Ja, naar een wijntje kan ik ook al uitkijken En fijn tegen Leeuwman aankruipen zonder dat zoonlief in de weg zit
Daar heb ik nou nog nooit van gehoord! Juist gevarieerd eten tijdens de zwangerschap: daar leert je baby smaakjes van kennen. Risicovol voedsel zoals alcohol, orgaanvlees, rauw vlees etc natuurlijk wel laten staan.
Oeh ja lekkere sex zonder voorbumper dat is wel iets waar ik me op kan verheugen haha. Vind t toch wel een beetje behelpen nu, al lukt t wel haha maar ik denk dat we de laatste weken weinig sex zullen hebben omdat hij het idee van indalen en piemel wel disturbing vind haha
Ah, maar volgens de bakerpraatjes kan sex de bevalling op gang helpen. Hier in NZ is het motto: "Hot curry, hot sex"
Ja ben helemaal blij met het kamertje, ondanks dat het zo klein is, is het toch heel mooi geworden. Dat kastje is idd een badkamerkastje, we hebben het via MP en de stoel in dezelfde kleur geschilderd. Twee foto's in één bericht (volgens mij kunnen er ook niet méér) kan je gewoon na elkaar uploaden voor zover ik nu weet. Jammer dat Lief deze week avonddienst heeft, sex om de weeën op te wekken zit er dan niet in want we hebben allebei een ochtendhumeur wat het niet leuker maakt
@Kahlen haha ik moet altijd zo lachen om je reacties! Ik heb ook een muursticker uit amerika besteld maar nog niks gekregen.. Weer zullen we geduld moeten hebben.. Ik lees al heel lang mee maar plaats nooit iets.. ook best stom eigenlijk ben erg benieuwd wie de volgende gaat zijn! Zelf hoop ik dat ik niet al te lang over de 40 ga.. met 32 weken was ze al ongeveer 2300 gram een flinke mevrouw dus Donderdag een extra groeiecho dus ben eens benieuwd!
Kahlen bij mij heeft de vk vandaag gevoeld en ze kreeg het hoofdje niet meer los uit het bekken, dus deze baby hier ligt wel ingedaald en vast (2e kindje). Hier lekker aan het genieten van mijn verlof, laatste regeldingetjes aan het afwerken en dan nog even een paar weekjes genieten van mijn zoontje, voordat we met zn vieren zijn. Controles blijven gelukkig allemaal goed en ook Thijs is razend benieuwd naar de baby. Superleuk om mee te maken!
Hier ligt ie ook vast in het bekken en het is ook mijn tweede. Hij beweegt wel flink met zijn hoofdje hoor, en met de rest ook trouwens, draaitol Oja, mijn app zei dat het gisteren volle maan was maar overal staat dat het vannacht pas is. Geen wonder dat ik me niet lekker voel, heb er elke maand last van, heel raar (misselijk, maagpijn etc.)
@Prachtigwonder: Ik denk dat ik dezelfde pijnen als jou ervaar! Heb het al vaker gehad maar hoe groter ons meisje word hoe harder het pijn gaat doen, is naar het schijnt (volgens mijn gyn) echt de baby die dan heel fel beweegt en met het hoofdje in je bekken ligt te wroeten Is inderdaad enorm pijnlijk moet soms echt de pijn wegpuffen zoals bij een wee Daarnet in de auto had ik het ook heel erg zat de hele tijd te puffen naast vriendlief, die kreeg het al benauwd want hij dacht dat de weeën begonnen waren Nu is ons meisje weer rustig en is de pijn ook verdwenen maar kan plots weer komen opzetten... Hopelijk helpt je badje! @Uitkijken; Ik kijk er ook enorm naar uit om weer te kunnen knuffelen, vrijen met vriendlief zonder me er slecht bij te voelen. Nu kan ik het heel moeilijk verdragen dat hij aan me komt ik heb echt een rothumeur tegen hem al kan ik hem ook geen min. missen... Stom hé Dus ik hoop dat dat snel bijtrekt na de bevalling @Jolie: Ik ben een week voor mijn bevalling de slijmprop verloren. Ben jij hem nu verloren mss? Spannend zeg! @Seks: voorlopig wil ik de weeën nog niet opwekken dus hier even geen seks mss denk ik er volgende week anders over @MamavanF: Wat een schattig kamertje! Zoonlief had ook een klein kamertje hoor baby's hebben gelukkig niet veel nodig @Volle maan: Ik ben ook benieuwd bij wie de volle maan wonderen gaat doen Komaan dames, wie wilt er bevallen??
