Haha gismow, ik snap t helemaal! Heb al heel hard onredelijk lopen mopperen dat die #*~sneeuw nergens goed voor is als ik toch niet mag wintersporten... En al die vrolijke schaats-posts op Facebook word ik ook chagrijnig van
Mag graag een stukje schaatsen maar dit jaar blijven ze in het vet staan! ML Gaat hier op de vijver schaatsen... Normaal ging ik ff slippen met een klein dom l*llig autootje maar dit jaar mocht ik dat niet doen van ML.... Was ff vergeten dat ik zwanger was. Zodoende mag dat witte koude goedje van mij wel weg blijven!:x
Oeps.... ben ik er per ongeluk achtergekomen dat mijn vriendinnetjes zondag een babyshower voor me georganiseerd hebben!! SHIT! Heel lief !! Nu maar proberen toch heel verrast over te komen!
Oh jeetje meid!! Wat naar!! Kindje moet nog ff lekker warm bij mama in de buik blijven! Hopelijk blijven de bloedingen weg!!! He bah wat een nare berichten zeg!!! Gelukkig dat het met de kleine goed gaat! Hopelijk blijft het nog wel eventjes zitten!!! @ alle baby's: Geen gekke fratsen uithalen met jullie mama's en allemaal blijven zitten tot minstens 37 weken!! (misschien helpt het!)
@smile en bibi, Ppff hopelijk blijven jullie beebjes nog even zitten! Succes! vanaf hoeveel weken laten ze de kindjes gewoon komen? dat vroeg ik me gisteren af... Ik dacht 34weken??
Oh Smile en Bibi, wat schrikken! Hopelijk mogelijk jullie snel weer naar huis met de baby's nog lekker warm in jullie buik. Sterkte!! Hier hoofdpijn en niet lekker en heb ook nog een deadline. Ben bang dat ik te veel gedaan heb de afgelopen dagen. Ik kan niet wachten tot het zaterdag is, dan weer controle. Ik hoop maar dat mijn bloeddruk OK is... Als mijn werk af is, ga ik het de rest van de dag maar eens heel rustig aan doen. Begin wel steeds meer na te denken over wanneer ik echt helemaal zal stoppen. Denk toch wel heel binnenkort.
@Bibi en Smile; Heel veel sterkte meiden. Ik duim dat de kleintjes blijven zitten. @Bremjomi; Ze remmen inderdaad tot de 34 weke en dan alleen 48 uur. Wanneer je na de 34 wekengrens komt, laten ze het kindje geboren worden. In feite is het dan al "af", maar ze kunnen veel sneller last krijgen van een premature dip omdat ze nog erg licht zijn. Ze mogen dus ook niet heel veel afvallen en kunnen moeite krijgen met drinken. Hier hebben we zelf al ervaring mee gehad, omdat Stan met 36 weken geboren is. Men zegt dan een late prematuur, maar wel met een aantal opstartproblemen.
Goedemorgen meiden! Ik ben me klaar aan t maken om richting ziekenhuis te gaan voor CTG en controle. Ben benieuwd, goed geslapen maar wel steken in buik en vagina dus hopelijk daalt haar kontje niet in! Of misschien weer gedraaid, bewegingen doen ook heel zeer momenteel! Gisteravond alleen maar zitten janken, pest hormonen. Bij de andere kids geen last er van gehad maar nu pfff. Mijn moeder zou de kids opvangen, maarja haar hulp heeft dat liever niet dus ik schoot al helemaal in de stress wat ik nu weer ging regelen en was echt even in paniek. Gelukkig heb ik 2 adressen op de lijst nu, waar de kids heen kunnen als de bevalling begint. Maar het voelt toch vervelend voor mij, je moeder MAG van een ANDER je niet helpen...wat is dat nou voor onzin? Gelukkig zal ik er altijd voor mn kids zijn, dat zal me nooit iemand verbieden tenzij ik t lichamelijk zelf niet zou trekken. Pfff voel me soms echt heel alleen, ondanks mijn keuze, heb ik het gevoel dat ik niet mag klagen. Maarja... fijne dag meiden!
@Bamjolan: succes vandaag, hoop dat de kleine toch weer is gedraaid! En tuurlijk mag je best klagen, ondanks dat je ervoor kiest om alleen je kindjes te krijgen en op te voeden. Het lijkt me namelijk best zwaar zo af en toe!
@bam: succes vandaag en hopen dat je kleintje zich soepeltjes op de juiste plek zal nestelen. En bibi en smile: wat een spanning meiden! Ik duim dat jullie kleintjes de warmte van mama verkiezen boven de kou buiten!
