Leuke foto Lilalief! Qua dweilen, normaliter dweil ik welke dag maar heb er de puf nu niet meer voor. Nu zuig ik wel elke dag ivm 2 katten, en dweilen om de dag. Toilet ook elke dag een doekje normaal gsproken maar nu ook gewoon 2 tot 3x in de week, zeker met kids die er op gaan. Maar als ik bevallen ben probeer ik wel dagelijks alles te doen, en ramen zemen doe ik ook periodiek, zo'n 6 tot 8 weken ertussen haha
Haha ik voel me nu een enorme viespeuk. 2 katten, stofzuig 2 tot 3 c per week en ik dweil als de vloer er vies uit ziet haha, 1x per maand of zo?? Stoffen doe ik op de plekken waar ik stof zie. Mijn hoogglans tv meubel is echt een stofnest en die stof ik even vaak als ik stofzuig maar dag is ook t enige plekje haha. Toilet 1x per week doekje, 1 x per week met bleek en alles, ramen doe ik eens per jaar (binnen). buiten wordt geregeld door de vve eens in de 3 weken of zo. En dat is nog veel denk ik. Grafklus haha. Maar serieus ik heb daar geen tijd voor. Mijn dagelijkse routine is boodschappen doen, koken, vaatwasser in en uitruimen, opruimen. Badkamer eens in de 2 weken met bleek. Bed verschonen eens per 2 weken. Op mijn vrije dag even stofzuigen en alles even met bleek en dat is het wel. T is hier verder wel heel netjes maar blijkbaar niet zo schoon haha. Mijn vriendinnetjes vinden mij al echt extreem netjes hahaha. Zo te zien mis ik een schoonmaak-gen. Ik ga liever werken dan t huishouden doen. De was doen vind ik ook vreeeeselijk haha. Als ik geld overhoud ooit ik de toekomst neem ik iemand in dienst om Te soppen lijkt me heerlijk!
@prachtig: dekentje wisselen: ik heb hier maar 1 deken. Wist biet dat je er 2 moest hebben, shit! Lakentjes genoeg... Hebben jullie allemaal 2 dekentjes? Eigenlijk vind ik dat een beetje zonde van mijn geld omdat ik ook een slaapzak wil op den duur. Lijkt me wel makkelijk met bed opmaken haha.
Vandaag met bed verschonen de matrasberschermer uit het kraampakket erop gelegd. En een waterdicht molton eroverheen. Lijkt me echt vervelend als je vliezen breken in bed of op de vloerbedekking! Kraampakket heb je idd nodig voor kraamverband enzo, maar er zullen ongetwijfeld dingen inzitten die we nu niet gebruiken omdat we naar het ziekenhuis gaan. Ik heb sinds vanmiddag last van onder, bij mijn stuitje of anus ofzo en heb moeite om te hurken. Is dat normaal? Hoop niet dat dat de komende weken zo blijft. Wiegje is inmiddels klaar, molton op maat geknipt (had nog een stuk molton liggen), hoeslakentje eromheen. Alleen lakentje en dekentje liggen er los in, weet niet precies hoe dat moet. Strijken: wat een drama die lakentjes! De moltons voor het ledikantje zijn mooi op maat maar de hoeslakens erg krap terwijl ik me netjes aan het wasvoorschrift heb gehouden. Het kreukt ook enorm, net als het bovenlakentje. Heb het gestreken dat hielp enigszins maar niet afdoende. Ben niet zo blij met dit merk (J.olein), jullie ook nog ervaringen? Ons beddegoed van H.ema kreukt bijna niet. Verder alleen het molton gestreken, kleertjes niet. Vond ik niet echt nodig. Hydrofielen nemen ook beter vocht op als je ze niet strijkt dus daarom niet gedaan. Strijk eigenlijk nooit normaal gesproken.
