Wat ik wel vaag vond, weet niet of iemand het herkent. Maar vanavond wreef ik met mijn vingers over mijn buik, helemaal niet hard, en kreeg ik alleen puntjes, van die wrijvingsplekjes/puntbloedinkjes.
@JeetjeB: Veel sterkte vrijdag lieverd, ik zal aan je denken! @Ligging: Volgens mij ligt uk nog steeds keurig met zijn koppie naar beneden. Ik voel echt handjes van onder en voetjes van boven Laten we hopen dat het zo blijft, net zoals bij zijn zus: Miriam lag met 28 weken al goed, en is niet meer van positie veranderd. @Kleertjes: Ga van het weekend maar eens Miriam's oude kleertjes wassen. Ja, onze zoon krijgt de afdankertjes van zijn zus
@Dromen: Ik droomde vroeger vaak dat ik zwanger was, en beviel van een gezonde baby. Alles goed, alles happy, en dan bedacht ik me ineens (in de droom): "Goh, hadden we niet al een kind? Ja toch? Hoe zou het daarmee zijn?" Volgens mij was ik toen al bang een slechte moeder te zijn ofzo In andere dromen beviel ik, en kon het kind al gelijk lopen, praten, etc. Dat zou zo zijn voordelen hebben, vooral als-ie dan ook gelijk zindelijk kan zijn
Succes JeetjeB, kan me voorstellen dat het nu extra spannend is! Hier nog geen borstvocht, harde buiken of oefenweeen. Moet 6 februari wel naar de gyn voor een consult in verband met verhoogde suikerspiegel (9,nogwat). Ben dan bijna 36 weken zwanger dus ben benieuwd wat hij gaat zeggen. Als ik ook nog naar een dietist moet, zal dat ook op z'n minst een paar dagen later zijn lijkt me dus heeft het dan nog wel zin? Ik probeer in ieder geval nu al nog minder suiker te eten en wat vaker te eten. Omdat ik nu met verlof ben en later op sta, bleef het vaak bij ontbijt en avondeten. Zijn er hier meiden met ervaring met zwangerschapsdiabetes?
Hi Ynte! Welkom terug Hier nog helemaal geen borstvocht, ben benieuwd wat dat wordt.. Wel al twee dagen volledig futloos. Komt door t slechte slapen denk ik. Puk ligt hier al een week of 5 met hoofdje beneden, ruggetje links en voetjes rechts. Vindt ie een prima houding geloof ik Zou fijn zijn als hij dat nog een paar weken zo houdt. Wel echt krachtige bewegingen inmiddels en flinke schopjes, sommige in m'n zij doen echt zeer! En maagzuur de hele tijd Ik kan nu echt een voetje voelen in m'n rechterzij, zo leuk!
hihi grappig jolie, mijn manneke ligt precies hetzelfde, ook al een hele poos. Hij drukt alleen nogal hard met zijn billen tegen mijn ribben links, doet echt goed zeer. Heb ook geen borstvocht of iets wat er op lijkt, komt pas na de bevalling denk ik, net als vorige keer. pfff dames, wat heb ik het gehad met zwanger zijn zeg, ik vind het echt niet leuk meer De vorige zwangerschap was zó fijn en de teleurstelling dat het deze keer zo moeizaam gaat, met zoveel kwalen en rot voelen, is enorm groot. Ben erg verdrietig dat ik niet samen met Lief heb kunnen genieten van wat een mooie periode zou moeten zijn, dat we al maanden apart slapen, dat ik me constant ziek en uitgeput voel, tot niets in staat behalve liggen en slapen. Ik wilde altijd een groot gezin maar ik denk haast niet dat ik nog ooit een zwangerschap aandurf. Lief zegt; we zien over een jaar of twee wel hoe het dan gaat maar ik weet het niet hoor. Moet ik nu ook helemaal niet mee bezig zijn natuurlijk maar de gedachtes komen wel in me op. Nouja, het is nog een week of 6 en ik kan alleen maar hopen dat er na de bevalling een hoop klachten wegvallen. Zie er wel erg tegenop eerlijk gezegd, zo vreselijk uitgeput als ik me nu voel ben ik bang dat ik het niet ga kunnen. Zit er dus even een beetje (boel) doorheen op het moment, sorry voor mijn geklaag...
@ slapen, pfff ene heup naar de andere heup...... Er zit niks anders op helaas. @ borstvocht, nog geen ervaring mee.... @ hier, ff lekker naar de kapper geweest, morgen nog even terug om toch ff wat extra's te laten doen, heerlijk mezelf even verwennen. Alles verder rustig, vanavond geen weeen, joepie!
MamavanF, lekker klagen hoor! Geen probleem! Natuurlijk is het niet leuk en teleurstellend als je niet kunt genieten van je zwangerschap. Het is toch een periode die nooit meer terug komt, elke zwangerschap en kindje is natuurlijk anders! Zo heb even heel fout, 3 broodjes smeerworst gegeten haha Is alweer weken geleden dat ik dat gedaan had, maar wil t niet te vaak doen! Huishouden ook weer klaar, nouja morgen weer een dag denk ik dan maar! Nu zo lekker slapen!
