Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ MamavanF2009: ik ben inderdaad niet groot en de baby zal dus alle andere organen flink aan de kant duwen. Dus het kan heel goed dat de maag aan de kant wordt gedrukt. Kan ook niet meer zoveel eten in 1x.

Wat vervelend, jouw situatie! Ik hoop dat ze snel vinden wat er met je aan de hand is. Zwanger zijn doet al veel met je lichaam heb ik gemerkt, dus voor jou moet het helemaal een vervelende situatie zijn! Heel veel sterkte!
    Ben je al onderzocht op darmziekten? En prikkelbare darm?

2. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Nee, niet specifiek op darmziekten/pds oid maar heb jaren terug al wel te horen gekregen dat ik 'gewoon' pds heb én ME en dat ik er maar mee moet leren leven.
    Dit na één gesprekje met een toenmalige huisarts dus ik geloof er niet zoveel van.
    Zit er op het moment echt doorheen, heb de hele tijd zo'n last van mijn maag en darmen, niks smaakt me meer omdat ik me telkens moet dwingen kleine beetjes te eten en door dat moeten is de eetlust me helemaal vergaan.
    Wat ik er niet voor over heb om weer gewoon normaal alles te kunnen eten wat ik wil, maar da's alweer zo'n 6 jaar geleden dus dat zal ik toch opnieuw moeten leren.
    Op deze manier is zwanger zijn niet leuk, zeker niet als ik me dan realiseer dat ik in feite een prima zwangerschap heb (afgezien van die tien dagen ziekenhuis in het begin, door HG) en dat al deze klachten gewoon de klachten zijn die ik al jaren heb.
    Nouja, genoeg geklaagd weer, tijd voor een kopje thee (want moet toch vocht binnenkrijgen) en een film, even lekker cocoonen.
    Oja, dat wegen doen ze bij ons bij de VK ook niet maar ik ga gewoon elke keer heel brutaal zelf op de weegschaal staan.
    En sta dan telkens te juichen omdat ik weer ben aangekomen, inmiddels alweer bijna 65 kilo (zou ik normaal al moeten wegen maar ben enorm blij met elke kilo die eraan komt en blijft)

Fijne avond allemaal!

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Jeetje MamavanF vreselijk zeg!
    Zelf heb ik ook PDS maar gelukkig niet in zo'n heftige vorm.
    Zou idd toch er op staan om er wat meer onderzoeken tegen aan te gooien.
    Neem aan dat je eerder al een maag en darmonderzoek heb gehad??

4. MamavanF2009

Maagonderzoek twee keer met een biopt om te zien of het coeliakie kon zijn maar dat heeft beide keren niets opgeleverd.
    Alleen een internist die zei dat het geen zin heeft dat nog eens te doen omdat het hetzelfde zou zijn als met een verlamde arm; daaraan zie je aan de buitenkant ook niets maar die werkt toch niet goed.
    Lactose-intollerantietest heeft ook niets opgeleverd, net als bloedonderzoeken en maag/buikecho.
    Dat noemt de huisarts dan binnenstebuiten keren en daar kan ik het mee doen.
    Daarom deze week naar de vervangende huisarts in de hoop dat zij er een andere kijk op heeft en anders ga ik naar een andere praktijk voor second opinion (nouja, second, dat wordt volgens mij poging driehonderduizend ofzo :D )
    Ik ga net zolang door tot ik een oorzaak/diagnose heb of beter nog; genezen ben.
    Opgeven is geen optie!

Zo, terug naar mijn film, hihi :D

5. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

hebben ze ook een darmonderzoek gedaan van beneden vandaan?
    coloscopie?
    dan bekijken ze de dikke darm en het uiteinde van de dunnen darm.

6. MamavanF2009

Nee dat hebben ze nog niet gedaan. Kan je nagaan, er zijn nog opties genoeg en toch vinden ze dat ze me al binnenstebuiten gekeerd hebben.
    Lijkt me overigens een heel naar onderzoek maar da's een maagonderzoek ook, ondanks het roesje.
    Tweede keer raakte ik, zelfs terwijl ik zo goed als 'weg' was, volledig in paniek, ik schijn de verpleegsters aan de kant te hebben geslagen en die slang uit mijn keel te hebben getrokken :D
    Weet ik amper nog wat van hoor, hihi

7. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ppff, vreselijk om niet te durven en kunnen eten. ik hoop voor je dat ze iets vinden en dat je je eetlust weer terug kan krijgen.
    hopelijk snapt de vervangend arts dat er echt iet aan gedaan moet worden.
    hier sinds eind vorig jaar een nieuwe huisarts en ondanks dat ik af en toe denk: je moet de mensen niet bang maken (bij mij zei ze na mijn hele verhaal over mijn MA. dat ik al voor een echo kon (was toen 6-7weken) en dat ze dan gelijk konden zien waar het vruchtje zat? in de baarmoeder of misschien ergens anders......;) dat helpt niet echt om gerust te stellen;))
    ze is wel een goede, want vriend heeft al een hele tijd rugpijn, andere dokter zei fysio en paracetamol.... nu mocht hij gelijk voor een foto enz.
    dus ik hoop dat een vervanger meer voor je kan doen (vaak wel;))

@kilo's... eehhhmm ik ben in het begin aangekomen, dan 6kilo afgevallen en als ik vanaf daar reken (dus na de 6kilo eraf) ben ik nu ongeveer 10kilo aangekomen. ben blij dat ik eerst nog afgevallen ben;)
    ik heb ook amper zin in gezonde dingen. of ja, soms in brood.. maar dan liefst met roomboter:D haha. dat helpt er ook niet aan mee. als ik de roomboter zou laten staan zouden de kilo's misschien iets minder hard gaan...

@hier, voelde de baby net schoppen, dus zei tegen vriend dat hij moest voelen. of eens moest praten. dus hij begon tegen mijn buik te praten (met zijn mond tegen mijn buik) en ik voelde gelijk van alles naar zijn gezicht toe trekken:D (dat voelde vriend dan weer niet) daarna zagen we ineens een golf door mijn buik gaan, een schop;)
    word af en toe hard geschopt. ben blij dat vriend het ook zag, want volgens mij gelooft hij het nog niet echt dat ik zeg dat mijn buik beweegt;)

vandaag een luierdag gehouden. gisteravond pakjesavond bij mijn ouders gehad (de sint en pieten kwamen op bezoek, was erg spannend) we waren rond 12uur thuis. en hoopte zo dat we konden uitslapen... en jawel:D om 9:30 waren de kindjes wakker. dat was al even geleden. ik was zelf al iets eerder wakker, maar terug in slaap gevallen.
    voor de rest vandaag amper iets gedaan, of ja, wel gewassen en veel ook. bedden verschoont enz.
    nu wil ik gaan slapen.... maar nu moet ons bed nog opgeschud worden... en daar heb ik geen zin in:D hahaha. maar als ik wil slapen zal het toch moeten;)

weltrusten allemaal

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    JEEJ 25 weken!!!
    Nog 1 weekje en dan kan ik zeggen, 6 maanden zwanger nog 3 te gaan! Hahahaha!!!!
    Ja over 3 maanden is het onze maand dames!! Spannend!!

MamavanF Vreselijk zeg dat ze dat nog niet gedaan hebben!
    Het kan idd in je darm zitten.
    Zelf heb ik in 2006 enorme maagpijnen gehad, was gewoon eng.
    Ik had geen ontsteking, geen bloeding oid.
    Maar wel steeds veel pijn.
    Ik heb toen een maag onderzoek gehad en later een darm onderzoek maar uitkwam PDS maarja dat is zo breed en een stapel van onverklaarbaar.
    Ik heb er een jaar ongeveer last van gehad, en in combi met toiletgang dacht de MDL dat het in de darm zat.
    Geen specifieke dingen uitekomen maar gaat nu alweer jaren goed gelukkig.

Ik heb trouwens gister een woningaanbieding gehad, een 5 kamer flat.
    Alleen niet zo'n goed aangeschreven wijk maar wel veel ruimte.
    Ik sta als 5e, was eerst 51 dus veel af weer haha
    Ik ga wel even kijken woensdag.

9. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

ik heb destijds ook een coloscopie gehad. vond het idd geen pretje ondaks het roesje. door het lucht dat ze in de darmen blazen kreeg ik pijn. maar toen ik die pijn kreeg was ik ineens klaar. waarschijnlijk ben ik door het roesje wat dingen vergeten. maar die pijn kan ik me goed herinneren.
    ik moest van te voren oook een paar liter vies srankje drinken en ik mocht 24 uur niks eten! dat was ook een hel pff. want ik kotse dat drinken steeds uit omdat het zo vies was. maar ik was dus toen niet goed leeg bij het onderzoek. dat het niet door mocht gaan en ik nogmaals 24 uur nuchter moest zijn en die drank drinken. dus ik heb een ander drankje gevraagt. en daar hoefte ik maar 1 lepel van in de nemen!! tsss en dat hadden ze niet eerder kunnen voorschrijven. was natuurlijk weer te duur;) maar goed uiteindelijk toch redelijk leeg en kreeg nog een clisma. daarna kon het onderzoek beginnen. duurde ongeveer een kwartiertje.
    ik had geen afwijkingen etc. behalve een erg aktieve darm. pds.. maar goed volgens mij heeft iedereen in de wereld pds;) is zo uitgebreid.
    gelukkig heb ik de laatste jaren er veeeeel minder last van. let iets meer op mijn eten. en als ik minder stress heb gaat het ook veel beter.

gewoon vragen aan je huisarts of die je nog een keer wil verwijzen naar darm maag lever arts en daar vragen om een coloscopie.
    mischien heb je wel blaasjes in je darmen zitten. waarje zon last van hebt. en het is maar een klein onderzoek en ik denk dat jij er recht op hebt:) je betaal tenslotte zelf je ziektekosten verzekering;)

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Moguh.

Gister een leuk dagje gehad. Bij mijn familie sinterklaas gedaan. Jasper is weer veel te veel verwend natuurlijk.
    Hij heeft zich ook zo ziek gegeten aan pepernoten dat alles vanacht om 3 uur er weer uit kwam. Hele bed, slaapzak, favo knuffel, en zijn haar zat onder. Blagh.

Hij sliep 10 min later weer, en ik heb nog ruim 1 uur wakker gelegen, die kleine meid van binnen begon zo hard te schoppen dat ik niet kon slapen en die kots lucht ging ook niet uit mijn neus.

Vandaag lekker niet te veel doen. En dan van de week nog 2x sinterklaas vieren. Met pakjes van ons, en pakjes van mijn mans familie.

11. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Even een ego-zeur-berichtje hoor..
    Ik ben echt beroerd sinds vrijdagnacht zeg! Onwijs rugpijn, doe geen oog dicht, steken in m'n buik, hele dag janken en nu sinds vanmorgen heel erg aan de diarree..
    En vandaag is m'n vader jarig dus moet eigenlijk vanmiddag daar heen, maar ben niet echt in staat om de stralende zwangere te spelen...

12. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel vervelend alle pijnen in je buik helemaal nu je zwanger bent. Er gebeurt zo verschrikkelijk veel daarbinnen! Ik zou inderdaad doorzetten tot je weet wat het is en er wat aan gedaan kan worden. Maar ik lees dat je die motivatie zeker hebt, heel goed!! Ik hoop echt dat er snel duidelijkheid mag zijn!

@Jolie, vervelend zeg! Ik hoop dat het even een periode is waar je doorheen moet. Je kunt ook niet altijd de stralende zwangere zijn want dat is nou eenmaal niet zo. Er zijn weinig mensen die de hele zwangerschap fysiek en geestelijk het er fluitend vanaf brengen. Misschien nu je aan de diarree bent dat het er nu goed uitspoelt (haha ieewwll) en het daarna beter gaat. Alles reageert ook zo op elkaar he!
    En als je 'snachts niet slaapt voel je je overdag nog minder. Ik slaap sinds dik een week ook erg slecht door steeds meer pijn in mn bekken en vooral snachts mn schaambot/been. En ja dan heb je overdag nog minder fut.

Leuk al die sinterklaasvieringen! Wij doen dit jaar nog gewoon even lekker gourmetten met de familie en vanaf volgend jaar zal sinterklaas er vast en zeker heel anders uitzien voor ons. Haha leuk hoor!

Ik zag (of nee, mijn man tijdens buikfoto maken) de eerste 2 striae er aankomen. Zijn nog geen 'scheuren' maar donkerrode strepen. Het gaat nu ook zo hard, zal eens een buikfoto plaatsen, kan ook haast niet anders. Als mijn man me er niet op had gewezen dan had ik ze zelf niet gezien want ze zitten onderaan mn buik waar ik het dus niet zo kan zien. Lekker ding is het ook :)

13. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    #533 Jolie13, 2 dec 2012
    Laatst bewerkt: 2 dec 2012
    @bibi: haha ja iiiiieuw!! :p maar ik hoop dat je gelijk hebt ;)
    Ben weer ff terug m'n bed in gedoken en heb een lui middagdutje gedaan dankzij paracetamol. Knap je ook weer van op.
    En oh balen die striae! Ik speur ook steeds, en smeer me een omgeluk met een bodybalsem (voornamelijk omdatdie verslavend lekker ruikt eerlijk gezegd hihi) maar ja je doet er niks aan hè?

