Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Kahlen: gefeliciteerd! Mooie foto, de liefde straalt ervan af!

Hier ook een hormonenbom trouwens, kan echt huilen om niks ineens! En super snel geïrriteerd ook af en toe. Pff...

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Kahlen: gefeliciteerd. en super leuke foto

Jolie: dat kan de indaling zijn, of de indalings klachten. Dat voelt zo.

Smile: ik heb rug ween gehad, maar dat was echt aan beide kanten. Maar anders als je het niet vertrouwd de vk bellen !! Zeker je nu weer op de 33 weken zit.

3. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Kahlen: mooie foto, je straalt echt en nog zo'n mooi slank gezicht. Gefeliciteerd.

Ik wordt met de dag pafferiger in mijn gezicht.
    Qua weeen heb ik alleen ervaring met buikweeen, dus kan je niet verder helpen Smile.

Vanaf 20 weken zwangerschap behoorlijk last van mij liezen. Links veel meer den rechts. Volgens mijn fysio niets aan te doen behalve bevallen. Ik moet wel zeggen nu ik extreem veel rust neem ik er wl minder last van heb.

Bij de laatste echo lag de kleine in stuit. Laaste keer bij de vk dacht ze echt koppie naar beneden. Op 13 feb. een liggings echo, dan zien we wel verder.

4. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ow kahlen wat zie je er mooi uit! Inderdaad zo slank in je gezicht en je armen enzo (hier wekelijks meer propje) en de liefde straalt van de foto! Van harte gefeliciteerd!!
    En 6 wk vantevoren: groot gelijk! Vriendin is vandaag bevallen met net 37 weken.. Ben ook blij eerder rust te hebben :)

5. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

dus eigenlijk bepaalt het buik het gewicht?
    vind het wel krom hoor hihi ze zegt je baby ligt op 31,5 wk en ik ben 32,2. en bij 32 weken is het gemiddelde gewicht 1800 gram terwijl mijn kleine zon 1900 gr is maar 4 dagen achterloop. dus ik had zoiets van huh als het achterloopt 4 daagjes dan zou het toch juist onder de 1800 zijn .. en niet 1900. want dan zou ik denken dat ik juist een paar daagjes voorloop.. de vorige keer met 23,2 week was het ook al vreemd toen liept tie ook een par daagjes achter zei ze maar woog die 570gr terwijl gemiddeld 500 zou zijn. dus klopte de berekening in mijn ogen ook niet.. of zouden hun andere gemiddelde aanhouden?

ach ja hij deed het iig goed.. dat is het belangrijkst:)

6. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    Gefeliciteerd Kahlen wat zien jullie er gelukkig uit !!!!mooi hoor !!!

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ja het is heel apart, het aparaat berekend het zelf, maar het kan 500gr erboven of eronder zijn hoor!

Mijn meisje loopt dan voor in de groei, maar weet zeker dat ik niet verder zwanger ben, haha
    Gewicht was met 29 weken bijna 1600gr.

OP de papieren van de verlos staat bij 30 weken en 2 dagen:
    AC P75, FL en HC P25-30

Bij 20 weken en 1 dag was dat:

AC P50, HC en FL P25

8. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Kahlen!
    Leuk dat de kleine in je buik van zich liet horen, hoe bijzonder!!

9. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @kahlen, mooi kamertje en hele mooie foto van jullie lijkt wel uit een film:)

@ander kamertje (naam vergeten:)) die is ook erg mooi!!

leuk om de kamertjes van andere te zien.

@bamjolan, dat is inderdaad even schrikken 'gelukkig' is ze alleen gedraaid... hopelijk draait ze nog terug. was vanmorgen op controle bij de huisarts en ze zei dat ze nu eigenlijk niet meer draaien, moest gelijk aan je denken;)

@rugweeen, ik had ze hier in het midden van mijn rug (leek wel in mijn ruggegraat zeg maar) weet niet of het ook aan 1 kant kan? en anders inderdaad even bellen. (bij mij begon het ook met steekjes in mijn rug..)

@gsi lady, dank je :D;) en moet zeggen toen ik erover nadacht: als ze 3maanden zijn zijn ze nog zooooo makkelijk;) als ze straks ouder zijn willen ze veel meer bezig gehouden worden:D hihi.

@jolie, dat zou goed kunnen, hier bij dochter ook gehad dat ik (vooral met momenten) niet meer goed kon lopen van de druk en pijn. nu valt het nog mee.

@pijn schaambot, hier ook. en sinds een paar weken af en toe een steek van mijn navel tot mijn schaamstreek en dan lijkt het alsof iemand met een speld in mijn clitoris prikt... auw!! (zei vanmorgen ook toen ik liep hardop: aaaahhh!! :D gelukkig liep ik redelijk alleen;))

@borstvoeding, ppff als ik weer denk inderdaad om de zoveel uur voeden... maar wil het wel weer proberen (al zal ik het denk ik geen maanden volhouden;)) ik werd er juist helemaal gestoord van toen ik bij waylon stopte dat mijn schoonmoeder steeds zat te mekkeren dat ze zoveel melk had en zulke kleine borsten, dat je toen gewoon geen flesvoeding gaf en tsja eigenlijk had ik niet hoeven stoppen... toen kwam een nicht van vriend er ook nog mee dat ze ook maanden gevoed had en overal gekolfd, ging zo makkelijk.... 10minuten kolven en ze had weer een flesje;) dat ik al een paar keer gezegd had dat ik daar minimaal een half uur over deed (bij leah een uur) deed er niet toe.
    ik zat er toen zo doorheen (hormonen??) en voelde me al zo schuldig, maar zelfs op het burootje zei de arts dat ik beter kon stoppen dan me zo rot te voelen...:)

@plassen, verschilt hier per dag. af en toe ga ik om dochter naar school (of even vlug weg) en dan denk ik onderweg: was ik toch maar even eerst gegaan.

