Maart 2013 Ladies!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Eliseb82, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Hallo dames,

Mag ik er ook bij???
    Ik zal me even voorstellen. Ik ben Sunnyqueen21. Ik ben 25 jaar en woon samen met mijn vriend van 28 jaar. Samen hebben we op 1 juni 2011 een zoon gekregen genaamd Jelke en nu zijn we zwanger van ons 2e wondertje. Een aantal jaren geleden is bij mij PCOS geconstateerd en tegen mij gezegd dat ik waarschijnlijk nooit via de natuurlijke weg zwanger zou raken, maar bij Jelke waren we in ronde 1 zwanger en bij ons 2e wondertje in ronde 3!! Dus dat is allemaal bullshit tot nu toe!!

Ik ben verzorgende-Ig in een verzorgingshuis. Ik werk 16 uur in de week. Ik had een half jaar contract maar heb nu een jaar contract gekregen dus dat is helemaal super. Mijn vriend is constructief tekenaar 40 uur in de week.

Tijdens mijn 1e zwangerschap liep ik voor controle bij de gyn omdat ik een bloedstollingsfactor heb die mij een verhoogd risico op trombose geeft en het kan de groei van je kind beïnvloeden (te weinig voedingstoffen door de placenta waardoor de baby klein blijft. De hele zwangerschap geen klachten m.b.t. dit en ben met 40,6 in geleid vanwege hoge bloeddruk en dat is uitgelopen op een keizersnee. Jelke was bij de geboorte 4460 gram en 54 cm dus een flinke knaap. Omdat het allemaal goed is gegaan mocht ik van de gyn bij een eventuele volgende zwangerschap onder begeleiding van de VK en dan vanaf 34 weken geloof naar de gyn i.v.m. de keizersnee die ik gehad heb.

Ik ben vorige week voor het eerst bij de VK geweest voor intake. Bloeddruk was keurig en verder heeft ze vooral achtergrondinformatie gevraagd. Hartje luisteren kan pas rond de 12 weken en echo doen ze niet omdat ze daar geen apparatuur voor hebben. Daarvoor moet ik naar een echocentrum. Ik ben volgens eigen berekening morgen 9 weken zwanger en 28 maart uitgerekend, maar morgen hebben we de eerste echo!! Heel spannend...

Zo dan weten jullie even hoe en wat!!

Liefs

2. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hoi Sunnyqueen!

Welkom! Leuk dat je erbij komt!

Wat geweldig dat je ondanks de slechte verwachtingen zo snel zwanger bent geraakt, beide keren nog wel!! Heerlijk zeg! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Morgen dus ook een spannende dag voor jou. Leuk hoor die eerste echo! Ik zou zo weer willen! Haha!

Dan zal je morgen ook je uitgerekende datum wel horen. Leuk!

Voel je je goed?

3. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @cizmo, Ik voel me redelijk. Ik ben ontzettend moe en kan de hele dag wel slapen. Ik krui dan ook regelmatig even op bed in de middag als Jelke ook gaat slapen. Verder ben ik af en toe wat misselijk en ik moet gigantisch vaak plassen... Maar goed verder hoor je me niet klagen hoor. Ik heb het er allemaal voor over!!

4. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    @ Sunnyqueen: wel wat kwaaltjes, maar niks dramatisch gelukkig dus!
    Bij mij wordt de moeheid echt minder, gelukkig. Sommige dagen ben ik alweer net zo productief op mijn werk als normaal gesproken. Jeej!

Vandaag de echo voor jou!

Wij gaan vandaag luisteren naar het hartje, voor t eerst. Ook leuk!

5. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Cizmo altijd leuk om het hartje te luisteren!!! Veel plezier. Wij zijn om 17.15 aan de beurt voor de echo dus nog even geduld!!

6. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Nou alles is goed hoor! Hartje klopt en ben 2 dagen terug gezet. Ik ben nu 8w en 5d. En over kleine 2 weken wil ze weer kijken om dan nog preciezer te zien hoe ver ik ben. Die 2 dagen was niet zo gek aangezien ik onregelmatige cyclussen had iedere keer. Maar we zijn super blij en hebben ook een foto mee gekregen van onze nieuwste aanwinst!!

7. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Helaas meiden, ik meld me af. Het bleek alsnog niet goed te zijn, er was tov vorige keer niet veel veranderd.
    Ben gelijk naar zkh geweest en vanuit daar meds meegekregen om het op te wekken. Als dat niet lukt moet ik een curettage ondergaan.

Ik wens jullie een onwijs goeie zwangerschap toe, en kom af en toe wel eventjes spieken hoor!

8. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ohhh Ientje! Dat is verdrietig!

Ik had stiekem echt gedacht dat het wel goed zat.

Ik vind het echt erg voor jullie. Veel sterkte de komende tijd en hopelijk komt jullie volgende kindje er snel aan zodra jullie er klaar voor zijn.

Je blijft natuurlijk altijd welkom om hier even mee te praten of lezen!!

9. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Sunnyqueen, fijn om te lezen dat alles goed was! Leuk dat je nog een echo krijgt. De datum staat dus nog niet vast.

Hier klonk het hartje als een snelle trein. Erg fijn!

10. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Ientje, wat vreselijk zeg! Heel veel sterkte met dit verlies!!

@Cizmo, nou het hartje hebben wij alleen gezien en niet gehoord. Ze zei namelijk dat ze dan de op 1 plek moesten richten en dat het kindje dan warmer wordt en dat doen ze in deze fase van de zwangerschap liever niet omdat het kindje nog vollop met organen ontwikkelen bezig is. En dan zijn temperatuurswisselingen niet zo goed.

11. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Ientje, jeetje, dit had ik echt niet verwacht. Ik wens je enorm veel sterkte toe!

Cizmo, wat fijn voor jullie ook! Was je partner ook mee? Ik merkte dat mijn man het extra bijzonder vond omdat hij nu ook echt "zwanger" voelt ;) Mannen staan er normaal gesproken zo ver van af.. dus dit is echt fijn om ze echt te laten weten dat het "echt is" ;)

Sunny, welkom! Je bent dus bijna net als ik.. ik ben vandaag 9 weken! Wat fijn dat de echo zo goed ging! leuk he..het hartje zien!

Ik moet de 10de (sept) bloed prikken (wij gaan dus wel de combinatie test doen) en de 17de hebben we onze medische echo, heel erg spannend en leuk! En dan de 20ste heb ik de tweede afspraak bij de VK. Heel spannend dus! Maar eerst gaan we twee weken op vakantie. Ik zal zeker meelezen en zal proberen wat te posten als ik daar ben.

12. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ja mijn man was erbij. En precies wat je zegt Elise, door die echos en het hartje luisteren voelt hij zich ook wat meer zwanger. Haha.

Wij gaan morgenavond ook op vakantie, dus zal ook wat stiller zijn van mijn kant.

Spannend Elise dat je bijna de combinatietest hebt.

Wij hebben de 18e al geslachtsbepaling. Komt zo dichtbij! Leuk!

Gisteren ook uitslag van bloedprikken gehad. Ijzer en suiker was goed. Ben wel rhesus c negatief. Dus daarom moet ik wel nog een keer bloedprikken in week 27. Gelukkig houden ze dat soort dingen tegenwoordig goed in de gaten!

13. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Hi Cizmo, wat houdt dat dan in? Rhesus c negatief? Hopenlijk niets ergs voor jou of de baby..

14. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Blijkbaar heb ik dan geen rhesus c in mijn bloed, en als de baby dat wel heeft en ons bloed komt met elkaar in aanraking, dan kan ik anti stoffen gaan aanmaken waardoor het bloed van de baby afgebroken wordt.

Er bestaat ook rhesus d en daartegen bestaat als je d-negatief bent een spuit zodat je geen anti stoffen aanmaakt. Maar voor c bestaat dat niet, helaas.

Er schijnt maar heel zelden iets te gebeuren hoor, maar t kan gevaarlijk zijn.
    In het ergste geval kan een baby doodgaan of een bloedtransfusie nodig hebben in de baarmoeder of daarbuiten.

