Hallo dames, al weer een aantal dagen niks vernomen. Hoe gaat het met de zwangerschap? Ik heb weer een vraagje: Twijfel namelijk heel erg of we een wiegje in onze eigen kamer nemen. Eigenlijk wil ik dat de baby direct in zn eigen bed slaapt en niet anders went. Tevens werkt mijn man natuurlijk wel en zal ik snachts moeten opstaan. Als de baby bij ons op de kamer slaapt wordt mijn man ook constant wakker. Hoe denken jullie daarover?? 17 oktober 20-weken echo, ben echt de dagen aan het aftellen Vind het zo spannend....
Paki: Ik wou bij onze eerste ook meteen dat hij op zijn eigen kamer in zijn eigen ledikant ging slapen, maar ik heb een keizersnee gehad en gaf dus ook borstvoeding. Toen raadde de kraamverzorgster mij aan om de bak van de kinderwagen te gebruiken als wiegje naast ons bed. Zij gaf de tip om een bierkratje o.i.d. naast ons bed te zetten en daar dan de bak van de kinderwagen op, dan had ik hem direct naast me en hoefde ik met mijn litteken er niet steeds uit om hem te voeden. Mijn vriend verschoonde hem dan en ik hoefde hem alleen maar aan te leggen en weer terug te leggen. Ik heb dit uiteindelijk als heel prettig ervaren. Na 4 weken had ik niet genoeg voeding voor Jelke en ontzettende tepelkloven dat ik er klaar mee was en toen zijn we overgestapt op flesvoeding, maar Jelke bleef nog wel bij ons. Toen hij ongeveer 2 maanden was geloof ik... hebben we hem op zijn eigen kamer gelegd in zijn ledikant en nooit geen problemen gehad. Hij vond het prima en wij ook! Ik hoop dat je er wat aan hebt! Liefs
Ook al aan het aftellen Paki haha ik ook, 15 oktober mogen we heen. Spannend, maar ook super om de kleine weer te zien! We zijn erg nieuwschierig naar het geslacht. Wij zitten er over na te denken om de eerste paar dagen de kleine in de kinderwagenbak op onze slaapkamer te leggen. Morgen mag ik weer naar de vk en daarna naar cesartherapie. Vorige week in de stress gezeten. Dacht dat ik vrucht water verloor, maar bleek af en toe urine te zijn... Daarom de therapie, want dit verklaard ook mijn rugpijn..
Goh, wat rot mbeekje dat je dacht dat je vruchtwater verloor. Gelukkig is dat niet het geval. Wij hebben een wiegje gekocht voor op onze kamer de eerste weken. Gewoon een simpele goedkope. Die kan dan ook gebruikt worden voor eventuele vokgende kindjes en als mijn zusje bijv. een kindje krijgt. Lijkt mij wel rust geven dat ik hem dichtbij heb in het begin. 19 oktober is de 20 weken echo voor ons. Ik begin ook zenuwachtig te worden. Het is toch een soort examen, althans zo voelt het een beetje...
Hoi meiden, Ik meld me ook even weer hier Na mijn vakantie heb ik het enorm druk gehad met mijn bedrijf (veel nieuwe aanvragen) en in combinatie met de vermoeidheid niet zoveel puf om hier veel te posten. Wij hebben ondertussen de combinatietest en bloedtest gehad, en alles zag er perfect uit! Kans op Down is zo klein, dat we echt een feestje hebben gevierd, helemaal happy! Wij hebben pas op 12 november de 20 weken echo (ben ook uitgerekend op 29 maart..) dus helaas moeten we nog even geduld hebben. Wat fijn dat het met iedereen zo goed gaat! En Cizmo, wat leuk dat jullie een jongen krijgen! Fijn om dat eindelijk te weten - kan je nu echt gericht gaan shoppen! Wij hebben inmiddels de Bugaboo 3 all-black gekocht. Als het een meisje wordt, dan kopen we de knal roze bugaboo stof erbij.. wel leuk die combinatie kost een hoop ,maar dan heb je ook wat! Verder wachten we met de rest tot we weten of het een jongen/meisje gaat worden.
Ha Elize! Goed om van je te horen! Heerlijk dat alles goed gaat met jullie! Ik heb idd bij de bijenkorf gister al een heel gaaf broekje en vestje voor de kleine jongen gekocht. Zo leuk! Klinkt erg gaaf zon zwarte kinderwagen met knalroze! Even afwachten nog...
Wij hebben vandaag de 20wk echo gehad. Het is een jongen! de kleine lag lekker tegen de baarmoederwand aan en met de handen voor t gezichtje dus niet helemaal mooi te zien. Maar hij is helemaal goedgekeurd!
Mbeekje, gefeliciteerd!! Had je dit ook verwacht? Fijn dat alles helemaal goed is met de kleine!! Heerlijk! Cizmo, hoe gaat het met jou nu?