14. MamavanF2009

Dankjullie meiden, voor jullie meeleven en meedenken, doet me echt goed!

brenjomi, het is inderdaad vreselijk niet te durven en kunnen eten, het zou toch een eerste levensbehoefte moeten zijn maar inmiddels ben ik er behoorlijk bang voor geworden, hoe graag ik ook weer wil.
    Vroeger kon ik eten als de beste, veel en lekker, en kon ik er ontzettend van genieten en dat mis ik verschrikkelijk nu.
    Het voelt alsof er een stuk van mijzelf is afgenomen, iets wat zó bij me hoorde is er niet meer en dat voelt niet compleet.
    Klinkt misschien wat raar maar zo voelt het voor mij.
    Wat leuk dat je vriend het ook kon zien, het geschop en getrappel; hier nog lastig hoor, al voelt Lief ons mannetje wel, hij kan hem nog niet echt zien bewegen.

Bamjolan, het schiet op he :D
    Hier morgen 26 weken, alweer een half jaar, onvoorstelbaar hoe snel het gaat.
    Ja ik snap ook niet goed waarom ze nog niet verder gekeken hebben, het is echt niet zo dat ik niet wil of zelf nergens mee kom.
    Wat naar dat jij dat zo gehad hebt, ik weet hoe eng het kan zijn zulke pijn te hebben maar blijf het jammer vinden dat ze het vrij snel op PDS gooien terwijl ze dat nooit echt zeker kunnen weten.
    Het is zo breed en naar mijn idee meer een laatste optie als ze het niet meer weten.
    Alleen weten artsen tegenwoordig het al vrij snel niet meer heb ik de indruk en maken ze zich er op deze manier vlug vanaf.
    Spannend die woning, wie weet is het toch wat, ondanks de wijk waar het in ligt.
    5de is een mooie plaats, ik stond voor ons huis 13de maar heb het toch gekregen dus wie weet :)

Prachtigwonder; Ik wist niet dat dat ook kon, met een ander middel dan die liters rotzooi. Lijkt me vreselijk dat allemaal weg te moeten werken, dat zal ik zeker niet kunnen.
    Niet om de smaak maar om de hoeveelheid, dat trekt mijn lijf echt niet. Zal het onthouden voor als ik zo'n onderzoek zal moeten, dan kan ik het meteen aankaarten dat het ook met een ander drankje kan.
    Typisch hoor, is het te duur, geven ze het niet maar waarom ís het er dan vraag ik me af :D
    Dat PDS is inderdaad zó breed dat iedereen dat wel kan hebben, wat ik hierboven al schreef.
    stress kan wel meespelen he, bij meer pijn en/of misselijkheid.
    Maar ik merk op dit moment helemaal geen stress, alleen frustratie en wanhoop omdat ik me lichamelijk zo voel, plus alle bijkomende emoties die ik in een eerdere post al beschreef.
    Als er bij de vervangend huisarts niets uitkomt ga ik naar een praktijk van antroposofische huisartsen, waar ook een internist aan verbonden is.
    Daar wordt verder en breder gekeken dan alleen lichamelijk en wie weet kunnen ze daar wél wat met me.
    Je hebt gelijk hoor, ik betaal niet voor niets een vrij hoge premie dus ik heb zeker wel recht op onderzoeken, dit kan zo toch niet doorgaan.
    Wie zal zeggen wat het is, maar dát het iets is staat voor mij vast, het zit zéker niet tussen mijn oren.
    Het is daar wel gáán zitten door alle frustratie en boosheid en wanhoop en niet begrijpen wat er nu aan de hand is.
    Vind je dat gek, ik bedoel; als je al jaren zo aan het sukkelen bent dan ga je er psychisch ook onder lijden, lijkt me nogal logisch.

