Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Geen idee hoe het deze keer hier gaat, heb nog altijd de intake niet gehad :(
    Ze zouden er spoed achter zetten maar met nog maar een kleine 5 weken te gaan moet dat dan wel héél grote spoed zijn :p
    Vorige keer werden er wat lichte huishoudelijke dingen gedaan als stofzuigen, ontbijt/lunch verzorgen, dagelijks bed verschonen, visite ontvangen en van drinken en beschuitjes voorzien enzo.
    Toen was ik alleen en nu heb ik wél een partner die zijn verlofdagen opneemt dus ik neem aan dat hij het e.e.a. mag doen.
    Nouja, we horen het nog wel, mag hopen dat ze deze week eindelijk bellen!

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @bamjolan: hier zal ze inderdaad ook voor Jasper zorgen.

3. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    we krijgen hier 49uur kraamzorg verdeelt over 8dagen.
    ze doet huishoudelijke taken en brengt en haalt eventueel de kindjes van school en peuterspeelzaal.
    smorgens even kijken hoe en wat en zorgen dat de oudsten klaar zijn om naar school te gaan (vriend is gewoon thuis dus dat zal hij gewoon doen) dan de verzorging van de baby en doornemen hoe de nacht is gegaan.
    dan baby in bad enz. eventueel voeden.
    dan moeder controleren (temp. bloeddruk, hechtingen enz) en dan douchen. de vorige keren verschonen ze dan gelijk het bed (ik heb de vorige keren niet de hele dag in bed gelegen, maar beneden gezeten en smiddags gerust, bed verschonen doen ze hier zoiezo elke dag, moet nog beddegoed bijhalen)
    daarna de badkamer schoonmaken en de wc's (we hebben er 2) en eventueel de babykamer en onze slaapkamer schoonmaken (stofzuigen?)

smiddags als moeder rust doet ze eventueel nog wat huishoudelijke taken (wassen, strijken, eten klaarzetten voor savonds, stofzuigen, dweilen) en administratieve dingen. (vorige keer hadden we een stagiaire en toen zat de kraamverzorgster de hele middag (2uur zeker) met de stagiaire bezig en deed ze niks schoonmaken... dat is op zich geen ramp, maar vriend en ik hebben de donderdagavond zelf maar eens gestofzuigd en gedweild (was hard nodig) we waren vanaf de zondag thuis...)
    ze ontvangt ook visite, smeert beschuitjes (bij ons toch) en maakt koffie.
    smiddags mogen ze gewoon mee eten (word hier bij intake gevraagd of dat goed is) en dan maken ze ook eventueel brood voor de moeder.
    smorgens maken ze ook ontbijt (als het nodig is) en voor smiddags iets van fruit.

ik hoop dat we de kraamverzorgster krijgen die we bij leah hadden, dat is echt een hele leuke en goede:D

4. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Jaaa dat hoop ik ook, dat ik dezelfde kraamverzorgster krijg als bij mijn zoontje.
    Dat was echt een superhulp, wat ouder, ervaren en héél begaan met ons en de situatie.
    Heb er echt veel aan gehad en ik ga ook zéker om haar vragen.
    Als ze niet bij een ander gezin is wanneer ik ga bevallen, dan komt ze bij ons :)

5. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Dag dames! Ik heb bijgelezen, maar geen puf om op alles te reageren, sorry :(

@Kraamzoeg: Kennen ze niet hier in NZ, best jammer eigenlijk.

@Ego: Zoooo moe! Heb het gisteren met mijn werkgever besproken, ik trek geen 40-urige werkweken meer. Gelukkig was hij heel begripvol, we gaan eens kijken of we mijn uren omlaag kunnen krijgen :)

6. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @leeuwtje hier ook zooooo moe? Ppff en ik werk niet... (heb er wel al 2rondlopen scheelt.veel...) Wil van het weekend carnaval vieren... Maar of ik dat volhoud?:)

De baby heeft het nu weer heel druk met bewegen:) blijft leuk (het doet geen zeer dus dan is het leuk;) )

7. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Potverdorie, hier begint het ook te rommelen. :(
    Volgens mij had ik bij Lila nog niet zo vroeg voorweeën, maar ik weet het niet meer zeker.
    Nog even blijven zitten hoor!

8. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ Lilalief: hij moet nog even blijven zitten hoor! Hou vol!

@kraamzorg: hier ook 49 uur verdeeld over 8 dagen, dat is standaard. Dat is best aardig wat uur per dag, namelijk 6 uur gemiddeld.

@ ego: gisteravond nog even met ML uit eten geweest, laatste keer met z'n tweetjes. Nou kon ik helaas niet zo veel eten, maar we hadden een bon 2 voor de prijs van 1. Was gezellig. Kijk er ook wel naar uit om straks als de kleine er is, een weekendje/weekje naar een vakantiepark te gaan. Samen met de kleine in het peuterbadje spetteren :)

9. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ naam: gisteren nog met ML besproken en hij neigt er naar om zijn bedachte naam als roepnaam te doen. Dit omdat de buurvrouw dezelfde naam heeft die ik bedacht heb en dat misschien voor verwarring kan gaan zorgen straks. Bijvoorbeeld als onze meid in de tuin is en je haar roept.
    Nu twijfel ik over die naam van hem, vind m een beetje statig en niet erg vlot. Ook heb ik moeite de naam uit te spreken omdat er een r in zit. Als geboortenaam vond ik het prima, de roepnaam moet wat mij betreft makkelijk in de mond liggen en dan vind ik mijn naam fijner. Lastig!

@ uitzet en geboortetraktaties: volgens ML moet ik niet al te moeilijk doen door naar allerlei winkels te gaan/te hoge eisen stellen en het gewoon simpel houden. Ik wilde cupcakes gaan versieren (met rolfondant) en daarvoor nog even bij een bepaalde winkel langs. Niet moeilijk doen zegt ML, gewoon slagroom kopen voor op de cupcakes en daar de versiering (strooisel) op doen (dat kan dan ook als het bezoek er is). Zelfde met dingen voor de uitzet. Kan helemaal gaan lopen zoeken voor bepaalde dingen om ze goedkoper of leuker te krijgen, maar reiskosten tellen natuurlijk ook mee. Alleen ze hebben hier niet zo veel winkels en sommige dingen zijn hier gewoon niet te koop (bv kleding bijv), dan moet je toch echt naar de grotere stad of via internet (indien op voorraad).

10. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rommelen, hier weer veel gerommel gisteravond en vannacht. Hoop zo dat het goed blijft liggen en niet meer gaat draaien. Maar volgens mij is het bezig om in te dalen maar heb het idee dat dat niet helemaal lukt. Ook leuk om dat dan midden in de nacht te gaan proberen, zo van jooooo ik ga nu even lekker gymnastieken. :)
    Het doet hier over het algemeen ook geen zeer, behalve als het in mn ribben schopt. Vanmorgen hoorde ik er een knakje bij... heel fijn :)

11. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    @rommelen: Hier gister de hele dag door harde buiken die zelfs beetje pijnlijk waren. Ook weer pijnscheuten door de heupen heen. Ik weet niet het veschil tussen voorweeën en harde buiken. Er leek wel een regelmaat in te zitten maar die kon ik niet vinden omdat ik het verschil niet weet. Toen we op bed gingen is de hele heisa een beetje gestopt. Mini ligt wel vast.

12. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    @rommelen.. Het is hier vanaf vorige week donderdag aan het rommelen, vorige week woensdag had ik controle en toen was de kleine een heel klein stukje ingedaald nu kwam ik afgelopen maandag weer en nu lag het kindje bijna volledig ingedaald en hij ligt al vast.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb alleen een behoorlijke druk steeds van onder maar t ligt nog niet ingedaald.

De kinderen gaan de kraamweek in eerste instantie naar een vriendin van mij, wel komen ze iedere dag even thuis want dat vind ik wel erg belangrijk.

Hier 59 uur kraamzorg maar dat staat nog niet vast.

14. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heyy manlief heeft nesteldrang :) die heeft vanmorgen de keuken flink staan soppen :) thats the way i like it!

Knul zoekt trouwens via de binnenkant al een weg naar mijn borsten. Mijn hemel wat zit ie hoog. Kan niet bukken of normaal zitten haha.

