Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Regenboogje, rustig aan! Hopelijk blijft de kleine nog even zitten.

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Prachtigwonder ik heb geen idee!
    Het buikje kwam overeen met 36 weken trouwens!

3. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    spannend met alle rommelde buikjes, nog even binnen blijven babies:)

@hydrofiele luiers, ik heb die ook van de hema en ben er tevreden over.
    het is van het weekend extra korting bij hema.nl en de hydrofielen zijn al in de aanbieding:)

4. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

dat is inderdaad wel een groot verschil 32,5 en dan een buikje van 36wk.. je suiker is verder wel allemaal prima?
    vervelend zeg dat ze er nog geen oorzaak van kunnen vinden.
    hopelijk heeft ze enkel een dipje. en is ze volgende week weer wat levendiger:)
    ik ga voor je duimen:)

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Geen idee hoe mn suiker is, neem aan dat ze daar ook op prikken?
    Moest met 30wk nog bloed laten afnemen.

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik moest voor de suiker test 3x prikken. Om 8 uur nuchter, dan ontbijten en danprikken om 9 uur en 9.30

7. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

ze prikken bij de vk niet standaard op suiker.
    bij mij hebben ze het een paar keer gedaan op controle.
    dat is gewoon zon vingerprikje.
    bij mij deden ze het omdat ik een verhoogde kans had omdat ik pco heb. maar mijn suiker was steeds netjes. dus nu prikken ze niet meer.

8. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Voor de meiden bij wie het aan het rommelen is. Beentjes dichtknijpen en ze nog even binnen houden tot 37 weken.

Gewicht beeb: hier kwamen ze met 33w op 1.9 kg. Best weinig als ik de andere geichten lees. We maken ons niet zon zorgen want grote zus was ook een klein fijn poppetje.

9. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ als alles rustig blijft mag ik morgen naar huis

@ hydrofiel luiers, ik vind die van de Hema erg prettig, prettiger dan die van de prenatal.

@ hier is het kindje met 33,4 weken op 2250 gram geschat en dat was prima voor het termijn.

10. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Wat een gerommel in de groep! Spannend allemaal hoor!
    Hier hydrofielen van prenatal en hema en voelen t zelfde.
    Ik kan geen advies geven over kleurtjes want ons kamertje is een en al kleurtjes. Heel vrolijk vind ik zelf, maar als je van neutraal grijswit houdt vind je dat vast niet leuk :)
    Ons huis is heel hoog, ook slaapkamers >3 meter hoog (is 120 jaar oud grachtenpand) en alles is bij ons wit met lichtgrijs. Dus wij wilden juist voor de babykamer wat meer kleur, want het wordt erg steriel als al die hoogtes wit blijven.
    In onze eigen slaapkamer vind ik dat juist heerlijk al dat wit maar die is ook zonniger dan de babykamer.

11. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Hier is meneer érg druk met indalen, hij is al een week vreselijk met zijn hoofd aan het wroeten!
    Best pijnlijk soms, hebben julliecdatook (al)?

12. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb wel veel pijn in m'n onderbuik, zou dat ook door het indalen komen? Met haar hoofd wroeten doet ze volgens mij niet. Wel had ze eergisteren de hik, dit had ik nog niet eerder gevoeld. Ze was gisteravond trouwens weer behoorlijk druk, het was fijn haar weer wat meer te voelen. Vandaag heb ik haar ook veel gevoeld gelukkig.
    Fijn weekend dames!

13. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier vanavond (en al zeker een weekof langer) pijnscheuten van onder. soms van mijn navel naar onder. en soms gewoon alleen van onder.
    ging er vanavond (rond etenstijd) zelfs raar van lopen;) met mijn rechterbeen op mijn tenen... dan deed het geen zeer.. vroeg me al af of dat indalen is?

14. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @Pijn: Zoonlief heeft van de week mijn ribben bereikt, erg fijn, maar niet heus ;) En al dat rekken en strekken vind ik ook niet zo charmant.