Fijn dat dat hier mag hoor, het zit me gewoon even erg hoog allemaal. Hoop dat de medicatie snel aanslaat maar slik nog geen twee weken dus nog even geduld. Oja en nog altijd geen intake van kraamzorg gehad, we hebben allebei al een paar keer gebeld hoe het nou zit en ze zeggen telkens dat we echt héél gauw (deze maand) de telefonische intake krijgen. Mogen ze wel opschieten, morgen laatste dag van de maand. En anders hang ik vrijdag weer aan de telefoon hoor, ben het nou een beetje zat, tis nog maar 5,5 week. En wil goed duidelijk kunnen maken dat ik een ervaren, wat oudere hulp wil gezien de omstandigheden. Niet dat ik straks met zo'n jong meiske met weinig ervaring zit, zie ik niet zitten... Hier ook bedtijd, truste allemaal
@MamaVanF: Knuffel meis, het is ook niet niks! Ik denk dat je over een paar jaar een goede kans hebt dat de zwangerschap een heel stuk beter verloopt. Je lijf is dan hopelijk aan de beterende hand, en kan dan die belasting beter verdragen
@mamavanf: lekker klagen hoor, ik ben t ook best zat en heb veel minder dingen dan jij. Ik ben zoooo moe en wéér verkouden en compleet futloos en slaap beroerd en loop steeds moeizamer en heb t gewoon gehad met dat gesukkel. En iedereen maar zeggen: lekker genieten hoor, van de rust en dat je lekker nog vanalles kan doen! Nou dat vanalles valt best tegen. En tot rust komen doe je ook niet echt als je t hele huis opeens nog door moet van jezelf en geen oog dicht doet 's nachts. Zo. Ook ff lekker gezeurd. En das best fijn even
Niet heel veel ervaring, alleen dat mijn suiker ook niet helemaal goed is. Ik moet speciale eet richtlijnen volgen. Morgen weer opnieuw een ontbijt curve doen ( 8 uur prikken, dan ontbijten, dan om 9 uur en 9.30 uur weer prikken) Als het weer te hoog is, dan moet ik ook door naar de gyn. Aangezien bij de groei echo ook uitkwam dat de kleine veel te groot is voor de termijn, en ivm de suiker , dan zouden ze het tussen week 38 en 39 gaan halen.
Ik heb al sinds het begin van de zwangerschap, zwangerschapsdiabetes... Ik moet er zelfs insuline voor spuiten en 9 is echt te hoog! Binnen anderhalf tot 2 uur a het eten moet je oder de 7 zitten. Zit in het gezondheidsforum ook een apart onderwerp voor... Het gaat iig niet alleen om suiker, maar bijvoorbeeld ook om de combinaties van brood en zuivel, de hoeveelheid aardappelen/pasta/rijst en fruit... En het eten van kleinere hoeveelheden wat meer verspreid over de dag! Het heeft altijd nog nut om er rekening mee te houden...
@lekkende borsten, heb ik al weken, nu komt er vaker echt geel spul uit dan vocht. In mn bh heb ik al halve inlegkruisjes geplakt Alleen mn shirt 'snachts wordt zo snel vies.. Ze zeggen dat het niets te maken heeft met of de borstvoeding straks sneller op gang komt. Dus alle hoop voor alle niet lekkende borsten @beeb draait enorm heen en weer. Nu is het weer even rustig, ligt ook met zn ruggetje aan de ene kant en de voetjes aan de andere kant maar het hoofdje ligt volgens mij onder mn rib i.p.v. beneden. Straks laatste controle bij de VK, kon m laten staan, wel fijn, alles nog even doorspreken. @klaar met het zwanger zijn, ik was er gister ook even helemaal klaar mee, het kan toch echt best zwaar zijn he, zwanger zijn @ weeën. Dacht gister even dat ik weeën had, maar dan het begin ervan. Ik denk dat het wel iets van voor weeën waren. Zoveel harde buiken, en ook best regelmatig, deed ook pijn en ging steeds meer pijn doen. Ben gelukkig wel in slaap gevallen na een poosje. Als er nou vorige week niets gebeurd was zou ik er veel minder bij nadenken. Maar nu, ondanks dat ik mezelf heb voorgenomen er niet teveel bij na te denken denk ik toch bij zulke dingen 'misschien gaat het wel beginnen..'. Maargoed, het is weer rustig. Ben nu totaal 15 kg aangekomen zag ik vanmorgen. Had meer verwacht dus valt me nog mee Maar al waren het er 20... het kan me echt niet zoveel schelen op het moment.
Hier vandaag weer de ontbijt test voor de suiker. Blegh, mijn waardes zijn hoger dan 2 weken terug. 2 weken terug: 5.1 - 7.6 - 5.9 vandaag: 5.5 - 7,9 en de laatste moet ik zo nog prikken. De middelste mocht niet hoger dan 7.5 zijn, dus we gaan zo maar weer eens bellen. Ben benieuwd wat ze willen gaan doen. Kennelijk helpt mijn voedingsadvies niet.
dank je wel ik ga sowieso bij de gyn en die geeft het nog wel wat tijd natuurlijk, ik heb vriendinnen bij wie de kleine in de laatste week nog besliste om zich goed te leggen (met de nodige pijn wel maar bon) maar de gyn vreest er ook een beetje voor omdat muppet bij de vorige controle exact hetzelfde lag als de controle 5 weken ervoor
haha ik heb me een week vergist, maar met 34+4 heb ik de liggings echo omdat als het kindje niet goed ligt ze ons in die week willen doorsturen dan ben ik al 35+ en dan heb je eerst een gesprek en bedenk tijd of je het wilt een versie dus dan ben ik al 36+ dus dat klopt wel een beetje. Ik hoop dat de kleine zelf draaoit, maar heb al de hele zwangerschap het gevoel dat ze overdwars ligt, heb ook veel meer last van mijn buik dan bij onze eerste dochter. jij succes met de ctg en de groeiecho!