Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Jeuj!

2. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Jippie!!

Ik zit hier op de bank terwijl m'n lief de film A time to kill zit te kijken.. Ik kan er echt helemaal niet tegen, normaal vind ik t al vreselijk maar nu kan ik er niet mee omgaan! Alles grijpt me nog meer aan.

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Vertel mij wat! Ik zit al te janken bij tekenfilms... ;)

4. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Zijn hier nog meer meiden die Mensendieck oefentherapie krijgen/gekregen hebben vanwege bekkenpijn? Ik ga nu sinds half september elke week heen, maar het helpt nog voor geen meter. Het wordt niet vergoed dus het is best een dure grap. Op zich krijg ik wel handige tips, maar ik merk dat ik steeds vaker vergeet m'n oefeningen te doen, omdat ze gewoon niet helpen. Nu twijfel ik of ik er wel mee door moet gaan...

@ Kahlen: Mijn vriendinnen hebben ook geen zwangerschapsgym of -yoga gedaan en zij hebben het niet gemist dus ik denk dat ik het ook niet ga doen. Misschien wel zwangerschapszwemmen om toch nog een beetje conditie te behouden aangezien ik verder niet veel doe vanwege die bekkenpijn.

Onze babykamer komt volgende week vrijdag al! Eigenlijk niet handig aangezien m'n vader nog moet behangen, maar wel leuk!

5. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Hier ben ik ook weer. Wauw wat gaat het hard.

Bah wat naar dat verhaal van het overleden babytje. Voor dergelijke dingen was ik vorig jaar doodsbang toen Stan geopereerd werd.

6. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    @steph Ik loop bij de fysio voor bi, dit is ook een bekkentherapeut. Ik merk wel wat verbetering maar dat is ook vooral omdat ik meer naar mn lichaam luister, beter (dus minder) plan en me er bij heb neer gelegd. Ik ben ook hypermobiel (over flexibel in mn gewrichten, en vooral mn rug) en schijnt dat mn spieren maar alles gespannen houden om het een beetje bij elkaar te houden aangezien de banden steeds minder kunnen hebben. Dus het is bij mij dus ook vooral leren ontspannen dmv rust, (lichamelijk maar ook geestelijk) en ontspanningsoefeningen voor mn rug en boven rugspieren sterker maken. Lijkt wel wat te helpen. Maar het werkt bij iedereen ook weer anders he!
    Ik weet niet of de mensendieck ook die richting op gaat? Ik heb namelijk geen idee wat het verschil is tussen mensendieck en een bekkentherapeut. Wel op aanraden van de therapeut aangemeld voor een mensendieck zwangerschapscursus. Hier ga je oefeningen doen in de fitnesszaal net zo aangepast op jou lichaam en mogelijkheden en ook info over bevalling, ideaal voor als je bekkenklachten heb.
    Trouwens, het kan ook zijn dat je pijn niet echt minder wordt ook al heb je wel goede oefeningen, ligt ook helemaal aan de groei van het kindje en je hormonen, hoe snel het verwekingsproces gaat. Tenminste zo is mij het uitgelegd.

7. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Tijdens de zwangerschap van Lila had ik bekkenfysio, maar dat hielp me niet.
    Wel goede tips over hoe te liggen en hoe uit bed te komen maar de pijn verergerde met de dag.
    Nu heb ik een (goede!) osteopaat die heel voorzichtig af en toe wat corrigeert, niet vanuit mijn bekken maar vanuit bijvoorbeeld buik (het zit bij mij steeds in een schuine lijn wat vast) waarna ik zeker 3 à 4 weken bijna geen pijn heb!
    Ben er zo gelukkig mee..

Er zijn veel verschillende osteopaten en ze zullen niet allemaal even goed of voorzichtig zijn.
    Ik weet wel dat de mijne meerdere goede collega's kent in verschillende plaatsen, dus mocht je daar aan denken mag je wel even een pb'tje doen, dan ga ik voor je checken!

