Maart 2013 Ladies!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Eliseb82, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essi1

essi1 Lid

25 aug 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Wat is het hier stil...

@mbeekje: oke, dank je :)

@mwb: heel veel succes morgen! laat je weten hoe het was?

groetjes!

2. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Ik sluit me ook hier aan, de andere maart topic kan ik niet meer bijhouden zo snel als het gaat! :)

17 maart verwachten wij ons eerste kindje!!

3. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Zojuist de CT gehad. Nekplooi was helemaal goed (1,8mm), maar nu moeten we de bloeduitslag nog afwachten. De ene persoon die we spraken zei dat het een week kon duren, de andere zei dat het 2-3 dagen zou duren, dus ik hoop dat ik de laatste mag geloven.

Junior was ongelooflijk bewegelijk... Zo leuk om te zien, draaide zich steeds om... schattig.... Op een gegeven moment leek hij ons ook via het scherm aan te kijken en te zwaaien... Lief!

Jammer is alleen dat de placenta aan de voorkant lijkt te zitten... Op zich geen probleem zei de echomevrouw, maar dat kan betekenen dat ik hem (of haar, want dat weten we helaas nog niet) minder laat zal voelen, omdat er nog een laagje tussen zit! Maar ik ben in ieder geval al blij dat het eerste gedeelte van de test positief is...

Bij de meting zou junior overigens wel al de lengte hebben van 13weken, maar ik houd toch maar even mijn eigen berekening aan... Ik weet namelijk zeker dat ik geen 13 weken zwanger kan zijn, dan is donderdag pas!

4. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Welkom daphje!

@MWB, fijn dat de nekplooi goed was nu op naar de bloeduitslagen, maar dat zal ook vast goed zijn! Wat leuk dat jullie de kleine lekker konden zien bewegen! Heerlijk gevoel weer!

Bij mijn eerste zwangerschap zat de placenta ook aan de voorkant en werd mij ook verteld dat ik de baby waarschijnlijk wat later zou gaan voelen, maar ik vond het mee vallen ik voelde Jelke precies toen ik 18 weken zwanger was. Dus het kan mee vallen!

@hier: druk met werken dus weinig tijd om te reageren, ben echt helemaal kapot!! Ik kan de hele dag wel slapen!!! Blij als het vrijdag is dan heb ik 5 dagen vrij!!

Liefs

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    @ Daphje: welkom!! Hier is het de laatste tijd best rustig, dus goed bij te houden!

@ MWB: Fijn dat de nekplooi zo goed was! De helft van de CT is dus al goed geslaagd!

@ Sunnyqueen: Wat rot dat je zo moe bent! Hopelijk gaat de tijd snel tot vrijdag en dan even niet zo snel! ;)

@ hier: Vandaag weer voor het eerst gewerkt. Ik vond het niet zo leuk en heb meteen geteld wanneer mijn verlof op zijn laatst kan beginnen. Erg he?

Verder voel ik me goed, heb wel wat last van mijn buik rond mijn navel (bandenpijn??), vooral als ik druk ben geweest. Maar het is goed te doen!

Nog 1 weekje en het is tijd voor de volgende echo!! :-D

6. Paki

Paki Lid

20 jul 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst, welkom en gefeliciteerd voor de nieuwe zwangere dames onder ons.

Ik heb al een tijdje niet gereageerd. Hierbij een update van mijn situatie.

Na mijn eerste bezoek aan de VK, mocht ik met spoed naar de internist ( ik heb een trage schildklier). Ik heb toen bloed laten prikken en de volgende dag belde de internist met de mededeling dat ik mijn dosis thyrax direct mocht ophogen. Mijn schildklier was veelste traag. Dit heeft voor veel stress bij mij gezorgd. Is mijn kindje voldoende ontwikkeld? Of heeft hij/zij al afwijkingen? Met dit soort vragen heb ik een aantal dagen gezeten. Uiteindelijk de internist weer gebeld en om uitleg gevraagd, hij heeft me gerustgesteld. Ik ga nog wel aandringen op een bezoek en een uitgebreide echo bij de gynaecoloog. Tot zover wat minder nieuws.

