Ja hier ook niet over gehad. We zaten ook nog net in het oude huis en gingen dat weekend erna verhuizen. Ze hoefde babykamer en slaapkamer dan ook niet te zien. Ze gaf alleen aanwijzingen over de hoogte van het bed volgens mij. Ik moest even goed kijken naar het uitzetlijstje. En ze wilde weten of alle apparaten die ze nodig hadden in huis goed werkten: stofzuiger en wasmachine. Ik moest ook een po via de thuiszorg aanvragen, maar dat hoefde niet van de vk ivm ziekenhuisbevalling.
Die po hoefde hie rook niet, maar vorige keer toen ik de klossen ging lenen hebben ze hem wel mee gegeven. Voor het geval dat je het ziekenhuis niet meer zou halen, zeg maar.
Wel vaag dat kz weer andere eisen stelt als de vk, zijn die kraampakket niet uniform? Ik heb het idee dat er bij mij geen handschoenen inzaten. Zal het nog even nakijken. Wilde vandaag eigenlijk de commode in gaan ruimen. Maar toen mijn man die vandaag in elkaar wilde zetten bleek dat er nog een onderdeel miste. Zucht. Gaat lekker met die meubels van TWF. Manco meteen gemeld en wordt z.s.m. nageleverd. Hopelijk nog op tijd...
Ik had ook geen handschoenen in het kraampakket. Moet je die dan nog kopen? Opzicht geen probleem natuurlijk maar bij de andere kids hadden ze gewoon zelf handschoenen mee.
Opzich had ik wel een uitgebreid kraampakket vind ik. 2 pakken kraamverband, 1pak gewoon maandverband, 1matrasberschermer, 3 doosjes gaasjes, 2 pak onderleggers, klein doosje handschoenen, 1 strechbroekje, rolletje tape, navelklem, flesje alcohol, flesje handzeep, ben vast nog wat vergeten. Zat allemaal in een curvur opbergbox en als presentje zat het invulboekje 'baby's eerste jaar' van P.auline O.ud in.
Pffff wat een hoop wordt er geschreven in 1 dag!! Hier vannacht voor t eerst op verhoogd bed geslapen, werd steeds wakker omdat ik bang was er uit te vallen bij het omdraaien hahaha! Wel ideaal met er uit komen hoor, hadden een heel laag bed (nog geen 40 cm) en nu 80 dus enorm verschil. Had ik net besloten dat het klaar was met alle klusjes en was écht alles gereed, hebben we verdorie lekkage bij de douche.. Heel de dag mee bezig geweest, pas net klaar. En nu maar hopen dat t afdoende is opgelost Ennnn 36 weken!!! Wat gaat het mega snel opeens deze weken!
Hier moest ik echt handschoenen in huis hebben. Werd er bij vermeld. Zat trouwens gewoon in mijn kraampakket van cz
@ Lilalief, Gefeliciteerd, fijne verjaardag! @ Bedankt voor jullie reacties, ik was gisteren echt ff boos. Laatste loodjes zijn idd, soms erg zwaar. @ bamjolam, ik hoop voor je dat het wel vrijkomt, want 8 dgn geen ontlasting is wel heel lang. Sterkte. @ kraamzorg. ik moest ook hydrofiel doeken strijken en inpakken, zodat ze schoon waren. Handschoenen moest ik ook aanschaffen maar dan voor de schoonmaak. Ik verwacht dat ze zelf steriele handschoenen mee nemen wanneer ze iets 'steriel's' moeten doen en hoop ik dat ze steriel werken. (Anders maar goed handen wassen voor en na, voor hen dan) @ slapen, ik slaap ook niet goed, vannacht een uur in m'n boek liggen lezen, zomaar klaar wakker en om de 2u naar wc. Natuurlijk. Maar ja, voor ons allemaal volhouden! Alles voor een goed doel! @hier. Vandaag lekker relaxen thuis met ML morgen ook nog een dagje samen. Over 3 tot max 5 weken is alles anders voor ons. Sterkte met alle jeuk en andere kwalen en problemen. Dikke knuffel voor als het ff niet gaat!
Vanavond toch gelukt met die stoelgang...viel gelukkig wel mee maar leuk is anders. Ben t opzicht wel gewend maar voelde me echt vol, niet leuk, last van buik etc. Vanaf morgen maar met lactulose beginnen en roosvicee laxo. Misschien helpt dat nog en anders vraag ik toch of ik 1x in de week een microlax mag nemen, zeker voor de bevalling!!
@ hier weer in het ZH, had weer regelmatig weeen die nu nog steeds niet weggaan. Heb nu 3cm ontsluiting, ze komen het dalijk nog een keer nakijken. Jaaaaaaaa vandaag 36 weken!!!
