Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Wat lijkt me dat naar als je zo op je bevalling moet terugkijken als diegene die dat berichtje plaatste (heb het niet gelezen verder).
    Ik denk niet dat je krom denkt, er zijn altijd horror-verhalen te vinden maar elke bevalling is anders en je kunt nooit uitgaan van het verhaal van een ander.
    Hoe het bij jou gaat lopen is niet te voorspellen maar als je op je lichaam vertrouwt, dat het weet wat het doen moet en als je je eigen kracht vertrouwt, dan weet ik zeker dat je het prima gaat doen.

Ik heb bij mijn zoontje geen cursussen o.i.d. gedaan maar mijn lijf nam het als het ware over en 6 uur na de eerste wee had ik mijn mannetje op mijn borst.
    Met véél minder pijn dan ik had verwacht maar met veel meer kracht dan ik van mijzelf zou hebben geloofd.
    Ik was vantevoren erg bang het niet te kunnen, dacht echt dat ik minstens een knip moest krijgen en de hele tijd commentaar zou horen omdat ik er niks van kon.
    Allemaal voor niets want ik heb alleen maar complimenten gehad dat ik zo rustig was en het zo goed deed.
    En dat ging helemaal vanzelf, heb er niet bij nagedacht maar mijn gevoel en lichaam gevolgd.

En tóch ben ik deze keer weer bang dat ik het niet ga kunnen, stom he :D

2. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ow en bevallen.. Ja, zoals ik al eerder postte, gemengde gevoelens.. Kijk er naar uit maar ben er ook bang voor ;)

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nee vind t niet raar, mijn box stond er voor de 20 weken geloof ik al, kocht hem in aug/september!
    Het is idd even wennen maar zo leuk gezicht hihi

4. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Daar kun je echt niet over oordelen.

Ik heb zelf een trauma overgehouden aan de bevalling van Lila, en ben aan het plannen met de gyn hoe het dragelijk blijft voor mij.
    We maken een bevallingsplan, zodat het niet meer gaat zoals toen.
    Ik praat daar niet over omdat het fijn is onbevangen de bevalling in te gaan.

Ook ik ben wat pijn betreft een bikkel en dacht het wel even te fiksen.
    Maar surprise, iedereen krijgt wat anders!
    Mijn VK heeft de grootste bikkels zien huilen en de ergste pieperds fluitend zien bevallen.
    Echt GEEN pijl op na te trekken.
    Bij de één duurt het lang, de ander kort, de één krijgt allerlei complicaties en de ander volgt het boekje.

En dat mensen meerdere kinderen nemen, tsja, drang van de natuur.
    De wens te groot, en in de zwangerschap ineens beseffen dat ook dit kind eruit moet.

Ik vind het soms moeilijk om te horen hoe vrouwen elkaar veroordelen.
    Daar bedoel ik jou niet specifiek mee hoo, voor jou wordt het de eerste keer.
    Maar zo'n vrouw die een supermakkelijke bevalling had die tegen een vrouw met helse bevalling zegt dat het wel meevalt en dat je er toch iets moois voor terug krijgt, daar gaan mijn nekharen van overeind staan.

5. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ach meisje toch, jij krijg het allemaal echt niet cadeau! Knuffel!

6. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Haha, ik stond me net nog te bedenken toen ik in de keuken stond dat ik met veel drama kom!
    Maar goed, het is wel mijn verhaal en die is helaas niet anders.

Maar! Alles komt vast goed..
    Ik ben blij dat dit voor ons de laatste is, ik kijk echt uit naar rust in mijn lijf en gezondheid opbouwen. :D

7. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Precies waarom ik gemengde gevoelens heb: you never know what you're gonna get!
    Die Forrest Gump was zo gek nog niet ;)
    Maar zonder geintjes: je weet t nooit en dat is het enge er van. En tegelijk waarom je je volgens mij bij de eerste niet gek moet laten maken want het kan alle kanten op.
    Én voor mij de belangrijkste reden dat ik niet mijn moeder erbij wil hebben, want die heeft twee heel makkelijke bevallingen gehad van max 6 uur. Dus als t bij mij anders loopt wil ik niet de "het valt wel mee- verhalen" aan horen!

