Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4081 kahlen, 19 feb 2013
    Laatst bewerkt: 19 feb 2013
    en ze neemt dr telefoon niet op ik wil dat ze ze er af haalt potverdorie

edit: ze zijn er af en mijn hormonen kunnen weer ademhalen
    :cool:

2. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    JOEHOE eindelijk is de babykamer zo goed als klaar!
    Ledikantje, kast en commode staan.
    Alleen de wandplank hebben we nog niet opgehangen. We gaan eerst even kijken of dit handig staat zo.

3. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @MBeekje,
    Beetje laat, zie dat je bijna uitgerekend bent. Wat fijn dat je ook weer vrij snel in verwachting bent geraakt na de mk.
    Geniet van je laatste week(jes)!

4. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Haha ik moest al zo lachen toen ik je post zag maar met die edit erbij is ie compleet :) :)

5. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjeetje, ik heb echt geen geduld. Wanneer komt ze nou? Ik weet heus wel dat het geen kwaad kan als ze nog ff blijft zitten en ik moet no max. 3 weken, maar ik heb echt het idee dat leven stil staat. Dat ik alleen maar zit te wachten tot kleine is geboren en ik dan weer verder kan met leven. Ze is ook al groot zat, dus vind wachten zo nutteloos. En vet jaloers als ik dan lees dat sommige hun kindje al hebben.

Snap dat sommige wel wat langer hadden willen wachten, hoor, zeker lilalief, dus snap ook wel dat ik niet moet zeuren.

Gelukkig is verkoudheid bijna weg. Pruttel beetje, maar voel me beter, hoewel ik nog veel slaap, maar denk dat ik voor en na komst kleintje lekker ieder moment dat ik kan slapen blijf benutten.

Kijk al weer uit naar vrijdag, dan heb ik in 39 weken controle, zal wel weer na 10 minuten teleurgesteld buiten staan, maar hoop zo dat ze dan zeggen, dat ze snel komt.
    Volgende week zo perfecte week zijn, dan is niemand van mijn directe familie op vakantie.
    Zelf heb ik constant 11 maart in hoofd, omdat dat de verjaardag zou zijn van mijn schoonmoeder, die afgelopen zomer is overleden, maar zou dat eigenlijk niet willen. Vind dat vriend een dag voor zijn moeder moet kunnen hebben en apart verjaardag kleine. En zooooo lang kan en wil ik echt niet meer wachten!

Zo, moest ff klagen! En weet heel goed dat er mensen zijn die veel grotere problemen hebben en denken dat ik nie moe zeiken. Klopt, weet ik heus wel, maar ja, doe het stiekem toch

6. Ploetertje

Ploetertje Actief lid

9 dec 2007
    197
    0
    0
    Mijn meisje was de allereerste....Femke, geboren op 04-02-2013!

7. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @charly: lekker eruit gooien hoor! Er zijn altijd grotere problemen maar dat wil niet zeggen dat je ergens anders niet meer over mag mopperen!
    Ik heb al wat afgemopperd vandaag, over de strijk (vreselijke hekel aan), over al dat maagzuur, over die zere rug, over hoofdpijn en snotneus, over dat ik wil weten wanneer hij nou eens komt... Haha soms moet dat toch gewoon kunnen!

8. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

haha over klagen gesproken hier ook flink aan het drammen hoor:)
    hoort erbij! gewoon alles eruitgooien. je kan nu beter alles eruit gooien dan straks met en na de bevalling;)

hetzelfde is dat ik hier het huis probeer glad te houden en elke dag is het weer een bende!! ooooh daar erger ik me zoo aan.
    het is nu zelfs zo erg dat ik de trapgat gang en keukenmuur opnieuw gewit wil hebben. het is gewoon "smerig" spetters van de honden en gewoon wat zwartig geworden. en mijn vader is vrijdag vrij en die heeft aangeboden om manlief te helpen. alleen heeft manlief er niet zon zin in:) maarja als ik niet doordram gebeurt er het eerste half jaar niks. en net na de geboorte lijkt mij niet een goede lucht voor de baby. dus dan liever deze week. ben zondag 37 weken dus kan precies.

