Och meid toch... Weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik begrijp je angst, denk aan je..... Mag toch aannemen dat ze snel gaan ingrijpen...
Helaas heeft Baby-dump ze niet, anders had ik ze daar al lang besteld. Ze hebben daar 40*80 maar ik moet 40*90 hebben Geen idee of 40*80 er ook omheen past heb nu hoeslakens in die maat gekocht bij Hema, zo maar eens proberen.
Prachtigwonder, ik heb in dezelfde situatie als jou gezeten bij mijn zoontje, ik had een hematoom achter de placenta waardoor ik veel gevloeid heb. Ik mocht wel thuis bevallen maar omdat ik 3 hoog zat zonder lift toendertijd werd het afgeraden en maar goed ook want door bloedingen en stress bleek mijn zoontje veels te klein te zijn en had de placenta een verkalking. Hij had het daardoor heel benauwd, had ook 2x navelstreng om zn nek en heeft in het vruchtwater gepoept. ALs ik thuis was geweest, had ik sowieso naar het ziekenhuis gemoeten dus het was erg fijn dat ik er al was, en dit keer ga ik toch weer ziekenhuis doen. Ik heb ook getwijfeld, maar zag t alweer voor me, met de ambu oid naar het ziekenhuis...brrr.... Gismow je eigen gewicht zegt niet zo heel veel. Zelf ben ik geboren met 1875gr voor een 31 week kindje maar mijn oudste 2 waren boven de 3 kilo en de jongste 2,5 kilo.
Dat jij en jouw broers en zus licht waren bij de geboorte, betekent niet automatisch dat jouw kindje ook te licht zal zijn. Ik was nog geen 1500 gram bij de geboorte en 6 weken te vroeg. Mijn kindje is nu al zwaarder en ik ben verder dan toen mijn moeder zwanger was van mij. Zegt dus niks
@prachtwonder: Als je geen indicatie hebt om in het zh te bevallen, dan is thuis net zo veilig. In het zh hebben ze alles natuurlijk wel bij de hand. Ik ga ook lekker thuis bevallen. Naar het zh kan altijd nog. Thuis lekker in je eigen omgeving en doen en laten wat je wilt. In het zh wordt je al gauw aan het ctg/infuus gelegd en dan kun je niet van bed. Thuis is alles op jou gericht en heeft de vk tijd voor je. In het zh is het lopende band werk.
Gelukkig zegt gewicht van jezelf en familie niet veel over je eigen kind, ander combi van genen. Tenminste als ik bij mij kijk, mijn moeder is 4x voor de 40 weken bevallen (tussen de 36 en 39 weken) en geen kind wad zwaarder dan 3300, lichtste net onder de 3000. (goede termijnen en gewichten, daar niet van) Zelf ben ik nu 3x bevallen na de 39 weken lichtse kind 3750, zwaarste 4100. Dus niet te vergelijken met mijn moeder. Ook mijn schoonmoeder heeft geen kids boven de 3500gr op de wereld gezet.
Ik ben 3x thuis bevallen en heb dat als rustig en zeer prettig ervaren. Ook nu wil ik thuis bevallen. Binnen de 15 minuten kunnen we in het ziekenhuis zijn, dus dat is een geruststelling. Overleg inderdaad even met je vk. Houd er wel rekening mee dat sommige vks erg pro thuis zijn.
Tuurlijk weet ik ook wel dat het niets hoeft te betekenen maar ergens spookt het wel door mijn hoofd. Net als met de striemen. Moeder(4kids) en zus(3kids) hebben geen enkele streep gehad en bij mijn eerste scheuren ze tot bloedens aan toe! Vind het denk ik gewoon te spannend allemaal en moet me er niet zo druk om gaan maken. Als de vk alles goed vind dan zit het toch ook wel goed. Ben bij ons thuis wel de enige die thuis gaat bevallen. Misschien ben ik ook wel een beetje dwars aangelegd en moet alles anders!
ik heb nog eens bekeken wat ik allemaal voor thuisbevalling nodig heb. maar dat zit niet allemaal in het kraampakket. ondersteek en celstofmatjes handschoenen dat heb ik allemaal niet. p.s hebje ook persee een moltondhoeslaken in het bedje nodig? ik heb enkel gewone hoeslakentjes. is dat ook oke?
Prachtigwonder, volg je eigen gevoel. Bij de eerste moest ik naar het zh ivm gebroken vliezen en een bevalling die niet op gang kwam. Had geen enkele wee dus ben toen ingeleid. Dit was prima. Bij nr. 2 ben ik thuis bevallen en dit was erg prettig. Idd tot op het laatst m'n eigen ding kunnen doen en een relaxt sfeertje. In het ziekenhuis moest ik idd op bed blijven liggen ivm met alle apparatuur. Succes met het nemen van je beslissing. Je kunt ook thuis beginnen en mocht je het niet vertrouwen kun je a la minuut altijd nog beslissen om richting zh te gaan. Grappig al die dames rondom Zevenaar hier in de groep. Hier geboren en getogen in Zevenaar. Nu sinds een jaar of zes in de achterhoek. We komen er nog regelmatig vanwege de familie . Geboortegewichten. Moeder en schoonmoeder beide kindjes rond de 3700 Gr. Onze mannen waren 4400 Gr (41+1) en 4380 Gr. (39+5) Ik ga weer even verder terug lezen en reageren .
Zit dat niet in je pakket? Wel vreemd... Hier altijd opgemaakt met de aerosleep en die bijbehorende hoeslakentjes.
