Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

iemand een suggestie voor een lekkere snack en niet al te slecht?
    ik heb zon honger!!
    en eigenlijk kan ik alleen maar aan chocola,carpacio met toast, verse tomatensoep, biefstuk met stroganoffsaus, en varkenshaasje met champignonsaus denken:):)
    maarja dat zit er niet in.
    en ik heb ook ontzettend zin in lekker gekruide chips maarja dat is ook iets teveel van het goede.

p.s wat ik nog steeds niet snap. is dat de mevrouw van de 20 weken echo heeft opgeschreven dat mijn placenta dorsaal ligt;)
    wat dus helemaal niet klopt. ze heeft helemaal niet gezien dat hij laag ligt. dus als ik die bloeding niet had gehad hadden ze er nooit achtergekomen en ook geen maatregelen kunnen treffen.
    dan had er bij de geboorte wat mis kunnen gaan als ik thuis zou bevallen.ik ga dat toch even aan de vk doorgeven. die besteeds 20 weken echos altijd uit. en hadden mij haar aangeraden.. dan kunnen ze mischien haar erop wijzen dat ze bij de volgende patienten ietsje meer erop let.

2. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Geen suggesties voor een lekkere snack helaas, kan alleen maar snakken naar die dingen die je zelf al opnoemt :D
    Jammer genoeg krijg ik het er niet in, ben al blij met de beetjes die ik per dag binnenkrijg.
    Maar mán, wat zou ik graag weer eens lekker ongegeneerd en ouderwets bunkeren!
    Gewoon zonder er bij na te denken lekker genieten van eten, zonder bang te zijn voor de gevolgen (lees; halve nacht wakker liggen van misselijkheid, krampen en pijn).
    En dat komt niet door de zwangerschap, ik heb die klachten al jaren helaas.
    Ik zou zeggen; eten waar je trek in hebt, blij zijn dat je kunt genieten en dat dan ook gewoon lekker doen!
    Ik zou er álles voor over hebben als ik het zou kunnen.
    En dan ter compensatie een dag of twee extra gezond en als je dan weer trek hebt lekker genieten van waar je maar trek in hebt ;)

Wat betreft de rest wat je zei; daar snap ik ook niks van helaas, toch maar eens navragen idd

3. prachtigwonder

ooh getsie dat is wel heel vervelend dat je dat hebt! de buikpijnen herken ik wel. heb ik ook jaren gehad. ben daarvoor ook door de hele mmm geweest en niks kunnne vinden. behalve prikkelbare darm. maarja dat is al snel denk ik. nu sinds een jaar heb ik bijna geen buikpijnen meer. zomaar was het over. waarschijnlijk doordat ik beter in mijn vel ging zitten.
    hebben ze bij jou een oorzaak kunnen vinden?
    niet toevallig glutenallergie?

4. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Nee, geen oorzaak kunnen vinden.
    Er is vanalles bekeken, van gluten- of koemelkallergie tot prikkelbare darm en ME.
    Blijkbaar heb ik in ieder geval Lyme maar daar horen deze klachten eigenlijk niet zo bij.
    Zou ook nog fibromyalgie kunnen zijn maar da's ook nooit echt aangetoond.
    Heel de molen gehad maar ik geef het niet op hoor, er moet toch ergens een arts zijn die kan vinden wat er nu precies scheelt.
    Nou kan het natuurlijk ook komen doordat ik veel heb meegemaakt maar dat alléén lijkt me sterk.
    Het zal én-én zijn, maar wat er lichamelijk dan precies mis is...
    Heb geen flauw idee maar wil het heel graag weten en er wat tegen doen.
    Voel me veel te jong om me nu al als een 80-jarige te moeten voelen; moe, ziek, zwak, misselijk, traag, slecht functionerend...
    Nouja, er zal wel een oplossing komen... hoe frustrerend het ook is en hoe boos ik er ook over ben.
    Helpt natuurlijk ook niet echt he :D

5. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier gaat alles goed, 25 weken alweer! Donderdag weer controle bij vk.
    Buik begint nu echt goed zichtbaar te zijn. Ook wel gevoelig door het oprekken.