@Moeder: Zo te lezen ben ik een van de weinigen bij wie de moeder wel bij de bevalling zal zijn?

15. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Aaaaaaah!

Ik kom handen tekort om te krabben!

:( :( :(

16. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg

Sterkte meid.
    En een knuffel voor je.

17. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Dikke knuffel meis!

18. Ploetertje

Ploetertje Actief lid

9 dec 2007
    197
    0
    0
    Goedemorgen,

Na heel lang niets van mij te hbben laten horen, ben ik er weer.
    Wel heb ik afen toe meegelezen, maar voir schrijven geen tijd ghad. En toen had ik opeens zo lang niet geschreven dat ik vond dat ik het niet meer kon maken.

Maar nu dan tochevn mijn verhaal,omdat ik het graag van mij af wil schrijven.

Op 2 januari ben ik opgenomen in het ziekenhuis (30+1) met bloedverlies. Met lood in mijn schoenen ging ik erheen, bang voor een opname, wat veel zorgen met zich meebrengt als er nog 3 kindjes thuis zijn. En een opname werd het.
    Op 4 januari dipte het hartje vn onze meid tijdens het CTG. Er werd een inwendige echo gemaakt om de baarmoedermond te meten. dit werd een uur later herhaald en toen was de BMM verkort. Ook had ik harde buiken. Hierna heb ik weeenremmers en spuitjes voor longrijping gekregen. Dit werkt gelukkig en onze kleine meid bleef binnensbuiks!

Omdat het bloedverlies niet stopte ben ik uiteindelijk 18 dagen, tot zaterdag 19-1 opgenomn geweest. Toen was er een arts die het stabiel genoeg vond om mij naar huis te latn gaan.

Lekker weer naar mijn kindjes, eigen huis en bed, zelf eten koken, kortom, de regie over mijn levdn, huis en gezin terug.

Gisteren merkte ik dat ik steeds kleine beetjes vocht verloor, en na enige twijfel, begon ik het vermoeden van vruchtwater te krijgen. Na een tijdje in de ontkenningsfase heb ik toch maar het ziekenhuis gebeld. En weer werden mijn vermoedens waar....een hoge scheur in de vliezen. Ben nu 33+4 en er is mij verteld dat ik de rest van de zwangerschap in het ziekenhuis moet blijven. Op dit moment is mijn meisje niet ingedaald dus ik moet ook blijven liggen.

Weer hb ik mijn 4 schatten (kids en man) thuis achter moeten laten, weer zijn mijn kindjes de weg kwijt, en nu in de wetenschap dat het voor 4 weken kan zijn.

Ego verhal, masr bedankt voor het lezen!

19. Ploetertje

Ploetertje Actief lid

9 dec 2007
    197
    0
    0
    O, zie nu dat er de afglopen dagen veel dames in het ziekenhuis gelegen hebben. Zijn jullie allemaal weer thuis?

20. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Meid wat hefitg.
    Ergens verwacht je zo'n verhaal niet bij nr. 4, tenminste ik niet gezien mijn vorige zwangerschappen.
    Moeilijk om je gezin 'achter' te laten. Hoe oud zijn je ander kids ook alweer?
    Heeft je man opvang voor de kids zodat hij kan blijven werken of neemt hij volledig zorgverlof op?

Dit gaat zo'n inpakt maken op je kinderen. Als ik dat zie bij mijn schoonzus, die heeft weken in het ziekenhuis gelegen ivm dreigend vroeggeboorte, kindjes zijn ook veels te vroeg geboren, dus daarna ook nog veel naar het ziekenhuis. De ziekenhuistijd ging wel goed, maar daarna leken de 2 oudsten (toen 5 en 7) het de baby's kwalijk te nemen dat ze hun moeder zo lang kwijt waren.
    Praat er aub goed over met je kinderen.

Heel veel sterkte.

Deel Deze Pagina