Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah meiden toch :( sterkte!!!

2. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Brenjomi, oei, klinkt niet goed, op zij stuitje gevallen. Hopelijk valt het mee, maar de mensen die,ik ken met klachten aan stuitjes (waarvan 1 dus d'r stuitje gekneusd heeft tijdens de bevalling) hebben ze er een eeuwigheid last van gehad.

liLaLief, wat ontzettend naar dat het echt niet gaat en dat ook niemand wat voor je kan doen. 5 weken zijn nog een eeuwigheid. Ontzettend veel sterkte.

Alle andere meiden, met bekkenklachten en ed ook heel veel sterkte. Probeer echt rustig aan te doen, zo min mogelijk de klachten triggeren. Een vriendin van mij had een jaar na d'r bevalling nog zoveel last (ondanks fysio ed) dat ze niet in staat was een hele dag te werken. Dus echt uitkijken meiden.

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Brenjomi al wat meer gehoord ???

*gaap doe* kleine vent vond 5 uur vanmorgen wel een mooie tijd om wakker te worden.

Druk dagje vandaag:

9 uur: telefonische intake kraamzorg
    11 uur: tandarts controle
    15.15 auto1 naar de garage om een sensor te vervangen
    16.30 auto2 weg brengen voor de apk keuring (die op vrijdag plaats vindt)

Ik hoop ergens tussen de tandarts en de garage dat die kleine vent nog een uurtje wils lapen, zodat ik ook nog even kan liggen. Ben dood moe.

4. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ jolie, ben nieuwsgierig zijn meisjes of jongens die geboren zijn? En zaten er leuke namen tussen?

@ gebakje denk dat jij blij bent als je dag erop zit....

@ claudje en lilalief, sterkte meiden. Hoop dat de weken snel voorbij gaan of dat artsen op tijd ingrijpen.

5. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @smile: eerste een jongetje Gijs, tweede een meisje Lisanne, derde ook een meisje Zoë.

6. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Tnx Kahlen, Gespannen en Smile!

Ik zat hier op de bank in m'n eentje te krabben en dan zo ineens kan ik zo pissig worden hè!
    Maar ja, dat helpt ook niet. ;)

7. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    thanks meiden :) hopelijk gaat het met jullie wel goed en met de beebjes , bink doet het gelukkig ook super en dat vind ik het belangrijkste , takelwagen staat klaar en we gaan maar eens aan het huishouden beginnen iedereen een hele fijne dag

8. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Verschrikkelijke nacht :(
    Om 22u30 naar bed en liggen draaien tot 00u, dan werd mijn zoontje heel onrustig wakker, tutje gaan geven en zelf terug naar bed. Dan nog maar eens liggen woelen tot 1u30 en om 2u15 hoor ik mijn zoontje huilen ga gaan kijken en hele bed ondergespuwd.... Bed verschoont, zoontje wat gewassen en terug in bed gestopt gelukkig ging die meteen weer slapen maar zelf terug liggen woelen.. Toen ik eindelijk sliep ging vriendlief zijn wekker af 4u30 dus opnieuw wakker geworden...
    Dan nog wel even geslapen maar om 8u was mijn zoontje daar terug.
    Hij ziet erg wit en wilt ook zijn melkje niet drinken voorlopig wel niet meer moeten spuwen dus hopelijk blijft het zo!
    Ik vrees dat de verschrikkelijke buikgriep ons huisje heeft bereikt :(
    Ik kruip straks maar mee op de zetel want ben gaar!

@Lilalief: Oh meid zit zo met je in!

@Meiden in het ziekenhuis; Hou jullie kleintjes nog eventjes binnen hoor! Veel te koud om nu geboren te worden!

@Jolie: Vind jij het ook frustrerender worden als mensen rondom je al bevallen?? Hier is mijn nicht en nog een vriendin uitgerekend midden februari en ik word stiekem toch wel wat jaloers omdat zij echt al in de allerlaatste weken zitten.. Stom hé :D

@Alle dames die slecht slapen door pijn enz; heel veel sterkte! Dikke knuf!

9. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    mag ik gillen schreeuwen wat dan ook vl vroeg toen wakker werd, en lekker geslapen ? ik zg nee verrek van de pijn heb ook nog beneden gezeten , waarom ga je naar beneden ? omdat ik dan minder pijn heb als ik bed te liggen draaien .....zegt ie je moet je oefeningen doen zolang je die niet doet moet je niet klagen :( en als ik ze dus wel doe zi meneer erbij om me te vervelen maar daar mag ik dan niks van zeggen kan wel huilen gdv nu lig hij nog in bed en ben ik hier aan de poets

10. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @jojo: jazeker! Ik wil ook gewoon zien hoe hij er uit ziet en ik wil weer kunnen lopen zonder na 5 minuten te waggelen en zo'n pijn in m'n rug te hebben.. Maar goed, nog nog 6 weken en 3 dagen tot de datum, dus binnen 8 weken is t over ;)

Pfffff dat klinkt nog lang zeg... :(

11. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @claudje: er uit trommelen die vl en aan het werk zetten, ben je gek, hij hoeft er niks voor te doen en jij stikt van de pijn!
    Er mag ook door de heren wel wat gedaan worden hoor!

12. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    net even gepraat met vl en gezegd dat het niet helpt dat als ik mijn oefeningen moet doen dat hij aan me zit te plukken en gelukkig snapt hij dat wel nu staat hij te poetsen en heel grondig moet ik zeggen :) straks naar de fysio voor bekkenbodemtherapie

13. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    hi ladies, hier ben ik ook weer even.
    Lees wel mee maar op de phone dus wat lastig reageren.
    Sterkte aan alle meiden die ongemakken, ziekenhuisopnames, en ander soort vervelende zaken (lees mannen,:D) aan hun hoofd hebben
    Welkom alle nieuwe lezers.

Hier al vanaf het weekend niet lekker, mijn maag zit vreselijk in de weg (lees baby, maar die wil ik niet de schuld geven van mn ellende, :))
    heb het hardstikke benauwd en slaap 's nachts ook zo slecht. Overdag kan ik prima slapen maar 's nachts kan ik gewoon geen lekkere slaaphouding vinden. Op mn rug is te benauwd en komt mn maaginhoud naar boven, en op mn zij krijg ik op een gegeven moment pijn aan mn heup. Verder heb ik de hele dag en nacht het gevoel of ik net een 6 gangen diner heb gegeten, zit zo vol, pffff

Ben dinsdag even naar de poli gegaan om mn bloeddruk even te meten want ik voelde me echt raar.
    Bleek dat ie verhoogd was dus even doorgestuurd naar de afdeling en aan de ctg gelegen. Bloeddruk was inmiddels al gezakt, en bloed gecontroleerd op lever en nierfunctie, was ook goed.
    Baby doet het prima en er zitten ook geen eiwitten in mn urine.
    Gistermorgen nogmaals mn bloeddruk en urine gecheckt en was allemaal prima.
    Voel me alleen nog steeds niet lekker...ff rustig aan dan maar.
    Morgen en maandag nog werken, dan verlof.
    Ik kijk er zo naar uit maar hoop wel dat ik me iets beter ga voelen, en er nog even van kan genieten.

Verder hoor ik ook alleen maar vroeggeboortes, lijkt wel of iedereen een paar weken te vroeg bevalt...ben benieuwd of we het hier allemaal normaal uitzingen.

Ik ga maar weer even plat, fijne dag ladies.

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ha meiden

Ik heb gelukkig afgelopen 2 nachten heerlijk geslapen, werd pas wakker van de wekker om 06.30 hihi

Het enige wat ik wel heb laatste dagen is pijn in mn onderbuik en jeuk op mijn benen.

15. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    whoop whoop geregeld, 8 feb is mijn laatste werkdag.

oh oh wat lekkerrrrr
    alleen voel ik me wat schuldig omdat mijn man nu niet vrij is, dat was helemaal leuk geweest. Hij elke dag naar zijn werk, vroeg op, ik uitslapen :) Waarom krijgen mannen niet gewoon ook net zo lang verlof. :(

16. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    oh vervelend he al die kwalen..Heb vanaf het begin af aan al last van allerlei kwalen, maar dat komt door het IVF-traject, wat ook geen pretje was met al die hormonen. Nu last van rug, bekken, heupen...waggel echt over straat, en met die sneeuw geen pretje...gelukkig heb ik fysio voor mijn rug, dat scheelt wel enigszins.

sterkte met alle klachten, het valt niet mee zo de laatste loodjes...

17. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkome nieuwe dames!

Lym, rustig aan dan maar!

brenjomi, hoe is het inmiddels met je vriend?

Jolie, lijkt me dat je de kriebels nu er zoveel om je heen zo vroeg bevallen!

bamjolan, gelukkig is je kindje weer gedraaid. Kan nog blijven draaien he, hier ligt het nu hartstikke dwars terwijl het met de vorige 2 controles bij vk met het hoofdje naar beneden lag. Kan nog van alles gebeuren :)

Smile, gelukkig is het weer rustig! Blijft spannend he? Hebben ze gezegd wanneer je weer naar huis mag?

