Haha ik kan gelukkig wel mn bed in en uit, maar heb ook een opstapje op de kamer staan, dit ivm mijn zoontje die naast me ligt haha en natuurlijk dat hij straks als de baby er is, ook even mee kan gluren op de commode
MamavanF, als notoire spuger tijdens bevallingen ga ik je hopelijk een beetje gerust stellen : ik was helemaal niet misselijk, het spugen kwam gewoon door de samentrekkingen van de baarmoeder en als je er bij de eerste geen last van had, zal het nu toch ook wel meevallen? dus idd gewoon proberen rustig onder te blijven - zen
Ja idd, dat vind ik ook. Echt een apart gevoel geeft het. Hoe dichter ik naar de uitgerkende datum ga hoe minder ik plan en doe. Maar ja helemaal nix is ook niet leuk. Wat doen jullie?
2 dagen niet bijgelezen en zomaar even 15 pagina's terug moeten gaan Ik doe mijn best om alles te onthouden @Lilalief: Gefeliciteerd met jullie prachtige zoon!!!! Wat is dat ineens snel gegaan! Hopelijk gaat alles goed met jullie? En wat vind Lila van haar kleine broertje? Hoe gaat het nu met jou zelf kan je het allemaal wat bevatten? Ben echt blij voor je dat Senne gezond en wel ter wereld is gekomen en dat jullie nu eindelijk kunnen gaan genieten zonder je vervelende jeuk! Dikke knuf en geniet maar van je mannetje! @JeetjeB: Ook voor jou spannend! Jij bent nu wss volop in arbeid, wat een mooie dag trouwens, mijn zoontje is vandaag jarig Veel succes!!! @Kahlen: Lieve meid tranen lopen over mijn wangen als ik jouw verhaal lees... Verschrikkelijk... wat voor kanker heeft je moeder? Ik ben tijdens de zwangerschap van mijn zoontje mijn tante en grootmoeder aan kanker verloren, heel erg zwaar allemaal... Hoop echt dat ze het nog een tijdje volhoud zodat ze haar kleinkind nog kan bewonderen! Dikke knuf! @Wiegje: Wij hebben ook een wiegje naast ons bed staan, vind ik wel handig voor de nachtvoedingen. @All: Hiep hiep hoeraaaa mijn zoontje is vandaag 2 jaar geworden! Wat gaat het allemaal snel zeg! 2 jaar geleden was ik nu net een uurtje bevallen (13u04 bevallen) Vandaag trouwens 37 weken zwanger en nog eens op controle geweest bij de gyn. Meisje lag al wat ingedaald en keek mooi naar beneden met haar hoofdje dus lag in de perfecte houding voor de bevalling. Had nog geen opening en alles was nog mooi gesloten. Ze schatten haar nu op 3kg dus dat is ook erg flink De gyn vond dat ik een grote buik had maar komt door de hoeveelheid vruchtwater, had ik bij ons zoontje ook Hebben net ook een gesprek gehad met een dame voor kraamhulp, ziet er allemaal heel handig uit en ben toch blij dat ik het hem aangevraagd ook al ga ik het raar vinden om een vreemde in huis te hebben die dan mijn huishouden overneemt Ik lees nu wat frequenter mee maar heel het weekend druk geweest met verjaardagsfeestje van onze zoon... Nu beetje bijkomen van alle drukte Spannend hé meiden we naderen allemaal onze bevallingsdatum!! Krijg toch wat gezonde zenuwen nu
Ik heb juist nog erg veel op de planning staan hahaha Wil precies nog zoveel doen voor de kleine meid komt want daarna gaat ons sociale leven er waarschijnlijk weer even op achteruit
Hihi ik doe nog wel gewoon alles, fietsen, lopen etc. Kids naar school brengen en halen, boodschappen. Volgende week in de vakantie nog een dagje naar een indoor speeltuin haha en verder rustig aan Hoop dat ze hier ook nog even blijft zitten, moet de geboortekaartjes nog betalen haha
Gefeliciteerd met je zoontje Jojo!! En wat een mooie geboortetijd, precies hetzelfde als de mijne, gheghe. We lopen helemaal gelijk he, ik ook 37 weken vandaag, vind het zó spannend worden! Ja Ynte dat bedacht ik me ook al, dat het waarschijnlijk gewoon komt zonder misselijkheid. Maar ik ga er maar van uit dat het niet gebeurt, vorige keer ook prima gegaan. Komt vast wel goed, ga mezelf gewoon hélemaal 'zen' maken de komende weken
@jojogirl gefeliciteerd met je zoontje hoop dat jullie een leuk weekend hebben gehad , @hier meneertje ligt helemaal ingedaald en vast zei de vk en doet het super ben zo benieuwd naar hem als ik eraan denk dat over een paar weekjes hier een kleine ukkepuk zal wonen krijg ik zo'n warm gevoel ik dacht dat ik al veel van vl houd maar dit gevoel voor onze kleine man is onbeschrijfelijk ! Iedereen nog heel veel genieten ook al hebben we kwaaltjes en zijn we doodop
idd wel spannend, wanneer de babies gaan komen bij iedereen. Volgens mij is de flow wel ingezet nu..... @ Ynte, lief van je Zou wel leuk zijn hoor aan de ene kant op zijn verjaardag. Zo'n kado zou die nooit meer krijgen @ Jolie, meer als je best kun je niet doen om je lichaam te laten herstellen, kan best zijn dat je de eerste weken al aardig wat kwijt raakt. Het zijn eerder die laatste kilo's die wat langer duren. Ik hoop deze keer wat beter terug te veren, ook doordat ik niet meer aan de pil ga en borstvoeding wil geven, maar dat ik ook allemaal maar afwachten. Hihi ik was nog niet ontzwangerd toen ik weer zwanger werd
Ik heb vanwege hg ook primperan zetpillen. Nu krijg ik primperan in tabletvorm om te slikken. Het heet dan alleen metoclopramide maar is dus een andere naam voor primperan. Misschien een idee?