Ondersteek kun je lenen bij een thuiszorgwinkel. Celstof matjes zou ik toch echt in het kraampakket verwachten, misschien hebben ze een andere benaming op de verpakking? DrogistDrogist.nl | Heltiq onderlegger van celstof (celstofmat) | Verzorging Handschoenen kun je volgens mij redelijk makkelijk kopen, gamma ed of echte latex, hebben ze wel bij kruidvat. Ik zal mijn doos ook eens nalopen. Molton is gewoon extra bescherming van je matrasje. Kun je ook een handdoek voor gebruiken of je doet 2 hoeslakens over elkaar heen. Of hydrofiel doek eronder. Het is meer als je kindje voeding teruggeeft of een heelijk spuitluier heeft die doorlekt je miet gelijk je matrasje hoeft af te serveren.
Handschoenen zijn hier niet nodig dan heeft de verloskundige zelf. Celstofonderleggers zijn gewoon onderleggers waar er waarschijnlijk 5 stuks van in de verpakking zitten. Ik heb hier 2 Molton hoeslakens nodig of 2 Moltons, dit zijn soort flanellen luiers die in t bedje gaan. Flanellen luiers zijn idd niet meer nodig, maar ik heb ze wel haha Als ik thuis wil bevallen, heb ik wel overal 3 stuks van nodig, dus ook 10 onderleggers ipv 5, 3 pakken kraamverband ipv 2 etc.
Een verloskundige heeft wel zuurstof bij maar geen vacuumpomp. Wel kan ze hechten en heeft ze een verdovingsspray. Ik ben 2x thuis bevallen en beviel me prima, was ook heerlijk! Maar de angst dat het weer zo is als bij mn zoon, laat me behoorlijk afschrikken. Overigens is het ziekenhuis echt niet "veiliger" dan thuis!
aerosleep. ik had dat dus in mijn mozesmandje en met de intake van de kraamzorg vertelde ze dat ik het in de eerste weken niet mag gebruiken ivm lekken van de kruik bij. en dan blijft het water op het matrasje liggen. dus adviseerde ze me om de eerste weken om te draaien... en ik mocht ook geen molton onderlgeer gebruiken ook al is het 100% katoen. er zit volgens haar toch plastic in.. dus ga ik maar even op zoek naar toch een molton hoeslakentje. of ik doe 2 gewone hoeslakenstjes over elkaar.. ik zal toch nog eens in mijn kraampakket gaan kijken naar die cestofmatjes en kraammatras. volgens mij zit er 1 kraammatras in. p.s wanneer maak je eigenlijk je kraambed op? ik heb er al wel een paar weken zon blauwe zeil onder mijn molton en hoeslaken liggen met schilderstape vastgeplakt. maar moet je ook nog met een bepaalde week de rest erop leggen? lijkt me eigenlijk niet handig want dan kan ik het bed niet meer verschonen. hoe doen jullie dat? of doen ze dat pas als de vk arriveert?
hahaha wat ben ik toch een stommerik. er zitten wel onderleggers is het pakket alleen het ze gewoon onderleggers ipv celstofmatjes. ik mijn pakket zit: 1 matrasbeschermer 10 onderlgeers 60x90 1 pak natalis inlegverband 1 pak damesverband 2x stretchbroekje 1 navelstrengklem 2 x wondcompressen 5 x stereile wondcompressen 10x10 1 kraammatras 60x90 1 flesje alcohol ketonatus 70% 1 flacon hygienische handgel 1 pak natalis verbandwatten 1 rol luiertape mis ik nog iets? ondersteek zou ik kunnen halen bij een uitleen zorg winkel een pak zout voor de bloedwas en een schone emmer kopen voor uhh? en ik koop bij de zeeman nog wat extra beddengoed voor de kraamweek. van heb niet genoeg . heb maar 2 setjes.
Uh wat moet jij er allemaal op doen dan? Hier is de regel rondom 37 weken bed omhoog en je plastic zeil over je matras tapen en thats it haha Vreemd, zo zien we maar weer dat elk kraamcentrum anders is met eissen haha!
Zout? Je kunt je was met bloed laten staan in een emmer koud water, dat is beter dan met heet ivm stolling. En na het uitspoelen/weken op 30 wassen, doe/deed ik zelf ook haha Ik weet niet wat jouw kraamcentrum allemaal adviseert. Ik heb een lijst gekregen met wat ik nodig heb voor baby en mezelf, en op die manier het kraampakket doorgelopen. Zo moest ik zelf nog 1 exta pak maandverband hebben.
ja ook heel veel last van, al vanaf het begin van de zwangerschap ik doe dan ook op sommige dagen 3 onderbroekjes aan
haha ja ik sta er zelf ook een beetje van te kijken hoe streng ze zijn. heb nog nog even op de vk site gekeken en daar staat een stuk korter lijstje. ik dnek dat ik die maar lekker aanhoud die kraamzorg doet het er maar mee hoor hihi. en als ik iets te kort kom en het vies lijkt te worden gooi ik wel een stapel handoeken neer ofzo. dan gooien ze die maar weg. als het kind er maar gezond uitkomt vind ik een bloedvlekje niet zo erg was net trouwens mijn poes kwijt. was ze de logeerkamer ingeslopen en in de kinderwagen gaan liggen hihi. nou die kan ik dan ook nog wel een keertje wassen. helemaal onder de haren. ik ga lekker thuis bevallen als de vk het goed vind en de gbs op stil staat. ik voel me er nu al een stuk geruster over! geeft me een lekker veilig gevoel.heerlijk idee dat je niet halsoverkop alle spullen bijelkaar hoef te rapen , honden op hoef te sluiten. iemand bellen om honden op te halen etc. nu kunnen die gewoon lekker thuis blijven. en heb ik lekker overal mijn eigen spulletjes mijn eigen vertrouwede bed en ruimte. 12 febr naar de vk en dan ga ik het direkt met haar overleggen. moet dan alleen even de kraamzorg inlichten dat het niet het zh word maar thuis.