Mijn VK zei vandeweek dat een bevalling nooit begint met gebroken vliezen. Eeehm... ik weet niet hoor maar bij mijn zoon lag ik toch ineens 's ochtends in een enorme plas water in bed. En heb heel de dag enorm lopen lekken, echt hele plassen vruchtwater. Pas 20 uur later begonnen de weeën, zegt ze dat ik dan helemaal niet poliklinisch had mogen bevallen. Ja wat ís het nou, ze zeggen allemaal wat anders... Moet niet vergeten te vragen maandag of ons mannetje wél meteen bij me op de buik mag als hij geboren is, al is het maar héél eventjes, want hij moet 2x 24 uur in de couveuse. Hoop dat ik hem voor die tijd toch nog even kan vasthouden en verwelkomen, en Lief ook.
Oooja, dat moet ik ook nog doen, vitD heb ik nog genoeg staan want zoonlief neemt het ook nog maar K moet ik nog halen. Denk dat dat gewoon moet, al geef ik waarschijnlijk 50/50 BV en FV Nouja, D moet sowieso he, neem het zelf trouwens ook omdat het bij mij te laat was/is. K moet alleen als je BV geeft geloof ik, toch?
Ja klopt mama van F! Bij de andere kids deden ze het in het ziekenhuis en de verloskundige deed het op dag 8 maar vroeg of ik t zelf moest kopen en t antwoord was ja.
Dan zal ik het zo bij de apotheek maar meteen meenemen, moet er toch naartoe Hebben we in ieder geval zo goed als alles compleet, vind ik wel zo'n prettig idee. En daarna ga ik lekker badderen hoor, tot later
mijn vk heeft niks verteld over vitamine k en vitamine d? verder slik ik wel zwangerschapsvitamine van vsm en 1 pilletje visolie en 1 pilletje tarwekiemolie. @ gebroken vliezen. in de meeste gevallen krijg je eerst weeen voordat de vliezen breken. maar bij 10% van de vrouwen gebeurt het inderdaad andersom eerst gebroken vliezen en dan weeen. maar opzich hoef je dan ook niet persee naar het zh hoor.maar moet je wel binnen 24 uur bevallen anders moet je wel naar het zh.
Op de 30 weken echo en gisteren op de liggingsecho zag de echoscopiste inderdaad haar. Toen ze het aanwees zag ik het ook wel, behalve de schedel zie je nog wat zweven. Ze zei zelfs behoorlijk wat haar, dus we wachten af. Vitamine D en K moet ik inderdaad ook nog asnschaffen. Ach anders haalt manlief het maar als het kind geboren is, is zo gebeurd. Ik verwacht hier geen gebroken vliezen voordat ik goede weeen heb. Bij de oudste 2 zijn ze rond de 7cm ontsluiting doorgeprikt. Bij de jongste zijn ze geknapt bij de overgang tussen ontsluitings en persweeen. Vandaag had ik bij de vk eigenlijk 'het' bevallingsgesprek. Ging snel: zo van eigenlijk weet je het wel he, gebroken vliezen en in het vruchtwater gepoept gelijk bellen. Gewoon gebroken vliezen 's nachts niet, overdag wel gelijk bellen. En eh oo ja, of ik goed optijd wilde bellen. (onze jongste floepte eruit toen de vk nog geen 5 min. binnen was). Nu is het dus wachten op de bevalling. Oo nee, ik moet vandaag of morgen toch echt nog de vluchttas gereed maken van manlief. Die lijkt opeens 'nesteldrang' te hebben. Bed staat ook opeens al omhoog.
raar hé die mannen de mijne (die ondertussen even uit bed is) zei net dat ik maar best van alle decoraties suikerbonen 1 voorbeeld kon maken, want stel dat ik beval voor ik op verlof ben, dan moet hij alles doen... hoe breng ik hem aan het hoofd dat er nog tijd zat is?