Mbeekje, jullie krijgen ook een zoontje! Leuk!! Helemaal top dat alles goed was! Wat een opluchting zal dat zijn! Paki, jij bent morgen aan de beurt! Spannend! Ik duim voor een goede echo voor jullie! Ha Elise, hier alles goed! De eerste helft zit erop! De tijd vliegt. Ik heb vrijwel geen klachten. Ben wel vermoeid, een stuk meer dan de eerste 4 maanden. Verder heb ik af en toe het gevoel alsof iemand met een breinaald in mn onderbuik prikt of bijvoorbeeld met een pizzasnijder door mijn onderbuik/vagina rolt... heerlijk , maar dat is volgens de verloskundige de bandenpijn... Vrijdag hebben wij de 20-weken echo. Ik ben echt op van de zenuwen... Heb helemaal geen reden om bang te zijn voor een afwijking, maar ben het heel erg. Ik voel ook sinds een weekje onze zoon bewegen. Hartstikke leuk! Gaat met de rest ook alles goed?
Hallo meiden, hier pas 12 november de 20 weken echo. Dus nog even geduld. Hier gaat het goed. De vermoeidheid is na die 1e 3 maanden een stuk minder geworden. Mijn buik groeit al goed en ik voel de kleine al een poos. Toen ik 12 weken was voor het eerst en sinds 14 weken eigenlijk elke dag wel. Gisteravond heeft mijn vriend hem/haar ook gevoeld. Hij ging met zijn oor op mijn buik liggen en toen ging de kleine met zijn/haar rug helemaal tegen mijn vriend zijn hoofd aan liggen. Dat konden we beide heel goed voelen en af en toe voelde hij een tik/schop. Echt zo gaaf weer. Niet verwacht dat mijn vriend het nu ook al kon voelen, maar ja bij een 2e gaat alles sneller dus dat klopt wel hahaha. Over dik 3 weken ben ik alweer op de helft gaat echt super snel joh.... Verder ben ik mijn kleine boef hier wat aan het vermaken want die zit in de fase... ik kan mijzelf niet goed en lang vermaken... Pfff vermoeiend is dat!!
Hello ladies, Jaaa vandaag is de grote dag voor ons. Op de een of andere manier ben ik ook erg bang voor slecht nieuws mbt afwijkingen. Ik had vanochtend afspraak bij de VK, hartje klopt goed, bloeddruk was goed, geen rare dingen. Maart babys worden voornamelijk boys, lees ik. Ik heb gedroomd dat ik een zoon krijg, vanavond zullen we zien of dit klopt.
Paki, veel plezier met de echo! Ben benieuwd of het inderdaad een jongen is! Sunnyqueen, ik heb ook op 12 november de afspraak staan! Spannend!! wanneer ben je precies uitgerekend? Ik op 29 maart.. jij zal denk ik net daarvoor zijn?
Het wordt een meisje We zijn ontzettend blij, alles was ook goed dus ging met een goed gevoel weer naar huis. Alleen ben ik nog in shock dat het een meisje is. Ik dacht echt een zoontje. Kan nu eindelijk gericht shoppen
Paki, gefeliciteerd dat alles goed is! Ik kan begrijpen dat je even moet wennen aan het idee dat je een meisje krijgt! Ik was ook zo overtuigd van een jongen, dat ik wel gek zou opkijken als het een meisje was... Maar meiden zijn ook zo leuk! Het maakt ook helemaal niks uit! Fijn dat je het weet en veel plezier met shoppen! Morgen is the day voor ons...
Ik ben 30 maart uitgerekend, maar mijn banner blijft een dag voor lopen haha. Dus we gaan gelijk op. 1 dag verschil is te verwaarlozen toch
Eliseb82 maar als jij 29 maart uitgerekend bent dan klopt jouw banner ook niet volgens jouw banner ben jij 24 maart uitgerekend...
Vandaag hebben we de 20-weken echo gehad en onze zoon is helemaal goedgekeurd. Zijn gewicht klopte precies met 20 weken en 5 dagen. Hij zat qua groei precies op de middenlijn. Ik ben echt blij! Het ruggetje kon ze niet goed zien omdat hij ondanks dat ik tussendoor ging staan en springen op zijn rug bleef liggen. Daarvoor gaan we donderdag terug, maar een openruggetje kon eigenlijk al niet omdat er dan ook een afwijking in de kleine hersenen moet zitten, aldus de echoscopiste. Donderdag is dus puur voor een compleet dossier.
@Sunny, klopt, die klopt niet meer.. 29 maart is het! @Cizmo, wat fijn om te horen..en dat je do terug moet lijkt me niet erg, toch? Kan je weer te kindje zien.. altijd leuk!
Wat ontzettend leuk dat al zoveel weten wat het wordt... Ik hoop het maandag te weten te komen... Ik ben zo benieuwd!