Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een lieve reacties van iedereen, dankjewel.

2. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net leuke deco dingen voor de babykamer besteld. Hoop dat het niet te druk wordt :)

Bekijk bijlage 306911

Ik hoop zo dat t leuk wordt. Ik kan zo onzeker zijn over mijn keuzes haha. :)

Surfboardje gepersonaliseerd met zijn naam, zeesterdingen, houten bordje met island time en een driftwood stokje met beach er op wat leuk bengelt.

3. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @jeetjeB, succes!! spannend!!

@pijnstilling, ik denk het niet, of het moet heel lang duren...

@vervelende buren, hier gelukkig ook geen last van. soms hebben de buren een paar huizen verderop een feestje en aangezien de ene helft van de fam 3huizen naar rechts woont en een ander deel 2huizen naar links lopen ze nogal eens heen en weer (naast ons is de brandgang) daar hebben we soms 'last' van. maar erger dan dat is het eigenlijk niet.

@ wiegje, hier een wiegje waar vriend, schoonzus en neefjes en nichtjes ook in gelegen hebben. schoonmoeder is erg trots dat onze kindjes daar ook in liggen.
    baby slaapt snachts in zijn ledikant op zijn kamer (direct naast onze kamer) en overdag beneden in de wieg. (en soms boven, ligt eraan)
    de box zetten we pas later op.

@de rest, ben het weeral vergeten:)

@hier, ppff ben al heel de dag aan het zuchten... word moe van mezelf;) maar lees gelukkig dat er meer last van hebben...
    af en toe een harde buik.. en zeer in mijn rug!! auw! vorige bevallingen zijn begonnen met zeer in mijn rug... dus ga steeds nadenken wat ik voel.. dat is niet echt handig.
    het trekt door naar mijn benen en kan er af en toe niet van staan, dan moet ik mijn been even optillen (of het gewicht eraf halen)
    ben ook heel erg moe? vanmorgen om 5uur wakker.... van alles liggen bedenken. daarna in slaap gevallen en toen was ik dus heel erg moe.

vanmiddag naar de winkel en melkpoeder, een flesje, een flessenborstel en luiers gekocht:) ik wil borstvoeding geven, maar uit voorzorg wil ik toch heel graag een pak melkpoeder in huis hebben. waylon heeft de eerste nacht thuis (zijn 2de nacht) ook zo gehuild van de honger.. maar mijn borsten waren helemaal leeg.
    ze hebben nu van nutrilon kleine verpakkingen nr.1. dat is handig.

en het bed is eindelijk hoger:D kon er vannacht amper nog uit... dus heel de dag aan vriend gevraagd of hij om de matras wilde naar zijn zus (woont hier schuin achter) maar alleen is dat niet te tillen... toen belde zijn moeder en het gelijk even geregeld;) ideaal.

vriend zei ook dat toen hij thuis kwam (donderdag) hij me niet zo zwaar vond, maar dat ik vandaag ineens veel zwaarder leek? zo voel ik me ook ;) maar bijna alles is klaar. kaartje is onderweg (proefdruk) extra beddengoed besteld (we hebben maar 1set;) ik doe hier altijd wassen, drogen en terug op bed)
    vanmiddag de ziekenhuistas nagekeken en een shirt voor vriend erin gedaan. net nog mijn slippers erbij.
    misschien dat ik morgen nog even rij voor doopsuikers, weet wat we willen dus dat is makkelijk.

voor de rest is ook bijna alles klaar. net op de baby kamer nog de boom vastmaken (tegen de muur plakken, staat nu nog los) en een paar kubusjes ophangen (en een plankje/boordje, maar dat kan straks ook nog, dan weten we misschien beter wat handiger is?)
    heb het badje, tummy tub, sterrilisator en mijn electrische kolf vanmorgen ook van zolder gehaald. misschien dat ik die nog even schoonmaak?? (of dat laat ik de kraamhulp doen;))

oh, haha, wil nog een stoel/zeteltje voor in de babykamer;) dat vergeet ik nog.

4. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @kahlen, sterkte! hopelijk kan je moeder toch nog even genieten van jullie baby.

leuke dingen! als het te druk zou worden kan je nog afwisselen. ik ben ook altijd zo moeilijk met zulke keuzes maken...;)

5. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Oh jee, zware tijden voor jullie dus..
    Ik kan me wel voorstellen dat de 9 maanden beurs te hoog gegrepen is.
    Je kunt bijna nergens zitten, het is een drukte van jewelste en er wordt veel geduwd.
    Het zit aan de huishoudbeurs vast.
    Ik vind het zelf niks om daarvoor te gaan, tenzij je ook voor de huishoudbeurs gaat.
    De 9 maanden beurs zelf is nogal klein en je komt voornamelijk thuis met veel papierrommel.

6. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Natuurlijk wil je geen risico nemen!
    Dan is dat gewoon alweer veranderd in 3 jaar tijd.
    Lila stond in die bak (die overigens wel heel ruim was) gewoon naast mijn bed en in het begin kunnen ze ook nog niet draaien.

Succes met een wieg vinden, misschien idd eentje lenen, cosleepers kun je ook huren en anders marktplaats?
    Je gebruikt het maar zo kort..

7. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik had het al eerder verteld maar ik krijg een ruggenprik i.v.m. met de traumatische bevalling van Lila.

Remyfentanyl heb ik destijds gehad en dat schijnt niet bij iedereen te werken en ik was de gelukkige.
    In plaats van dat het de ergste pijn verminderde viel ik ervan in slaap en werd steeds met een ruk volop in de helse pijn wakker en kon door de abruptheid alleen nog maar gillen en schreeuwen.

Pethidine krijg je op het eind niet meer want daar kan je kindje ademhalingsmoeilijkheden van krijgen.

Het is natuurlijk een ander soort bevalling, maar toen ik van Juli* bevallen ben heb ik een ruggenprik gehad.
    Het viel me alles mee!
    De bevalling ging daarna ook heel snel omdat ik eindelijk ontspande.
    Ik was zo bang dat ik mezelf door de spanning koorts bezorgd had, na de ruggenprik viel ik even in slaap.
    Toen had ik al snel voldoende ontsluiting en voelde ik persdrang.
    Ze drongen toen aan op een ruggenprik omdat de ervaring op zich natuurlijk al erg genoeg was.

Ik heb in de maanden erna af en toe nog een klein stroomschokje gevoeld op de plek van de naald maar dat is nu weg.
    Volgens de VK is er geen risico, alleen wanneer je koorts krijgt moet je samen met je kindje aan de antibiotica.
    Dat is natuurlijk ook geen pretje maar voor mij met m'n ervaring eigenlijk de beste oplossing om er goed doorheen te komen.

Wanneer alles weer stabiel is na de bevalling krijg ik wat EMDR behandelingen, niet alleen voor de bevalling, maar ze willen er wel aandacht aan besteden om de herinnering dragelijkr te maken.

8. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Potverdorie, dat is niet mis zeg..
    Ik weet zeker dat je ouders trots met je meekijken..
    Ook alkan je ze niet meer zien en vasthouden, mensen gaan nooit helemaal weg..

9. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik denk dat je het het best op het moment zelf aan kunt kijken wat je wilt.
    Zelf wilde ik ook PERSÉ zonder, m'n trots zat me vreselijk in de weg.
    Maar je weet niet wat je gaat krijgen en een bevalling op zich duurt lang.
    Dan is het handig wel te overwegen hoe het dragelijk blijft.
    Je kindje heeft ook weinig aan een uitgeputte mama die bijna niet meer kan persen of een postnatale depressie krijgt omdat het zo heftig was.

Maar kijk aan wat je krijgt, bevallingen zijn zo verschillend!
    Ga er vanuit dat je het prima kunt dragen allemaal, en kijk op dat moment waar je behoefte aan hebt.

10. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Lekker laten gaan die tranen!
    Ze zijn er vast niet voor niets, lucht op om ze te lozen!

11. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

En ehm nee, ik voelde me gebroken en ontzettend klein. ;)
    Maar wel trots op ons kleine meisje.

12. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Kan me heel goed voorstellen dat het jou enorm raakt als ik zoiets zeg.
    Zeg het dan ook alleen vanuit mijn vorige ervaring die gewoon, gelukkig, heel goed was.
    Maar ik besef ook heel goed dat dat niet voor iedereen zo is, daarom schreef ik het ook echt vanuit mijzelf.
    Want ik snap heel goed dat het lang niet voor iedereen zo werkt, helaas...

13. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Meestal begint het de dag erna meer te kriebelen en de nacht erop jeuk, dag erop erger en de nacht daarop hele erge jeuk, dag erop ook weer, nacht erop heel iets minder, totdat het wegtrekt.
    Maar dan moet ik wel weer aan het water, sla, noten en fruit.

14. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Het is ook gewoon mijn eigen onzekerheid, ik noem mezelf een watje en een lafaard terwijl mijn hersens heel goed weten dat dit niet het geval is.
    Mijn bevalling was ook gewoon een uitzondering, ik kan niet verwachten dat mensen snappen hoe dat voelt.
    Maar ik zou willen dat ik mezelf makkelijker kon zeggen 'ik krijg gewoon een ruggenprik, dat heb ik nodig om goed te kunnen functioneren en dat is prima'.

Blech, zit ik alweer een potje te janken. :)

15. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Zo, net badje opgehaald, en een magnetron sterilisator gekregen :) Nu nog wachten tot vrijdag de kinderwagen en maxi cosi binnen komt! (Het lastige deel van pas zo laat achter je zwangerschap komen)

Begint nu wat te rommelen in mn buik, kan het niet goed plaatsen.. Morgen op controle bij de verloskundige :)

16. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Heh meis, dikke knufff
    Ik vind het totaal geen schande of zwak om een ruggenprik te krijgen/vragen, als het jou helpt en het je makkelijker maakt, waarom niet?
    Maar verstand en gevoel liggen nogal eens mijlenver uit elkaar he; zoals je zelf al zegt dat je verstand heel goed weet dat je geen watje bent en al helemáál niet laf, je gevoel kan iets heel anders zeggen.
    Het lijkt me vreselijk om zo'n traumatische bevalling te moeten doorstaan maar zoals ik je hier lees vind ik je juist heel sterk overkomen en totaal niet als een watje.
    Als je kiest voor de beste mogelijkheid, wat voor jou én je kindje het beste is, dan ben je júist heel sterk vind ik :)

17. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @lila, ik kan goed begrijpen dat je een ruggeprik (of iets van pijnstilling wil) ik zei bij mijn bevalling van leah tegen vriend na een half uur: als dit nog uren zo gaat wil ik een ruggeprik!!!:x (weeenstorm, zat amper 30sec. tussen en kon geen kant op)

mijn schoonbroer doet er heel luchtig over: dat doe je toch gewoon even?? je hebt echt geen ruggeprik nodig... tot hij zelf zou moeten bevallen;)

dat vind ik op zich ook fijn aan bevallen in belgie, daar is het heel normaal en ik zeg ook: ik wil het niet, maar als het lang duurt ofzo en ik wil het wel dan wil ik er ook niet om moeten smeken.

18. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Oh lieverd toch :( Dikke knuffel!

19. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @JeetjeB: Succes!

20. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    jeetjeb heel veel succes morgen wat spannend!!!!
    kahlen heel veel sterkte met je moeder !!!

@hier slapen ? wat is dat ? vannacht zal ook wel weer drama worden we zullen zien ,
    voor donderdag toch nog een shoot weten te plannen :D dus ik ben helemaal blij .
    bamjolan gewoon bellen hoor straks loopt het helemaal uit de hand sinds 2a3 weken rijd hier ook politie en stellen ze een onderzoek in voor de buurman werden hier 24/7 dood gegooid met feestjes en vond het wel welletjes .
    morgen controle vk hoop dat meneertje goed is ingedaald ;)

Deel Deze Pagina