Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ah kl#te zeg!

Het is ook echt een hardnekkig virus dat heerst, wij zijn er beide ook nog niet vanaf.
    Frank heeft gelukkig nu wel zalf en druppels voor z'n ontstoken ogen gekregen.

Neem je rust maar goed, wordt je snel weer beter!

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    He meiden, ben er nog wel, maar hou jullie echt niet bij. lees wel geregeld mee!

Hier: vakantie!!! Carnaval overleeft vanmorgen op school (dat is dus echt een feest waar ik niets mee heb) en nu lekker vrij. Donderdag over een week nog een dagje werken en dan klaar. Voor m’n gevoel is m’n verlof dus onofficieel nu wel begonnen :D
    Verder een ziek mannetje hier, echt sneu. Thijs is al wel 1 of 2x ’s nachts ziek geweest, maar nu is hij van woensdagnacht op donderdagnacht begonnen met overgeven en is al 2 dagen een hoopje ellende. Hangt de hele dag op de bank, gelukkig houdt hij ondertussen wat meer vocht binnen en eet hij wat gele vla… Hopelijk knapt hij snel op, wat een drama-nachten hebben we gehad.. (1 nacht 4,5 uur slaap, afgelopen nacht 5 uur slaap…)

3. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Hier nog een meelezer; negeer jullie niet hoor, leef ook echt met jullie mee maar de fut om echt te reageren ontbreekt me gewoon.
    Lig zowat de hele dag op de bank of bed, slaap heel veel, ondanks dat zoonlief ook nog rondloopt.
    Kan het niet helpen, kan gewoon niet wakker blijven.
    Vandeweek nog wel even naar de stad geweest om wat kleertjes e.d. te kopen maar ben er goed beroerd van geweest.
    En sinds gisterenavond voelde ik uk veel zwakker en minder dan normaal dus vanmiddag toch maar even de VK gebeld.
    Moest meteen voor CTG naar het ziekenhuis en gelukkig was alles goed.
    Was enorm opgelucht, voelde gewoon niet goed aan dus ben blij dat ik toch gebeld heb.
    Kwam wss door het indalen of toch doordat ik me zo beroerd voelde.
    Tis ook nog maar een ruime 4 weken dus hij krijgt nu minder ruimte om te bewegen maar ik moet het goed in de gaten houden.
    Als ik het weer niet vertrouw, al is het morgen al, gewoon bellen en dan doen ze nog een scan.
    Nu dus even bijkomen van de schrik en opgelucht zijn :)

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Eng is dat he weinig leven voelen!
    Ikkreeg ook op mn lazer dat ik niet meteen belde dus ik hou t nu ook goed in de gaten!

Morgen carnavaloptocht, even kijken met de kids!

5. MamavanF2009

Ja idd, was best bang...

Wij slaan de carnaval over dit jaar, zoonlief heeft op school al gefeest maar het wordt té koud om naar de optocht te gaan.
    Trek ik zelf hoe dan ook niet en om nou 2 uur in een rolstoel stil te gaan zitten... nee danku :D
    Dus volgend jaar maar weer en dan misschien naar maastricht :)

6. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Mooi! Lekkere frisse kleurtjes :)

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @Alle zieke dames/ meiden met zieke kindjes: veel sterkte gewenst!

@KDV: Wij doen het nu zo met Miriam: ze gaat 3 dagen per week naar de opvang, van 7:30 tot 17:00. Op die dagen zit ik op kantoor, en is Leeuwman aan het werk. De overige 2 dagen (maandag en vrijdag) werk ik thuis, en is Leeuwman vrij, en zorgt dus voor Miriam. Dit gaan we ook doen met deze kleine, al zal hij in het begin 2 dagen naar de opvang gaan, zodat ik 1 dag in de week thuis werk én voor hem zorg. Als hij nog heel klein is, dan gaat dat wel :)

We hebben dit zo gedaan omdat ik full-time MOET werken om de hypotheek te betalen, ik ben de hoofdverdiener in huis, en Leeuwman kan makkelijker part-time werken. Ook willen wij onze kids niet 5 dagen per week in de opvang hebben: we hebben ze niet zodat iemand anders ze voor ons op kan voeden.

8. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Goed om te horen dat alles OK was :)

9. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    MamavanF; fijn dat alles goed was. Lijkt me toch schrikken.
    Chikai; beterschap voor jullie mannetje.

10. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ff klaagmodus aan: Moet t ff kwijt... pfff, hier last van hormonen... ik vind het niet leuk, ML gisteravond aansluitend aan het werk weg tot 22.30u en nu vanaaf ff snel thuis eten en weer weg. Zit ik hier met m'n dikke buik ik kan amper op of om... echt een mega walvis. (Voordeel van een echte walvis is dat het water zijn gewicht draagt en ik het allemaal zelf moet doen)
    Ben wel een beetje boos geweest dat ie me weer alleen liet zitten en diner bord aan stukken gegooid. tja, heb ook een erg kort lontje.. Probeer dingen te doen die leuk zijn, maar de hele dag thuis raak je een beetje uitgekeken. Wel ff uit huis geweest voor een ommetje vanmiddag.
    Herkennen jullie dit? Hebben jullie tips voor me?

11. MamavanF2009

Nee, herken het niet. Tenminste, de boosheid wél maar ik ben liefst alleen dus vindt het juist fijn als Lief weg is.
    Maar die boze buien heb ik ook hoor, uit ze alleen niet omdat ik dat onredelijk vind van mijzelf (is het 9 van de 10 keer ook :p )
    Ik ben ook heel de dag thuis maar ben er inmiddels zó aan gewend (al jaren thuis, geen werk) dat ik me wel vermaak.
    Probeer het er toch een beetje van te nemen want straks ben je nooit meer alleen en heb je altijd te zorgen.
    Hoe geweldig en heerlijk het ook is om moeder te zijn, soms zal je willen dat je je kon vervelen ;)

12. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    @leeuw precies hoe ik mij er over voel en geen kritiek naar wie het wel zo doet hoor, maar ik wil liever niet dat ie vaker dan 3 dagen per week naar kdv gaat. Dan maar mega zuinig leven. Zowel mijn man als ik willen een even grote rol in zijn leven krijgen en daarom hoop ik echt dat het lukt dat mijn man 4 dagen kan werken ipv 5, mits zijn contract verlengd wordt (horen we volgende week brrr) en wij dus samen ieder 4 dagen kunnen werken. Als dat lukt gaat ie 2 dg naar kdv.
    Werken moeten we echt voor financien, als t aan mij lag werd ik fulltime mama hoor haha. Al vind ik mijn werk ook leuk en ik heb niet voor niets gestudeerd en alles maar ik had zo 4 jaar thuis kunnen blijven hoor :)

13. MamavanF2009

Lijkt mij enerzijds best vervelend al dat gedoe met werk, kdv enzo.
    Anderzijds; je wil toch ook graag iets voor jezelf houden én geld verdienen (lijkt mij) dus dan ben je er al gauw op aangewezen.
    Nu weet ik er zelf niets van, heb al jaren een WAO dus ben altijd thuis voor mijn kinderen maar het lijkt me ook wel erg prettig om, naast moeder zijn, ook nog iets buitenshuis te hebben.

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn keuze is t ook niet hoor, om meer dan 3 hele dagen opvang te hebben maargoed soms kan het natuurlijk niet anders!
    Mijn 3 kids gaan (bijna) naar school, en de kleine zal toch 3 hele dagen (8.15 - 15.00) naar de gastouder moeten en 2 ochtend (8.15 - 12.00).
    Dit dan alleen als de thuiszorg niet moeilijk doet....werk ook nog intern maar dan moet ik om 7u al beginnen en daar heb ik even geen zin meer in met een kleintje haha!

15. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

uhm.. mijn man is al 2 weken aan 1 stuk elke avond aan het overwerken.. en ik baal daar ook als een stekker van . ik verveel me enorm en de dagen duren zo extra lang. ook nu is tie weer niet thuis. hij denkt dat het middennacht word zucht.. gelukkig is tie van het weekend thuis. anders denk ik dat ik hier ook de boel kort en klein zal slaan hoor;) deze laatste weekjes wil je eigenlijk dat er gewoon iemand thuis is. ook merk ik dat ik nu ik bijna 35 weekjes ben ik steeds ongeduldiger word en het lijkt rop dat ik een beetje depressief raak en idd een kort lontje . ik kan gewoon niet meer lekker uit de voeten en dan ook nog eens al die voorween/voorwerk.. ik word er gek van. kom slaap te kort.. en dan denk ik pffff kan nog wel eens tot de 42 weken duren. en dan word ik helemaaaaaal saggo. dus dan zeg ik tegen mezelf ach wieweet komt het wel met 37 weken en dan duurt het nog maar 2 weekjes:)

dus meid ik snap je gevoel volkomen!! dikke knufff. nog even volhouden we zijn er bijna!

16. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind t dat iedereen t moet doen zoals die wil en wat mogelijk is. Ik raak zelf nogal gekwetst als familie zegt dat t belachelijk is dat ik voor een kind kies en zoveel blijf werken omdat zij altijd fulltime mama waren en ook nog eens een riant inkomen. Als t anders kon had ik het gedaan maar ze doen t overkomen alsof je dan direct een slechte moeder bent . Althans... zo voel ik dat en voel mij dan aangevallen... Gelukkig heb ik voorbeelden om me heen dat t prima lukt, werk en kids. In nederland schijnt er toch meer een taboe sfeer op te liggen terwijl t in veel landen de normaalste zaak van de wereld is...

17. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

ik vind inderdaad ook dat ieder het voor zich moet weten.
    ik zelf word "fulltime mama" gewoon omdat dat voor mij zo het beste voelt en omdat ik mezelf het prettigste daarbij voel.
    maar kan me ook voorstellen dat er moeders zijn die graag willen werken omdat ze daarin een stukje ontspanning vinden en zo ook beter in hun vel zitten om voor hun kindje te zorgen.
    en inderdaad soms is het nodig dat er gewerkt moet worden om alles rond te kunnen breien.
    ik denk niet dat je persee een slechte moeder bent als je gaat werken.

wel ken ik ook mensen die eigenlijk niet hoeven te werken omdat ze geld genoeg hebben maar dat ze zelf graag een hele week willen werken omdat ze "gek"worden van hun kinderen . dus er eigenlijk aan willen ontsnappen. deze manier stroopt niet met mijn gevoel..

maar dan nog ieder zijn eigen keus.

18. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Je moet doen waar jij en je man zich het beste bij voelen. 20 jaar geleden kon je ook makkelijker thuis blijven, tijden veranderen.
    Mensen hebben snel een mening, die je soms miss het ene oor in moet laten gaan en het andere oor weer uit.
    Het is jullie kind en jullie leven.

19. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ lilalief, bedankt voor je reactie.
    Ben het helemaal met je eens,35 weken kindje kan het beter doen dan een 37 weken kindje of andersom.
    Hoop woensdag meer duidelijkheid te hebben!!

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Kahlen, ieders keuze inderdaad, ik vind iemand niet per definitie een slechte ouder of ouders als er meer gewerkt moet worden!
    En wie weet kan t over een tijd wel wat minder met je werk, en dat heb je toch niet in de hand allemaal.

Ik had dat wel op een ander forum, diegene vond t zielig voor mijn kids dat ik zo weinig werkte, omdat er dan niet genoeg geld is voor studies later (á 50.000 per kind), nou dat redden ze normaal in gezinnen ook niet altijd haha en garanties zijn er helaas ook niet.
    Ik vind dat iedereen t zelf moet weten, zij doet zo en ik doe t weer zo.

Deel Deze Pagina