18% van de zwangeren is rhesus c negatief. Dus komt toch wel vaak voor.

Maak me inmiddels niet meer druk, maar had niet zoveel info gekregen. Na wat googlen blijkt wel dat er niet snel echt problemen bij het kindje ontstaan.

15. essi1

essi1 Lid

25 aug 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Volgens mij is dit een gezellige club dus ik zou me graag aansluiten!

Vandaag is de 9e week van mijn zwangerschap ingegaan. Gisteren hadden we de termijnecho, dat was echt geweldig :) Het hartje klopte (supersnel, ik was zo onder de indruk van het beeld dat ik niet heb gehoord wat de echoscopiste zei, maar volgens mijn vriend 180 per minuut) en hij bewoog zelfs al de armpjes en beentjes!! Volgende week de eerste afspraak bij de vk.

Vanaf nu lees en schrijf ik graag met jullie mee. Ik las dat een aantal van jullie nu op vakantie is, veel plezier! En voor allemaal: fijn weekend!

Essi

16. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    @essi1 Welkom bij de club! Leuk zo'n echo! Ik hoop er deze week weer een te krijgen.

17. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Dames, laat ook ff weer wat van me horen.
    He eentje baht wat verdrietig! Had zo gehoopt dat t goed zat dikke knuffel!

Nieuwe dames welkom gezellig!

Wij hebben.de angelsound aangeschaft. We hebben afgelopen week het hartje kunnen vinden zo mooi! Soms is de kleine veretoppertje aan het doen kunnen we hem niet vinden Hahaha. 3 september weer naar de vk.

18. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Essi welkom vanuit Frankrijk! ;)
    Wat leuk dat je baby almzo beweeglijk was op de echo!
    Bij mij is de helft langs me heen gegaan omdat ik zo gefascineerd was! Haha!

Wat leuk dat je het hartje thuis al hebt kunnen luisteren mbeekje! Kleine sneltrein he!! Heel apart!

Mwb heb je deze week weer afspraak bij de vk?

19. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik heb waarschijnlijk een afspraak voor een termijnecho, maar wanneer precies word ik nog over gebeld...

20. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Eliseb82, klopt je banner dan niet?? die staat nu op 10 weken en 1 dag?? Ik ben vandaag 9 weken en 2 dagen, maar mijn banner loopt 1 dag voor... Snap het niet want heb gewoon de goede uitgerekende datum neer gezet.

@Cizmo, hier was vriendlief ook mee naar de 1e echo. Lijkt me niet meer dan logisch, maar de volgende echo (de daadwerkelijke termijnecho) moet hij gewoon werken en gaat mijn moeder mee. Hele fijne vakantie!!!
    Balen dat je rhesus c negatief bent, maar van het positieve uitgaan!!

@essi1 Welkom meid, kom er gezellig bij! Wij lopen gelijk volgens mij. Ik had donderdag de echo, maar ze wou met 10 weken nog een echo omdat het dan beter te meten is, nou ik vind het prima hahaha!

@mbeekje, leuk zeg zo'n angelssound ik ben er nog over aan het nadenken of ik ook 1 wil aanschaffen. Ben zo bang dat ik hem niet veel ga gebruiken zodra ik de kleine ga voelen. Vind ik dan zo zonde van het geld. En de kans dat ik de kleine snel ga voelen is nu vrij groot omdat het de 2e is...

@MWB, leuk weer een echo!!!

@hier, durk met werken. Het weekend 2 dagdiensten gedraaid en vandaag en morgen een late dienst. Pff gisteren was ik helemaal kapot heb even een uurtje geslapen nadat ik thuis kwam. Vanochtend weer uitgeslapen tot 10.00. Jelke is namelijk ook een uitslaper en die hoorde ik pas om 10 uur wakker worden... donderdag verjaardag van de beppe (oma in het fries) van mijn vriend en vrijdag bruiloft van vrienden en zaterdag familiedag van mijn kant. Dus drukke dagen voor de boeg!!

Deel Deze Pagina