He Smile, het blijft toch spannend voor je, maar gelukkig nu de 36 weken bereikt. Weer een mijlpaal. Ik hoop echt voor je met als die stress en onzekerheden nu dat als de bevalling zich aandient je een relaxte bevalling hebt. Nooit er als er weinig te melden is Leeuwtje, zolang alles maar goed gaat. Hier tot nu toe altijd wel lekker geslapen, maar nu lig ik toch echt al een behoorlijke tijd wakker. Helaas, dat zal ik morgen wel moeten bekopen, gelukkig, behalve kerkgang, weinig gepland staan. Gisterenmiddag heerlijk verwend met een babyshower. Ik denken dat ik nasr de verjaardag van een schoonzusje ga, maar niets was minder waar. Echt tof. Hier ook alweer 36 weken zwanger. Toch heb ik nog niet echt het gevoel dat de tijd dringt, voor de 39/40 weken verwacht ik niets. Spannend vind ik nog wel even het gewicht en ligging van de kleine. Ik ben erg benieuwd, meiden bij wie de kleine al is ingedaald, als je gewoon van buiten, buikkant, voelt, in het bekken, hoe voelt het dan? Ik voel voor mijn gevoel namelijk links het achterhoofd (glad en rond) maar rechts het gezichtje. Het voelt in iedergeval niet als een ingedaalde bal om het zo maar eens te zeggen. Wat mij toch de bedoeling lijkt: gezicht naar achteren gericht, achterhoofd naar voren.
Ik zal straks het kraampakket eens nakijken, op zich was die van mij ook wel erg uitgebreid. Hier ook wat extra's omdat ik aanvullend verzekerd ben: een opbergdoos van stof, een knuffeldoekje en het spel babyweetjes. Weet trouwens niet of een kraampakket wel nodig is, in principe moet ik in het zh bevallen. Gisteren met ML even naar de stad geweest: waar we nu wonen hebben ze de magnesiumdrank niet. Had eigenlijk niet zo veel zin, was erg moe en nog niet fit. Maar toch lekker even naar buiten. Nog een omslagdoek voor in de maxi-cosi gekocht, een aankleedkussen voor beneden met 2 hoezen (die met roosjes, helemaal blij mee ) en een wit mutsje bij een andere winkel (wilde liever zo'n zacht mutsje van de H.ema maar die hebben ze blijkbaar niet meer. ML had niet veel geduld voor shoppen, hoopte even gezellig ontspannen samen eruit te gaan, maar heb niet overal kunnen kijken wat ik wilde. Eerder in de zwangerschap zei hij nog dat we nog wel een keer samen op pad zouden gaan voor spulletjes maar het is nu allemaal snel snel. Er moet ook nog een hoop gedaan worden in huis en aan de andere kant loop ik me af en toe ook te irriteren aan dat het niet opschiet. In de komende weken wil/moet ML nog in de keuken de achterwand schilderen met een speciale coating (voor het spetteren) en afkitten, laatste dingen voor de babykamer in orde maken (wandplank ophangen en commode opnieuw in elkaar als het missende onderdeel binnen is), gordijnen ophangen (als die binnen komen) in woonkamer en 3x slaapkamer, haakjes in de keuken ophangen, ML wil nog 2 kasten maken in de woonkamer en er moet nog het nodige uitgepakt en en op orde gemaakt worden in het hele huis, etc. Af en toe kan ik er gewoon niet tegen om in de troep te zitten. Het lijkt wel alsof het allemaal een eeuwigheid duurt! Snap ook wel dat ML niet kan toveren maar ja hij wilde niet wachten met proberen zwanger te worden (en het lukte ook wonderwel meteen de eerste maand) en ja nu wordt over een paar weken een kleintje geboren en schaam ik me voor alle spullen (lees hout ed) die hier in de woonkamer op de vloer liggen, de zolder die nog 1 bende is en de rest die nog niet af is. Lijkt me niet echt handig met de kraamzorg- en visite straks. En zelf kom ik ook nergens aan toe, wiegje is nog steeds niet klaar. En ik wil bepaalde dingen wel zelf doen, maar ik kan het gewoon niet meer vanwege de zwangerschap (tillen, bukken, etc). Gisteravond was ik er helemaal klaar mee en wordt dan een beetje boos op ML en denk dan schiet nou eens op (had dingen gevraagd en kan vervolgens wachten tot ik een ons weeg). Toen heb ik de wasmachine aangezet, wilde stofzuigen in de babykamer (lag boorsel van de gordijnrails ophangen) en weet ik veel wat allemaal, maar toen heeft ML me afgeremd en gezegd dat ik moest ontspannen omdat ik anders niet zou slapen...en dat klopt inderdaad, ik zou dan weer helemaal druk gaan lopen doen en zou dan gerust tot midden in de nacht bezig zijn. Komt de nesteldrang dan toch nog opzetten? Verschil tussen ML en mij is dat ik probeer te plannen en alles z.s.m. klaar wil hebben en hij is meer van het moment. Allebei is niet altijd handig maar ja dat geeft soms wrijving. En ik weet heel goed dat hij hij heel erg z'n best doet. Sorry voor het lange verhaal, klaagmodus uit!
@ indalen: geen idee eigenlijk, durf eigenlijk niet zo goed te voelen haha. Heb er in ieder geval weinig last van, voelt niet onprettig ofzo. Merk alleen dat ik nu meer wijdbeens en achterover moet zitten anders gaat ze protesteren!
Hier ook wakker wordt steeds drukker s nachts op het forum.. Nathalie kan me voorstellen dat je alles aan kant wilt hebben hoor! Heb dat zelf ook.
Ow en er ligt iemand naast me zo te snurken.. Vreselijk, maar vind het ook zo zielig om m wakker te maken! En ik slaap toch niet dus heeft ook weinig zin..