pfff heb net even een bord zelfgeschilde frietjes met viandel en 4 kipcorns naar binnen zitten eten! schadalig ongezond weer:)
    en midchien heb ik perongelijk mijn vitamine pillen dubbel geslikt vandaag ik wist niet meer of ik ze al op had... zwangerschapsdementie.
    hetzelfde had ik van de week lasagna wist ik niet meer of ik de ovenschaal altijd op een bakplaat deed of of het rooster;) terwijl ik toch bijna wekelijk lasagna maak... maar ik kon er gewoon niet opkomen! heel irri haha.

als ik van huis ga moet ik ook altijd alles 10x controleren.
    zodra ik de deur uitstap denk ik van owja heb ik de tv wel uitgezet? het gas? licht? enz enz.. hoop dat die dementie na de bevalling weg is:)

9. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ach mopperen mag hoor Charly. Ik mopper af en toe ook, maar toch verleg je weer je grenzen en wordt het weer een weekje later en heb ik iets meer "last". Van mij mag de kleine nu ook wel komen, al weet ik niet of we alles wel klaar hebben haha. Ik denk het wel. Alleen de cakejes nog niet. En ik moet het mutsje nog wassen en de echofoto's van de 12 weken echo vinden voor het geboortekaartje. Maar buik zit nu aardig in de weg, yoga wil niet meer en een paar weken eerder betekent dat ze nog iets kleiner is toch? Zie er tegenop om haar eruit te persen...

10. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Haha, ik zie daar ook tegen op hoor!
    Maar t hoofdje is het grootst, die paar weken extra is alleen een extra reservelaagje op de rest.

11. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Ik moet nog het nodige bijlezen, maar kan wel alvast melden dat gisteren om 1241 uur onze zoon Bas geboren is.
    Hij weegt 2910 gram ren is 48 cm lang.

12. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ regenboogje82: GEFELICITEERD!

Wauw het gaat nu wel los hier!

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Misja en regenboogje: Gefeliciteerd !!!

En wat een lichte kindjes allemaal. Allemaal onder de 3 kilo, en 3,5 kilo is gemiddeld zeggen ze. ( die van mij wordt op 4 kilo geschat als ik de 40 weken vol maak)

Ik ben benieuwd wie er van ons met Pasen gaat bevallen :p Valt op 31 maart dit jaar.

14. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

het lijkt wel of iedereen te vroeg bevalt;) ik hoop dat ik ook zo rond de 37 38 39 40 weken mag bevallen. lieve rniet later. ben het beu pff.. hoop truwens niet dat de kleine in het vruchtwater heeft gepoept! heb gisteren en vandaag wat muziek geluisterd;) niet mega hard ofzo maar wel muziek zoals jear of summer :) niet echt rustgevend voor de kleine.

15. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    @ Alle bevallen papas en mamas, gefeliciteerd!!! Veel vroege babys zeg!
    Hopelijk laten ze ons allemaal niet te lang wachten!

@alle mensen die het zat zijn: kop op!! Nog eventjes volhouden!!
    Knuffff! Naar dat het voor sommigen zo zwaar is! Gun iedereen zn makkelijke zwangerschap als hier!

@hier: Heb een geniet weekje! Beeb veel aan het bewegen en ik voel me weer super...
    Mag niet klagen!

16. Vioow1992

Vioow1992 Actief lid

27 nov 2012
    248
    0
    0
    @ 9 maandenbeurs: had ik ook graag heen gewild. Maar ja, ik hou dat nu niet meer vol om zo lang te slenteren. Heb nogal snel een benauwd gevoel en moet af en toe tussendoor zitten. En dat gaat daar niet echt lukken denk ik.

@ Misja: gefeliciteerd met jullie zoon!! Geniet ervan. Lijkt me hele aparte ervaring om dit samen met je vriend te doen. En wat een snelle bevalling! Fijn
    J

@ Lilalief: hoe gaat het nu met jullie zoontje?

@ Vreetbuien: echt vreetbuien geen last van. Wel veel zin in lekker eten. Als mijn vriend erbij is hoef ik mij niet in te houden. Hij is een grotere snoepkont als ik dus. Denk dat ik zo maar eens zelf griesmeelpap ga maken. Ben ik dol op
    J
    .

