Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    hmmmmmz ik vind dat we vind ik leuk en vind ik niet leuk buttons moeten hebben op her forum , dit vind ik dus niet leuk !!!! succes vandaag lilalief !!!

2. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ kahlen, snap wat je bedoeld. Ik werkte altijd 40 uur en leuk salaris en ben na de geboorte van me zoontje naar 24 uur gegaan en heb een andere baan moeten zoeken, en helaas ook minder salaris in verhouding.
    Wij hebben er bewust voor gekozen dat ik 3 dagen zou werken een me man fulltime.
    Me zoon en dalijk ook de baby gaan 2 dagen naar het kdv en 1 dag past mijn moeder op elke week.
    Wij brengen hem ong. 7.30 en halen hem 17.30 weer op van het kdv.
    Ja we moeten meer opletten, maar wil niet meer werken omdat ik dan de verhouding niet vind kloppen( mijn mening)
    Je uitgave veranderen ook als je een kind hebt....
    Moet zeggen dat wij het wel getroffen hebben met kdv, hij gaat er met plezier heen en nu ik hoogzwanger ben denken ze mee. Mochten we ineens nsar het ZH moeten ofzo.
    En er werken vrouwen waar kinderen echt een passie zijn.

3. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    #3163 Smile82, 8 feb 2013
    Laatst bewerkt: 8 feb 2013
    @ lilalief, dikke ( anti jeuk ) knuffel
    @ hier gaat t minder, gister de ogen uit me hoofd gejankt.
    Ben nou deze week al 4x in het ZH geweest omdat ik weeen heb en de rugpijn( oud fractuur) erger worden.
    Schrijven ze me paracetemol voor om elke dag in te nemen, nee lekker hebben dus geen ervaring met iemand met een oud rugfractuur. Als ik dat doe ga ik meer dien dan ik kan en kan ik daarna weer weken gaan revalideren bij de fysio, ook mijn fysio raad het af. Ik vond 1x 1,5 jaar revaliederen wel genoeg.
    Nu willen ze al niet gauw inleiden, maar als er voor 37 weken niks meer dan dat het nu is gebeurd wil ik dat wel. Ze vinden vroeg en oh die longen, sorry maar bullshit. Deze heeft longrijping gehad en zit dan 2 weken langer dan me zoontje, die geen longrijping heeft gehad en kerngezond was met 35 weken.
    Tegen welke prijs wegen ze dingen af dat ik na deze zwangerschap weer mag revalideren of kiezen voor mij en de baby en tussen de 37-38 weken ingeleid worden.

Sorry klaagmodus weer uit.

4. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    He bah LilaLief, naar dat de jeuk weer in alle hevigheid terug is. Door vechten meid, het is gewoon niet anders. Sterkte ermee.
    Ik denk dat je zeker gelijk hebt wat betreft Lila en haar mogelijke afwachtende houding. Kinderen krijgen veel meer mee dan wij soms ons realiseren, dat weet ik zeker. Daarom is het denk ik ook goed om bv in jullie geval gewoon over Juli te blijven praten, ook bv over hoe alles toen gegaan is, is ook een manier voor haar om het een plaatsje te geven.
    Hier hebben alle 3 de meiden de MAs behoorlijk bewust meegemaakt en daar wordt nog regelmatig aan gerefereerd.
    Ergens ook niet gek de afwachtende houding van Lila, want ergens heb je die waarschijnlijk zelf stiekum ook, iedere zwangere denk ik een heel klein beetje, maar met nare ervaringen in en van zwangerschappen denk ik veel sterker. Ik zie namelijk ook veel meer beren op de weg dan bij mijn eerst 3 zwangerschappen.

5. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Ik merk dat ik elke ochtend nu begin met dit forum.
    Zoveel meiden bij wie het al rommelt, dat ik elke ochtend weer benieuwd bent wie ons gaat verrassen met baby nieuws.

6. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @ Molenbloempje: oh ik zie nu pas dat er quota staat! Komt door de autocorrect, niet goed opgelet! Ik was gewoon bij Wibra. En in Gouda, dus zeker zuid holland ;)

@ Lilalief: kleintjes begrijpen vaak zo veel meer dan je denkt, aangrijpend is dat he? Hopen dat met de komst van gezond broertje de afwachtendheid verdwijnt! En sterkte met de jeuk..

