Hier komt er nooit onverwacht visite dus ik verwacht straks ook niet dus ik zet niets op de kaart. Mensen kunnen me bellen en whatsappen en mailen en als ik slaap, doe ik m'n telefoon lekker op stil of uit. Mijn vrienden en familie wonen toch allemaal niet om de hoek, behalve mijn ouders en die zullen nooit onaangekondigd langskomen.
Zwemmen met baby's: na de eerste prikken. Ik ben bij Jasper toen met 8 weken met baby zwemmen begonnen, maar dan zijn ze nog zo klein. Dan kunnen ze echt alleen nog in heel warm water, en niet langer dan 20-30 min.
Hier staat op de kaart dat ze even moeten bellen voordat ze komen. Bij Jasper hebben de meeste zich daar keurig aan gehouden.
Teentjes komen tellen? Graag even bellen. Mijn ouders even duidelijk gemaakt dat het ook voor hen telt aangezien ze alla minute op de stoep kunnen staan en moeke zelfs wel dagelijks langs wil komen. Daar heb ik dus geen zin in he.
toen ik stopte bij waylon (na een maand) zat ik er zelf helemaal doorheen, zelf op het burootje zei de arts dat het beter was dat ik zou stoppen (omdat ik me echt een wrak voelde?) en toen was vriend jarig (de dag erna) en kreeg ik zoveel commentaar dat ik gestopt was.... :x dat hielp niet echt zeg maar bij leah ging het ook niet van harte, toen kolfde ik 3weken, maar toen was ik het ook beu. vooral omdat ik toen heel weinig melk had. ik zeg nu ook: ik probeer het en gaat het niet stop ik. daar ga ik nu niet moeilijk over doen. en ze moeten echt niet aan me komen als ik ga voeden... ik heb nogal rare borsten mijn tepels hangen erg laag (en grote borsten) dus ik heb 2handen nodig bij het voeden, 1hand voor het kindje en 1hand om mijn borst goed te houden... dus schoonmoeder ging wel even helpen om mijn borst goed te houden (volgens mij keek ik ook echt zo) ze vind het ook redelijk normaal om er gewoon bij te zitten, dat vind ik niet erg, maar bemoei je er dan niet mee!! denk niet dat ik deze keer zo vriendelijk blijf (ik heb haar anderhalve week geleden aan de telefoon kwaad opgehangen, daar heeft ze het nog over.... )
@langskomen, ik verwacht niet heel veel bezoek. (iedereen vind het al heel gewoon omdat het de 3de is....) ik had eerst op het kaartje staan: wil je ons broertje komen bewonderen? bel dan even om ons niet te overdonderen. maar dan pasten onze namen of adres er niet meer bij de meeste mensen die niet vaak langskomen zullen vast wel eerst bellen. en vasthouden, de baby zal toch wel vertroeteld worden door broer en zus die kunnen nu al niet wachten en spelen zelf om de beurt baby (dan houdt de een de ander vast) ik heb er ook geen moeite mee om hem aan een oma ofzo te geven (of tante) maar mensen die hem zomaar zouden pakken, of een vinger in zijn mond doen dat doe je toch niet???? en een grotere groep mensen lijkt me ook niet echt fijn. dan heb je geen overzicht meer waar de baby ineens naartoe is
Ja mijn kids mogen haar straks ook zeker vasthouden, dan vind ik wel belangrijk ivm jaloezie en binding aan de kleine. Oma mag natuurlijk ook, en kraamzorg en ikzelf en dat vind ik voor de kraamweek eigenlijk wel genoeg.
Ja mijn ouders, uiteraard kraamzorg, mijn man zijn ouders en zijn zusje met haar vriend, meer mensen hoef ik niet te zien de eerste week. De rest komt maar later denk dat iedereen dat wel kan begrijpen.
Naast ouders, schoonouders, broers met aanhang, stonden ook een tante en oom met kids (16+18 jaar) aan mijn bed al in het ziekenhuis. Dezelfde week ook nog allemaal thuis. Ik hoop dat ze deze keer een weekje later komen
@ geboortekaartjes: ben ook even bezig geweest met de tekst. Ik zet erop dat mensen even moeten laten weten als ze langs willen komen. Ik denk niet dat we nog extra de rusttijden neerzetten, we zetten de telefoon gewoon op stil. Waarschijnlijk slapen we de hele dag door, als de kleine slaapt dan ik ook? @ kraamvisite: misschien dat ik de kleine ook niet af kan geven haha. En inderdaad handen wassen en geen vingers in de mond. Nooit zo bij stilgestaan dat het geen gewoonte is om de baby vast te houden als je op kraambezoek gaat. Maar je gaat toch op kraambezoek om de baby te zien? Vasthouden hoeft niet persé vind ik maar het is wel leuk om de kleine te zien, toch? Laatst kraamvisite bij mij schoonzusje en toen heb ik de kleine ook niet vastgehouden. Die had zn flesje gehad en sliep daarna. Maar goed wel gezien dus...
Handen wassen klinkt logisch haha maar is hier denk ik niet haalbaar met zoonlief! Daarbij kan ik zelf niet goed tegen de anti bacteriele zeep dat ik liever uit kijk. Heb t wel staan hoor maar ik krijg er hele kapotte handen van (hoge zuurtegraad die zeep)
hier ook een beetje moeite met kraamvisite, mensen die je nooit ziet en nu ineens langs willen komen. Tuurlijk wil je de baby showen maar ik ben ook een beetje terughoudend. Eigen (lees dichtbij familie en goede vrienden) vind ik geen probleem maar weet dat ook m'n collega's en m'n werkgever met z'n vrouw dolgraag willen langskomen. En of ik daar nou op zit te wachten...pfff
Ik ben blij dat wij niet zo héél veel mensen kennen, moet er niet aan denken zoveel kraamvisite te krijgen. Zeker de eerste week niet, Lief heeft dat ook liever niet, wil eerst wennen met zijn viertjes. Nou heb ik het 'geluk' dat ik toch eerst 2 dagen in het ziekenhuis ben en daar wil ik alleen naaste familie en beste vrienden zien, verder nog niemand. Vandaag de box en bedje opgemaakt, ben helemaal blij, ziet er zo leuk uit! We zijn hier allebei erg nerveus, het gevoel dat er wat staat te gebeuren dus wie weet. Mijn zoontje zegt dat zijn broertje vannacht om 2 uur geboren wordt, moet wel rap gaan dan want heb alleen maar zeurende rugpijn en verder (nog) niks. Ja wat vaker naar het toilet dan normaal maar meer nog niet. pfffft geduld is geen schóne zaak, geduld is een verdomd lástige zaak
Ik heb van die gekke krampjes/steken die terug komen???????? Als ik sta doet het zeeer. Dalijk maar ff douche nemen...zal vast niks zijn maar toch..haha
Ja da's waar, zou dus zomaar kunnen. Ging echt rap bij jou joh, lijkt me enerzijds best fijn maar ook heftig hoor.