Inmiddels ook mijn termijnecho gehad en ben 4 maart uitgerekend. 17 oktober mag ik langskomen voor een 20 weken echo. Heb er ontzettend veel zin in.
    Ik probeer te genieten van mn zwangerschap, sport alleen iets te weinig, heb gelukkig geen last meer van extreme vermoeidheid en vreetbuien.

Ennnn, vorige week zaterdag hebben wij al een kinderwagen gekocht. Het was absoluut niet de bedoeling maar ik vond m zoooooo mooi :)

Dit was weer een uitgebreid verslag :)
    Hoe is het met jullie??

7. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    hallo dames,

hier gisteren van de trap gevallen! ''Gelukkig'' met mijn rug dus volgens de VK hoef ik me geen zorgen te maken over de baby... tenzij ik bloed of vochtverlies heb dan moet ik direct bellen. Dus gisteren werk maar afgebeld, want had flink rugpijn. Nu is het vooral stijf, maar vanaf vandaag heb ik officieel 5 dagen vrij dus kan lekker bekomen. Ben nog steeds erg moe, maar ik hoop dat dat over enkele weken ook voorbij is. Maandag bel ik mijn leidinggevende om het te vertellen... Ik zie haar pas woensdag en aangezien de meeste collega's het al weten wil ik niet het risico lopen dat ze het van een ander hoort. Ze is maandag weer terug van vakantie namelijk!
    Verder geen nieuws hier. Heb het hartje nog niet gevonden met de angelsound, maar volgende week proberen we wel weer eens.

Liefs

8. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    @nieuwe zwangeren gefeliciteerd en welkom om gezellig mee te kletsen! :)

@mwb fijn dat alles goed is!

@cizmo Fijn dat je je goed voelt! Lekker genieten.

@paki vervelend van je schildklier. Kan me voorstellen dat je je druk maakt over de ontwikkeling. Gewoon op een echo aandringen, zodat het je een beetje rust brengt. Wat voor kinderwagen hebben jullie gekocht? Onze kinderwagen komt begin november. De maxi cosi mura 4.

@sunnyqueen nee... Van de trap gevallen... Gelukkig op je rug, maar toch je maakt je wel zorgen. Hoop dat je snel minder last hebt!

@hier volgensmij voel ik onze kleine uk af en toe kriebelen. Zooo apart :d 15 oktober heb ik de 20 weken echo. Heerlijk om weer naar onze kleine uk te kijken! Wel ben ik vaak nog moe in de avond errug vervelend...

9. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Gisteren ook de uitslag gehad van de bloedtest. Trisonomie 13 en 18 was < 1:5000 dus dat was heel goed. Down is volgens mij meer leeftijd gerelateerd en dat kwam dus op 1:219. Volgens de wetenschap dus geen verhoogde kans. We hebben het erover gehad en zijn geneigd nu geen verder onderzoek te laten doen. Begin oktober weer naar de gyn dus mogelijk nog even met hem te overleggen...

10. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    @ Paki: wat naar van je schildklier zeg! Gelukkig ben je een beetje gerustgesteld.

@ Sunnyqueen: wat eng dat je van de trap bent gevallen zeg! Ik hoop dat jij en je baby er nu niks meer van merken en dat alles goed gaat!

@ mbeekje: wat leuk dat je de kleine al voekt soms! Ik merk nog niks... Maar jij bent er dan ook vroeg bij!
    Soms vind ik het bij onwerkelijk dat ik al bijna 16 weken zwanger ben, maar dan kijk ik even naar de echofoto's als bewijs....

@ mwb: heel fijn dat je de uitslagen binnen hebt en dat de uitkomsten niks verontrustends aangeven! Zeker trisonomie 13 en 18 hoef je nu vrijwel niet bang voor te zijn. Fijn, want dat vind ik dus de engste aandoeningen...

Wij hebben ook al de kindewagen gekocht vorige week. Bij ons is het de Joolz Day geworden, helemaal zilver. Ben er erg blij mee!

11. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Sorry voor wat schrijffouten in mijn berichtje hiervoor... Stomme tablet... ;)

12. Paki

Paki Lid

20 jul 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons is het de ICandy Peach geworden. Ben er helemaal blij mee. Vandaag bij babypark Zaanstad geweest. Het is er gigantisch groot. Lekker georienteerd en niks gekocht. Wil eerst wachten tot de 20- weken echo, ook voor de geslachtbepaling.

13. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hallo meiden!

Wij hebben gisteravond de geslachtsbepaling gehad. We krijgen een zoon!! :D

Er was geen twijfel mogelijk, we hebben zelfs zelf de conclusie getrokken voordat de echoscopist kon zeggen dat het geslacht in beeld was. Zo duidelijk!! Nu op naar de winkels! ;)

Het was weer zo leuk om de kleine te zien bewegen! Echt heel schattig en bijzonder! Wat is hij gegroeid zeg!

Hoe gaat het bij jullie?

14. Paki

Paki Lid

20 jul 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cizmo, gefeliciteerd wat leuk een zoontje:). Ik heb ook sterk een vermoeden dat ik een zoontje krijg. Ik ben nu ook 16 weken zwanger en mijn eerst volgende echo is de 20 weken echo en die heb ik 17 oktober. Vind het zo te lang durennnnn, ben echt de weken aan het aftellen.

15. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Groningen
    Wat leuk Cizmo een zoontje! Ik kan niet wachten totdat wij het weten. Wij hebben 15 oktober de 20 wk echo.

Heb vandaag ff de vk gebeld ik verloor geel wit slijm. Maakte me hier toch wel druk over. De vk zei dat het geen kwaat kon dus nu even weer rustig :)

16. Paki

Paki Lid

20 jul 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een koortslip, dit is al de 2e binnen een maand. Heb het opgezocht en blijkt niet gevaarlijk te zijn. Toch vind ik het niet prettig. Iemand hier meer ervaring mee?

Ow en nog een vraagje: Beginnen jullie nu ook al echt te groeien?? Ik ben weer 1,5 kg aangekomen en pas inmiddels mn laatste broek ook niet meer. Heb al 3 zwangerschapsbroeken aangeschaft en trek veel leggings met tuniekjes aan :)

17. Sillywendy

Sillywendy Actief lid

1 aug 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden!!!

Leuk al die echo's weer!
    ik moet nog twee weekjes wachten dan krijgen wij hopelijk ook te horen wat het gaat worden!! spannendd!!
    Nu 14 weken alweer!

XX

18. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Groningen
    @paki ik krijg ook echt een buik nu heb al een tijdje positiebroeken aan. Dit zit toch echt een stuk beter!

19. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik heb vandaag voor het eerst een positiebroek aan. Eigenlijk is die rond mijn buik wat groot, maar mijn gewone broeken weer te klein... Dan is dit de beste optie!

Van koortslippen gelukkig nog geen last gehad. Heb ik wel soms. Zou me er niet te druk om maken, zolang je er geen een hebt tijdens de bevalling. Misschien heb je wat minder weerstand nu?

20. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemorgen dames,

geslacht: willen wij niet weten. Wisten we bij de eerste ook niet en vonden we eigenlijk wel heel leuk om het niet te weten.

koortslip: is tijdens de zwangerschap niet gevaarlijk, maar zodra je bevallen bent moet je er om denken dat je baby niet in contact komt met je koortslip omdat het Herpesvirus erg gevaarlijk is voor een baby. Dit heeft je VK als het goed is ook verteld.

Positiekleding: ik had nog 1 zwangerschapsspijkerbroek, maar die zit dus echt niet lekker dus ik zal binnenkort even shoppen, want mijn gewone past niet meer... krijg hem nog dicht, maar lekker zit het niet. Dus draag voornamelijk leggings met tuniekjes of jurkjes!

Vandaag naar de VK voor het eerst hartje luisteren. Ben benieuwd!

Liefs

Deel Deze Pagina