blijft. En ergens ook heel goed, want het kan best nog gewoon goed zijn allemaal natuurlijk. Daar blijven we voor duimen!

@ mbeekje: wat rot van die plekjes op je huid. Ik heb er geen ervaring mee, maar begin nu wel te merken dat mijn huis overal droger wordt.

8. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Ik ben naar de huisarts geweest. Het is ringvormig/ringworm zijn verschillende benamingen voor. Weet nuook hoe het komt door een buurman van mijn ouders zijn snoezige kittens. Drie week geleden heeft hij 2 kittens gekregen en we zijn toen even gaan kijken. Nu blijkt 1 van de kittens dat soort schimmeltje bij zich te hebben. Mijn moeder en zusje nergens last van en ik gezegend met een plekje. Heb er zalf voor gekregen en dan trekt het weg kan geen kwaad voor onze beeb. Oja de buurman zit er helemaal onder...

9. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Hoi dames, ik kom hier ook meekletsen... Wij zijn voor het eerst zwanger na tijdje MMM, dus dolblij hier mee...

10. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    @ mbeekje: goed zeg dat je dan naar de huisarts bent gegaan! Dit was dus niet vanzelf overgegaan... Bah.
    Gelukkig is het zalfje niet gevaarlijk voor de baby in je buik.
    Wat zal de buurman er mooi uitzien! :p

@ mwb: welkom! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan me voorstellen dat jullie door het dolle heen zijn! En de eerste 9 weken zitten er al op!!
    Voel je je goed?

Hier gaat alles goed. Behalve elke avond en als ik lichamelijk druk ben geweest een trekkend en beetje pijnlijk gevoel rond de navel en misselijkheid rond 10:30 uur geen klachten. Heerlijk. Herkent iemand dat gevoel rond de navel?

We vertrekken volgend weekend voor een vakantie van 1,5 week naar Frankrijk. Veel zin in!

11. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    mbeekje: oei, ringworm. Gelukkig kan het geen kwaad, en slim dat je naar de ha bent gegaan!

MWB: geweldig, gefeliciteerd!

Cizmo, lekker bijna vakantie! Ik herken je klachten niet, maar klinkt wel bekend. Volgens mij is het wel normaal.

Elise, hoe gaat t bij jou?

Hier: wachten wachten wachten. En wat duurt dat lang! Nog 5 nachten, en dan hebben we eindelijk duidelijkheid.

12. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ha Ientje.
    Wat duurt de tijd nu vast lang voor jou! Heb je donderdag of vrijdag je afspraak?
    Geen last meer gehad van bloedverlies? En geen krampen? Dat zou wel een goed teken zijn!
    Ik blijf voor je duimen!

13. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Cizmo: donderdagmiddag heb ik de afspraak.
    Geen bloed en geen krampen gezien, maar het zou ook nog een MA kunnen zijn, dan snapt mijn lijf niet dat het iets af moet stoten. Ofzo. Niet zoveel verstand van hoor. En we gaan er natuurlijk nog niet vanuit dat het fout zit, al hou ik er wel ernstig rekening mee. Misschien stukje zelfbescherming.
    Thx voor duimen! :)

14. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    @cizmo niet echt, ik heb nu ontzettend veel last van de warmte!

15. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Ientje, fijn om te horen dat je verder geen krampen en/of bloedverlies heb gehad. Is wel een goed teken! Ik duim enorm voor je, meis.. hoop dat je do snel duidelijkheid krijgt!

Ik ga morgen voor het eerst naar de vk! Ik ben dan 9.5 week en krijg gelijk gesprek, bloedonderzoek en echo. Waarschijnlijk gaan ze pas later naar het hartje luisteren, hoe ging dat bij jullie? Ik las gisteren weer dat als je het hartje hoort, dat de kans nog maar 3% is, dat het mis kan gaan..dus ik kan niet wachten dat te horen! ;)

Misselijkheid is weer terug gekomen.. ben dus weer aan de Emesafene, helpt wel na 3 dagen gebruiken. Ben verder nog steeds 51 kilo (ik was 54). Mijn buik groeit wel.. en verder wel wat meer afscheiding (wit) dan normaal. Gaat dus wel goed :)

16. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ha Elise,

Balen dat je weer zo misselijk bent! Hopelijk is het na de eerste 3 maanden over.

Spannend morgen de intake en echo. Zo bijzonder!

Op de echo kun je het hartje al zien kloppen (knipperen). Dus dan weet je ook dat het hartje het goed doet. Dan is idd de kans op een miskraam nog maar heel klein.

Hartje luisteren gaan we donderdag voor t eerst doen, dat doen ze blijkbaar vanaf 12 weken. Ben benieuwd.

17. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Elise, spannend morgen!! Idd wat Cizmo zegt, op de echo zie je het hartje kloppen, dus dan is luisteren overbodig.
    Hoop op een pracht echo voor je!
    Balen dat je weer misselijk bent! Gelukkig helpen de meds, hoor je ook weleens andere verhalen over.

Meiden, ik ga naar bed! Trusten!

18. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Bedank allemaal! Ik zal morgen verslagje geven :) En fijn dat je dan ook het hartje ziet kloppen.

Slaap lekker allemaal!

19. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Ben ik weer! Wow, wat leuk om zo alles te kunnen zien. Ik ben een paar dagen minder lang zwanger dan ze dachten, ben nu 8w en 4 dagen. Alles ziet er perfect uit en de baby was heel stil aan het liggen toen we gingen kijken.. en opeens bewoog het! wow, zo bijzonder om te zien! We zijn helemaal op schema qua grote en alles zag er perfect uit - na inwendige echo konden we echt alles goed zien! Blijjj! Ik ga dus heerlijk op vakantie zo! Nu nog even duimen voor Ientje.. ik wacht met spanning met je mee!

20. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Elise wat fijn! Zo bijzonder! Leuk dat je de baby al zag bewegen! Heerlijk zo voor je vakantie!

Ientje overmorgen is het zover. Hopelijk zijn dan je zorgen voorbij en krijg je net zon prachtecho als Elise! Ik denk aan je.

Ik hoef alleen morgen nog te werken en dan heb ik heerlijk vakantie! Ben er zo aan toe!

Deel Deze Pagina