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @klussen, we zijn begonnen:D wil al weken wat doen, maar alleen gaat dat niet... de zolder stond overvol met dozen en spullen voor de baby (dekentjes, lakentjes, kleertjes enz) nu het kastje van onze slaapkamer naar de zolder en dat zit nu vol met babyspul:D (omg wat een stof lag er onder dat kastje:$ dat heb ik de afgelopen jaren nooit gestofzuigd...)

vriend heeft ook de pc uit elkaar gehaald en al een kast van de pckamer naar de slaapkamer verhuisd:D het wordt steeds echter.
    binnenkort naar de ikea om een bureau bij het kastje (expedit) en kasten voor op waylon zijn kamer.
    de 'oude' babykamer verkopen we (voor heel weinig, want alleen de commode hebben we nieuw gekocht, de rest van mijn zus overgenomen en het staat in de weg)
    vrijdag gaat vriend 2uur heen en 2uur terug rijden om een bedje en commode (2dehands, scheelt meer dan 300euro;))

waylon heeft koorts... arm ventje, hopelijk slaapt hij goed en voelt hij zich morgen beter. vanmiddag was hij zo zielig en hangerig. hij is eens ziek geweest toen hij 6maanden was... daarna niet echt meer. zolang hij het niet te warm heeft valt het nog mee.
    ben benieuwd vannacht.

@fysio/bekken: heb ook af en toe last van mijn rug/buik/banden/bekken... nu vriend thuis is scheelt het al heel wat, want hij neemt me veel uit handen. mag ook niet meer alles doen van hem:D hihi, vind het wel lief, vorige keren had hij dat minder.
    ik probeer waylon ook niet steeds te tillen of te gaan zitten om hem te pakken, dat scheelt voor mij ook redelijk wat.
    en ver lopen moet ik ook niet meer doen.... zaterdag gewinkelt.. kon zondag amper lopen... maar zoals ik bij bibi las, moet me er denk ik gewoon bij neerleggen en sommige dingen niet of minder doen... (al is dat lastig)
    (en ik denk dat bibi het nog erger heeft dan mij aan haar verhaal te lezen....)

@cursus, bij de eerste keer yoga gedaan. 1les... ik had al gewone yoga gedaan en vond het erop lijken... heb er niet veel aan gehad, want de eerste keer kreeg ik een weeenstorm en wist echt niet meer hoe ik moest puffen/zuchten of wat dan ook;) haha. gelukkig was er een goede zuster die met me mee pufte, toen ging het goed. (als ze stopte vergat ik het ook gelijk weer:):D)

9. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @ostheopaat, hier in de buurt zit ook een goede (frank de bakker??) ben er zelf eens geweest en paar keer met waylon voor zijn heupje. voelde gelijk verschil bij hem toen ik hem van de tafel tilde al)
    ik vind het altijd het proberen waard:)

10. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Ik heb ook fysio voor de BI maar vind het tot nu toe nog geen wonderen verichten.. Ja de tips zijn handig, maar verder. Durf daar alleen niet zo goed te zeggen dat ik t hierbij wil laten nu.. Stom he!

11. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @liefschaapje: ik ben zelf fysio (geen bekkenfysio, dus maak er zelf ook een potje van met rug en bekken..) maar als je weinig tot geen verschil merkt moet je dat gewoon zeggen! Soms kun je er met fysio gewoon niks aan doen behalve adviezen om de klachten te minimaliseren. Maar t is juist fijn als je t zelf aan geeft! Je gaat toch niet betalen voor niks? (Ook al wordt het vergoed: zorgkosten zijn toch al enorm hoog in Nederland, vandaar de hoge premies, dus onnodig zou ik zeker niet doen!)

12. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Ik ben zelf afgestuurdeerde fysio, maar werk niet als fysio.
    Ik loop nu zelf bij een fysio die ook manueeltherapeut is. De eerste behandeling heeft mij veel vertrouwen in haar gegeven. Ook wel omdat ik door mijn opleiding achtergrond info heb en dus weet waarmee ze bezig is. Gelijk ook na de eerste keer verschil gemerkt.
    Als jij geen verschil merkt Liefschaap, stoppen. Zonde van je geld, tijd en energie.
    Zoek op een goede osteopaat (wordt nog slechter vergoed door verzekeringen). Ik hoor hier ook veel positieve verhalen over een osteopaat in de regio. Mochten mijn klachtdn verergeren ga ik bij hem langs. Vask ben je na 3 basis behandelingen 2a3 weken klachten vrij en ga je daarna elke 2a3 weken langs ter onderhoud.
    Je moet natuurlijk wel ten alle tijde jezelf in de gaten houden. Niet te lang zitten, staan of lopen. Voordat je in beweging komt even 'grounden' dus je oujf voirbereiden op actie ed.
    Ik merk bv duidelijk als ik edn dag veel gelopen heb tegenover een dg met afwisselende houdingen (ondanks bakkenband met lopen).

Sterkte met je klachen, want we moeten nog wel even en dagelijks pijn is niet fijn.

13. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hier geen ervaring zowel met yoga, andere cursussen en zwangerschapszwemmen! Bij de eerste niet gedaan en heb het volgens mij niet gemist! Ik ben ook niet zo zweverig.

Bah zo irritant, gaan vrijdag over op een nieuw pakket van kpn. Interactieve tv, internet en telefoon! Nu komt een monteur dat vrijdag pas installeren. Wat hebben die oenen gedaan, je signaal vanmorgen maar vast overgezet! Zo verschrikkelijk irritant. Vandaag, morgen en vrijdagochtend dus geen telefoon en internet! Gelukkig heb ik me mobiel nog, maar ja daar gaan de mb's dan ook hard mee!

@klussen: wij houden de babykamer zoals het is. Is net een jaar geleden gedaan. J krijgt een nieuwe kamer, gaan we volgende week aan beginnen! En doen ook gelijk onze eigen slaapkamer! Genoeg te.klussen nog. Heb net alle kleuren en meubels uitgezocht. Nu alleen nog uitvoeren

14. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ bekkenklachten. Het gaat wel goed hier, ik moet alleen niet net een volle blaas hebben en dan niesen en die kleine trapt ook soms tegen me blaas, haha dan snel naar de wc.
    Ik loop geen verre stukken omdat ik dan wel last van me bekken krijgt, dus wandelingen zitten er niet in voor mij.

@Hier een kleine doorbraak, we kwamen vanochten dop een hele leuke naam met 2de naam dus .......... even kijken of we hem leuk blijven vinden.

15. Aug2010

Aug2010 Lid

22 mei 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik lees dit forum al heel lang en ook dit onderwerp volg ik al een hele tijd. Alleen van reageren kwam het nooit. Ik voel me een beetje een gluurder zo dus ik wilde me toch even melden. Mag ik ook met jullie meekletsen? Ik ben 33 en verwacht op 19 maart onze tweede dochter.

16. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ Aug2010 Welkom, haha was je het gluren zat.... toch liever kletsen, gezellig!

17. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

weet iemand vanaf wanneer bij welke controle ze ook van beneden gaan voelen?

18. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Helemaal niet stom, ik heb dat ook! Het kost me ruim 100 euro per maand en als het nou zou werken zou ik er wel 100 euro per week voor over hebben, maar aangezien het niet werkt vind ik het eigenlijk zonde van m'n geld.

19. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Hier nog nooit gehad. Alleen op het moment van de bevalling ;).

Welkom' aug2010.

Misja, dat is zeker irritant zeg :(. Hopen dat vrijdag alles meteen goed werkt.

Cursussen, ik denk dat ik deze keer weer geen cursus doe. Bij de eerste wel gedaan, vooral voor de gezelligheid. Tweede keer niet gedaan en niet gemist ;).

20. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

ooooh gelukkig maar:) ik vroeg het me af.
    vind het altijd wel prettig van te voren te weten ivm hygiene;)

Deel Deze Pagina