Ik wil heel graag bevallen maar toch liever niet zoals ik me nu voel, moet ik echt wat meer kracht hebben. Weet precies wat je bedoelt met je Lief niet kunnen missen maar ondertussen hem niet kunnen verdragen en een rothumeur hebben tegen hem, heb ik hier ook. Arme schat, hij doet zó zijn best voor alles maar ik kan het niet helpen. Gaat wel over zodra we bevallen zijn Pijn heb ik ook wel maar anders; mannetje ligt zó hard met zijn hoofd te duwen dat het voelt of hij mijn blaas uit mijn lijf duwt, met behulp van een hete naald. Moet ik ook wegpuffen, doet echt goed zeer zeg.
Wow soms gaan jullie zo snel met de berichtjes! Hier inderdaad om half 7 m'n slijmprop verloren. Ben ook erg benieuwd. Voel me wel de hele dag al "anders" en heb een keer of 4/5 per uur een duidelijke menstruatiekramp en veel druk onderin. Maar ik had idd al eerder gehoord en gelezen dat t nog een hele tijd kan duren daarna. Ik heb m'n man ook gezegd gewoon lekker te gaan sporten. Doet hij altijd op maandagavond en en wel t gevoel dat het niet heel lang meer duurt maar ook niet dat t nu erg snel gaat ofzo. Blijf gewoon relaxed tv kijken voorlopig @mamavanf: leuk kamertje! Heerlijk als alles af is he? Kan ook echt genieten van m'n opgeruimde huis, gezellig en "af". Is echt nestelig @prachtigwonder: idd douche of bad en balen dat t zo'n zeer doet!
in bad leek het langzaam weg te ebben. en ik stapte uit bad was het nog weg. 10 minuten later ja hoor was het er weer:x hetis wel ietsje minder fel als toen straks. mischien is die kleine gewoon alles alvast aan het oprekken benenden ofzo. het leek er echt even op dat de boel uit elkaar ging barsten. maar het zit er toch nog morgen op controle bij vk dus gelijk maar even vragen. mischien heeft het iets met verweken te maken?
@Jolie Spannend zeg.. wie weet gaat er toch iets gebeuren! @prachtigwonder misschien dat een warme kruik dan een beetje helpt voor de pijn? Hopelijk gaat t snel weg!
MamavanF, super leuk kamertje zeg! Heel mooi gedaan. Prachtigwonder, klinkt erg onprettig die steken . Hoop dat het snel beter gaat. Jolie, spannend joh. Die weet ben je de volgende . Hier weer goed gekeurd bij de vk. Ze had het er wel over dat ik binnenkort nog even naar het ziekenhuis moet voor een glucosetest? Blijkt vast protocol te zijn van de gynaecologen hier, omdat onze mannetjes een flink Geboortegewicht hadden.. Ze zou me er nog over bellen, ben benieuwd.