Dankjewel dames! Wat gaat het allemaal snel zeg word er zelfs wat emotioneel van als ik eraan denk dat hij alweer 2 jaar is en dat deze zwangerschap ook alweer op zijn einde loopt... @mamavanF: Haha echt? Dat is wel toevallig @Afvallen: Ik ben na de bevalling van mijn zoontje vrij snel weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap gekomen, had natuurlijk wel nog steeds mijn 'flubberbuik' en die is ook nog wel even gebleven. Hoop dat het nu ook zo vlot gaat en ik tegen de zomer toch weer wat strakker in mijn vel zit @Ontlasting: Oh ik heb de afgelopen dagen ook echt heel erg last van mijn stoelgang, kan heel erg moeilijk naar het toilet terwijl het eigenlijk tot voor kort nog best goed ging. Mss neem ik nog maar eens een zakje Movicol helpt hier wel goed. Heb ook al mandarijntjes enz gegeten maar daar krijg ik dan nog harder het zuur van dus ook geen aanrader @JeetjeB: nog geen nieuws? (ongeduldig )
Ik ben ook erg nieuwsgierig naar jeetjeB! Even wat anders te vragen: Ik hoorde pas over sluitlakens/ belly bandit ofzo, heeft iemand van jullie dat wel eens gebruikt? Iemand vertelde pas dat dat zo fijn is na je bevalling, maar ben benieuwd naar evt ervaringen? En over vocht vasthouden: (nogal overtuigend hier..) raak je dat na het bevallen ook weer kwijt of blijft dat nog lang?
Jolie: licht er aan hoeveel vocht je vast houdt en per persoon ook weer verschillend. Ik hield bij de eerste extreem vocht vast ( ala 16 kilo of zo, was er 27 aangekomen) Uit mijn gezicht, buik en benen ging het redelijk snel weg. Uit mijn vingers, polsen heeft het best wel even geduurd.
@vocht, bij waylon moest ik een half uur na de bevalling naar de wc!! ppff daarna nog een paar keer. leek wel of het vocht gelijk weg ging?? was heel raar. @belly bandit, heb ik na waylon gehad, vond het op zich een goed ding, maar de klitteband sluiting vond ik vervelend met zitten (als ik zelf ging eten) en om te voeden vond ik het ook niet lekker zitten. ik heb hem 2dehands gekocht en voor hetzelfde bedrag ook weer verkocht via mp @hier, ik ben er klaar voor.... ik denk dat hij vannacht komt haha. vriend werd eindelijk gek van mijn gezeur en heeft de boom en kubusjes opgehangen nu wil ik eigenlijk nog een stoel of zetel. voor de rest ben ik er klaar voor
Ik heb echt geen zin vandaag, ben zo moe! Kleine is ook erg druk. Vanmiddag even op bed gelegen maar kon niet slapen door alle beweging in mijn buik. Wil ook dat het allemaal eens klaar is, vandaag onderdeel voor commode gekregen, past het weer niet. Wil zo graag de commode en kamer klaarmaken. Zit niet echt mee! Buik begint me ook een beetje te irriteren, is erg gevoelig. Maar ja de kleine moet nu eigenlijk nog even blijven zitten totdat alles klaar is. We hebben ook een idee voor de geboortekaartjes en nu ben ik op zoek naar de foto's van de 12-weken echo en die kan ik niet vinden. Heb ik zeker te goed opgeborgen voor de verhuizing...
Beginnen we er allemaal een beetje door te raken? Het wordt ook steeds zwaarder zo op het laatst he, en het is ook niet niks natuurlijk. Heb vannacht ook weer liggen woelen en draaien omdat ik verrekte van de pijn bij mijn ribben, kon geen fijne, pijnloze houding vinden, buik lag in de weg en bleef maar oprispingen houden. Vandaag ook van die menstruatiekrampen gehad, in mijn rug, maar niet erg genoeg om echt pijnlijk te zijn. Maar het zit er bij ons allemaal gewoon écht aan te komen nu, vind het zo spannend! Maar merk dat ik er nu op een of andere manier toch zin in begin te krijgen, in de bevalling bedoel ik dan. Natuurlijk (en vooral) ook in de periode daarna maar ik zie er niet meer zo tegenop. Bonkie, gaat dat slikken van primperan goed? Heb je nog steeds last van de HG of niet meer? Heeft hier best lang geduurd, gebeurt nog steeds regelmatig dat ik twee zetpillen per dag nodig heb. Maar is een goede tip om pillen te slikken als de bevalling begint, zal het eens aan mijn huisarts vragen, thnx voor de tip!