@ smile: klaag maar raak hoor, is ook vervelend! Hoop dat er een oplossing gevonden gaat worden voor je.

@ hier: na twee supernachten weer een ellende nacht maar ach, vanavond nieuwe kansen.. Hier lag ml de hele nacht wakker dat ie dacht dat ik ging bevallen vannacht.. Wel grappig dat hij zich er nu even meer druk om maakt dan ik ;)

7. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Ego; gisteren bij de vk en gyn geweest. Alles weer goedgekeurd en ik mag weer terug naar mijn eigen vk.
    We hadden ook een groei echo moeten doen en daar ben ik zelf minder blij mee. Frummeltje wordt geschat op 5 pond. Alle metingen waren goed, alleen het hoofdje week weer af. Hoop niet dat frummeltje ook cranio krijgt.
    Ik probeer er maar niet aan te denken, want nu wordt het spontaan weer wat onrustig.

8. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Lilalief; Ik krijg tranen in mijn ogen als ik lees hoe Lila alles toen met Juli heeft ervaren... Ze zijn mss nog klein maar ze begrijpen echt veel meer dan we denken. En volgens mij ook echt helemaal normaal dat ze nu wat afwachtend is maar komt vast goed als haar broertje in haar armen ligt!
    Kan me heel goed voorstellen dat het voor jou extra moeilijk is wanneer je de twijfel bij Lila opmerkt.
    Ook gewoon blijven praten over Juli hoor want haar zusje is er altijd ook al ziet ze haar niet.
    Heel veel sterkte met de jeuk! Nog een heel klein beetje en dan ben je er voorgoed van verlost!

@Regenboogje; Maken ze zich zelf ook zorgen? Ik zou proberen me nog niet druk te maken maar versta je bezorgdheid wel hoor, probeer er gewoon vanuit te gaan dat de gyn zich ook geen zorgen maakt dus dat alles vast ok is met je kleintje. Knuf!

@Nachten: Voorlopig (klopt af!!) slaap ik echt nog super goed durf het haast niet te zeggen maar vannacht zelfs maar 1x eruit om te gaan plassen. Mag van mij wel zo blijven tot het einde :)

9. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    *slik, snif!*

Zo mooi, hoe Lila daarmee omgegaan is! Je hebt een kanjer van een dochter.

En wederom sterkte met de jeuk, lieverd.

10. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Klaag maar, hoor meid. Daar zijn we voor :)

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Moguh.

Knuffffff voor iedereen die dat nodig heeft.

Hier weer stront verkouden aan het worden. Niet zo gek, mijn zoontje is al een week een snotmonstertje, en smeert dat met liefde af aan zijn moeder :p

Ook een beetje slaapgebrek, is het niet doordat ik naar de wc moet snachts, is het wel omdat zoontje lief bedenkt om 6 uur dat het tijd is om te spelen.

Dus ik ga het weekend gewoon helemaal lekker niets doen !!!
    Laat ze maar lekker carnavallen , zondag zelfs met sneeuwstorm. Ik blijf lekker thuis. Heel misschien even naar balleland met die kleine, zodat hij zijn energie kwijt kan.

12. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Weer een heel relaxte ochtend, wat heerlijk zo verlof. Hoewel ik het stiekem zonde vind van mijn tijd, zit veel liever thuis niks te doen samen met pup. Gisteren ff op kraamvisite geweest en zij zat zo te genieten van tijd samen met haar meisje. Ze heeft wel horror bevalling gehad, maar dat was ze zo weer vergeten.

Wat betreft kdv, ik zit er ook mee in maag. Wij blijven alle twee fulltime werken. Ik kan niet minder werken met mijn baan, dan loop ik grote kans zonder werk te zitten, aangezien het gewoon geen part time baan is en we midden in overname zitten. Vriendje gaat 4 dagen naar zaak en halve dag thuis werken. En ik had onofficiële afspraak met baas dat ik ook 1 dag thuis zou werken met pup. Mocht eigenlijk niet van HR. Nu belde mijn baas paar weken geleden dat hij per direct weg ging en heb geen idee wie mijn baas nu gaat worden. Dus zou ik eigenlijk 4 dagen opvang moeten doen (al onze ouders werken). Maar met nieuwe regels overheid, is dat twee x zo duur als waar wij op gerekend hadden. Daarnaast is kdv in problemen door recessie en weten we niet eens of ze de zomer halen.
    Nu lijkt het er op dat we het toch bij 3 dagen houden en de rest met hulp van alle familie leden gaan oplossen, gewoon schema maken elke maand.
    Probeer me niet druk te maken.