@ nesteldrang.. het lijkt weer even weg te zijn. wel erger ik e aan alle zooi en heb ik het liefste alles spik en span. maar ik heb zo weinig zit om eraan te beginnen vandaag. eigenlijk moet een een schop onder mijn billen! dus ik ga het zometeen toch maar proberen. even dekbedovertrekje in de was doen. bed opschudden. en even beetje stofzuigen. als het dan maar glad oogt..
@ Valentijn: hebben we afgesproken dat we daar niks aan doen. Is veeeel leuker om op een ander tijdstip verrast te worden, dan verwacht je het niet. En bloemen in dit rommelige huis is op dit moment ook geen gezicht, doen we wel als alles een beetje netjes is. Ik had al wel een chocoladereep voor ML gekocht met de tekst "ik vind je lief". En misschien dat ik nog muffins bak binnenkort in de vorm van rozen, al hebben we over een paar weken ook muffins als de kleine geboren is. @ alcohol: ML drinkt de laatste tijd al niet veel en houd er heel erg rekening mee dat de kleine elk moment kan komen. Hij wil dus ook niet te ver met de auto op pad. Hij is vandaag wel op de fiets naar het werk (leek hem handiger met sneeuw (?)). Maar goed als de nood aan de man is en de bevalling begint, mijn schoonouders wonen vlakbij om te helpen. @ uitzet: ik heb vorige week ook vitamine D en K gehaald en extra stretchbroekjes voor het kraamverband. Zal nog even kijken of ik voldoende verzorgingsartikelen heb voor de kleine. In ieder geval zinkzalf (2 tubes/ 1 potje), een flesje natusan first touch bath, 3 pakjes billendoekjes, baby olie en 3 miniflesjes Zwitsal (wasgel, bodylotion en shampoo). En nog wat proefmonsters. En luiers heb ik 2 pakjes van. Er is zo wat bijgekocht toch? Bovendien is de commode nog niet klaar dus kan ook nog niet alles kwijt. @ ziekenhuistas: moet je in de ziekenhuistas ook verzorging voor de kleine meenemen? Luiers, zinkzalf, crème, luierdoekjes, etc. En kraamverband voor jezelf?
help meiden ik word gek van mezelf! :s - heel de dag misselijk na elk slokje drinken of hapje eten. - druk in me buik en harde buiken bij alles wat ik doe. - amper kunnen plassen, hoeveel water ik ook drink. - dunnere ontlasting. - huilbuien om helemaal niks en dan ook 30 min lang ontroostbaar. - 2x per dag braxton hicks/oefenweeén + rugpijn heel de dag. - elke avond lichte koorts/verhoging 38.2 graden max. - snachts veel geurloos zweten, tot drijfnat aan toe. is dit het begin van het einde of ben ik gedoemd dit nog de laatste 4 weken en 3 dagen vol te houden... na de afgelopen 5 dagen dit zo te hebben word ik langzaam aan gek, ben de wanhoop nabij omdat ik amper kan slapen ook. verloskundige had het een beetje druk vandaag, dus dan maar via hierzo bvd
BABY -BEVALLING - ZIEKENHUIS - NODIG - BENODIGDHEDEN -CHECKLIST zelf heb ik nooit verzorging voor de kleine meegenomen en gebruikt (en betaald) wat ze in het ziekenhuis aanboden
prachtigwonder: elke baby krijgt vitamine d en k extra als het geboren is. Vitamine d moet je zelfs vol houden tot een kind 4 jaar is geloof ik. Vitamine k is korter, ik dacht uit mijn hoofd 2 maanden of zo ?? Dus je moet inderdaad vitamine d en k druppeltjes in huis hebben.
wel vreemd dat de vk daar niks over heeft verteld. zit vitamine d en k niet in de zwangerschap mama vitaminepilletjes? of is de k enkel bedoeld voor de baby?
