Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

het is rustig gelukkig:) heb wel aambeien:( grr dus daar wel bloed bij helaas. maarja liever daarvan als van de baarmoeder.
    de kleine lijkt het nog goed te doen. morgen controle bij de verloskundige. wel vind ik dat mijn buikje nog errug klein is. mensen die mij kennen zullen het nu een klein beetje kunnen zien. maar voor vreemde is het niet zichbaar. het is echt nog een onderbuik zeg maar. voor mijn gevoel zit het nog heel laag. het is een 15 weken buikje eigenlijk;)

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Prachtigwonder, keel snoepjes helpen niets. Zijn verkoop truukjes :p Het gaat namelijk om de zuig beweging die je maakt. Dat zorgt er voor dat je doorbloeding in je keel beter wordt waardoor het eerder geneest.

De bekende keelsnoepjes zoals strepsils, trachitol en dergelijke ontsmetten je keel max 1-2 min en doen dan helemaal niets meer. Je kan net zo goed gewoon lekker een zuurtje, dropje etc pakken. Werkt net zo goed.

En veel water en thee drinken natuurlijk.

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier net op controle geweest.
    Mijn bloeddruk is gelukkig weer wat gezakt. Hij is nu weer heel netjes 135/70.

De harde buiken en krampen die ik heb zo af en toe zouden niet erg zijn, zolang het niet te lang en vaak voor komt.

We hebben gelijk formulieren mee gekregen om toestemming te geven voor navelstrengbloed donatie. Wat we natuurlijk gaan doen, want is voor een goed doel. Onderzoek en behandeling van kinder leukemie en dergelijke. Enige wat ze doen is als de navel streng door geknipt is, bloed er uit halen. En 3 buisjes bloed afnemen van mij.

4. prachtigwonder

ik heb vandaag weer een emodagje. gewoon even een dipje.
    de weken lijken zo langzaam te gaan, en voel me beetje vermoeid.
    de plezier is even weg. mischien ook wel door het weer ! al die regen bleehh!!
    wel begin ik nesteldrang te krijgen.nouja eigenlijk vooral weggooi modus. alles aan de kant. overzicht.
    zometeen ga ik toch weer even soppen. eventjes de deuren/ de trapstijlen/ onderkantjes ramen/ stofzuigen laat ik manlief doen want dat is nu echt te zwaar. oook heb ik nog een wasrek vol strijk hangen met babykleertjes van schoonzus. en zo heb ik nog een hele doos wat gewassen moet worden t/m maat 74 allemaal van schoonzusjes gekregen.
    morgenochten kwart over 6 gaat de wekker:$ dan ga ik even met manlief de hondjes uitlaten dan even ontbijten even bed afhalen en klaarmaken voor de verloskundige en daarna komt mijn schoonmoeder soppen. dus dan is alles al even aan de kant zodat ze gelijk kan beginnen.ik denk dat ik haar de badkamer laat doen. voor mij is alle tegeltjes etc te intensief op het moment. ik hou het voor mij op ooghoogte;) ik denk dat ik morgen in de tussentijd maar weer een berg was en strijk wegwerk.

nu eerst nog even zitten tot 1 uur en dan ga ik maar eens aan de slag.

5. prachtigwonder

ooh dankjewel dat is een goede tip:) en eigenlijk klinkt het best wel logisch!

6. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Even een heel stuk bijlezen. Vorige week is het niet gelukt om braaf alles bij te houden.

@Charly; Hier hebben we veel in maatje 50 gehad. Achteraf gezien had een maatje kleiner ook nog gekund. Hij moest er echt nog ingroeien.:)
    Maar dat is natuurlijk meer uitzondering dan regel.
    Jakkes wat een verhaal.
    @Prachtigwonder; hier liggen de luiers op stapeltjes in de la. Als het stapeltje uit de verpakking komt blijft het netjes liggen.
    Maar als de kleine het eerst uit de verpakking haalt, dan blijft het niet zo netjes meer liggen.;)
    @Lilalief; Wat een lieve foto.
    @Steph; Wat fijn dat er geen gedwongen ontslagen vallen.
    @Moe zijn; Heb ik ook last van, maar ook als ik niet zwanger ben helaas:x. Gelukkig helpt manlief dus geregeld mee.
    @Brenjomi; Leuk kamertje zeg.

