Hoi Allemaal, Whoh veel gebeurt zeg in 24 uur. @Dames is het ziekenhuis Sterkte! Hopelijk blijven jullie baby's lekker veilig en warm bij jullie in de buik. @Els welkom! @Hier; -Schoonmaak woede, maar na een tijdje trap op trap af, want ja de keukenkastje bovenin moeten ook schoon. Wordt het wel wat zwaar. Hebben jullie ook last van schoonmaak woede? -Voelen jullie het kindje ook als je zit of ligt tegen je ribben duwen? @Hik deze voelde ik rechts boven in vorige week lag het hoofdje nog beneden 'vast' dus ik denk dat het nergens heen kan en dan maar met de billen omhoog hikt? Sterkte voor als het ff niet zo lekker gaat.
bij mij verschilt de plek van de hik ook weleens. de meeste keren voel ik het onderin maar ook weleens in mijn zij.
dank jullie wel, gezellig zo'n forum, jammer dat ik het zo laat ontdek. Ja, herken wel die opruimwoede...maar weinig fut voor...en ik voel het kindje ook veel meer bewegen als ik rustig lig of zit....soms heel vaak achter elkaar, dan weer even niet. Veel last van benauwdheid, drukt tegen ribben en longen aan volgens mij, hebben jullie daar ook last van? je zit dat op een gegeven moment ook echt een bult verschijnen
benouwd valt wel mee. maar voel inderdaad wel die bulten. vaak duwt tie met zijn billetjes in mijn ribben. ( ik denk dat het de billetjes zijn ) omdat de met de echo hoofdje naa rbeneden lag ruggetje op zij en daarna de billen en ook de voetjes in zij. dus een beetje dubbel geklapt. links de rug en rechts de billen hihi. en soms schiet het van hop naar her. ligt het een beetje te woelen denk ik en soms is het wat minder aangenaam dan zie je mijn buik alle kanten op slingeren haha. dan zeg ik even tegen de kleine uk dat tie iets zachter moet doen met mama
benouwd valt wel mee. maar voel inderdaad wel die bulten. vaak duwt tie met zijn billetjes in mijn ribben. ( ik denk dat het de billetjes zijn ) omdat de met de echo hoofdje naa rbeneden lag ruggetje op zij en daarna de billen en ook de voetjes in zij. dus een beetje dubbel geklapt. links de rug en rechts de billen hihi. en soms schiet het van hop naar her. ligt het een beetje te woelen denk ik en soms is het wat minder aangenaam dan zie je mijn buik alle kanten op slingeren haha. dan zeg ik even tegen de kleine uk dat tie iets zachter moet doen met mama Grappig inderdaad, ja, ze kunnen behoorlijk te keer gaan...waar ik ook heel erg last van heb is jeuk aan mijn buik...maar met zalf wordt het alleen nog maar erger. Wanneer zijn jullie eigenlijk uitgerekend? Ik zelf 7 maart, maar het wisselt nog al bij iedere echo was het weer anders...ben trouwens zwanger geworden door IVF...bij mijn eerste gewoon via de natuurlijke weg...(heb al een dochter van 8)
Molenbloempje, de mijne lag ook vast in het bekken maar is er toch echt weer uitgeschoten op de een of andere manier. De hik voel ik ook onder maar ook wel eens boven hihi
Iemand van jullie ook pijnlijke striemen? Hier duurde het vrij lang voordat ik striemen kreeg. Toen uit het niets had ik er een hele dikke en al snel volgden er meer. Ik smeren als een gek! Vorige week begonnen ze enorm te jeuken en sinds gister zijn ze pijnlijk geworden en vandaag is de huid tot bloedens toe gescheurd! Hier nog geen plop-navel
Ik heb bij de oudste 2 striemen gehad dat deed zeer en jeukte en prikte enorm! Bij de jongste en deze geen nieuwe erbij gehad verder. Smeren werkt ook niet echt, het is ook erfelijk bepaald en onderhuids.
Vervelend, ergens hopen we allemaal er met een gave huid weer uit te komen. Hoe oud was/ben je ook alweer? Ik heb namelijk altijd begrepen dat jongere meiden er meer en sneller last van krijgen omdat ze nog een strak velletje hebben. Ik heb er van mijn eerste zwangerschap wel wat, vooral aan de zijkant, voorkant is nog gladjes. Ik heb er ook 1 midden op mijn schaamheuvel, die is er volgens mij tijdens een bevalling ingeschoten. Ik heb nooit gesmeerd. Ik moet zeggen dat ik nu wel jeuk krijg aan mijn bestaande striae, dus smeer er wat vettigheid op, verder niet.
Gespannen ik weet niet of jonge meiden er meer last van hebben. Ik ben 25 bijna 26, zwanger van nummer 2 en tot nu toe (duimen) geen striemen. Ik denk dat het gewoon erfelijk bepaald is en dat je daarbuiten weinig kan doen!
Hier 22 lentes maar ben best wel stevig. Ik had ze al aan de zijkanten omdat ik zwaarder ben geweest dan ik nu ben. Die aan de zijkanten 'scheuren' verder. Die aan de voorkant zijn echt erg en alleen van de zwangerschap! Ik heb wat dat betreft gelukkig geen bikini figuur en zal dus ook niet zo snel met mijn buik bloot gaan. Maar dat ze tot bloedens toe scheuren voelt echt niet fijn...
Bij Miriam was ik 26 / 27, en striae. Nu ben ik 29, en nog meer striae. Ach ja, het hoort erbij Het kan mij niet zoveel schelen, en Leeuwman ook niet.