Het voelt alsof ik een baby heb ingeslikt :) vandaag vrij en opruimen en schoonmaken (bluh) en dan douchen en dan komt kraamzorg (ik ga vragen naar een ouder ervaren kordaat iemand :) ) en dan naar de fysio (jemig ik heb denk ik overal nu pijn in mijn lichaam dus ik kijk er naar uit!!!) en dan groeiecho van ons heerlijke ventje. Stiekem toch wel zenuwachtig voor omdat de verloskundige weer riep vorige week: "hmm vind m tochnwel klein, laten we maar een groeiecho doen".
    Maar mijn gevoel zegt dat t helemaal in orde is. Ik kan sinds gisteren mijn winterjas niet meer dichtkrijgen dus hij groeit wel :)
    Verder ontzeeeettend moe en morgen en overmorgen nog werken oh ik kijk er zo tegenop! Ben blij dat ik 6wk ipv 4wk vooraf met verlof ga. Ik weet dus gewoon niet hoe ik zitten moet nu haha. Maar ik sleep me er doorheen.

@alle rommelaars: een kurk er in douwen! T sneeuwt weer, veel te koud buiten! Nog even blijven zitten lieve babies!

15. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ rommelen: zooo ik heb even een kramp in mijn buik zeg! Pfoe! Geen idee of het mijn darmen zijn of een wee! Was geen harde buik, want ik voelde wel pijn. We zijn gisteren uit eten geweest dus daar kan het ook van komen, maar even afwachten!

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Rommelen: af en toe een beetje.

Ik heb meer af en toe een ontzettend stijve onderrug, dat ik gewoon geen houding weet aan te nemen. ( zo begonnen bij de eerste de rug weeen), of een heel drukkend gevoel, zowel in mijn bekken als op mijn anus. Niet echt fijn. Ik loop er dan bij alsof ik in mijn broek gepoept heb :p

17. Vioow1992

Vioow1992 Actief lid

27 nov 2012
    248
    0
    0
    Ja denk wel dat dit verschil maakt. En ook of je 8 uur of 3 uur per dag hebt maakt ook verschil uit aan wat zij allemaal doet.

18. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Wij krijgen als het goed is 59 uur krramzorg.
    Dit omdat mijn man pas na de kraamtijd vrij wil nemen, in borstvoeding wil geven en omdat Stan ook nog rondhuppelt.

19. Vioow1992

Vioow1992 Actief lid

27 nov 2012
    248
    0
    0
    @ Kraamzorg: Wij krijgen in totaal 24 uur kraamzorg. Dus dat is ongeveer 3 uur per dag. Is misschien wel weinig. Maar we hebben ook veel hulp van familie en bovendien is ML de eerste 3 tot 5 dagen volledig thuis. Dus hopelijk gaat het lukken. Mocht het echt te weinig zijn kan ik het nog altijd aangeven is tegen mij gezegd.

@ Rommelen: hier rommelt het gelukkig nog niet. Hopelijk blijven de babytjes allemaal nog ff zitten. Ik voel alleen heel af en toe wat gesteek bij de onderbuik meer niet. Weet niet precies wat het is. Misschien heeft het met indalen te maken.

20. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Wat vinden jullie van mijn uitzet (maat 50/56):

Romper mt 50: 2x
    Romper mt 50/56: 2x
    Romper mt 56: 3x

Setje mt 50: 2x
    Setje mt 50/56: 2x
    Setje mt 56: 3x (incl. 1x met vestje)

Sokjes 0-6 mnd: 6x
    Mutsje: 1x (moet er nog 1 bij, maar kan geen leuke vinden L)

Ik heb verder:
    1x badcape
    2x omslagdoek (wil er nog 1 voor in de auto met gaten voor de riempjes van de maxi cosi)
    3x boxkleden (moet nog extra halen/vragen voor de 2e box of matrasje bestellen)
    1x aankleedkussenhoes (moet sowieso 1 retour want die is kapot)
    18x hydrofiele luiers
    6x hydrofiele washandjes
    8x spuugdoekjes
    2x wiegdeken
    1x wieglaken
    1x slaapzak mt 50-62

Deel Deze Pagina