Wat ik net heb gemerkt: de Hema lakentjes waren binnen 3 minuten gestreken en ik was een half uur bezig met mijn dure koeka laken. I love Hema hihi
Kahlen waarom zou je een viespeuk zijn? Ieder zijn leefgewoontes toch! Ik heb hier ook periodes dat ik gewoon de hele week nergens zin in heb haha en ik vind de tijd met mijn kinderen belangrijker dan het huishouden
@Kahlen: wat schoonmaken betreft lijk ik precies op jou! Ik denk ook wel eens, ben ik nou zo'n viespeuk, maar denk dat het wel meevalt. Strijken heb ik ook een enorme hekel aan! Heb de lakentjes van de baby niet gestreken, maar denk dat ik dat toch maar eens ga doen, staat denk ik wel netter. We hebben ook eindelijk een badje gekocht en moeten het nu toch echt, echt eens gaan worden over een naam, want het gaat nu echt niet lang meer duren. Als het aan mij ligt nog wel tot ik 39 weken ben, maar de gyn stelde gisteren dus een datum voor eind februari voor de keizersnee! Voel me er ergens nog helemaal niet klaar voor! Misschien ook vanwege mijn oogoperatie en omdat ik me echt moet instellen op een keizernsee nu. @Lila: wat een leuke foto's!! Gefeliciteerd met je meisje.
Awww, snoezig! @Strijken: Ik heb niet eens een strijkplank Heb er echt een broertje dood aan. @Smile: Hoe gaat het nu meis? @LiLaLief: Prachtige foto, en prachtige uitspraak van je grote kleine meid @Kahlen: Hier nog zo'n 'slons' hoor. Voor het stofzuigen hebben we de schoonmaakster... @Ego: 34 weken vandaag Toch altijd fijn als er weer een week voorbij is. Ik ben echt aan het uitkijken naar de bevallig, kom d'r maar uit, kleine!
@Jolie: wat leuk die knuffeltjes! Wat knap van je. Ik wil eigenlijk ook graag iets haken, maar geen idee of ik dit zou kunnen. Over die bloeddruk... In het begin van mijn zwangerschap was mijn bloeddruk wel lager maar normaal heb ik geen lage bloeddruk dus ik vond het een prima bloeddruk, maar de gyn dus niet. Heb besloten het gewoon te laten opmeten 2 keer per dag en dan zie ik wel. Sinds dat met mijn oog is gebeurd heb ik ook niet meer gewerkt dus ik doe het rustig aan. Ga maar proberen te genieten van deze opgelegde rust, want straks is het wel gedaan ermee natuurlijk
Jeetje, er zijn er bij die echt heel veel poetsen... Ik voel me nu ook een viespeuk.. Wel toevallig vandaag met VL afgesproken dat we iedere dag na het eten even de woon/eet/keuken gaan vegen, zodat het ergste vuil weg is en ik dan dus makkelijker 1x in week kan gaan dweilen (want dat deed ik dus echt niet)Ramen wassen doe ik ook periodiek, zeker 1-2x in het jaar (!). Nu moet ik zeggen dat er hierbinnen niet gerookt wordt, maar dat zal bij meerdere mensen niet meer zijn... Ik heb echt niet het idee dat onze ramen zo vies zijn! Laatst de ramen van de babykamer gewassen en het water werd niet echt vies (pas toen ik aan de buitenkant begon). Mijn moeder komt een dezer dagen met haar stoommachine om alle ramen snel te kunnen wassen... dus dan kunnen ze er weer een tijdje tegenaan! Zo heeft ze ook al 2x onze hele strijkwas gedaan (omdat ze haar stoomding bij had en het te koud was om de ramen te doen...). Zij vindt het nl leuk en ik heb er een hekel aan, maar zal er deze week toch aan moeten geloven. Ik ben namelijk begonnen met de babywas (lakentjes e.d) en die wil ik wel netjes hebben...
@jeetjeb: niet moeilijk die konijntjes hoor! Ik heb gewoon patroontje op internet gezocht Voorjaars konijntje | Amigurumi Haken | blog . patronen . tips & tricks
@ kahlen hihi ik ben mischien een beetje overdreven met schoonmaken haha. en ik vind mezelf af en toe weleens vies. maar hier ziet het er ook soms zo uit. 2 honden en dan soms met regenweer dan heb je weleens modderpootjes dus vandaar dat ik elke dag dweil. ( niet op mijn knieen hoor ) maar met een bezem en een doek eronder. badkamer doe ik 1 x in de week snel een lapje doorheen en wc goed . en 1 keer in de maand helemaal. maar zo heeft ieder zijn ding als jij jezelf prettig voelt in je huis is het goed daar heeft niemand iets op te zeggen hoor. gewoon doen waar jij zin in hebt wat betreft dekentje. ik zou er 1tje bijkopen voor de zekerheid. voor een noodgevalletje.. of heb je toevallig een dekentje in je kinderwagen die je als reserve kan gebruiken? ik heb ook geen idee of ik allebei de dekentjes ga gebruiken hoor maar heb het maar aangeschaft. ze waren niet zo duur. ik dacht 10 euro. van jolein. ik heb 2 wiegdekentjes en 2 ledikantdekentjes. en als ik het niet gebruik lig ik het bijv in de box. of voor mezelf om lekker op de bank te hangen
Wat dekentjes betreft: het is handig om er meerdere te hebben. Als er overheen gespuugd wordt, heb je toch een schone nodig Ik heb ook wat variatie in de dekentjes, qua dikte, zodat het aangepast kan worden op de temperatuur.
