Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    @bibi we duimen voor je meid
    @prachtigwonder lucky you verrek van de pijn in m'n bekken vannacht er niet van kunnen slapen gelukkig is vl deze week thuis en hoef ik bijna niks te doen in het huishouden (en geloof me dat is moeilijk voor me ben als het ware met een stofdoek in m'n handen geboren) vanavond yoga en dan even overleggen hoe en wat want ik zie het niet zitten om op die harde ondergrond te gaan liggen
    en dat maagzuur pfffff word er gek van zo maar de ha bellen en vragen om iets anders want ook dat is niet te harden , heb echt even een baaldag en kan om alles janken :(

2. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

gelukkig dat het bloeden is opgehouden.
    en inderdaad placenta zou nog op kunnen schuiven maar in de meeste gevallen blijft tie na 34 weken laag liggen omdat de baarmoeder niet zo heel veel meer groeit. en dus ook de placenta niet heel veel meer omhoog kan trekken. maar niks is ommogelijk:)
    wel super fijn dat je nog geen weeen hebt. laat die bloed maar lekker wegblijven zodat die baarmoedermond rustig blijft.
    en meid super dat ze je zo goed in de gaten houden:) een pluim :) hier bij ons in het zh doen ze dat echt niet helaas. hier zijn ze veelste laks;)

3. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    Beste mama's van maart,

ik ben nieuw hier! Ik heet Els en ben uitgerekend op 7 maart, ben al een wat oudere moeder (42)...heb al een dochter van 8 uit een eerdere relatie.
    ik heb ook nog een vraag, ben benieuwd of er moeders zijn die net als ik een softmarker (hartje) hadden tijdens de SEO?

groetjes,

Els

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Weet iemand hoeveel harde buiken je zou mogen hebben in 1 uur, zodat het nog acceptabel is ???

Ik heb een ontzettend drukke ochtend gehad, en afgelopen uur denk ik wel 6-7 goede harde buiken (gelukkig niet pijnlijk). Dat heb ik bij de eerste eigenlijk nooit zo gehad.

5. prachtigwonder

ik dacht max 4 a 5 per uur. is het nu iets afgezakt?
    volgens mij als ze geen pijn doen is het nog niet zo heel erg. maar mischien even je vk bellen. en iets rustiger aandoen;)

6. prachtigwonder

welkom hier:)

softmaker hartje nog nooit van gehoord.
    wat houd dat in?

7. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik kom even een paar bolle wangen spammen.

We zijn 2x voor de pret echo geweest; de eerste keer zat meneer met zijn neus in de placente, de tweede keer continue een volle hand voor z'n gezicht.
    Dit plaatje is dan echt een lucky shot geweest!
    (gelukkig kregen we korting..)

Bijgevoegde bestanden:

8. prachtigwonder

heb snel opgezocht wat het is.
    en kom er nu pas achter dat dat dat witte stipje is op het hartje.
    mijn baby had dat ook met 20 weken. maar de echoscopiste vertelde dat dat een soort kalkvlekje isen dat meerdere kindjes dat hebben maar geen kwaad kan. ze heeft er iig niet verder naar gekeken.
    had ze dat wel meoten doen?

9. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    softmarkers zijn bevindingen bij de de 20 weken echo...het kan een aanwijzing zijn op een kindje met down...maar het hoeft niet vooral niet als ze geisoleerd zijn.
    Heb een nekplooimeting gehad en die was voor mijn leeftijd (toen 41) 1:640.
    Wat waren jullie uitslagen?

10. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    klopt inderdaad, een wit stipje op het hartje. mijn gynaecoloog zei ook direct dat ik me er niet druk over moest maken, maar toen ging ik verder lezen op internet toen schrok ik toch wel.

11. prachtigwonder

brr nu begin ik me ook een beetje zorgen te maken stiekum.
    ze hebben er namelijk nooit meer naar gekeken.
    en de echoscopiste die toen die echo deed heeft het ook nooit opgeschreven voor de vk. ze vertelde enkel dat ze het vaak zien maar niks ernstig is.
    heb gisteren nog wel een echo gehad in het zh. was voor de placenta.had de echoscopiste met 20 weken ook niet gezien dat tie laag lag. dus daar kwamen we 2 en halve week later achter door bloeding..
    maar die ligt nu iig weer netjes.
    en ze hebben ook nog even naar de groei van het kindje gekeken etc. dus dan zouden ze mischien ook wel een wit stipje gezien moeten hebben??

op down ben ik nooit getest. heb de nekplooimeting niet gedaan.
    omdat dat volgens de vk weinig uitslag geeft.

ik zal het volgende week nog eens aan mijn vk vragen hoe het nou zit met dat witte stipje.

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Wat naar zeg Bibi!