@ gsi lady de vk te druk ??? als je het niet vertrouwd gewoon bellen en dan maakt ze maar even tijd beter het zekere voor het onzekere dikke knuf meid !!!
prachtigwonder: is puur voor de baby, na de bevalling. Normaal verteld de vk dat niet, maar de kraamzorg. Of ze laten de papa dat halen als de kleine eenmaal geboren is.
oo oke dus hoef het nu nog niet persee te halen? dan vraag ik het aan de kraamzorg welke ik precies nodig heb. dan heb ik niet de verkeerde in huis. ik heb weleens gehoord dat vitamine k niet hoefd als je fles geeft.omdat het in de flesvoeding genoeg zit? maar ik ga borstvoeding geven dus dan zal de kleine het wel nodig hebben denk ik.
Lees al een tijdje mee, maar dacht, zal me maar eens melden! Ik ben 7 maart uitgerekend, en weet vandaag precies een maand dat we een kleintje krijgen! Lang verhaal.. werd al sinds maart 2012 niet ongesteld, slikte wel de pil. Verschillende keren bij de huisarts geweest, inwendig onderzoek gedaan, tot augustus alleen maar negatieve testen gehad, daarna niet meer getest. Ondertussen al die tijd gewoon de pil geslikt. In januari kreeg ik last van mn buik, was hard maar niet dikker dan normaal. Ik weer naar de huisarts, die beweerde nog steeds dat ik niet zwanger was. Op aandringen van mijzelf een echo mogen laten maken in het ziekenhuis en toen bleek dat we al ruim 30 weken zwanger waren! Dat was even schrikken! Gelukkig bij de verloskundige bleek dat met de kleine alles goed is Alles heel snel kunnen regelen, kamertje, box, wandelwagen etc.. Ben vandaag precies 37 weken zwanger, sinds 1 februari met verlof. Begin het wel spannend te vinden nu! Groetjes Samantha
He meiden, wat kletsen jullie veel.... ik lees wel mee, maar houd reageren echt niet bij. Mijn vliezen zijn doorgeprikt met 9 cm, daarna had ik zo 10cm en mocht ik destijds gaan persen... Hier is bijna alles klaar, behalve het bed verhogen, ondersteek halen, gordijnen en lamp babykamer en een vluchtkoffer. Veel is er ook niet van gekomen, zoontje is vorige week donderdag ziek geworden, daarna ik vanaf zaterdag en manlief begon vanmorgen. En gemiddeld duurt het griepvirus hier 5 dagen, dus we zijn nog wel zoet hier met zieken
@sammelskee: Wow wat een verhaal! Kan me voorstellen dat je dan wel even schrikt! Wat een fout trouwens van de arts.. Waarom heeft die niet vroeger eens je bloed geprikt? Lijkt me echt raar om maar 2 maand tijd te hebben om je voor te bereiden op een baby! Gelukkig gaat alles wel goed met jullie kleintje! Weten jullie wat het word een jongen of een meisje? En waren jullie ook al bewust bezig voor een baby of is het een complete verrassing? Gefeliciteerd alvast en geniet er nog wat van @Vliezen breken; bij mij zijn mijn vliezen ook pas gebroken toen ik al een hele poos in arbeid was, hebben mijn vliezen geprikt om alles wat sneller te laten gaan. @Vitamine D & K: Bij mijn zoontje ook gegeven maar toen echt zoveel vergeten... Hoop dat ik er nu wat vaker aan denk... @Gsi lady: Denk ook dat jij een griepje te pakken hebt. @Valentijn: Mijn mannetje is deze ochtend om koffiekoeken geweest bij de bakker en heb ook een super mooi bloemetje gekregen Leuk! @All: Wij gaan morgen naar de sauna nog 1x lekker genieten met zijn 2tjes. Zoontje is vandaag al wat beter dus die gaat dan een dagje bij oma spelen. Zal wel gezellig worden Verder voel ik me eigenlijk prima.. verbaas me er vaak over dat ik al bijna 37 weken ben want bij mijn zoontje zat ik nu elke nacht op de bank, klaarwakker en verging ik van de rugpijn! Had nochtans gedacht dat een 2de zwangerschap zwaarder ging zijn, hier voorlopig dus niet Mag van mij zo wel verder blijven gaan hoor