dag dames, even een update.... gisteravond pijntjes.. wat na een half uur over ging in meer pijn (kramp, weeen) nog gewacht... toch maar het ziekenhuis gebeld. kom maar langs. dus schoonmoeder gebeld en naar het ziekenhuis. aan de monitor (ctg) de weeen waren te zien. eens gevoeld nog steeds 2cm.. hhmm das jammer. dan even gelegen en in slaap gevallen. vanmorgen rond 6uur niks meer. de gyn. kwam rond half 9 langs. iets meer ontsluiting (3cm) hij wilde mijn vliezen wel breken.... eehhmm oke (schrok er even van) maar hij vroeg of ik een ruggenprik wilde? nee liever niet. oh dan wachten we nog even, want dan zou het nog iets langer kunnen duren (als hij mijn vliezen breekt) dus we mochten nog even naar huis. thuis geslapen! was zo moe. vriend ook. vannacht amper geslapen. de gyn. dacht dat we vanmiddag/vanavond wel terug zouden komen, spannend! maar het viel mee. heb een beetje rond gelopen en trap gelopen maar net een paar harde buiken. toch maar terug naar het ziekenhuis vanavond (tas stond er ook nog) en aan de monitor, wilde even weten voor we de nacht in gingen hoe en wat en de kindjes blijven bij opa en oma slapen. monitor was niks op de te zien (af en toe een harde buik) maar wel zeer in mijn rug. gyn. kwam nog langs. was al meer verweekt, maar de ontsluiting was niet meer? hij zei: als het vannacht niet doorzet kom dan morgenochtend maar binnen, dan helpen we je. maar toen kwamen de zusters terug en ze hadden het even besproken en het was nog erg vroeg dus nog even wachten met inleiden. maar de gyn. zei wel dat hij dacht dat het vannacht nog wel door zou zetten.. nu weer thuis. net even een mega huilbui gehad had al sinds gisteravond honger, maar mocht in het ziekenhuis liever niet eten (als het dan doorzet is het beter van niet) en vanmiddag thuis durfde ik niet teveel te eten. had vriend over gehaald om langs de mac te gaan... was die dicht:x (1x per jaar) toen kwamen we thuis en ging vriend alles in geuren en kleuren tegen zijn moeder vertellen (ik zei nog: laat dat inleiden maar achterwege) toen werd ik boos! had het gehad. ik vind het erg vervelend, want het hele dorp weet dat ik in het ziekenhuis was (das niet zo erg, maar het gaat hier nogal vlug rond... das nou ook niet nodig) vanmiddag kwam schoonzus nog langs.. ja kan nog wel weken duren (ze heeft zelf geen kinderen, moet er ook echt nog niet aan denken) maar nu ze toch hier was (haar vriend woont een uur rijden van hier) moest ik vannacht maar bevallen, dat was wel makkelijk... en toen zei schoonmoeders: laat het maar niet te lang meer duren hoor, dat is teveel stress, (had ze op het schoolplein ook al tegen een vriendin gezegd, dat ze nu al zoveel stress had...) en tsja, als het nog lang duurt kan ze nergens meer naartoe de komende dagen.. (ze heeft vakantie) daar werd ik ook niet vriendelijker van denk eens aan mij? en mijn ouders weten van niks... want mijn moeder zit al zooooo in de stress omdat mijn zus vandaag uitgerekend is.. ze ging vanmiddag langs en durfde amper aan te bellen bij haar en voor mijn moeder is het dubbel. dus ik zeg nog niks. bel haar morgen wel. sinds we thuis zijn af en toe kramp en steken. en zeer in mijn rug. net gegeten en zo slapen. benieuwd of het doorzet? echt lekker zit het niet dus ik hou me aanbevolen om vannacht te bevallen @prachtigwonder, kan indalen zijn en voorweeen? hier daarnet ook af en toe steken in mijn liezen.. @mamavanF, ik heb nog aan je moeten denken vannacht hopelijk voel je je snel wat beter. leuk kamertje! vond het leuk om te lezen dat je zin had in eten jammer dat het daarna weer weg was.... hier ook zin in van alles, maar als ik het dan kan eten zit ik zo vol en heb ik zo genoeg (had ook echt zin in macdonalds maar zei nog tegen vriend: het zal wel een reden hebben... )
Brenjomi wat spannend zeg!! MamavanF wat een ontzettend leuk kamertje! Hier alles kalm behalve een wroetende beeb die me ontzettend zeer doet van onder....!!
oooow spannend zeg, hoop voor je dat het snel doorzet, dat je je kleine man vannacht of morgen in je armen mag sluiten! Maar kan me voorstellen dat je het even goed gehad had met iedereen die wel wat vindt of zegt en je eigen ouders die nog van niks weten. Ik duim voor je! Hoop dat ik me morgen beter voel ja, het zal wel weer door de volle maan komen zoals gewoonlijk, weet het eigenlijk vantevoren. En die eetlust komt wel weer terug, eerst maar eens bevallen
Enneh... allemaal bedankt voor de complimenten, ben zó trots op Lief die echt het kamertje tot zijn project had gemaakt. Heb dan zelf wel de laatste afwerking gedaan en het bedje opgemaakt maar voor de rest is het helemaal zijn werk. Zo heeft hij ook bijgedragen aan deze zwangerschap zegt ie, hihi (alsof ik zonder zijn 'bijdrage' überhaupt zwanger was geworden )