Vandaag controle, voor het eerst alleen. Mijn vent is altijd meegegaan, maar nu ik wekelijks moet is het lastiger. Volgende week gaan we op zijn thuiswerk dag, dus dan gaat ie gelukkig weer mee.

Maanden geleden heb ik pup gevraagd dit weekeinde te komen :). Ben benieuwd of ze luistert. Hoop het zo, maar ik heb geen gerommel of harde buiken, alleen heel moe. Vorige week was ze ook nog niet ingedaald. Hoop het zo!! Heb er zo'n zin in da de bevalling me nu ook niks kan schelen.

13. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Oh meiss toch wat vervelend weer! Sterkte!

14. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik dacht een verkoudheidje te hebben maar lijkt toch wel meer op griep: rillerig, verhoging, spierpijn, hoesten, vermoeid, geen zin in eten, etc. Vooral het hoesten is akelig. Mijn buikspieren zijn al aardig opgerekt door de zwangerschap en extra gevoelig. Dat hoesten doet erg pijn. Het is lang geleden dat ik echt zo ziek ben geweest dat ik zo veel in bed gekropen ben. En ik heb afgelopen nacht ook weer heel veel geslapen.

Het is niet prettig om op dit moment ziek te zijn ivm de zwangerschap maar goed even doorbijten maar en de kleine krijgt zo ook weer wat extra weerstand!

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    kdv:

ik ben van 4 naar 3 dagen gegaan met werk. En mijn man zit in de ploegen. Dus ik heb hele flexibele opvang.

de ene week moet hij bijvoorbeeld maar 1 dagje van 14 -17.30 uur en de andere week 2 hele dagen. (op vrijdag kan oma oppassen).

Hier kan ik de uren die hij komt, voor de 20ste van de maand door geven, voor de maand erop. En dan betalen we ook per uur, en niet per dag deel. Dat scheelt enorm. Ik zit meestal op 30-35 uur per maand dat hij er naar toe gaat.

16. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    2013-02-07 (2).jpg

nog even een foto van mijn gehaakte deken spammen.
    Ik ben trots op het resultaat. Het kost wat tijd, maar dan heb je ook wat.

17. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @jojogirl; nee, ze maken zich geen zorgen. Het hoort bij mama werd er gezegd. (Erfelijke afwijking in de familie)
    @gespannen; je dekentje is leuk geworden.

Hier de hele ochtend geslapen. Heb wat in te halen geloof ik.

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Gespannen wat leukk!!

Ik heb al de hele tijd oprispingen...oh bah word er gewoon misselijk van!!

19. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Hartelijk dank voor de lieve reacties meiden..

Het was voor mij wel goed om even op te schrijven hoe Lila reageerde, het komt op zo'n moment pas écht binnen, als je schrijft (of ja, typt dan) en ik kon ook even weer héél verdrietig zijn om Juli.
    Dat lukt nu zo tussen de bedrijven door vaak niet, ik ben het een beetje aan het verdringen denk ik.
    Alleen op confronterende momenten komt het even keihard binnen, zoals laats op de BV cursus waar ze pasgeboren baby's lieten zien, en een prematuur kindje.
    Zo ineens voel ik dan volop het verdriet..
    Ik denk dat de geboorte van ons zoontje ook nog wel veel emotie teweeg gaat brengen door de herinnering aan zijn zus.
    Maar ik denk dat dat alleen maar goed is, het moet er toch uit, in delen welliswaar.

Fijne dag allemaal.

20. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    He bah wat naar :(
    Ik snap dat ze terughoudend zijn met inleiden, maar gezien jouw risico's is het toch een heel normaal verzoek?
    Al verplaatsen ze het maar naar 38 weken, dat is al beter dan 400 of 41!
    En anders maar een second opinion aanvragen hoor..

(wat longrijping betreft is mij uitgelegd dat het bij ieder kindje anders is, de één doet het geweldig met 28 weken of 33 weken, de ander heeft het moeilijk met 37 weken)

Deel Deze Pagina