Sleutel van ons huis afgelopen donderdag gehad. Muren worden nu glad gemaakt. Vanaf donderdag kunnen we schilderen.

Baal wel dat we pas half/eind januari over kunnen, ben dan 33/34 weken. Heb dan nog maar zo weinig tijd om alles klaar te maken, te wassen enzo. Wat als de kleine eerder komt? Iedereen hier is al zo ver met het voorbereiden! Wij kunnen pas begin januari aan de slag met de kinderkamer en onze slaapkamer omdat dan de vloeren boven worden gelegd. Misschien iets eerder maar toch.

Wat hebben jullie aan kleertjes voor de kleine als jullie uit het ziekenhuis komen? Geen idee wat ik nodig heb voor eind februari/begin maart? Wikkeldeken? Voetenzak? Jasje?

Moet zeggen dat ik erg bang ben voor de bevalling. Al voordat ik zwanger werd. Bang voor de pijn en zo'n mensje wat er van onder uit moet komen. Yoga lerares zei laatst ook dat ik eigenlijk te klein ben (1m56) voor een zwangerschap, dat maakt het er niet beter op!

6. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @steph80 en prachtigwonder: Allebei goed nieuws, jeuj! :D

@kleine maten: Miriam heeft denk ik een week in maat 56 gezeten, daarna was ze er al uit gegroeid. Zoonlief zal ook geen ukkie wezen, dus kleertjes in die maat koop ik niet :)

7. prachtigwonder

mnalief neemt lekker frietje met kroket mee:)
    foeiiii:) stoute mama.
    maarja het ontspant wel lekker;) daarna even badderen denk ik en dan hupla naar bed. en morgen weer een dag dichter bij de 24 weken! jaja ik tel elke dag. ze gaan zo langzaaaaam voorbij.
    zondag de grens!

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    oeh, hier gister nog een lekker varkenshaasje gegeten. Ik krijg er alweer trek van . ( op 180 graden 30 min in de oven, dan is hij helemaal gaar, maar nog wel lekker mals).

Maar dat frietje klinkt ook lekker.

9. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik kom even spammen :)

Aan mama's buik voelen:

10. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Awww, wat lief!

Miriam is nu heel erg van: 'mama haar shirt omhoog trekken en dan lekker knuffelen' :D

11. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Mooie foto lilalief, wat een mooi mopje!

12. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Oh, wat lief! Wat n dotje!

13. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal,

Steph80, woopie. Nog veel aan je gedacht gisteren, wat een geruststelling weer.
    Hier is met werk alles goed geregeld. Was even de vraag of ik volledig salaris doorbetaald krijg, aangezien ik boven het sociaal plafond zit wat UWV uitbetaald, maar mijn baas vult salaris aan. We hadden het best gered en is ook echt luxe probleem (weet ik heus wel), maar is toch prettig. Ik blijf ook fulltime werken. Heb jaren hard gestudeerd en hard gewerkt voor mijn carriere en is helaas geen part time baan. En wil ook echt risico niet nemen, nu we zijn overgenomen door ander bedrijf en er wellicht ook bij ons mensen uit moeten.

Verder gisteren met neus op feiten gedrukt. Vrienden van mijn zusje kregen gisteren een tweeling, met 23weken en 6 dagen doodgeboren. Was al paar weken in en uit ziekenhuis, maakt het niet minder erg. Het is weer duidelijk dames dat het niet allemaal vanzelfsprekend is (velen van jullie hebben dat helaas zelf al ondervonden), maar doet extra beseffen om te genieten van ieder moment.

Hoop voor allemaal toch nog fijne dag.

14. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Net gespuugd, gelukkig bijna niks. Maar wel vreemd dat je dat nog kan hebben met 25 weken! Een paar weken geleden had ik dat ook gehad maar toen had ik een paar slechte nachten achter de rug door spanningen mbt mijn nieuwe baan.
    Net zat ik gewoon rustig achter de pc, voor mijn gevoel geen spanningen al ben ik nog wel erg moe en slaap ik niet geweldig.

