Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Jolie,je bent 6 maanden bij 26 weken. Dus nog een weekje wachten of zeggen,bijna 6 maand.

2. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ben ik nou zo kippig?? (zou best kunnen hoor;))

ben op mp aan het zoeken naar nieuwe (andere) bekleding voor de bugaboo, want er zat roze bij.
    nu heb ik een advertentie gevonden koningsblauw (die wil ik) en er staat bij: wageninlay is verkocht.

eehhmm tsja, wat is de wageninlay? op de foto staat een zonnekap, een wiegdekje en een inzet voor de buggy.
    nou heb ik het gevraagd: is het de set van op de foto?
    krijg ik terug dat DE wageninzet is verkocht, staat erbij. en dat ik de set mag overnemen voor 55euro.

maar ja, wat is de wageninzet. voel me weer een zeur om weer te mailen wat het dan is? maar ga geen 55euro betalen voor een halve set.
    waarom kunnen mensen niet wat duidelijker zijn op de vroege morgen??:D:)

3. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen weer, ff patsen met mijn meisje. Hier op 3D echo. Ze likt aan de placenta op de ene en op de andere gewoon haar koppie.
    We mogen over 3 weken weer, want mevrouw wilde echt niet op de foto, handjes en voetjes voor gezicht.
    De dame die de echo maakte zei dat het een druktemaakster was, goh, dat had ik nog niet door. Ze ligt in stuit, al de hele tijd en is nu 907 gram. Lag 1 dagje voor op schema.

Het is zo gaaf om echt een gezichtje te zien, zelfs al zijn deze niet zo duidelijk! Wel super vet dat we nog een keer mogen. Das dan bij 29 weken en bij 32 weken heb ik weer echo voor placenta en dan 36 weken de liggings echo. Hard aan het genieten van onze kleine :p.
    Voor idereen, fijne dag weer eens!!! Bijna weekeinde!

Bijgevoegde bestanden:

4. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @charly, mooie duidelijke foto's leuk he om ze zo te zien. herkenbaar de handjes en voetjes voor het gezicht:) (en toen ik daarna moest gaan lopen/springen om hem wat te draaien dacht zoonlief: ik duw mijn gezicht wel in de placenta, dan zien ze nog niks;))

5. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Morgen dozen halen, haha die van de Etos heb ik. Morgen die van de prenatal en babydump ophalen!!

@ Hier alles goed, die ukkepuk in me buik, kan goed schoppen, pfff hihihi echt leuk.

6. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Hihi, dat zeg ik dan maar ;) word steeds trotser haha!

7. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @jolie, groot gelijk heb je! je mag zeker trots zijn:D
    ik zeg nog steeds weken. maar maak er rond het weekend ook van: bijna 24weken (nu dan)
    6maanden klinkt wel lang he;):D hihi.

@hier, vriend zijn neef word bijna vader. zijn vriendin was gister uitgerekend. vind het best spannend:D ik zeg al vanaf het begin dat het een meisje is?? word nu wel nieuwsgierig of het echt zo is;) haha.

ga me zo maar eens aankleden. vriend heeft de kindjes naar school en de creche gebracht. dus nu zijn we ongeveer 2 uur 'alleen' thuis haha. is toch wel stil (maar stiekem ook wel even lekker;))

misschien dat we ook nog een weekje weg willen. zo eens kijken wat er nog mogelijk is??:D

8. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

zal ik de foto nog maar een keer plaatsen dan?
    als het goed is kunnen alleen leden de fotos zien toch?

Bekijk bijlage 288229
    Bekijk bijlage 288230

@charly gaaf joh die fotos hihi. je kindje heeft volgens mij best een
    lief mollig hoofdje. in goede zin bedoeld hoor;) en dat tongetje hihihi.
    ons kleintje was de vorige keer met zijn tongetje vruchtwater aan het drinken echt een apart gezicht.
    heb jij ook een laagliggende placenta dat je terug moet voor controle?
    of mischien heb je dat al verteld:)

hier gaat het nog steeds goed:) nog 2 daagjes en dan 24 weken:) en dan op naar de 25 en 26 weken. en dan denk ik dat ik iets rustiger kan gaan genieten;)

ik moet nog steeds aan de suprise gaan beginnen pfff.
    hoe maak ik nou een torso? mijn moeder vertelde met gaas vouwen en dan met papiermachee helemaal onderplakken. maar dat lijkt mij best moeilijk!

9. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Prachtwonder. Yep ook laagliggende placenta. Helemaal geen last van en wellicht ligt ie helemaal niet meer laag. Maar wel bij de 20 weken echo en dan moet je het bij ons bij 32 weken weer laten checken. Kan me er niet druk om maken, aangezien het, zoals het er nu bij mij uitziet, hooguit gevolgen kan hebben voor bevalling. En ach, als het een keizersnee moet worden is het niet anders, als pup maar gezond is.

10. prachtigwonder

klink goed dat je er geen last van hebt:)
    mijn gyn vertelde dat het zoiezo tot de 30 weken laag blijft liggen. omdat het wel even ging duren voordat de baarmoeder zover omhoog ligt zodat de boel vrij ligt( maar mischien dat het per persoon verschilt . opzich kan een laagliggende bm ook geen kwaad. mist je geen bloedingen hebt. dan komen er hele andere dingen bij kijken helaas. maar tot nu toe blijven de bloedingen bij mij ook weg:) dus zolang dat zo blijft is het stabiel en is er weinig aan de hand.
    hopelijk blijft het bloed lekker weg tot 32 weken! en blijkt dan ook dat ik gewoon normaal kan bevallen. wel zaten er bij mij nog wat stolsels ze hopen dat mijn lichaam die zelf oplost. ( ik dacht door soort uit te drogen? en anders als bruin eruit.) dat kan geen kwaad.
    als het rood word moet ik gelijk bellen.

11. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    @prachtigwonder ah nou ben ik te laat....
    haha!
    zal vast een mooi kamertje zijn!
    @ leeuwtje: beterschap meid!
    Voor alle andere dames: succes met de baby kamer:):)
    @hier al een muur kant het behang er af....nou de rest nog pfff
    zo eerst appeltaart bakken..mjam,mjam
    xxx

12. prachtigwonder

oeps sorry:) ik ben zoo bang dat er perongelijk iemand van mijn fam het ziet. dat ik het er maar weer af heb gehaald.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Zo vandaag de geboortekaartjes besteld, had al een paar modelletjes ontvangen maar heb de keuze voor een gemaakt.
    De gedichtjes ook doorgegeven gelijk.

Bijna 24 weken, nog 8 weken werken (off. 10 maar ben met de kerstvakantie vrij).
    Tel er echt naar af!
    Woensdag had ik zo;n pijn op t werk, rug, bekken, onderbuik...pff.
    Als ik die 8wk nog maar red.

14. prachtigwonder

besteld maar nog niet drukken toch??

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nee klopt, althans als de kleine geboren is moet ik even mailen of bellen voor de exacte gegevens zoals geboortedatum, gewicht, lengte en tijd.

Heb wel de proefdruk gehad met naam en gedichtjes, ontzettend gaaf!!!
    Nog wel een kleine aanpassing, vind ik wat netter.

Heb ze via internet besteld, net zoals bij mn zoontje :D

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier had ik ze ook via internet besteld, super makkelijk. Als het geboren was de ontbrekende gegevens door mailen en als dat voor 11.30 uur was, waren ze de volgende dag al in huis.

17. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Geboortekaartjes; lastig! Eigenlijk wil ik m'n tattoo artist vragen om een ontwerp te maken met sterrenbeeld (Vissen) of Chinese sterrenbeeld (slang), maar als ze dan en paar weken te vroeg geboren wordt, klopt het niet meer!
    Deze week zo'n last van m'n rug/bekken! Al m'n collega's hadden medelijden met me en dat wil ik nou juist niet; dat iedereen steeds vraagt hoe het gaat. Heel lief hoor, maar ik lijk meteen zo'n klaagmiep.
    Vandaag heb ik pijn in m'n zij, zou het ons kindje kunnen zijn die met haar voetjes in m'n zij duwt? Of is ze daar nog te klein voor?
    Vandaag is de babykamer bezorgd, jeej! :)
    Fijn weekend dames!

18. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Hier toevallig nog over de geboortekaartjes gehad vandaag.
    We zitten financieel een beetje lastig, zo lastig zelfs dat we niet zeker weten of we de kaartjes wel kunnen betalen.
    Ik wil een eigen ontwerp, net als bij mijn zoontje, maar dat kost weer wat extra, ook omdat ik ze op een aparte manier gevouwen wil hebben.
    Dus nu zit ik zelfs te denken ze maar gewoon met de hand te maken, stuk voor stuk, heb toch tijd zat.
    Scheelt een hoop geld, dan hoeven we alleen de postzegels te betalen.

Over 2 weken ga ik in principe mijn dreads weer terug laten zetten maar omdat we met geld zo krap zitten twijfel ik daar heel hard over.
    Ik wil heel graag, is meteen een kadootje voor mijn verjaardag, maar toch... vraag me af of ik dan niet erg egoïstisch bezig ben terwijl we dat geld misschien beter aan andere dingen kunnen besteden.
    Nouja, heb nog twee weken om te denken, uit te puzzelen hoe we uitkomen als ik wel (of niet) doe, hoef vandaag nog niet te beslissen.
    (maar ik wíl zo graag, hahaha :D )

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Lastig he MamavanF!
    Keuzes maken is ook niet mijn sterkste vak!
    Ik betaal de kaartjes inprincipe van de kinderbijslag.
    Anders zou t hier ook niet lukken hoor en vind al dat ik echt teveel uitgeef aan kaartjes 190 euro! Pfff haha
    Maar heb er maar 60 gedaan ipv 100 dat zou een vermogen zijn zeg en bij de meeste belanden ze toch weer in de vuilnisbak!

20. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ja dat is ook een punt natuurlijk.
    Kan ik wel heel veel moeite steken in het zelf ontwerpen (net als vorige keer) maar je hoort er niets over en niemand heeft dat kaartje nog.
    Dus eigenlijk zonde om het zo te doen.
    Van de kinderbijslag kunnen we het wel doen maar elk extra bedrag is hier om gaten te dichten, zo dus ook de kinderbijslag.
    Voel ik me erg schuldig over want meestal gaat maar een klein deel daarvan op aan kleren of schoenen voor zoonlief.
    We hebben van maatschappelijk werk een doorverwijzing gekregen voor de kledingbank, waar we binnenkort (éénmalig denk ik) kleding voor ons alledrie (en misschien ook alvast voor de baby) mogen uitzoeken.
    Dat zal voornamelijk voor zoon en Lief zijn want ik heb echt meer dan genoeg kleding.
    Kan er zelfs beter een hoop van proberen te verkopen, als dat nog wat oplevert.
    Ruimt ook weer lekker op en een beetje extra geld is altijd lekker he :D
    Maar goed, over die kaartjes... misschien toch maar eens gewoon op internet kijken en selectief sturen deze keer; max. 40 kaartjes ofzo.
    Al die neven en nichten heb ik op facebook, die lezen het daar wel hoor.
    Hopen dat ze er niet over vallen want een deel van de schoonfamilie van mijn zus is nog altijd boos dat ze geen kaartje gehad hebben toen hun zoontje geboren werd.
    Ze kende die goede mensen niet eens, wist niet eens hoe ze heetten dus waarom dan kaartjes sturen?
    Kan je nagaan, hun zoontje is bijna 7 en nóg zijn ze daar boos over, erg he :D
    Hoe sturen jullie de kaartjes, ook selectief of aan iedereen die je kent?

Deel Deze Pagina