Brenjomi, de jeuk is overdag iets minder dus probeer ik dan wat slaap te pakken. Mijn moeder heeft nu onbetaald verlof genomen op haar werk, de schat! En ik mag één keer per week onder sedatie in het ziekenhuis slapen, denk dat ik daar wel gebruik van ga maken om bij te kunnen tanken.. En dan krijgt mijn man ook wat rust.
hoihoi! Jeetje, wat gebeurt er veel, dames in ziekenhuis heel veel sterkte. Lilalief, jij ook nog steeds. Moet heel zwaar voor je zijn. Hier vandaag de 35 weken bereikt. Toch wel spannend, als ik in februari onderwerp zie dat er al een aantal bevallen zijn en ik eigenlijk ook eind februari ben uitgerekend. Was natuurlijk eerst maart en scheelt maar 1 dagje. Hier gaat het op zich wel goed. Morgen laatste werkdag en daarna echt vrij. Ben bang dat ik me vooral heel erg verveel. Iedereen werkt gewoon fulltime, dus zit echt alleen. Ga maar even iedereen met onregelmatige werktijden lastig vallen, heb ook nog zat series die ik kan kijken. En wellicht krijg ik nog last van nesteldrang en ga ik wel grote schoonmaak houden.
@charly: maak je geen zorgen, de dagen gaan vrij snel dat verbaast me iedere dag weer.. @kahlen: ehhh.. Mannen krijgen niet net zo lang verlof omdat ze fysiek geen hinder ondervinden van een zwangerschap...? Haha jij voelt je nog prima zeker?
Vandaag toch maar een rolstoel gehaald, anders kom ik nergens meer. Ik heb gelijk de bedverhogers en ondersteek meegekregen, werd echt supergoed geholpen! Baby is vandaag erg rustig, meestal voel ik haar de hele dag door wel, maar nu moet ik eerst een beetje duwen en porren voor ik haar voel. Als het morgen nog zo is, toch maar even de vk bellen of is dat te vroeg? Wat is ook al weer het minimum aantal keer dat je je baby moet voelen rond deze periode? Verder sinds een paar uur pijn in m'n onderbuik, beetje menstruatie-achtige pijn. Wel heerlijk geslapen op m'n nieuwe bed, zonder pijn in m'n heupen!
mijn vk zegt geeft niet als je de baby niet constant voelt. wanneer je hem voelt als je rustig gaat liggen of in bad ga liggen en je duwt een beetje en hij laat van zich horen is er vaak weinig aan de hand. ik heb er ook daagjes tussen dat ik hem de hele dag niet voel. en dan ga ik rustg zitten en beetje porren en dan komt tie wel weer. en dan is tie de volgende dag weer wat levendiger. er zijn ook verloskundige die zeggen dat de beeb minimaal 10 x op een dag moet laten horen. bij mij ligt het ook een beetje aan wat ik zelf op een dag doe. als ik bijvoorbeeld zelf erg druk ben geweest voel ik hem helemaal niet. en als ik dan ga zitten word tie wakker. maar als ik een hele dag rustig ben is de kleine veel stiller en laat tie savonds pas van zich horen.
Hoi Meiden, Hier nu een week verlof, en het is omgegaan als een knip in je vingers. Dus wees niet bezorgd Charly1981. Het vliegt om. @ Steph. Hier is de baby ook rustig vandaag. Maar als je geen reactie krijgt van de beeb mag je volgens mij gewoon vl direct bellen. Ik heb jullie advies nodig. Zal ik naar Parijs gaan of niet? ML en ik hebben weekendje Parijs voor morgen gepland staan. Eerst zouden we hem laten verlopen (aanbieding van v.akantieveiling.) Nu voel ik me wel goed. Heb wel wat druppels bloed verlies maar dat is al langer en niet erger geworden de laatste weken. (ze hebben dit in zh helemaal onderzocht maar kunnen niets anders vinden dan adertje wat wat druppels bloed verliest) Wel moet ik klinisch bevallen in zh. ivm dagelijkse medicatie die ik slik voor astma. Het risico dat ik net tussen vrijdagavond en zondagavond ga bevallen is natuurlijk klein. Maar zou jij het doen? Kan ook ML vragen om met z'n moeder/broer te gaan. Graag jou reactie. BVD!
Molenblomepje: als jij je goed voelt om dat eind te reizen en daar nog dingen te ondernemen: zeker doen !! Lekker er nog even uit, nu het kan.