@de hik, hier ook regelmatig, vooral als ik zelf iets gegeten heb. dat merk ik gelijk. ik voel het getik van onder. bij de vorige 2 ook. (hadden dat ook vaak) dus volgens mij ligt het hoofdje nog gewoon beneden (dacht de huisarts ook)

@hier, vanmorgen op controle alles was goed, bloeddruk aan de lage kant?? had ik niet verwacht. maar is wel goed. nu ongeveer 15kilo bijgekomen. de laatste week lijk ik ineens minder bij de komen? anders was het zeker een kilo per week. nu minder.
    vorige keren hield ik nu ook al vocht vast, nu veel minder.

weeral 32weken!! ppff gaat hard ineens. nog 3,5week en dan komt vriend weer thuis:D daar heb ik nu al zin in, zal een stuk makkelijker zijn (moet ik me niet steeds overal naartoe haasten en kan ik ook eens blijven liggen of smiddags bijslapen;))

leah en waylon zijn beiden met (precies) 38weken geboren.. dus ik ben nu heel benieuwd. maar dat zou nu 5maart zijn en dan is het zoontje van mijn vriendin jarig.. (schelen ze precies 1 jaar) dus dat hoeft nou ook niet;)
    mijn schoonmoeder zei van de week al: nog 6weekjes en dan mag het komen.. ik dacht gelijk: hou alsjeblieft je mond!! want dat begint nu al... straks ga ik wel 2weken overtijd en dan?? ik denk dat ik me dan ga verstoppen;)

10. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @Kahlen: GEFELICITEERD! Prachtige foto's! :D

@Hik: Hier heeft hij dat regelmatig, en hij dacht gisteren zowiezo dat het feest was in de buik. Hij bleef maar bezig, deed af en toe gewoon pijn.

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hihi mag hopen van wel :p gelukkig zijn kind 2 en 3 hier ook laat gedraaid maar je hebt er wel weer zorgen om haha

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Niet meer draaien ???? Die kleine draait hier nog dagelijks 3 keer ;)

De eerste niet die lag vanaf 26 weken goed.

Bij een vriendin zijn beide kids pas goed gaan liggen met 36 weken.

13. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Zoonlief ligt al een tijd met zijn koppie naar beneden, gelukkig. Miriam was ook al vroeg gedraaid, en bleef zo liggen tot aan de geboorte :)

@Koffie: Een ramp! Van koffie word ik nu ineens misselijk! IK WIL MIJN CAFFEINE!

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    Mijn schoonzus is ook nog heel laat gedraaid, mijn schoonmoeder zat op de bank en kon ineens niet meer fatsoenlijk zitten:) Haha.

15. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe weten jullie waar t kontje en hoofdje en zo zit en of ie draait? Ik zou t verschil niet weten of een handje of elleboogje me nou port of een beentje?

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Dat kan ik ook niet zo goed voelen haha is ook wel lastig!
    Het is dat de echo zei hoe ze lag :D

17. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier weet ik het ook via de echo. en als ik te vlug of te veel loop dan duwt er 'iets' hard aan de rechterkant van mijn buik... wat ik al even voel en het blijft hetzelfde gevoel dus ik ga uit van een kont:D
    en de hik die ik voel zit echt van onder tegen mijn schaambot zeg maar aan. (in mijn bekken?) daardoor ga ik er vanuit dat dat het hoofdje is;)
    al had ik van de week het idee dat hij ineens dwars lag? maar zeker weten doe ik het niet?

mijn oudste zus kon wel echt een voetje voelen (en pakken) dat kan ik niet. hoor vaker dat dat wel kan.

18. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Dat kon ik bij Miriam. We wisten al bijna haar schoenmaat voordat ze geboren werd :D

19. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

hihi hier heeft ie net de hik, voel het helemaal onderin mijn buik dus hij ligt nog netjes met zijn hoofdje naar beneden.

Kahlen, wat een mooie foto, jullie zien er allebei erg gelukkig uit.
    Gefeliciteerd!!!

Heb een paar dagen alleen maar gelezen zonder te reageren, sorry daarvoor.
    Was (en ben) strontverkouden, mijn lijf zit me in de weg, moet wennen aan de nieuwe medicatie en val de hele tijd in slaap, zo moe ben ik.
    En dan begint Lief het wat moeilijk te krijgen met het besef dat hij straks écht een zoon heeft.
    Mijn oudste is niet van hem, al is hij als een echte vader voor hem maar het voelt toch anders nu.
    Er moet nog veel gebeuren maar lang niet zoveel als hij denkt en het komt zeker allemaal helemaal in orde.
    Maar we moeten, als we allebei beter zijn (Lief is ook ziek) eens heel goed praten over alles wat er staat te gebeuren, denk dat hij een beetje onzeker en angstig is over alles.
    Komt vast goed, heb wel gezegd dat ik er helemaal voor ga en nuchter en realistisch met alles wil omgaan, zonder geziemel en sentimenteel gedoe; we gaan nog een kind samen opvoeden, that's it!
    Dus :D

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik voelde gister de hik ook bij t schaambot maar koppie lag echt boven haha bizar!!!

Deel Deze Pagina