Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ohw en niet te vergeten voor in je tas: fototoestel, telefoonnr kraamzorg, mobieltje +lader :p

2. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Jawel hoor Smile maar het is jullie keuze, wat jullie mooi vinden en waar jullie je goed bij voelen dus wat anderen daar van vinden is niet van belang, toch?
    Wij hebben héél ander soort namen maar ik vind het niet leuk die al te delen voor onze kleine man geboren is.
    Alleen mijn moeder weet het buiten ons om maar verder moet het een verrassing blijven (zeg ik terwijl zoonlief mijn arm zowat van mijn buik schopt :D )

3. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Gebakje, een opgeladen fototoestel dan he, of met verse batterijen erin :D
    Hadden wij niet bij mijn zoontje, camera die mijn moeder bij zich had deed het niet.
    Maar gelukkig had de kraamverzorgster voor zulke gelegenheden een reservecameraatje bij zich, hadden we toch nog een paar foto's :)

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @smile : Ik vind D.even de leukste. D.enim doet me aan spijkerbroeken denken, Nexus is net even te hip voor mij. Vriend zijn telefoon is een Nexus. Maargoed ik ben toch meer van de wat minder hippe namen.

Kleertjes: Hema, v&d (friendz) , h&m, soms wat wibra/zeeman als er iets leuks hangt, maar ik heb ook van mexx en bakaboe.
    Als het een leuk setje is, maar 50 euro neem ik het niet mee. De eerst ehier heeft de begin maatjes allemaal maar zo kort aan gehad, dat ik dat zonde vind. Hij is nu 15 maanden en zit met shirts al in 92, en broeken 86.

5. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    thanks!!

6. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @smile: ik vind van die namen ook Deven het leukst denk ik. Maar ik ben van de Hollandse korte namen dus wel heel anders. Moeilijk hè, want zo is het voor iedereen anders. Als ik ons laatste rijtje aan jou doorgeef vind je t ook lastig denk ik:
    Max, Tijs, Bram, Floris

7. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind deven het leukst en van jolie max.

@ all: dank voor jullie geruststellende berichtjes en foto's. Ik ben best blij met mijn kleine buik het is eerder dat hij op de echo onder aan de groeicurve was en mijn baarmoeder nog wat aan de kleine kant bij de laatste controle van de Vk. Maar we worden in de gaten gehouden en de echoscopiste en de vk zei me geen zorgen te maken, maar toch omdat mijn buik dus nog klein is denk ik dan: groeit ie dan wel. Maar mijn buikje is de afgelopen 2 weken wel gegroeid dus joepie :) En hij schopte vandaag echt als een malle, hallo dan! Voel me net een flipperkast van binnen haha.

Morgen wordt eeeeiiiindelijk de muur geplaatst voor de babykamer. Heb er zin in :) We hebben alleen nog een commode, kast, ledikant en lamp gekocht, verder nog niets. Ik moet nog alles aanschaffen en aan een vluchttas heb ik uberhaupt nog niet aan gedacht haha. Naja wel dat ik dat moet, maar ben er nog niet mee bezig :) In januari gaan we alle spullen in een keer kopen en eind december zijn we klaar met de babykamer. Dan in begin feb zet ik wel mijn tasje klaar :) Moet ook nog een nieuwe camera kopen want die is gestolen in ibiza afgelopen vakantie, echt heel zuur. En wil toch wel goede kwaliteit foto's. Dus de kerstman neemt een camera mee dit jaar :)
    Ik ben zelf ook nog niet uit de namen.... Hou mijn oren en ogen nog steeds open :) Sowieso geen Nederlandse naam, hoewel ik dat heel leuk vind maar niet bij ons vind passen. (ik en mijn vriend hebben beiden geen nederlandse namen, maar spaans en engels) en ik vind het mooier dat daar dan ook een engelse naam of zo bij komt, maar wat dan weer wel makkelijk door nederlanders uitgesproken kan worden :)
    Ik baal trouwens, mijn collega heeft me aangestoken. Nou heb ik een dik snothoofd. Heerlijk zonder otrivin en strepsils. Dat wordt weer lekker slapen. Not.

Oh ja kleertjes. Tja ik heb nog niet heel erg veel gekeken behalve bij zara, hema en h&m. Heb alleen nog bij de hema rompertjes gekocht en moet nog vet veel kopen maar ik wacht even de kerst en onze trouwerij af, voordat ik teveel koop :)

8. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ik had echt heel veel aan cinuforce neusspray van dr Vogel. Mag je gewoon tijdens zwangerschap en werkt véél beter dan zoutoplossing!

9. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ow ja en kleertjes: ik heb zo veel gekregen al, maar bijna allemaal maat 56, dus is waarschijnlijk maar voor een korte periode. Daar zit wel vanalles bij, noppies, lief, timberland, gap, dirkje. En heb zelf twee setjes bij hema gekocht. Ik vind echt veel leuk, niet alleen de dure merken. Ik vind ook nu 50 of 60 euro voor een setje te veel hoor. Als je bij hema of h&m of zara kijkt heb je daar 3 setjes voor!
    Maar een of twee setjes die een beetje boven budget zijn moeten kunnen ;)

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik vind t lastig er iets over te zeggen omdat een naamkeuze iets heel persoonlijks is.
    Het is niet mijn smaak, al hou ik wel van aparte namen, maar het is me even te nieuw haha
    Maar als jullie één van deze namen mooi vinden, zou ik het gewoon doen :D

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Kahlen: otrivin ( de xylometazoline) mag gewoon hoor als je zwanger bent. Alleen niet langer dan dat op het doosje staat gebruiken. Je moet er alleen mee oppassen als je een hoge bloeddruk hebt.

