ha wij gaan morgen naar de film, ook zeker 90 minuten zitten ik had me voorgenomen om tijdens de krokusvakantie nu elke dag een dutje te doen, maar heb het geen een keer gedaan vannacht gelukkig wel wat beter geslapen
Pfoe om 7 uur vanmorgen werd de kinderwagen geleverd (hey ik heb verlof kan t niet wat later haha) Maar klaarwakker en whoeiii leuk leuk spelen met de kinderwagen!! Alles functioneert en t was nig wel even uitvinden hoe alles werkte maar eigenlijk is t heel simpel allemaal. Alleen er zit een dekbed bij met hoeslaken? Vriendinnen zeggen: je magbgeen dekbed gebruiken tot hij 2 is. Whyyyy zit er dan een dekbed bij???? Naja goed ik begreep dat je je reiswieg moet opmaken met een hydrofiel bij t hoofd, molton, lakentje over t matras zodat t wat zachter ligt dan t molton (moet dat zo'n water afstotend geval zijn?) (kan je dan niet beter een katoenen hoeslaken er over gooien?) dan lakentje waar ie onder ligt en dan wiegdeken. Doen jullie dit ook zo? Ik vroeg nog aan ze of ik mijn kind nig wel ergens terug kan vinden in die stapel textiel..... Heb je dit echt allemaal nodig of zijn dit baby maffia praktijken haha
Leuk!! Welke wagen heb je? Als je kindje geboren is en de kraamverzorgster komt, zij maakt samen met jou de wagen en wiegje/ledikant op.
Ik heb de mutsy evo navy blue met zwart frame Er zat ook een voetenzak bij maar dat is toch alleen voor de wandelwageninzet? God ik voel me af en toe zo dom met al die baby dingen. Ik weet dat ik alles in de praktijk wel zal leren maar ik wil per se weten van te voren hoe ik alles moet doen haha
@kinderwagen Voor alleen wandel gebruik heb ik het volgende: Handdoek onder matrasje (Komt er minder wind bij het ruggetje), waskussenhoes (past beter dan wieg hoeslaken), hydrofiel bij het hoofdje. Lakentje + dekentje. Dekbedje in de kinderwagen kan wel. Je hebt meestal continu zicht op de kinderwagen (tenzij je het als wieg om te slapen gaat gebruiken) daarnaast is er veel meer frisse luchtcirculatie en zuurstof in de kinderwagen. Je bent immers buiten.
Voetenzak is inderdaad voor de wandelwagen. Hoewel ik laatst iemand zag die het ook als slaapzak gebruikte in de wiegbak. Ieder zijn ding.
Wij hebben de Quinny speedi in het groen. Maxicosi, voetenzakken voor MC en wandelwagen, regenhoezen, muggennetje en luiertas. Kortom alles in 1koop! Hoewel ik de bak wel heel erg klein vind en in een '8' loopt vraag ik me af hoe ik deze op moet maken. Met een lakentje en dekentje is de bak al vol en dan moet er nog een baby in! Misschien dan toch maar in een wikkeldoek?
@ jojogirl 88: bedankt! @ bibi123: bedankt! @ regenboogje82: bedankt! En al tekenen gehad van je ukkie in de buik?? @ Steph80: wat vervelend allemaal. Lijkt me erg pijnlijk die bi. En ook vervelend van die zwangerschapsdiabetes. Nog ff doorzetten! @ Gespannen: balen dat je zo opziet tegen de vakantie. Wat ik me wel kan voorstellen. Succes in ieder geval! Hopelijk hebben jullie toch nog een beetje een leuke vakantie.
Bedankt voor de knuffels! Vandaag heb ik mezelf maar eens verwend met een nieuw kapsel . Ik vind het maar knap van de dames die al kinderen hebben en ook nog eens zwanger zijn, ik ben er steeds meer van overtuigd dat die van ons enigst kind gaat blijven Kahlen; ik heb ook nog zo veel vragen, zo wist ik niet dat er ook een lakentje in de reiswieg moest, heb wel een hoeslaken voor om het matrasje, dekentje en dan zit er nog een afdek-ding in. Maar daarom ben ik ook zo blij met dit forum, je leert er zo veel van!
