Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Brrr... net het nieuws gehoord, tranen lopen alweer langs mijn wangen..
    Was hier in België een baby'tje van 8 maanden (Jasper) opgenomen in het ziekenhuis voor een routine operatie, hij kreeg buisjes in zijn oren en zijn poliepen werden doorprikt.
    Dit gebeurde allemaal in een gloednieuwe operatiezaal en toen ze hem weer wilden laten ontwaken liep het mis.. Blijkbaar werden de leidingen van het lachgas en de zuurstof verwisseld en werd dus aan de kleine Jasper lachgas ipv zuurstof toegediend... Hij had een gebrek aan zuurstof en kreeg een hartstilstand waarna hij in een coma zakte, nu een week later is hij overleden...
    Leef zo mee met die ouders.. Verlies je je baby aan zo een "domme" fout!

2. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

wat een afschuwelijke fout!! ik denk dat diegene die dit heeft gedaan zich ook enorm schuldig voelt en bij zichzelf wel te rade is gegaan.
    voor de ouders ook enorm verdriet. je brengt je kindje weg voor een redelijk lichte operatie en dan doen ze perongelijk iets verkeerd en ineens is het pats boem over. geen woorden voor..

3. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @jojo, dat was toch in knokke?? heb er ook van gehoord, wist niet dat hij overleden was:( wat vreselijk. vond het al zo erg dat er zoon fout gemaakt was. wat vreselijk voor die ouders... bah!!!

4. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    he bah, rillingen lopen over mn rug.

5. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Oooo wat ontzettend naar en verdrietig, vreselijk.
    Je zou je kind maar verliezen door zo'n fout, afgrijselijk!!!

6. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Dat dat nog kan gebeuren tegenwoordig. Je verwacht toch dat alles 3 dubbele gecontroleerd is.
    Ontzettend erg voor zijn ouders en alle anderen die dicht om hun heen staan

7. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    bah wat een naar nieuws :(

8. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat doen jullie allemaal aan voorbereiding? VOrige week zwangerschaps-yoga, hmm ik moest een hondjesademhaling doen met mijn tong uit mijn mond, seriously? haha. Wel verder ontspannen maar ik weet niet, het is zo mak allemaal. Vandaag zwangeschapszwemmen gedaan... Het is allemaal zo makkelijk en ik leer niets daar. Wel weer gezellig met een paar meiden maar de les was echt saai.
    Zat te denken om dan maar naar de gewone sportschool te gaan voor poweryoga of zo of pilates of zoiets. Wat heb je nog meer? Wat is zwangerschapsgym precies? zijn dat ook van die bejaardenbewegingen die je moet maken? :) :) Ik heb nog amper een buik dus ik kan nog alles. Ik wil me goed voorbereiden op de bevalling en ademhaling én ik wil conditioneel nog gewoon dingen kunnen doen. What to dooo

9. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Jojo: jeetje wat erg zeg!! Daar moet je toch niet aan denken zeg!

@Kahlen: hier is pas iets van zwangerschapsyoga of zo als ik voorbij de 30 weken ben, dus nog geen idee hoe dat gaat zijn! Ben wel benieuwd. Wil me ook wel voorbereiden op de bevalling. Qua sporten... Ik ben niet zo'n sporter, maar denk dat je best naar de gewone sportschool kunt. Weet niet precies wat je echt niet meer mag doen, maar dat weten ze daar vast wel.

10. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben me nu vooral aan het orienteren want je hebt hier (in amsterdam) dat je je wel soms tijdig in moet schrijven omdat je anders te laat bent en geen plek hebt...

En ik ben nieuwsgierig, is het ÉCHT nodig? Want van de verloskundige krijg ik en mijn partner ook een voorlichtingsavond.

Ik neem aan tijdens een bevalling dat je ook gewoon goed naar je verloskundige kunt luisteren en dat dat dan ook prima gaat?
    Ik ben redelijk nuchter er in en ook met pijn al dat gezwets over omgaan met pijn en zo tja het doet nou eenmaal pijn en dat gepuf helpt er ook bij en dat persen doe je op het moment dat je verloskundige zegt: pers. Moet je daar dan echt voor op cursus?

11. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ik heb bij mijn zoontje twee lessen yoga gedaan maar vond het zó zweverig (en dat wil wat zeggen voor mij) dat ik ermee gestopt ben.
    Heb verder ook niets gedaan en had een prima bevalling, het was een makkie.
    Ik had het dus niet nodig en ga deze keer ook niets anders doen dan zwangerschapshaptonomie, wat er alleen op gericht is contact met je kindje te maken en heel bewust te voelen.
    Voor mij betekent dat ook heel bewust sámen de bevalling doen, dus ik én mijn kindje, zoals ik het de vorige keer ook gedaan heb.
    Heb toen met mijn nog ongeboren zoontje afgesproken dat we het samen voor elkaar zouden krijgen en, zoals gezegd; het was een makkie.
    Of dat nou écht werkt... in mijn geval wel maar iedereen is natuurlijk anders, met andere behoeftes en manier van denken.
    Het enige dat ik je dus écht kan aanraden is je eigen gevoel en ideeën volgen en je niet (teveel) laten leiden door wat anderen vinden wat je moet doen...

12. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ namen, ben zooooo benieuwd naar alle namen van de maart 2013 babies, ik vind namen altijd leuk omdat ik mijn eigen naam nooit hoor.
    @ klussen, ik lees dat er meerdere in de klusfase zitten.... Hebben jullie ook een onrustig gevoel dat je het liever nog gister klaar was?
    @ kinderwagen,ik zat er in dubio, om miss toch een duowagen te nemen, maar vind t echt niks. Ik ga nu voor het meerijdplankje met zitje.
    @ brenjomi,leuk nog een jongen!!
    @ kopen, pffff zie zoveel leuke dingen, maar we hebben ook al zoveel. Hihi

13. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik begin donderdag met zwangerfit, yoga was ook niks voor mij..
    Zwangerfit wordt gegeven door bekkenfysio's dus ben blij een beetje te bewegen en tegelijk m'n bekken zoveel mogelijk te ontzien.
    Ben heel benieuwd of dit wel wat voor me is want heel eerlijk; bij de yoga werd ik gek van de zwijmelende theemutsen die "alleen nog maar" zwanger waren.. vreselijk!
    Maar goed, ieder z'n ding en elke groep vrouwen is anders.

Hier een heel sterk jongetje zeg, als hij schopt kan ik m'n buik op en neer zien gaan, en Frank kan hem ook héél goed voelen al!
    Dat is echt vroeg.. bij Lila was dat zeker later, en die was al heel druk en sterk!

14. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    wooow lila wat gaaf zeg dat hij zoveel van zich laat weten, je mannetje!

Mijn placenta ligt voor dus ik voel nog bar weinig :( Heel soms een luchtbelletjes-gevoel en dat zal hem dan wel zijn, maar verder voel ik nog niets. Lijkt me zo gaaf om dat te zien en mee te maken!

Hmm ja ik ben ook totaaaal niet zweverig dus als iemand aankomt met dat ik mijn tong uit mijn mond moet hangen en dan te hijgen als een hond, dan kan ik alleen maar tranen produceren van de slappe lach.

@ klussen: ja volgende week wordt hier de muur eindelijk geplaatst en dan kunnen we lekker gaan kliederen met de verf. Ik moet nog zoooooooo veel kopen pffff. Ik heb ook echt geen flauw benul welke kinderwagen in in hemelsnaam moet kopen. Varieert van de 450 e tot de 1300 e. Tsja... Het gaat er mij om dat hij goed rijd, makkelijk in te klappen is, praktisch en dat mijn kind er straks lekker in ligt en zit. Hoe maak je in hemelsnaam een keuze? Een verkoper vind natuurlijk die van 1300 euro dat dat "het beste voor mijn kind is", om mij zoiets aan te praten haha maar ik wil daar voor waken dat ik straks blut de babydump uitloop :)

15. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Wat ben ik blij dat dit nr. 4 is.
    Ik hoef eigenlijk niets meer asn te schaffen.
    Babykamer komt er niet.
    Wij zijn er klaar voor.

Iemand vroeg hoe je dat doet met meerder kinderen.
    Nou, gewoon net als met 1 kind, 't kost over het algemeen alleen iets meer tijd. Mijn schooldagschema: kind zijn rond 6:45 wakker. Kleden zichzelf aan, manlief helpt de jongste indien nodig, hij vertrekt om 06:55 uur.
    Meiden beneden spelen of voor de tv.
    Rond 7:20 kom ik naar beneden gehobbeld. Dek de tafel verder en rond 7:25 schuiven de meiden aan. Tot 7:50 zitten we zeker aan tafel, soms langer. Rond 8:00 naar boven, tandenpoetsen en haren doen. Om 8:15 schoenen en jassen aan en dan op de fiets naar school, waar we over het algemeen netjes voor 8:30 aankomen.

Ik moet zeggen, toen de kids jonger waren schatte ik tijden wel eens verkeerd in. Operns nog een luier en een plassend kind tussendoor en je bent zo 10 minuten later dan gepland.

16. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Oo ja, er hing ergens nog een vraag of zwangerschapsgym noodzakelijk is.
    Nou, ik denk van niet.
    Bij de eerste wel gedaan, was vooral gezellig beppen.
    Wegpuffen van de weeen vond ik wel fijn om meegekregen te hebben, want dat voelde wel ontspannen tijdens het opvangen van de weeen (waar niet de hele tijd de vk bij aanwezig is)
    Qua persen heb je echt genoeg aan de aanwijzingen van de vk.

17. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

een gekke vraag.
    ik heb al een paar weekjes een gezwollen iets uitpuilend veginaopening.
    en het voelt alsof er een beetje druk op staat. kan dit kwaad? en is dit iets om aan de verloskundige te vermelden?
    ik heb al een beetje op internet gespeurd of er meer mensen zijn maar kan het niet echt vinden het enigste waar ik op uitkom is verzakkingen. maar dat lijkt mij niet..

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Een opgezwollen onderkantje is normaal.
    Bij mij staat t ook open om maar zo te zeggen haha

Ik voel de kleine ook behoorlijk nu, mn buik geweegt ook, zelfs in bed als ik op mn zij lig hahah

19. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ook deel 2 gevonden :)

Hier begin ik pas in januari aan zwangerschapsyoga, vorige keer heeft het mij echt goed geholpen (en gelukkig is het meer gym dan yoga en wordt het gegeven door een heel leuk mens).
    Nu wel alvast elke week zwangerzwemmen en geregeld een mama-massage :D

Mijn placenta ligt trouwens ook voor, maar ik voel het steeds meer en meer, erg leuk! Vooral als ik zelf lekker ontspannen ben, in bed lig o.i.d., dan gaat ukkepuk flink te keer!

20. Nicole182

Nicole182 Lid

25 jul 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag de 20 weken echo gehad. Alles was goed! Ben zo ontzettend blij, loop al heel de dag met mn hoofd in de wolken, net of het nu steeds meer echt, steeds concreter wordt!

En het is een jongen!!!

Deel Deze Pagina