Bron: farmaceutisch kompas

12. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    ECHT WAAR???
    Dat is geweldig! Ik heb de hele nacht lopen spoken. Snotter.

13. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie trouwens een wieg? Ik zit te denken om er toch een aan te schaffen. Kan ik dan beter een co-sleeper kopen of gewoon een wiegje?

14. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ kahlen wij hebben wel een wiegje. En willen ukkie graag 3 mnden op onze kamer houden.
    Ik riep eerst heel hard dat ik geen wieg hoefde, haha bij thuiskomst gelijk geshopt via internet.

15. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Wij hebben ook een wieg, een 'erfstuk'. Leeuwman en Leeuwschoonzus hebben erin gelegen, evenals Miriam, en deze uk dus ook :)

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier geen wieg.
    De eerste heeft wel geteld 3 dagen bij ons op de kamer gelegen in de reiswieg. (wel goed opgemaakt natuurlijk). Daarna is hij op zijn eigen slaapkamer gaan slapen. Ik sliep niet als hij naast ons lag, ik werd van elk zuchtje wakker, en andersom ook , dus hij deed ook geen oog meer dicht. Op zijn eigen kamer, gewoon in het ledikantje sliep hij perfect. ( en ik ook )

17. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    podver, typ ik een heel stuk, druk ik op een fout knopje.... ggrr. overnieuw dan maar.

@wieg, hier ook een erfstuk, vriend, schoonzus en neefjes en nichtjes en onze kindjes hebben er al in gelegen.
    hij staat hier beneden (ipv de box in het begin) hier zijn ze gelijk op hun eigen kamer gaan slapen, denk dat ik ook niet zou slapen als ze naast me liggen...

@namen, wij hebben de naam. moet er erg in hebben dat ik hem gewoon baby noem... want vriend en ik zeggen zijn naam wel al tegen ekaar (om te wennen)
    mijn vriendin weet de naam omdat hij erg lijkt op die van haar zoontje (en wilde even weten of ze dat niet erg vond) (anders had ik hem denk ik ook wel verteld;))

ik vind d.even erg leuk (een vriendin van mijn zus heeft ook een d.evon, je zegt wel gewoon d.even. zijn broer heet d.enzel;))
    d.enim vind ik niet zo leuk. k.ayan en n.exus vind ik ook leuk:D (maar d.even het leukste;))

@kleertjes, we hebben nog heel veel van waylon. maar ook al wat nieuws gekocht. ik let niet altijd op merken, maar vind noppies fijn omdat het smal/klein valt (niet zulke grote kindjes) en mexx blijft lang goed.
    hier zitten ze iets langer in hun maten omdat ze niet zo hard groeien;) waylon zit eindelijk in 92 (boven) en broekjes 86 (begint nu iets te klein te worden) maar hij zit al bijna een jaar in 80-86... (hij is 26maanden)

@klussen, vriend is nog bezig aan waylon zijn kamer, kasten staan, die kan ik binnenkort terug inruimen. hij slaapt nu nog even op de babykamer. hopelijk vanavond in zijn eigen kamer?
    dan kan ik ook de babykleertjes gaan sorteren en kijken wat we allemaal hebben:D
    het klussen is dan bijna klaar, nog een spiegel op leah haar kamer en de computer aansluiten op onze slaapkamer. zal blij zijn als het klaar is;)

@hier, moet zo naar de cardioloog.... en ben er zenuwachtig voor.;)
    huisarts hoorde een ruisje op mijn hart... dus doorgestuurd (eerst naar de gyn, maar hij moest lachen: ik weet niks van een groot hart;) haha, dus dan naar de cardioloog)
    ik ben zenuwachtig omdat ik vroeger al een iets hoger cholesterol had (kijken ze nu niet meer zo naar) en mijn vader heeft ook hartproblemen (by-pass operatie gehad toen hij iets van 36 was) hoop dat het meevalt. we zullen zien....

@humeur... ppff gister was ik niet te harden... had het niet zo naar mijn zin met mezelf??;):) was ook erg moe, terwijl ik goed geslapen had... en dan begint vriend te zeuren dat ik maar fruit moet eten (vitamientjes) maar als ik een eindje loop (hondjes uitlaat) en thuiskom en echt moet zitten ligt dat niet aan vitamientjes... kan gewoon heel weinig lichamelijk (of ja, van wat ik gewend was, ga ook altijd gewoon door, dat doe ik nu ook minder) gistermiddag op de bank liggen slapen. maar gisteravond na het douchen moest ik zitten... daarna harde buik. maar toch nog gestofzuigd (op mijn gemakje;)) daarna gaan zitten, maar toen zei vriend om half 10: zou je niet naar je bed gaan.... en toen was ik boos:x was al weg... ggrr. hij bedoelde het vast niet zo lullig, maar werd er wel heel erg chagi van:D eigen schuld. kon niet goed slapen en werd vannacht ook een paar keer wakker?? maar voel me nu minder moe dan gister??

@verkouden, hier ook al even?? het lijkt niet echt over te gaan. dan weer een paar dagen minder en dan weer verkouden?? ik had de gewone baby-neusspray;)

18. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @branjomi: wat een verschil dan in maten. Die van mij heeft dezelfde maten als die van jou, de mijne is alleen net 15 maanden.

19. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Wij vonden t wiegje helemaal fijn bij ons op de kamer... Wij doen t nu weer :)

20. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

net even gebld naar de ha voor mijn urine kweek.
    ze hadden de uitslag al. maar die moet de huisarts geven.. dus nog even wachten tot ie belt. ik verwacht dat het wel meevalt.
    normaal duurt een kweek minimaal 5 dagen. en zit vandaag op dag 4..

Deel Deze Pagina