@ Bevallen: wat gaat het nu allemaal ineens snel! De een na de ander gaat bevallen. Ben wederom benieuwd wie de volgende is!!

@ Kruitvat / pakketten: moet je je ergens aanmelden om zo’n tas te kunnen krijgen? Ik las ook nog iets over dozen in de supermarkt. Voor diegene die een Jan Linders in de buurt hebben, dit moet een goed gevuld pakket zijn aldus mijn zus en schoonzus. Ik ga denk ik gewoon overal een pakket ophalen waar het kan. Alles wat erin zit is mooi meegenomen denk ik dan
    J

@ Klagen: moet gewoon kunnen. Ik klaag zelf zo nu en dan ook wel eens. Is toch lekker om eruit te kunnen gooien.

@ Regenboogje 82: van harte gefeliciteerd! Jeetje wat gaat het hard hier ineens op het forum!!

@ Hier: vandaag nog wel wat grappigs meegemaakt. Ik had wat spulletjes gekocht bij een winkel en had het winkelmandje nog steeds in mijn armen. Ik loop er gewoon mee de winkel uit en kom er na ongeveer 50 meter buiten de winkel pas achter dat ik nog steeds met dat winkelmandje loop! Heb het mandje maar snel terug gebracht. Gelukkig hebben ze het niet in de gaten gehad en gelukkig had ik al afgerekend.

Vandaag ook controle gehad bij de vk en groei echo gehad. Gelukkig was alles weer in orde met ons ukkie. Was toch weer ff heel fijn om haar te kunnen zien. Ze heeft ook al een keurig gewicht.

:)

17. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Het bijlezen zal wel niet helemaal lukken vanavond, Marike zal eens kijken hoever dat ik kom.....

@leeuwtje; vergelend een werkgever die niet meewerkt.
    @lilalief; gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Senna. Wat een mooie foto.

De rest volgt later

18. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Gefeliciteerd regenboogje, geniet ervan!!

19. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Regenboogje gefeliciteerd!! En leuke naam :)
    Wat gaat het opeens snel met de babies!!
    Ik kan niet wachten :)

20. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    @alle nieuwe moeders: Gefeliciteerd! Is wel niet goed voor de gemiddelde statistieken dat jullie allemaal zo vroeg bevallen... dat betekent voor de rest natuurlijk dat het allemaal weer later gaat gebeuren :)

@klagen: Ik wil ook even. Omdat ik vanmiddag bij de gyn een hogere bloeddruk had (150/90), al een paar dagen hoofdpijn en me gewoon niet lekker voelde, wilden ze voor de zekerheid wat bloed en urine onderzoeken, een CTG maken en de bloeddruk nog een paar keer meten... Valt tijdens de CTG de hartslag weg, dus is in de stress, maar ze komen pas na een paar minuten kijken wat dat piepen nou toch weer is... Blijkt dat de kleine gewoon zo aan het bewegen is dat dat apparaat haar gewoon even niet meer vond, maar dat weet ik toch niet! Door de gyn uiteindelijk van dat apparaat afgehaald en dan hoefde ik alleen nog maar op de uitslag van het lab te wachten. Anderhalf uur later (en wat tranen verder... tsss hormonen) nog maar eens gevraagd waarom het zo lang duurde... Bleek dat ze vergeten waren mijn onderzoeken als CITO te merken en dat alles dus naar een ander ziekenhuis op weg was... Ze waren er wel mee bezig om de juiste info te krijgen, maar niemand die dit tussendoor even komt melden... Weer wat later mocht ik de arts (assistent) even spreken, maar gelukkig was er niets aan de hand...Phew... Wanneer moest u weer op controle komen, tja, die afspraak moest nog gemaakt worden en de poli is nu dicht, dus als u morgen nog even zelf kunt terugbellen?

Ik heb het zo gehad met dat ziekenhuis... Daarom ben ik me ook al druk aan het maken over de bevalling, dat ik me dan ook over dergelijke logistieke dingen druk maak, waardoor ik me niet kan ontspannen....

Morgen iig echt mijn koffer maar eens bij elkaar gaan zoeken voordat ik straks toch een keertje eerder opgenomen wordt of dat de kleine toch iets eerder komt!

Deel Deze Pagina