Ik heb in principe 1 dekentje. Wij gebruiken vanaf de geboorte een slaapzak, maar in het begin toch een dekentje eroverheen. Vorige week wel een extra dekentje gehaald, kwam ik op de rommelmarkt tegen voor 0,50ct dus kon ik niet laten liggen. Kijk anders eerst of je het met 1 red en anders kan je altijd nog bijkopen. Wij hebben overigens in de kinderwagenbak ook een dekentje. En ook 2 kleine katoenen wiegdekentjes die ik altijd gebruik op de bank voor mezelf of dochterlief.
@dekentje: de kraamzorg zei bij de intake hier dat je echt 2 dekentjes moest hebben. Voor de wieg gebruik ik dan de kinderwagendeken als reserve. Voor het ledikant heb ik maar een extra deken gekocht en dan meteen zo'n dubbele variant (soort 4 seizoenendeken zeg maar)... dus in feite heb ik er dan 3... omdat ze ook nog dubbel geslagen liggen... zeker in het begin... zo groot zijn ze..
@slapen: ML is weer werken en de slapeloze nachten slaan hier weer toe! @Poetsen: Kahlen: Lijkt wel alsof je voor mij hebt getypt . Al moet ik er wel bij zeggen dat de nesteldrang hier begint toe te slaan. Gisteravond begon ik uit het niets de oven te poetsen. Schoonmoeke komt nu 1x in de week mij wat helpen. Ik zelf stof wat af en doe wat stofzuigen en de was. Verder hoef ik ook niets te doen want dan gaat ruglief protesteren. Schoonmoeke doet de rest een beetje. Vind het wel balen dat ik zelf de wc niet meer kan doen. We hebben maar een klein wc-hokje en ik kan er niet meer in de bocht komen. @Dekentjes: Heb er 2 voor wieg en 2 voor ledikant. Op de baby slaapkamer is het best wel warm altijd (verwarmings buizen lopen erlangs) en ben dan van plan om in het ledikant ook eerst de wiegdekentjes overdwars te gebruiken. Dan heb ik bij het kort opmaken niet zo'n dikke bult onder het matrasje.
Jolie, onwijs lieve schattige konijntjes. Ik sla je link op JeetjeB, ik ben op dit moment met dit patroontje bezig, nog geen idee of het wat gaat worden, moet vandaag even wol bijhalen, als ie lukt plaats ik wel even een foto: LINDEVROUWSWEB: Granny Babyvestje met muts en slofjes LilaLief, wat een mooie meid heb jij zeg. Lieve foto. Gefeliciteerd met haar 3e verjaardag. Fijn dat ze zo genoten heeft van haar feestje. Heb jij het zelf ook een beetje kunnen volhouden met alle jeuk? Qua dekentje, ik heb er 2 voor wieg, ergens nog 2 voor ledikant, maar ledikant staat nog niet baby past makkelijk 9 maanden in de wieg, qua lengte, mijn andere meiden gingen met 3 maanden draaien en opdrukken, dus toen al in ledikant gelegd. Qua schoonmaak. Ook hier geen hobby. Ik red ook niet zoveel meer. Manlief stofzuigt en dwijlt en houdt de keuken schoon en opgeruimd. Ik ben van de wc en badkamer, wel wekelijks, soms vaker. Was vouwen ed doe ik ook. Strijken eigenlijk nooit. Ramenlappen alleen als ze echt vies zijn en dan nog allen het raam dat vies is en niet alles tegelijk.
Ik had een harde buik (denk ik) en ik voelde de baby niet. Dus ik tegen m zeggen: joehoe ben je er nog? "Lichtjes drukkend in mn buik". Had ik beter niet kunnen doen. Arme ribben... Hij is wakker hoor haha pfoeee
Vandaag dubbel feest op het kinderdagverblijf, carnaval én prinses Lila's verjaardag! (Uploads via iPhone worden steeds gedraaid!)