Nog meer mensen die hier last van hebben?

15. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Jakkes charly, idd genieten van elk moment als je zoiets hoort!
    En Lilalief: zo schattig die foto!
    @spugen: nog nooit gedaan maar ben wel af en toe misselijk. Verdenk die kleine er sterk van dat ie dan aan het koprollen is vanbinnen. :)

16. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ik ben trouwens wel sinds afgelopen twee weken weer steeds meer moe aan het worden. Hebben jullie dat ook? Ik heb een periode gehad dat ik super fit was weer maar gisteravond heb ik ouderwets zitten huilen van vermoeidheid.. Kom ook wel steeds dichter bij het derde trimester, maar had dit niet zo verwacht.

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Jolie: ja heb ik ook merk ik die vermoeidheid! Maar het verschilt wel per dag. Ik slaap ook wel wat slechter de laatste dagen. Merk gewoon ook dat het allemaal wat zwaarder begint te worden. langer lopen en zo.

@Charly: hè wat een naar bericht!! Wat erg zeg. Is toch wel echt je grootste nachtmerrie.
    Fijn dat alles goed geregeld is op je werk.

@Lilalief: wat een schatje en wat een leuke foto!

@Steph: wat fijn dat je mag blijven!!

Ik lees wel mee meiden, maar lukt vaak niet om te reageren.
    Zijn hier meer meiden die ontzettende stemmingswisselingen hebben? Ik merk dat ik er de laatste tijd steeds meer last van heb. Heel vervelend! Voel me ook vaker een beetje down, terwijl ik juist zo graag wil genieten van deze bijzondere tijd.

We moeten ook nog steeds beginnen aan het kamertje. Echt nog niks gedaan. Mijn man denkt dat we nog zeeën van tijd hebben, maar ik wil zo graag beginnen! We moeten zelfs nog naar meubeltjes gaan kijken! Ik ga vanmiddag maar eens een begin maken met het leeg halen van de babykamer denk ik want ik begin er een beetje zenuwachtig van te worden merk ik!

Ook moeten we eigenlijk op zoek naar een ander ziekenhuis voor de bevalling want waar we nu komen is het veel te duur (onze verzekering vergoedt maar tot een bepaald bedrag) Maar ik ben juist zo blij met de gyn die we nu hebben. Best wel een dilemma dus en wil het ook eigenlijk snel regelen zodat ik me daar niet meer druk om hoef te maken.

18. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    @nathalie hier ook aan het spugen geweest afgelopen zondag. Met een giga branderig gevoel op mijn borst. Ben nog bij de vk langs geweest. Mijn baarmoeder is zo snel gegroeid dat ie nu al tegen m'n maag aan zit. Dit verklaarde ook de behoorlijke bandenpijn die ik heb doet vooral pijn met draaien.
    Voel me nu nog niet lekker en zodra ik iets ga doen voel ik of mijn banden/buik of een behoorlijk branderig gevoel op mijn borst waar je misselijk van wordt. Ben nu ff een weekje thuis van t werk ff rustig aan doen leek mijn vk een goed idee, om forseren te voorkomen. Sorry voor mijn geklaag hihi :D

19. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Oh ja, hier ook maagzuur sinds een paar dagen! Pfff! En ook een trekkerig gevoel in mijn buik. Merk echt dat mijn baarmoeder een stuk hoger begint te komen.

20. prachtigwonder

oooh getsie! mag ik vragen wat de oorzaak was van de geboorte met 23,6 weken? bij mij slaat gelijk de angst weer toe pff..

ik zit hier met enorme spierpijn. blijkbaar is de val van gisteren toch harder aangekomen dan ik dacht :( zometeen nog een poging om te honjes uit te laten. hopelijk lopen er geen andere honden en kan ik de grote los doen zodat ik niet weer op mijn snufferd ga;)

vandaag 23 wk en 3 dg! wat gaat dat langzaam pffff

Deel Deze Pagina