Hier even een update van mij. Ik ben nog steeds in het zh. Had gehoopt vandaag weer naar huis te mogen maar omdat ik nog steeds wat bruin bloed verlies moet ik wel blijven. Het is echt minimaal maar het moet helemaal schoon zijn. Aan de ene kant wel goed hoor, en geeft ook wel en veiliger gevoel, ben blij dat ze er zo serieus mee omgaan maar ik had me er helemaal op ingesteld vandaag naar huis te gaan. Lekker in mn eigen bed, lekker in bad en onder mn eigen douche.. Alhoewel dit bed hier wel ideaal is hoor, lekker hoofdeinde omhoog en voetjes omhoog :)
    En weet je wat het lekkere is, k heb veel minder last van mn bekken! Misschien doordat ik dit bed steeds anders kan verstellen maar ik doe hier natuurlijk bijna niets, mag vandaag wel lekker gaan lopen gelukkig maar dit is natuurlijk wel absolute rust en geen triggers van thuis om toch maar weer even dit en dat te doen :)
    Vannacht ook als een blok geslapen, temazepammetje werkte vannacht gelukkig wel :)
    Nouja, het blijft hier dus afwachten. Ze blijven zeggen dat ik hier wel vaker te zien ga zijn. Zo niet heb houdt ik controles en echo's hier, wordt geen thuisbevalling meer. Er is nog kans op een vaginale bevalling maar dan moet de placenta echt niet meer zakken en geen bloedingen meer hebben. Het is gewoon allemaal afwachten. Eerst maar eens naar huis gaan :)

Ohja, over striemen. HIer nog geen 1 te bekennen, ben ik heel blij mee :) Zuur dan om te bedenken dat er straks misschien toch een best litteken komt :( Maarja, alles voor ons kindje!!

18. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @vriend, hij heeft niet zoveel last. Belde vannacht nog, was in een hotel, want ze konden daar geen foto maken.. hij had wel al 2spuiten gehad tegen de pijn en pilletjes.
    Vandaag naar een ander ziekenhuis. Er was gelukkig iemand van de wal mee, alleen in brazilië op pad is ook niks. (praten amper engels..)
    Kon hem vannacht wel goed verstaan maar was nog een beetje duf:) ben blij dat het meevalt, hij kon ook plat op zijn rug of op zijn hoofd gevallen zijn...
    (hoopte gisteren al stiekem dat hij naar huis zou komen;) )

@slecht slapen, Ppff leef met jullie mee, hopelijk nog wel goede nachten..

@lilalief, sterkte zou er ook gek van worden. hoop dat je toch nog wat bij kan slapen?

@hier, vanmorgen boven en beneden gestofzuigd en nu net beneden gedweild.. Nu verplicht even zitten;)
    Kraamzorg belde vanmorgen voor intake, was allemaal goed. De vrouw die belde ken ik en ze was gisteren net bij mijn zus geweest:)

19. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    wat veel meiden zeg met een slechte nachtrust.

Ik moet zeggen dat ik de meeste nachten echt nog heerlijk (zelfs op mijn buik) slaap. Als ik jullie verhalen lees dan ben ik daar weer extra dankbaar voor.

Brenjoni, fijn dat het allemaal mee lijkt te vallen voor je vriend.

Kraamzorg intake heb ik volgens mij al een eeuwigheid geleden gehad. Ach, ik weet dat ik ingeschreven sta. Komt vast goed.

Vanmiddag mijn VK afspraak niet nagekomen. Ik mijn hoofd was deze vrijdag, kijk ik toevallig in mijn agenda, staat ie op donderdag. Dus maar even een nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week. Ik gooi het maar op de zwangerschap die vergeetachtigheid.

Nu even lekker kinderloos. Kids naar onze gastouder. ik thuis. even helemaal niets. Morgen naar de fysio en even wat leuke kleren uitzoeken voor de meiden en onszelf, zaterdag hebben we een fotoshoot. Ga ik voor spijkerbroeken/rokken en iets wits erop of toch lekker roze met al die meiden en een meid op komst? ik blijf twijfelen.

20. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @gespannen lastig qua kleur he:) ik zat zelf ook.over een fotoshoot te denken en dan ook: wat voor kleur doe ik ze aan? Misschien kan je extra shirtjes meenemen? En daar tussendoor verkleden?

@vriend, hij heeft gelukkig niks gebroken! Advies gehad om 7dagen rust en koelen.. Dat wordt vast nog lastig.. Hij heeft niet veel last met zitten of staan. Opstaan is wel lastig. Gelukkig valt het mee.

Deel Deze Pagina