Gebakje; wat fijn dat het zo leuk was maar jammer dat Jasper even zo ziek was, gebeurt geloof ik nogal eens bij kindjes he, al dat lekkere snoep enzo, kan algauw teveel zijn.
    Maar wel sneu hoor, arm kind.
    Leuk dat je nog een paar keer sinterklaas gaat vieren, hier doen we donderdag alles in één keer; thuis de tafel vol kadootjes en pepernoten en hier en daar wat verstoppen en dan bij mijn ouders later op de ochtend nog.
    En morgen op de psz ook nog maar dat is maar een heel klein feestje, met een klein kadootje door de ouders gemaakt en chocomel drinken en liedjes zingen.
    Geen sint en piet in de klas, dat is pas vanaf de kleuterklassen geloof ik.

Jolie; wat vervelend dat je je zo beroerd voelt zeg, kan me voorstellen dat je daardoor huilbuien krijgt.
    Weet er alles van, is gewoon kei vervelend maar stralend zwanger zijn kan nou eenmaal niet altijd.
    Dat zou wel heel mooi zijn als dat zo was maar dat is helaas geen realiteit; soms is er gewoon even helemaal niks aan en mag je je best even erg rot en zielig voelen.
    Laat je maar verwennen thuis en maar even naar je vaders verjaardag, zolang je het trekt.
    Goed aan jezelf denken he :)

Bibi; goed smeren dan maar al vraag ik me af in hoeverre dat écht werkt tegen striae maar het kan in ieder geval geen kwaad.
    Hier geen streepje te bekennen, vorige zwangerschap ook niet en ik smeer practisch nooit wat, ook niet op mijn gezicht.
    Denk wel eens dat ik juist daardoor nooit puistjes of pukkels ofzo heb en ook nog haast geen rimpeltje.

Zo, lange post zeg, hihi :D
    Fijne zondag iedereen!

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik begin nu te tweiffelen of het van de pepernoten kwam dat spugen. Net ook ontzettende diarree. Dus misschien toch een buik virusje.

16. MamavanF2009

Oei, gèrum ja dan kan het heel goed wat anders zijn.
    Arm manneke, heeft hij er veel last van of speelt hij nog gewoon door?

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Weinig last van. Net ging hij wel zonder mopelen naar bed. Dus helemaal fit is hij niet, want normaal sputtert hij meestal nog wat tegen bij het naar bed gaan.

18. MamavanF2009

Nee dan zal het misschien toch wel een virusje zijn, als ze zo makkelijk naar bed gaan is er meestal toch wel wat aan de hand he.
    Ben ik trouwens de enige met een kind dat nooit spuugt of ziek is?
    Ja hooguit één keer per jaar maar verder mankeert ie nooit wat.
    Gelukkig maar natuurlijk, ben erg blij met zo'n gezond kind, hoop dat ons tweede mannetje ook zo is :)

19. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @gebakje, oh snachts spugen vind ik ook altijd zo vervelend... meer voor moeders dan voor de kindjes;) hopelijk is hij er vlug van af.
    griep heerst nogal dus het zou best kunnen beterschap.

@spugende kindjes, hier ook amper. soms eens. leah is tot nu toe 2-3keer echt ziek geweest. waylon 2keer.
    leah moest een tijdje geleden wel een paar keer snachts spugen omdat ze zo aan het hoesten was....

@eten, oh ik zou het vreselijk vinden. ik lust al niet veel (ben een moeilijke eter, al mijn hele leven...) maar als ik niet meer zou kunnen eten wat ik lekker vind lijkt me echt niet leuk.
    ook vooral omdat je bang bent dat je je nog zieker gaat voelen, dat lijkt me heel erg lastig. ik hoop dat ze iets vinden.
    anders een ostheopaat?? misschien kan die iets vinden??

20. MamavanF2009

Ja die zou ik weer eens kunnen proberen.
    Heeft vorige keer niets geholpen maar wie weet nu wel.
    Ik weet het ook niet meer hoor, tis gewoon zo frustrerend.
    Zitten zoon en Lief lekker te eten, lig ik erbij te kijken van; wanneer mag/kan ík weer.
    Heb altijd bijna alles lekker gevonden en mis de gezelligheid van samen eten, samen koken, uit eten gaan, in het weekend samen ontbijten met broodjes uit de oven enzo...

Ja hier ook hetzelfde, bijna nooit ziek dus, en als hij al eens spuugt is het één keer en dan is het klaar.
    Ik kon er nooit tegen, altijd een braakfobie gehad (maakt mijn eigen probleem er niet makkelijker op natuurlijk) maar bij mijn kind kan ik er goed tegen, vind het alleen maar zielig voor hem, maf he :)

Deel Deze Pagina