Nou net pas terug, tot 15.10 in het ziekenhuis geweest.
    Om 10.25 aan de CTG gelegd, ruim een uur, die was niet goed.
    Controle verlos, vertrouwde het niet, ook op de echo gaf ze matig tot geen beweging, en moest boven een CTG laten maken.
    Daar ook nog bijna 2 uur aan de CTG gelegen en die was wel goed.
    Echo gehad, ze bekeek ook de placenta met navelstreng maar zag er gelukkig allemaal goed uit!
    ... Ze lag weer netjes met haar hoofdje naar beneden!
    Moet vrijdag nog een keer terug voor CTG en controle en aan de hand daarvan word er bepaald of ik terug kan naar de verloskundige of dat ik in het ziekenhuis ter controle blijf en daar dus ook beval, en aangezien ik het toch nog niet weet maakt het me niets uit!
    Ik mag zelf wel beslissen maar zei al tegen de gyn dat ik wil kiezen in het belang van het kind en als dat het ziekenhuis is, dan is dat zo!

13. prachtigwonder

ooh dat is niet helemaal wat we hoopte.
    fijn dat ze weer terug is gedraaid. blijkbaar vind ze het allemaal niet meer zo lekker in je buik. of kan ze haar draai niet helemaal vinden en is ze wat stiller. wel fijn dat ze het nu extra goed in de gaten houden.
    hopelijk word ze weer iets bewegelijker en kan je het nog een paar weekjes uitzingen.
    ik neem aan als ze te rustig word ze je in gaan leiden?
    klopt het hartje verder wel goed?

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ze willen de kleine natuurlijk wel zo lang mogelijk in mijn buik laten, want het is nu nog echt te vroeg!
    Hier doen ze normaal geen bevallingen onder de 32 weken, ik zit er al wel overheen maar dat is dus kielekiele.

15. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Hè bah wat een spanning zo!
    Fijn dat de laatste CTG wel goed was, maar de schrik van de vorige zit er waarschijnlijk wel in..
    Hopelijk doet mevrouw het vrijdag weer heel goed!

16. prachtigwonder

nee ik begrijp dat ze z lang mogelijk de kleine inje buik willen houden.
    maar ik vroeg me af wat ze doen als ze te rustig gaat worden?
    of kijken ze enkel naar de hartslag?
    in welk zh zit je ?

17. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    brr nu begin ik me ook een beetje zorgen te maken stiekum.
    ze hebben er namelijk nooit meer naar gekeken.
    en de echoscopiste die toen die echo deed heeft het ook nooit opgeschreven voor de vk. ze vertelde enkel dat ze het vaak zien maar niks ernstig is.
    heb gisteren nog wel een echo gehad in het zh. was voor de placenta.had de echoscopiste met 20 weken ook niet gezien dat tie laag lag. dus daar kwamen we 2 en halve week later achter door bloeding..
    maar die ligt nu iig weer netjes.
    en ze hebben ook nog even naar de groei van het kindje gekeken etc. dus dan zouden ze mischien ook wel een wit stipje gezien moeten hebben??

op down ben ik nooit getest. heb de nekplooimeting niet gedaan.
    omdat dat volgens de vk weinig uitslag geeft.

ik zal het volgende week nog eens aan mijn vk vragen hoe het nou zit met dat witte stipje.

Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken, ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben al 42 dus de kans voor mij is wel groter, ik heb ook nooit een vruchtwaterpunctie laten doen, omdat de kansberekening met de nekplooimeting wel gunstig was voor mijn leeftijd...Maar het is ook zo dat het echt vaker voorkomt...maar je kan het natuurlijk altijd even navragen

18. prachtigwonder

ooh nee dan zal het wel goed zijn. ik ben 23 dus nog lekker jong.
    is ons eerste kindje. ik heb bewust geen nekplooimeting laten doen. omdat ik toch al had besloten dat als het een kindje met down is dat het welkom is. dus vond ik het niet nodig.
    en ze hebben gisteren nog alles gescheckt aan de kleine. en naar niertjes hartje etc gekeken. maar ik denk als het vlekje er nog zat ze het wel hadden gezien. ze hebben er niet naar gekeken uiteraard want ik denk niet dat ze wisten dat tie er ooit had gezeten. dus mischien is ie wel verdwenen:)

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier bij de eerste een softmarker gehad, ook verder niets mee gedaan.

Pas bij 3 of meer softmarkers gaan ze volgensmij onderzoeken doen.

20. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    Ohhh dan hoef je je echt geen zorgen te maken. En zo'n softmarker melden ze niet altijd meer, vroeger wel, omdat het toen in verband werd gebracht met down...alleen als ze meerdere markers vinden zoals: 2 vaten ipv 3 navelstreng, verdikte nekplooi en plekje op nieren, dan moet je je zorgen maken....

Deel Deze Pagina