@molenbloempje.. ik zou gaan. als je je goed voelt en denkt dat je het 'kan'. ik wil eigenlijk heel graag nog een nachtje met vriend op hotel voor de baby geboren word.. maar ja, vriend komt thuis als ik 35weken en 3dagen ben... dus dat word lastig. en in het 'ergste' geval hebben ze daar ook ziekenhuizen.... (zo denk ik dan weer nuchter) als wij gaan zou ik naar antwerpen ofzo willen (gewoon even met zijn 2 weg) dus dat zou nog te doen zijn qua bevallen aangezien ik toch in belgie ga bevallen... @lilalief, oh dat is zeker lief van je moeder!! dan zou ik ook proberen om overdag bij te slapen... al is dat eigenlijk ook niet echt handig want dan zit je snachts nog steeds met die jeuk.. maar dan ben je al uitgeruster (hoop ik) ik zou toch ook het ziekenhuis proberen. dan kan je tenminste iets bij slapen.. ook voor jezelf een stuk beter. succes!!
Lila: ik zou die kans ook pakken hoor, in het ziekenhuis 1 nacht lekker slapen met sedatie. Misschien knap je er wat van op. Misschien een idee ( schoot zomaar in me hoofd) : is een hypnose sessie niets voor jou ? Dat de jeuk er nog wel is, maar dat je het niet meer waar neemt ??
@ all: eindelijk weer internet na de verhuizing! Heeft even wat daagjes geduurd. Afgelopen zaterdag zijn we verhuisd en nu druk met alles schoonmaken en uitpakken. Moet nog even bijlezen!
Is het allemaal een beetje meegevallen Nathalie? Molenbloempje als je je goed voelt en t durft, zou ik t lekker doen! Straks met een kleine kan het misschien niet meer zo snel!? Pfff echt vandaag weer verschrikkelijke obstipatie. Wat een ellende, is paar keer goed gegaan en nu weer mis. Gelukkig nog maar een paar weekjes, qua toiletgang ben k t echt wel zat!
Oo, wat lief van je moeder. Fijn dat zulke mensen bestaan. Ik zou, als ik lees hoe weinig jij aan slaap, maar vooral ook aan geestelijke rust toekomt, kiezen voor vooe dat 1x per week even goed bijslapen. Sterkte. Succes met doorbikkelen.
Molenbloempje, als je je verder lichamelijk goed voelt, zou ik lekker gaan. Ook daar hebben ze ziekenhuizen. Misschien even ven tevoren kijken waar er in de buurt een goed aangeschreven is. Nathalie, succes met het je igen aken van je nieuwe huis + schoonmaak + uitpakken. Maak jezelf niet te druk. Charlie, mij valt het ook med hoe snel de dagen voorbij gaan, maar goed ik heb dan ook wel 3 kids die van en naar school moeten (1 van de 3 thuis) verder een buurvrouw die thuisblijfmoeder is en met wie ik het erg goed kan vinden, dus best gezellig. Bamjolan, wat naar zeg, die obstipatie. Ik heb het de eerst 16 weken best erg gehad, lactulose gehad, veel kiwi gegeten ed. Gelukkig nu helemaal niet meer, had het er todvallig gisteren nog met mijn man over. Wel steeds last van een bloedende aambei (overblijfsel van 1e bevalling, nooit helemaal verdwenen, speelt elke zwangerschap weer op).
Nogmaals dank voor het meeleven meiden! Gebakje, hypnose? Nog niet aan gedacht, hihi.. Maar dan kan ik ook niet meer voelen of het erger wordt en ben ik m'n controle kwijt over hoe het er in mijn lichaam aan toe gaat. Als de galzure zouten erg stijgen is dat heel gevaarlijk voor de baby namelijk en moet er ingegrepen worden. Bloed testen in plaats daarvan gaat ook niet want de uitslag duurt een week.. Maar wel creatief bedacht zeg!
Lilalief, misschien een stomme vraag, maar heb je die jeuk over heel je lichaam? Ik heb namelijk echt vreselijke jeuk aan mijn benen, ik krijg in de zwangerschappen sowieso al lelijke benen met plekjes en korstjes, maar nu jeukt t ook heel erg. Gespannen, die obstipatie was echt erg dit keer, ik heb hard moeten persen en daardoor nu allemaal kleine puntbloedinkjes op mijn schouders en nek.
Zo lekker naar bedje toe, lekker vroeg. Mogenmiddag weer aan de CTG! Hopelijk is die gewoon in 1x goed!
Sterkte dames! Het komt helaas allemaal niet uit de lucht vallen... Misschien toch maar weer de ooievaar uit de kast trekken? Dat zou zo zijn voordelen hebben
Ja overal, maar als ergst m'n handpalmen en voetzolen. De jeuk zit niet in de huid maar van binnen, alsof je bloed jeukt.. Handpalmen en voetzolen zijn echt typisch voor zwangerschapscholestase, de rest van het lichaam begint later te jeuken.
@bamjolan, succes morgen, hopelijk alles goed. Hier ook last van obstipatie helaas.. heb er de hele zwangerschap nog niet zo'n last van gehad maarja, vreemde omgeving en minder beweging hier. Hopelijk morgen naar huis, kan ik weer rustig thuis gaan zitten haha.