Weten jullie dat? Als je verkouden/ziek bent, wacht je lichaam dan met bevallen tot je beter bent? Wil heel heel graag dat ze komt, maar niet echt praktisch zonder lucht en met hoesten. Hier word ik trouwens wel depri van, hoor. Hele dag beetje ziek bankhangen. Heb trouwens speciale oorthermometer gekocht, ook voor kleine straks. Als ik die nu zelf gebruik heb ik 37,5 graad ene oor en 38,3 andere oor. Lekker betrouwbaar...... :s
hier mocht ik van de kraamzorg geen oorthermometer . het moest echt eentje zijn die rectaal werd toegebracht. ooh hiih en met bevallen heb het weleens eerder gehoord dat ke lichaam pas beval als je lichaam er zelf ook klaar voor is. maar gaat helaas niet altijd op. ken ook mensen die met diaree en koorts bevallen zijn brrr ik denk er liever maar niet aan. lijkt me geen pretje
Als de baby net geboren is, gebruikt de kraamverzorgster en daarna jij zelf liever een gewone termometer en meet je in z'n kontje, dan is het meest nauwkeurige.
Smile: wat vervelend dat je steeds naar het zikenhuis moet! Hopelijk wordt er snel een plan van aanpak gemaakt. De eerste 3 cm duurt meestal het langste, en die heb je al! Slapen: overleg mt de VK of je misschien paracetamol of iets anders mag gebruiken. Ook na de bevalling kom je niet aan slaap toe. Prachtig wonder: bij gebroken vliezen voor 37 weken moet je altjd bellen. Gesl staande portio betekent dat je baarmoedermond nog niet verstreken is. Je BMM is een hard tuutje, dat zacht moet worden en verdwijnen voor je aan de ontsluiting kunt beginnen. Liefschaapje: 33 weken is klein! Mijn vliezen zijn gebroken op 33+3 en ik ben blij dat ik het heb kunnen redden tot 34+6. Femke heeft een mooi gewicht, doet het goed en ligt in een bedje, maar kan niet drinken aan de borst. Bamjolan: ik kreeg van de gyn movicolon, dat helpt binnen een paar uur en effectiever dan lactulose. Zwangerschap missen? Daar heb ik nog geen tijd voor gehad. In mijn geval was het echt de laatste keer. Heb ook geen kraamtijd gehad door de omstandigheden, en daar kan ik wel echt heel verdrietig van worden. Had nog een keer met een klein poppetje als een prinses verwend willen worden..... Steph: dikke knuffel voor jou! Lakentje in de kinderwagen, daar heb ik niet eens aan gedacht. Volgens mij heb ik 3 of 4 wieglakentjes, dus dat zal wel goedkomen. In het weekend gaan wij de kinderwagen eens in elkaar zetten, is nu nog een wandelwagen van onze derde. Gek, dan wil ik tikken: van de jongste, maar ze is de jongste niet meer!
Oorthermometer mag idd niet omdat het bij kinderen onder de 2 jaar niet betrouwbaar is. De groeiecho gehad en die was gewoon goed, kleine dame zit gewoon op 35 weken en 4 dagen dus ze loopt 1 dagje voor. Ze is momenteel volgens de echo schatting 2500 gram. Wel wilt de gyn over 2 weken nog een keer de groeiecho doen, dit dus vanwege mijn zoontje, want ze weten niet wanneer het bij hem mis is gegaan, en kindjes van 2500/2600 gram hebben vaak moeite met de weeën zei ze, soms kan t zelfs fataal zijn dus ze willen ook geen risico's nemen. Ik mag wel terug naar mijn eigen verloskundige, maar over 2 weken dus op 1 maart, heb ik nog 1x een groeiecho.
