Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Yeah, leve de moderne technologie :D

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Bij de laatste echo zag men blijkbaar dat zoonlief maar 1 slagader heeft in de navelstreng. Schijnt vaker voor te komen, volgens mijn VK, maar het kan gelinkt zijn aan groeiproblemen. Ik krijg dus nog een extra echo rond de 30 weken.

Zijn er meer dames die dit meegemaakt hebben?

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Niet meegemaakt, die van mij hebben er allemaal 3 gehad.

Haha hier ook scheten hoor en behoorlijke stinkers maarja wat wil je met verstopping haha

Vandaag de eerste babywas gedraaid, schattig die kleine kleertjes aan de lijn haha

4. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dag dames,
    even een vraagje, hebben jullie nog ideetjes? hier het topic wat ik bedoel:D
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/403704-ideeen-voor-kadopakket-baby-moeder.html

heb vanavond vriend kunnen verrassen, het was de bedoeling om het morgen te doen. de nieuwe wii u komt morgen uit, dus had geregeld met zijn moeder dat ze erom zou gaan (ik moet morgen de hele dag werken en als ik dat pin ziet hij dat gelijk....)
    nou belden ze vandaag dat hij al binnen was en verkocht mocht worden:D dus schoonmoeder is erom gegaan.
    ik was nogal bang dat hij er morgen zelf om zou gaan (hij verpest op die manier vaker een verrassing;)) dus ben er vanavond om gegaan bij schoonmoeder. vriend keek heel erg verbaasd toen ik thuiskwam met een kado.....:( want die wii kon het eingelijk niet zijn.....
    hij was echt compleet verbaasd en blij dat hij hem kreeg:D hij had het echt niet verwacht. eindelijke een geslaagd kado;)
    mag ook wel, hij is vorige maand 30 geworden (was toen niet thuis, heeft ook nog niks gehad voor zijn verjaardag) en hij is de afgelopen 3weken steeds aan het klussen geweest:D
    de babykamer is af. waylon slaapt nu (in zijn peuterbed) op de babykamer (past net) waylon zijn kamer is gister en vandaag geschilderd en nu af. vanavond de kasten terug gezet en morgen nog vast zetten en de laatste dingetjes. dan nog wat dingen ophangen en neerzetten en zijn kamer is ook klaar.
    op onze slaapkamer staat er nu een buro wat ook nog ingeruimd moet worden (de pc moet nog terug gezet worden)
    en dan als laatste wil onze prinses;) een kaptafel... maar een tafel is niet handig dus het word een spiegel met lichtjes ernaast (die veranderen van kleur) en een plankje.

vandaag gewerkt en ik ben moe!! heb teveel gestaan... morgen ook werken en maar kijken of ik iets kan doen waarbij ik kan zitten?? of af en toe kan zitten.. (er lag een briefje dat de keukenkastjes gesopt moeten worden:D dat is achter dus dan kan ik af en toe gewoon zitten. denk dat ik maar ga aangeven dat ik dat graag wil doen;))

@navelstreng, ik heb er wel al over gehoord, maar nog niet van dichtbij meegemaakt. hopelijk valt het mee en groeit jullie baby gewoon goed.

@verstopping enz. hier nog niet veel last van (soms met momenten..) lactulose is ook gewoon bij de drogist te koop, bij ons zit het in een groen/gele fles:D

@kinderwagen/buggy, nu ik erover denk durf ik het bijna niet te typen, maar we hebben alles... een bugaboo (2dehands gekocht paar maanden geleden omdat ik toch wel een enkele wagen wil hebben)
    een duowagen, kan de baby in liggen (in een bakje zeg maar) en daarna in zitten. samen met broer of zus. gebruik hem nu nog vaak ideaal.
    en een buggy (quinny zapp) die is van mijn oudste zus geweest, heb ik gebruikt voor leah (ze had hem niet meer nodig) en hij is hier blijven liggen. die ligt vaak in de auto voor het geval we ineens een buggy nodig hebben. is handig om klein in te klappen en mee te nemen.

@kleertjes, van de week de kleertjes eens uitgezocht (van leah en waylon de babykleertjes) had van waylon nog 17rompertjes in maat 50-56... hahahaha:D en dan heb ik nog een pakket waar er in zitten... hopelijk is het geen grote baby;)
    van de week was het mega-sale hier in de kinderwinkel... 50%korting. dus tsja toch even geshopt:D ook gelijk voor de baby een setje gekocht in 56. spijkerbroekje (van feetje denim colletion, zijn er soepel) en een romper (met een kostuum motiefje;)) en een shirtje. vond het erg lief en stoer. en zooooo klein:D haha.

ik zal zo nog even een buikfoto plaatsen:D

5. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier mijn buikfoto's
    de linkse foto is bij waylon (2010)
    de middelste is van leah (2008)
    en de rechtse is van nu (2012)

behoorlijk verschil:D haha. ik dacht dat ik toen bij waylon en nu niet zoveel scheel... maar tis toch heel anders.
    bij leah en waylon was het al heel anders.