Hier zaterdag naar Sinterklaas geweest. Was leuk, maar mama moet niet meer mee doen met de dansjes:(. Ik was blij dat ik 's middags op het werk aan de kassa zat.
    De kilo's willen hier nog altijd niet blijven plakken. Iedere keer als ik een beetje aankom, val ik weer af. Gisteren zat ik nog maar op +1. Ben bang dat de kleine op het einde niet goed meer wil groeien en ook te vroeg komt.
    Nu maar even een tukje doen voordat Stan weer uit bed komt.

7. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    anta flu en van die groentjes enzo mag je wel. maar meer de medicijnen niet. ik dacht dat strepsils wel zouden mogen.. blijkt dat niet zo..
    je hebt bij de drogist verschillende dingen volgens mij zijn er homepatische die je wel mag?
    maar gewoon de bijsluiter lezen en anders even vragen. zijn ze bij de drogist wel gewend hoor (wij toch wel)

8. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    bah ik voel me vandaag helemaal niet lekker terwijl ik normaal eigenlijk nergens last van heb. Ik heb zo'n buikpijn/maagpijn. Kan dat komen van het groeien van de baby? Ik voel hem wel vrolijk spartelen maar mijn buik is ook opeens een stuk gezwollener dan gisteren. ?? Heb het er helemaal benauwd van. Steekjes in mijn zij ook steeds... Verder twijfel ik nu vet erg over de naam aaah wat lastig.

9. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Prachtigwonder, even een tip van een vocalist ;)

Stomen met salie!
    (Salie moet je voorzichtig mee zijn in de zwangerschap, maar een paar keer stomen kan geen kwaad)

Menthol en eucalyptus halen op een agressieve manier het slijm weg, waarna je lichaam uit schrik snel weer slijm aanmaakt, het zit er immers om je keel te beschermen tegen de ontsteking.
    Salie daarentegen is mild en werkt slijmoplossend, waardoor je lichaam niet meteen weer een dosis aan gaat maken.

Succes..

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Kahlen, ik denk dat die kleine van jou een lekkere groeispurt aan het maken is. Dan drukt die uk je ingewanden ook wat meer omhoog en dan krijg je dat benauwende gevoel.

11. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Hier ook al zo'n last van mijn maag. Pijn, rommelen, misselijk.
    Denk dat dat voornamelijk komt omdat zoonlief zo hoog in mijn buik zit, net het gevoel dat heel mijn maag platgeduwd wordt.
    Is geen prettig gevoel en ik mag nog dik 3 maanden dus dat wordt nog leuk.
    Ben al dagen dood-en doodmoe, echt uigeput vanaf het moment dat ik wakker word tot ik weer mag gaan slapen.
    En dan lig ik regelmatig wakker 's nachts omdat ik zo'n pijn in maag-darmen heb en misselijk ben.
    Lief is nu zover dat hij serieus overweegt om alleen nog maar avondddiensten te draaien, zodat hij overdag voor onze oudste kan zorgen en voor het huishouden, omdat ik eigenlijk niets meer kan dan een beetje door het huis strompelen om van de bank naar de wc te komen.
    Dan kan hij zoonlief ook naar de psz brengen want dat lukte me vandaag wéér niet en hij gaat zo graag.
    Vind het zo sneu voor hem, hij gaat maar 2x per week en dan lukt het me niet eens hem te brengen.
    En er is niemand anders dus dan maar thuishouden he, gèrum...

Beterschap voor de andere brakke, zieke, zwakke en misselijke dames, laten we maar goed onthouden dat het er bij hoort en dat we wat vatbaarder zijn nu.
    Alles voor het mooiste doel he :)

12. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Kahlen: ik had vorige week precies hetzelfde! Denk ook idd een groeispurt of zo. Wel een vervelend gevoel hè? Nu is het bij mij wel weer rustiger.

13. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik heb net de verloskundige gebeld (ik lag echt steeds dubbel van de buikpijn) en zij zei ook dat het inderdaad is dat mijn darmen weer opnieuw een plekje moeten krijgen. Nou dat had ik in het begin ook haha toen was ik een week aan de race. (excuus voor de ranzigheid)

14. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Goed dat je gebeld hebt Kahlen, dan weet je het in ieder geval zeker.
    Zit met hetzelfde en heb nu ook meteen een antwoord :D

15. prachtigwonder

dan zal je volgende week ineens een zwanger buikje hebben.
    oik vertelde vanmorgen nog hoe klein mijn buikje is . en ik keek net in de spiegel en dacht van huuuhhh:$ hij zit hoger. ik hebn af en toe ook ietsje meer last van mijn buikje. het zoekt vast een plekje. en ik denk dat de komende weken hoe hoger het komt te zitten. je ribben ook wat gevoeliger gaan worden.

@ hier al eeen halve wasrek vol kleertjes. nu nog de laatste draai en dan is de kast echt vol!!! en ook echt vol!! ik heb veeeeeeltste veel.
    het erge is ook nog dat de ene mt 56 de andere niet is. alle merken vallen anders. zo irrrriii!! dus ik heb besloten het maar gewoon in de kast te hangen kleur bij kleur wit bij wit etc en een klein beetje op zicht de maten bij elkaar en dan vind ik het wel prima. ik word er alleen maar gestresst van als k alles puntje precies op moet hangen en uit moet meten. als de kleine geboren is dan doe ik lekker eerst mijn eigen kleertjes gebruiken en wat daarna nog past van schoonzusjes. voor mijn eigen pakjes heb ik best een hoop betaald dus zou het zonde vindn als ik eerst de pakjes van mijn schoonzusjes gebruik en later blijfkt dat die vanmezelf niet meer passen. dus eerst die van mij;)
    ik heb trouwens wel ongeveer 20 spijkerachtige broekjes tot mt 74:$
    ik hoef dus echt niks meer te kopen hihihihi.

vanavond maar eens brocolli eten. is manlief dol op . maar niet heus;)
    ach het is gezonde prak hoor:) en alles voor de kleine in mijn buikje.
    een beetje weerstand kan ik nu wel gebruiken na een weekend buffelen:)

hebben jullie ook al zin om de kerstboom op te zetten?
    heb nu wel zin in die sfeer:)
    sinterklaas ben ik alweer zat. ik moe tnog steeds aan de suprise beginnen pffffffffffffffffffffff.... manlief neemt vanaaf kippengaas mee zodat ik die om kan vouwen tot een torso en dan kan beplakken met papier machee. en als dat niet lukt gooi ik hem het raam uit!;)

16. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    @all. Fijn om te lezen dat het bij iedereen op wat kwaaltjes na redelijk gaat... Hier gaat het ook prima en we gaan bijna beginnen aan de babykamer. Babydump belde afgelopen week al dat ze volgende week alles willen komen brengen, maar daar raakte VL van in de stress :)... Dus toch maar gevraagd of ze echt week 51/52 willen aanhouden... Ik hoop dat 10 december de stucadoor kan beginnen in het kamertje, dan kunnen we daarna alles gaan schilderen en vervolgens schoonmaken. Dan kunnen de meubeltjes meteen in de goede kamer! Ik vind het zooo spannend... Ik weet nog niet goed hoe ik alles ga neerzetten, maar mijn decoratie is daar wel van afhankelijk... (ik wil wat gekleurde banen op de muren schilderen bij het bedje en de commode...) Qua kleren heb ik nog niet zo veel gekocht. Al zie ik nu zoveel leuke dingen... Ook omdat ik geen idee heb hoe groot de kleine gaat zijn straks... Bij 24 weken was ze 462 gram (en bij jullie?). Volgens gyn was dit helemaal op schema... Maar omdat ik dus zwangerschapsdiabetes heb, zou ze nog groot kunnen uitvallen. Ik hoop echter dat ik het gewoon allemaal onder controle heb nu...

@keelpijn: tijmsiroop (let op, zonder alcohol) bij de apotheek halen. Werkte bij mij super!

@aambeien: (lees je weinig over... toch nog een taboe?)vervelend zijn die, jeetje... Ik heb helaas al eerder hiervan last gehad en nu sinds een paar weken ook weer. Dus ik probeer iedere dag lactulose erbij te pakken om alles wat zachter te houden.. Want het houdt me nu echt uit de slaap... En dan gaat het wat minder pijn doen en dan moet je weer ... vervelende cyclus...

17. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @MWB: Bij ons werd de kleine meid bij 24weken geschat op een 800gram, was best flink voor de termijn :)
    Fijn dat jullie wat opschieten in het kamertje! Wou dat ik hier ook eindelijk wat vooruitgang zag..

@Prachtigwonder: Ja heb ook al zin om de kerstboom te zetten en zoonlief vraagt ook steeds naar de kerstboom en de versiering dus vanaf dat Sinterklaas terug op de boot zit richting Spanje halen wij hier de kerstboom en kerstspullen boven:D Eerste keer dat we samen met onze zoon de boom kunnen versieren (vorig jaar was hij nog te klein) dus extra veel zin in!

@Brenjomi: Ik vind het boomvormige kapstokje (denk ik?) super leuk! Vanwaar heb je die gehaald?
    Héél leuk kamertje!

@zieken: Beterschap gewenst! Hier ook allemaal verkouden..

@All: Wat ben ik jaloers als ik al die prachtige kamertjes zie voorbij komen en als ik lees hoe jullie opschieten! Hier nog steeds geen schot in de zaak.. Een vriend ging komen kijken om het trapgat naar de zolder te maken maar hebben hem tot nu toe nog niet gezien:( Zit er echt mee verveeld want er moet nog zoveel gebeuren en we hebben nog maar zooo weinig tijd..
    Het vervelendste vind ik dat ik al zoveel mooie kleertjes heb voor ons meisje en dat alles nu bewaard word in dozen; zou zo graag een kastje hebben om alles netjes in te stoppen zo heb ik toch wat een overzicht.

Vandaag alweer 25 weekjes!
    Gaat hier wel goed, alleen wat last in mijn rug (bovenkant van mijn rug) had ik toen bij mijn zoontje ook, volgens mij trekt het gewicht van mijn buik mijn rug een beetje in de verkeerde houding waardoor ik last heb bovenaan mijn rug..

Oh en nog een mijlpaal in zoonlief zijn leventjes; hij gaat vanavond voor de eerste nacht in zijn "grote" bed!:D
    Hoop dat het goed gaat en dat hij er niet uitvalt, is zo een peuterbedje van Ikea. Hoop dat hij er alvast aan went zodat wij het babybedje dan al op ons meisje haar (toekomstig..) kamertje kunnen plaatsen.
    Als het natuurlijk niet lukt kan hij nog altijd terug naar zijn babybed, hij is ook nog maar net 21 maand dus nog best klein :)

18. prachtigwonder

met 23 weken en 2 dagen werd de kleine geschat op 577 gr. en de gyn vond dit net onder het gemiddelde.
    terwijl op internet 500 gr het gemiddelde is bij 23 weken.
    dus snap niet goed hoe ze daar bijkomt;) bij 24 weken staat op internet dat gemiddeld 560 gr is.
    kortom iedereen vind wat anders. heel verwarrend.

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ivm onrustige buik en een bijna verstreken baarmoedermond op 26 weken.
    Ik heb vanaf week 10 toen veel bloedingen gehad en mn buik bleef heel onrustig.
    Veel harde buiken door stress op de werkvloer maar ik had ook last van een verstopping.
    Volle darmen kunnen ook voor wee activiteit zorgen.

Ik vind het wel heel eng, sinds het weekend kan ik ook niet makkelijk meer naar toilet, de bewegingen van de baby maken me erg misselijk en krampen in mijn darm.
    Dus ik ga morgen maar laxeermiddel halen bij de apotheek, dit mag van de verlos.

Mijn zoontje is uiteindelijk 4 dagen na de uitgerekende datum geboren als dysmatuur.

20. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    mwb: aambeien hiergelukkig geen last van. Wat goed helpt hier is 1 bakje yoghurt met musli , en dan gewone musli niet van die krokante dingen (gewoon van die goedkope uit een kilo zak eigen merk). Of eventueel een grote ontbijtkoek per dag eten. Zo'n snelle jelle of iets dergelijks. Als ik dat niet doe, dan kan ik maar 1x per 4 dagen voor een grote boodschap. Maar met een bakje musli is het bijna elke dag :p

Deel Deze Pagina