@bamjolan, succes! en klaag maar lekker, het is niet makkelijk om het allemaal alleen te moeten doen! Ook al kies je er zelf voor... Ik ken het een klein beetje, omdat vriend veel weg is doe ik ook veel alleen en voel me af en toe bezwaart om hulp te vragen, bij mijn eigen moeder vind ik dat niet zo lastig, maar mijn schoonmoeder... Die zegt dan: ik pas wel op! En dan achteraf klagen dat het druk was of als ik nog even om een boodschap ga (gelijk na mijn werk, dan laat ik dat ook weten) dan zeggen dat ik laat ben? Dan had ik het toch goed met 34weken..
bibi en smile brr dat is weer even schrikken!! hopelijk gaat het allemaal niet doorzetten. en kunnen jullie nog even rekken. @ bibi hebben ze bij jou op de echo nooit gezien dat de placenta laag lag? bij mij hadden ze er met de 20 weken ook overheen gekeken. en daar was de gyn later best wel boos over omdat volgens haar het dan al laag lag en dat de echoscopiste toen verkeerd heeft gekeken. omdat een placenta niet ineens kan zakken. ik had ook bloedverlies met 22 half week. en ze waren toen ook even bang ik weeen zou gaan krijgen maar was toch naar huis gestuurd.. ik had ook stolsels aan de placentarand nog zitten dus werd er bedrust geadviseerd zodat die stolsels rustig konden slinken en de bloeding zou stoppen. en dat is ook gebeurd. ik heb me toen een paar weken rustig gehouden. zodat die baarmoedermond niet al teveel geirriteerd werd door de placenta. en gelukkig is mijn placenta nu netjes omhoog gegaan.bij jou zou dat denk ik nu niet meer het geval zijn en zal het een keizersnede worden. met een beetje geluk blijven je bloedingen weg en kan je het zelfs nog tot het einde uitdragen hou lekker je rust meid en niet teveel zorgen maken nog hoor. in welk zh lig je?
ik zit me net te bedenken hoeveel geluk ik heb dat ik totaal geen last van mijn bekken heb. ik voel er werkelijk niks aan. terwijl ik eigenlijk iemand ben die altijd voor de zwangerschap last van bekken had. en nu dus helemaal niet ik denk dus dat ik van geluk mag spreken! mischien gaat het nog wel komen zodra de kleine in gaat dalen? maar nu kan ik nog alle kanten op. ik kan zelf nog gewoon voorover bukken. ( ik heb weliswaar nooit bij de grond gekunnen omdat ik zo stijf ben , maar ik kan nu nog net zo ver bukken als anders ) ik mag dus denk ik niet klagen de laatste week heb ik ook weinig krampen gehad dus dat vind ik ook een hele gerusstelling heerlijk! en de kleine doet het goed. dus verder kan ik me niks meer wensen denk ik. nu hopen dat d ekleine niet besluit te blijven zitten tot 42 weken. ik vind 38 weken wel een mooi getal eigenlijk. en ik ben zzzooooo nieusgierig
@smile en bibi: sterkte meiden ik hoop dat jullie beebjes nog even blijven zitten! @bamjolan: gooi het er maar uit meid, sterkte vanmiddag en ik hoop dat je kleine gaat draaien (duim je ook voor mij?) xxx
Even een update Het is nu rustig. Het bloeden is gestopt. Wel willen ze me tot morgen houden ter observatie. Als ik niet weer ga vloeien voor morgen mag ik morgen naar huis. Wel verwachten ze dat ik nog regelmatig een bloeding kan krijgen als de placenta zo laag blijft zitten en dan moet ik gelijk weer worden opgenomen. Ze hopen dat de placenta vanzelf een stukje omhoog schuift zodat een natuurlijke bevalling nog mogelijk is maar als het zo blijft liggen is de kans groot dat het een keizersnee wordt. Als de placenta nog meer zakt wordt het sowieso een keizersnee. Ze hebben aangegeven dat ik daar wel rekening mee moet houden. Wel kan het zijn dat het nog omhoog schuift. Het is een kwestie van afwachten. Als er meerdere bloedingen komen kan het proces eerder in gang komen door dat de baarmoederhals dan al kan gaan verstrijken en alles op gang komt, maar dit hoeft niet. Ik heb voor de zekerheid een longrijpingsspuit gehad en krijg er vanmiddag nog 1. Als de weeen dan na morgen komen mag ik bevallen. Komen ze eerder dan gaan we ze nog wel de weeen remmen om die longrijpingsspuiten beter te laten inwerken. Maar daar gaan we niet vanuit want alles is gewoon rustig. Met het kind is alles goed, hartje klopt goed en het is druk aan het bewegen Dat is het aller belangrijkste! Ik zou nu mogen bevallen maar dan wel nadat de longetjes beter zijn gerijpt, dus iig nog even 2 dagen wachten, en het liefst nog veel langer natuurlijk! Het rare is inderdaad dat het nu lijkt alsof de placenta met een noodgang is gezakt omdat er bij de 20 weken echo werd gezegd dat de placenta aan de voorkant maar wel boven lag. Maar dit kan dus eigenlijk niet. Ze hadden wel net een nieuw apparaat maar dan nog moet je dit kunnen zien, dus waarschijnlijk een foutje geweest. Nou zal zo eens proberen te slapen, heb vannacht 2 uurtjes geslapen ondanks het temazepammetje. Bamjolan, heel veel succes vandaag, ben benieuwd naar de uitslag! Smile, hoe is het nu met jou? Aan de anderen, bedankt voor de belangstelling! Heel lief en fijn!