Dames, mag ik ook meekletsen? 1 Maart verwachten we onze tweede. We weten niet wat het wordt. Ik zou graag weer borstvoeding willen geven. Wil uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen . Ik lees eigenlijk al een tijd mee, wil ook steeds reageren en denk dan jullie kennen mij helemaal niet
Welkom Bonkie! Het word idd heel spannend in dit groepje! Gelukkig mogen de eerste al bijna! Ik was bij de oudste 19, bij de tweede was ik 21 en bij de derde was ik 26 en nu ben ik 30. Bij de eerste heftige strepen en bij de tweede kwamen er een paar krasjes bij, viel wel mee. Bij de derde niets erbij gekregen en tot nu toe ook nog niet.
Hoi alle nieuwe dames, welkom! @striae: ik heb van het groeien van toen ik jong was wel striae op mijn heupen en ook op mijn borsten. Dat was niet zo storend en is mooi licht opgekleurd. Nu heb ik wat paarse streepjes op mijn rechterborst helaas. Maar ook niet mega storend maar ja ik had ze liever niet haha. Op mijn buik veel jeuk maar nog geen scheuren maar ik moet nog 2 maanden dus ik hoooop dat mijn huid heel blijft! Ik smeer 2 x per dag met bio oil en als hij een groeispurtje heeft gehad 3 x maar ja zelfs met zoveel smeren heb ik toch striae op mijn borst en zoveel zijn mijn borsten nou ook weer niet gegroeid.
@striae geen last van. Ik ben nu net 22 en bij mijn dochter was ik 19 en net 20 toen ik beviel. Ik heb nooit mijn buik ingesmeerd, dat werkt volgens mij niet. Mijn moeder heeft het ook nooit gehad. Hoewel ik blij ben dat ik het niet hebben, zou ik het niet erg vinden als ik het uiteindelijk toch krijg. Het hoort erbij
Ja begint idd goed spannend te worden hier. Sterkte dames in het ziekenhuis en/of onder begeleiding, hoop dat jullie ukkies nog even blijven zitten en het goed blijven doen! Welkom nieuwe dames, nog eventjes volhouden he Ik begin het eerlijk gezegd zat te worden; al die klachten, voel me constant beroerd en intens moe, gaat alleen enigszins goed met me wanneer ik plat lig, liefst in bed. Ik wil mijn lijf terug, weer verder kunnen revalideren en weer leren eten! Hoop ook echt dat de medicatie snel aanslaat zodat ik wat meer energie heb straks voor de bevalling. Begin er toch wat tegenop te zien hoor maar zoonlief zal er hoe dan ook uit komen Strepen heb ik gelukkig niet, bij mijn oudste ook niet gehad (was toen 30) en nu ook (nog) niets. Ben van mijzelf vrij smal en mijn buik groeit behoorlijk hard maar toch, zonder ook maar één keer smeren, niet één klein striepke Zo, ga gauw weer plat, blaf de longen uit mijn lijf dus nog maar eventjes uitzieken...
@bamjolan, spannend!! hopelijk blijft ze nog even zitten.. @striemen, hier ook erg veel ze vervagen ook weer (worden witter) gisteravond ook ineens veel jeuk op mijn buik dacht ook gelijk: daar gaan we weer... ze zijn nu weer iets donkerder. moet zeggen dat ik me daar eigenlijk helemaal niet echt druk over maak.. (loop zomers ook in bikini op het strand of zwembad. in badpak voel ik me veel dikker hier ook best stevig (haha, eerlijk gezegd ben ik gewoon dik) @leeftijd, ben nu 28. bij leah was ik 23 en 24 toen ik beviel. waylon was ik 25 en 26 toen ik beviel. nu 27 en 28 als ik beval. @lekkende borsten. ik had al een vermoeden dat er toch wel iets zit te werken, maar zag vanmorgen in de bh die ik gister aanhad (een zwarte) dat er 2 vlekjes zaten op de plek waar mijn tepels zitten.. dus er komt wel al iets van melk uit. af en toe met die kou ook echt last van mijn borsten (als ik bv savonds buiten loop met de hondjes..) @moe, ppff het is niet te doen?? maar ben zooo moe?? toch slaap ik best goed. @hier, eerste pakje is gekocht vanmiddag even geshopt en een setje van noppies gekocht (2shirtjes en een broekje) 2paar sokjes en een mutsje.. we hadden nog niks haha. maar het eerste mocht wel nieuw vind ik zal er straks een foto op zetten (met mijn gsm gemaakt) ook nog bij de hema spuugdoekjes (noemen jullie die ook zo?) hydrofiele luiers, washandjes. een aankleedkussenhoes en een wieglakentje gekocht volgens mij liep ik nog net niet te kwijlen haha. vind het stiekem een beetje jammer dat we nog zoveel hebben @uiltjes, ik weet niet hoe het komt.. maar ik ben dol op uitljes?? ineens wil ik van alles van uiltjes hebben?? het wieglakentje en spuugdoekjs bij de hema zijn ook met uiltjes (http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/baby-en-kinderkamer/bedtextiel/wieglaken-(33312220) ) had een leuke muziekknuffel gezien van een uiltje. wil nog schilderijtjes (of zoiets) met uiltjes enz. moet er zelf om lachen mocht iemand nog iets leuks weten met uiltjes kom maar op en ook nog letters van zijn naam gekocht.. maar de x was er niet meer?? (dacht dat dat juist een letter was die er wel zou zijn) dus daar nog terug om (bij de xenos) gelijk voor waylon in het klein zijn naam gekocht. die kunnen we ook ophangen (dat had hij nog niet) mijn zus zei dat ze bij de xenos ook leuke dingen van uiltjes hadden, maar heb alleen een blauwe spaarpot gevonden (en een paarse deurstopper, maar dat vond ik niet passen)