Bijgevoegde bestanden:

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mooie buikjes!!
    Ik zal mijn foto's van de andere 3 kids ook eens opzoeken, moet ik echt graven op de schijf haha

7. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Weinig gereageerd.
    Veel en erg moe.
    Ontzettend last van mijn liezen. Bekken redelijk onder controle..
    Bij mij jongste dochter bleken er maar2 ipv 3 vaten in de navelstreng te lopen. Desondanks dikke navelstreng en redelijk zwaar kind (4100gr)

Qua foto's maak ik ze nu redelijk netjes om de paar weken. Vorige zwangerschappen niet gedaan, dus weinig vergelijkingsmateriaal. Volgens mij vsn de jongste nog wel een 30 weken zwangerschaps foto. Tgen die tijd zal ik die er eens bij zoeken.

Ik zit nog erg te twijfelen over vervoer van ons kind. Moet straks 3 kids op school afleveren. Nu gaat dat lekker snel 7 min op de fiets, maar dat is straks zeker 15 min. Lopen en laat ik daar nou geen zin in hebben, maar m voor dat kippe stukje nou steeds de auto te pakken vind ik ook niets.
    Draagdoek of zak op de fiets ben ik nooit echt voir geweest, maar komt nou wel steeds in mij op.

8. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

ik hoop dat iemand hier antwoord op weet.

ik heb nu al 3 dagen plotselinge rugkrampen.
    de eerste dag heel heftig toen ik in de praxis stond. ik moest de krampen cht wegpuffen. ik ben de winkel uitgelopen en in de auto gaan zitten en toen trok het weg. heeft zon 10 minuten geduurd.
    de volgende dag heb ik het een stuk rustiger aan gedaan en enkel maar de banken beetje gestofzuigd. maar toen kreeg ik weer heel heftig kramp in mijn rug. verdween ook met zitten na 10 minuten.
    nu gisteren ging ik met mijn moeder naar de ikea en na 5 minuten lopen kreeg ik weer die vreselijke rugkramp. dus zijn we even gaan zitten en weer verder gegaan maar het bleef dit keer langer aanhouden zon 20min.

maar nu had ik het gisterenavond op bed! en ik heb het nog geen 1 keer gevoeld terwijl ik stil lig of zit. ook dit duurde weer zon 10 minuten en trok het weer weg.
    het zijn echt hevige krampen die voelen als een heftige menstruatiepijn.

wat kan dit zijn?

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nou ik zou je verloskundige even bellen hoor!
    Het hoeft niets te betekenen, kan ook bandenpijn zijn door de banden in je rug maar zou voor de zekerheid toch even bellen.

Vervoer, hier ook ongeveer 30 min lopen tot school en zo'n 45 min tot de gastouder.
    Gelukkig wel bus in de straat maar wel met 1x overstap.
    Fietsen met draagzak durf ik niet, ben een echte schijterd hahaha

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik zou ook bellen hoor. Voor het zelfde geld zijn het een soort rug weeen die je nu nog helemaal niet wil hebben.
    Maar kan net zo goed iets onschuldigs zijn zoals banden of zo.

Dus gewoon bellen, daar zijn ze voor.

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Er is trouwens voor vervoer ook een beugel voor achterop de fiets waar de maxi-cosi in kan. Dan kan je met kleintje in de maxi-cosi fietsen.

Al weet ik niet of ik dat zou durven. Het is wel een goed gekeurd iets.

12. prachtigwonder

ik had precies de verkeerde aan de tel van de vk. ik heb er 3 maar deze vind ik altijd het minst.

ze maak haar niet zoveel zorgen.omdat ik het ongeveer maar 3 keer op een dag heb.
    en het kort duurt. en mijn buik niet kanon hard word.
    wel vind ik dat mijn buik dan enorm strak staat maar ik weet niet goed of dat een harde buik is.
    ze denk dat het of bandenpijn is of spiersamentrekking.
    hmnnn ik denk zelf geen van beide omdat de pijn heftig is en een spiertrekkening voelt naar mijn idee heel anders. het is echt kramp wat ik voel..
    ze adviseerde mij om urine in te leveren om blaasontsteking uit te sluiten. maar ook hier denk ik niet dat het van is.

kortom ik weet nu nog niks meer. ze kijken het toch nog even aan.het klinkt voor hun niet verontrustend genoeg.

ik mag wel altijd bellen als ik me zorgen maak. maar ik voel me dan zon zeur... stiekum had ik gehoopt dat ik even langs mocht komen om even te kijken of het echt wel niks is. zoals ontsluiting, weeen, verweking..

13. prachtigwonder

tussen 3 en 5 even urine wegbrengen bij de ha, en krijg dan gelijk uitslag.

14. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    kan je niet alsnog bellen, dat je toch bezorgd blijft en dat ze die bezorgdheid weg kunnen nemen als je even langs kan komen en zij even aan je buik voelen en ontsluiting te checken of zo? of is dat in jouw geval juist weer gevaarlijker, ontsluiting checken?

15. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik heb sinds de laatste weken vaker dat ik moet spugen (meestal in de ochtend en bijna niks) en ook dat ik onwel dreig te worden (duizelig, wazig zien, misselijk, zweten). Gisteren nog bij de Gamma. Ben toen snel gaan zitten en heb mijn jas en vest uitgetrokken en toen ging het wel weer.
    Hebben jullie dat ook?