Hij behandeld niet mijn bekken zelf maar alles er omheen wat ook weer zorgt dat ik recht kom te staan. Vaak schiet m'n bekken dan ook ineens weer in de juiste positie. Maar hij kan inderdaad niet meer alles behandelen ivm risico's! Ik bel hem morgen even voor een laatste afspraak en laten taxiën ja.. Ik had gehooptop geen BI, maar had het bij Lila en Juli ook al vanaf zo'n 13 weken, hoort er bij mij bij denk ik. Ik ben zelf in een stuit geboren en het schijnt dat je daar minimale bekkenverschuiving aan kan overhouden, millimeterwerk, wat normaal geen klachten geeft maar als de bekken verweken, oei.. Plus ik draag erg laag, dus dat geeft ook al sneller verweking. Nog even!!
@Gespannen, die visjes heb ik vorig jaar gemaakt, was hier ook een groot succes! @Thermometer, die digitale versies wijken altijd wat af, volgens mij moet je echt een normale hebben..
Ik heb 2 digitale liggen, eentje van Avent en eentje die ik al had haha, moest er 2 in huis hebben, 1 voor de baby en 1 voor mezelf.
Hoi meiden, even een kleine update. EGO: Sinds maandag hebben we de sleutel van onze nieuwe woning! Joepie, dus gisteren en vandaag al flink zitten klussen. Manlief is bezig met de kinderkamers te schilderen. Gelukkig is die van dochterlief af en het ziet er echt goed uit. Morgen brengen ze haar nieuwe meubels en vrijdag gaat mijn man en schoonvader ze op zetten, ik ben echt wel benieuwd! De babykamer schiet ook echt op. Oef oef, ben ik blij dat het schilderen vlot gaat. Als je 36 weken bent en je moet dan beginnen met het schilderen van je babykamer, dan ben je niet bepaald op tijd! Nuja het komt goed. Volgende week verhuizen we...eindelijk. Ik heb 1,5 dagen nodig gehad om mijn keuken net te krijgen!! Jullie denken waarschijnlijk amai die heeft een grote keuken (gedeeltelijk waar) of zij kuist zéér traag! Maar jeetje wat kunnen mensen vuil zijn!! De man die er voordien woonde is kok, maar echt ik dacht dat een kok netheid in zijn keuken wel belangrijk vond. Maar echt alle kasten gingen vol van het vet en de vuiligheid met daarop een dikke laag stof erop. Volgens mij hebben zij 1x de keuken gekuist 4 jaar geleden (bij aankoop) en dan nooit meer. Het was ronduit vies! Ik ben blij dat hij nu weer mooi staat te glimmen. Wandelwagen: Wij moeten die van ons nog ophalen (bugaboo). Wij gaan een wikkeldeken gebruiken, dus ik denk dat ik gewoon een hydrofiele doek gebruiken voor de matras en dat zal het ook wel zijn denk ik. Of zou ik toch beter een soort van matrasbeschermer aanschaffen? Thermometer: Wij hebben ook zo'n oorthermometer ik dacht deze te gebruiken voor bij dochterlief (ze was toen 2j) Je raadt het al, hij ligt stof te happen in de kast. Dat ding meet echt niet betrouwbaar, of misschien heb ik wel een 'slecht' ding gekocht. Wij hebben binnenkort voor ieder kind een thermometer apart. Vind ik wel netter zo. Zo gebruiken ik en mijn man een andere dan dochterlief. Mag er niet aan denken dat mijn man vergeet dochterlief haar thermometer af te kuisen, ik hem gebruik...jakkie Ploetertje: je dochter heeft echt een mooi gewicht met deze termijn hoor. Maar ik kan mij goed voorstellen dat je het helemaal anders gewild had. En dat de kraamperiode er nu helemaal anders uit ziet kan ik mij goed voorstellen. Mijn dochter was dysmatuur en thuiskomen zo zonder kind...pff liever niet. Maar hou je vast aan het feit dat ze gezond en wel is en geloof me, probeer ook nu véél van haar te genieten! Liefschaapje: ik vind de baby ook groot lijken op de foto. Maar foto's kunnen bedriegen hé. Alvast een dikke proficiat!
Steph je bevalling zal pas beginnen als je lichaam er ook klaar voor is, vaak bij griep zet het niet door Wandelwagen heb ik ook nog niet maar ik heb een draagzak, 2 zelfs, eentje voor in t begin en eentje vanaf 6 weken.