8. Ploetertje

Ploetertje Actief lid

9 dec 2007
    197
    0
    0
    Grrrrr, 4 uur (voorweeen), uiteindelijk is er een arts geweest....conclusie.....voorwerk, er is niets veranderd.

Baal zo, ik kan dus niet eens meer op mijn eigen gevoel vertrouwen :(

9. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2889 kahlen, 3 feb 2013
    Laatst bewerkt: 3 feb 2013
    Hier ook mijn moeder niet bij de bevalling.

10. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ jolie, haha de box is hier nog niet weggeweest......
    @ bevallen, ik zie t wel. Ik weet van vorige keer dat ik meer kan dan ik zelf denk en van pijn wordt ik juist rustiger. Ik kijk er positief op terug.
    @ hier, erg last van me rug( dit keer geen weeen) mijn ouders hebben vandaag ons hele huis schoongemaakt, echt heerlijk:-D.
    @ babykamer, die is al 2 weken klaar.

Vandaag ben ik 35 weken, ik ben van me zoontje met 35,2 weken spontaan bevallen, dus vind komende week toch wel erg spannend.

11. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Heel herkenbaar, vd week om de 8 minuten weeen en ook niks.
    Vind het het als jij moeilijker je eigen gevoel erna te vertrouwen.

12. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Hier nog 1, ik vind 2 kinderen wel genoeg ;)

Wat betreft mijn moeder: zij heeft 1 hele makkelijke (mijn zus) en 1 helse (ik) bevalling gehad, dus van haar zal ik geen 'stel je niet aan' opmerkingn krijgen.

13. Ploetertje

Ploetertje Actief lid

9 dec 2007
    197
    0
    0
    En nog steeds zit ik volop in de voorweeen, elke 5-7 minuten, 45 seconden en ze doen helemaal niets 😓

Dit kende ik nog niet, heftig zeg!

14. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weer griep

Derde keer op een rij

En net in mijn laatste week werken

15. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Ik blijf het gek vinden. 3x 'normale' zwangerschap zover ik van jou begreep en dan nu nr. 4 zo vaag.
    Dat maakt oa dat ik dit keer opzie tegen de bevalling. 4x lijkt bij veel mensen toch anders dan de voorgaande keren. Nu is mijn zwangerschap nu wel anders dan de voorgaande keren ivm bekkeninstabiliteit, maar verder wel redelijk normaal. Schoonzus had 3 makkelijke bevallingen, nr. 4 was een sterrekijker met aangezichtsligging. Kennis 3x normaal bevallen 4x keizersnee omdat het allemaal niet ging.

Waarom wilde ik ook alweer een nr. 4?

16. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Wat naar zeg. Mijn kids hebben net de 3e griepgolf achter de rug deze winter en ik heb dus geen van de 3x opgepikt. Gelukkig.
    Wel,naar voor jou, maar goed je kan er niets aan doen behalve uitzieken. Sterkte ermee.

17. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Pffff irritant he..... Ik vind het daardoor ook moeilijk in te schatten wanneer ik moet bellen.
    Ik heb t idee dat het door die weeenremmers komt. Wel weeen, geen ontsluiting.

Sterkte!!

18. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Je bent nu erg vatbaar voor alles wat in de lucht hangt, beterschap!! En sterkte met je laatste week.

19. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    @Jolie: De box staat hier ook al een heel geruime tijd dus laat de mensen maar jammeren ;)

@Kahlen: Misschien geeft je lichaam nu aan dat je meer rust moet nemen ivm dat griepje.

@Smile: Hoe krijg jij je ouders aan het poetsen? Als moeke hier is, is ze alleen maar een grote sta-in-de-weg! Benen nog even bij elkaar houden meid!!

@bevallen: Ik heb echt geen inbeelding van hoe het zal gaan. Ik laat alles gewoon over me heen komen en probeer zo rustig mogelijk te blijven. Hier moeders ook niet bij de bevalling. Haar mijn-bevallingen-zijn-zo-gepiept verhalen kan ik niet meer aanhoren!

20. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam

Haha ik bof ook erg met me ouders.
    Ik heb 6 jaar geleden me rug gebroken( nu alles in orde alleen rugpatient), dus soms springen ze even bij.

Deel Deze Pagina