De vk zei vorige week dat ik me geen zorgen hoefde te maken om het spugen, dat kan komen doordat de kleine net verkeerd ligt. En het flauwvallen kan te maken hebben met een ader die bekneld raakt.

Vind het echter wel erg vervelend en voel me dan nog een hele tijd niet helemaal lekker die dag...

16. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ben ook af en toe opeens heel erg misselijk. Ik had bedacht dat puk dan waarschijnlijk een koprolletje doet ofzo. Maar weet ik ook niet. Gaat wel weer over steeds.
    En heb ook al paar keer gehad dat ik opeens frisse lucht moest, heb al paar keer met m'n hoofd uit het autoraampje gehangen haha, maar kan soms echt een half uur duren.

17. prachtigwonder

klopt ze voelen liever niet , hebben ze de laatste keer bij de gyn ook niet gedaan. omdat het voor onnodig rommelen kan zorgen.
    werkt eenbeetje als toucheren. maar mochten ze echt onraad ruiken dan doen ze het natuurlijk wel. ik wacht even af wat het vandaag en morgen doet en als het dan erger word dan bel ik alsnog.
    ook even kijken wat mijn urine me te vertellen heb;) ik verwacht absoluut geen blaasontsteking. maar zeker weten doe ik het niet.
    zometeen ga ik even in een warm bad liggen dat ontspant de boel vaak ook een stuk beter.

18. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Haha erg heh ;)

19. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Prachtigwonder ik zou denk ik ook even bellen en overleggen met de Ooh ik lees dat je contact gehad hebt ;). Bij twijfel blijven bellen hoor, daar zijn ze voor. Je bent echt geen zeur!

Hier twijfelen we nog over een bakfiets. Heb ook niet zo'n zin om voor de korte stukjes steeds de auto te moeten pakken.

20. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Klinkt voor mij ook niet echt als een blaasontsteking prachtigwonder.
    Als er niks uit het urine-onderzoek komt gewoon weer de VK bellen hoor, of het nou weekend is of niet.
    En hopen dat je dan een ander aan de lijn krijgt, waar je beter mee kunt opschieten.

Lastig zeg, dat spugen en niet lekker worden, is dat omdat het kindje zo hoog ligt?
    Want ben zelf ook helemaal niet lekker (al is dat niks nieuws, heb ik al jaren) en dat komt waarschijnlijk nu extra doordat mijn kleine man zo hoog ligt en mijn maag een beetje in de verdrukking brengt.
    Ik mag ontzettend gelukkig zijn dat ik, ondanks al mijn fysieke klachten, een gezonde zoon heb én toch weer zwanger heb mogen worden maar mán, wat zit ik er doorheen lichamelijk.
    Al jaren pijn en misselijk en niemand die wat kan vinden.
    Deels mijn eigen schuld want ik laat me te makkelijk wegsturen en het afdoen als 'het zit tussen je oren', waardoor ik niet voldoende voor mijzelf ben opgekomen.
    En nu ben ik het zat en wil ik dat er wat gebeurt!
    Ik wil weer kunnen eten, net als ieder ander, zonder telkens bang te moeten zijn dat ik nóg meer pijn krijg, misselijk(er) word en nog uitgeputter raak.
    Het is wel psychisch geworden in de loop van de jaren natuurlijk want de angst dat het nog erger wordt is behoorlijk groot, logisch ook.
    Ik heb dag en nacht pijn, alsof er messen en hete naalden in mijn ingewanden zitten of dat er een dikke kabel rond mijn maag zit die telkens even héél geniepig wordt aangespannen.
    Dus nu mijn zoontje zo hoog in mijn buik zit heb ik hier extra last van, eet ik amper en heb ik het er volledig mee gehad.
    Niet met het zwanger zijn hoor maar met het ziek zijn.
    Eten is voor iedereen vanzelfsprekend maar voor mij een crime, elke keer door pijn en misselijkheid heen moeten eten is geen lolletje, het is elke keer zó'n gevecht omdat het nou eenmaal moet maar het vol blijven houden is enorm moeilijk.
    Ik voel me ook erg buitengesloten en niet meetellen omdat ik niet aan de normale dingen kan meedoen, overal rekening mee moet houden en niet kan wat ik wil.
    Volgende week gaat mijn Lief met me mee naar de arts want hij kan het niet meer aanzien hoe ik hier dag in, dag uit lig te creperen van de pijn of gewoon te moe en misselijk ben om overeind te komen.
    Hij wil dat er wat gedaan wordt, ik ook natuurlijk, maar hij is beter in staat te zeggen waar het op staat.
    Als ik nou wist dat het door de zwangerschap kwam, dan kon ik het nog volhouden omdat het nog maar 3 maanden is, maar ik heb dit al zeker 6 jaar en ik hou het dus níet meer vol.
    Blijven hopen en geloven dat er een oplossing komt dus... dat kán toch niet anders, ze kunnen me zo toch niet laten doorlopen???

Deel Deze Pagina