Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Hier ook een wiegje op onze kamer. Is ons oude wiegje, hebben mijn zusje, neefje en ik in gelegen en mijn moeder is het opnieuw aan het bekleden. Ik zie wel voor hoe lang hoor, ledikantje wordt ook volgende week geleverd ;)
    Morgen eindelijk behangen! Ben zo benieuwd!

Verder hier nog steeds (al drie volle dagen) buikloop. Ik hou echt niks binnen :( en alle slappe thee, bananen en smaakloze beschuit ben ik spuugzat..

2. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

hebben jullie ook af en toe dat de kleine helemaal in je zij kriebelt?
    en dan ook echt ver in de zij? volgen smij zit de kleine over de hele breedte van mijn buik hahaha. geen wonder dat mijn buik niet opvalt;)

3. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    @wieg Wij hebben een wieg staan waar ikzelf en mn moeder ook in hebben gelegen. Vond ik wel mooi :) Nieuwe wiegstof in gemaakt

@vluchttas Dat doe ik pas echt als ik alles heb aangeschaft. Denk in januari ofzo. Net als de klossen enz. Waar let de kraamzorg eigenlijk op als ze nu komen? Moet je dan alles al klaar hebben. Heb nog geen bericht gehad maar ze zal in de 7e maand komen. Ik kan ook niet wachten met spullen aanschaffen, het kamertje is als het goed is dit weekend helemaal klaar, dan inrichten en inkopen doen. Ben nu aan het kijken wat ik allemaal al heb gekregen, echt al heel veel! Kan ik even afstrepen op mn uitzetlijst :)

@kriebelen Ik voel het ook regelmatig en kriebelen in mn zij, maar dit wordt wel steeds sterker en veranderd van kriebelen in behoorlijk douwen. Wordt echt een sterk kind :)

4. prachtigwonder

ooh ja bij mij is het ook eigenlijk geen kriebelen meer hoor. enkel in mijn zij voelt dat zo . net alsof mijn man er een por in geef. en ik mijn zij kan ik er slecht tegen haha. de rest van mijn buik is echt alof er een slang doorheen kruipt. soms een akelig gevoel. dan voel ik een bolletje onder mijn hand door gaan denk hoofdje ruggetje of kontje. en soms voel ik wat scherpere stukjes denk dat dat de handen of voetjes zijn. volgens mij verandert d ekleine best vaak van positie. want het ene uur is het de linkerkant van mijn buik dik en na 3 uur is het soms weer aan de rechterkant.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hier geen wieg, de commode, kast en ledikant staan gewoon bij mij op de kamer :D

6. prachtigwonder

grr kunnen de ha nou nooit eens op de afgesproken tijde bellen. ikhad de afspraak om 10 voor 1 staan nu is het al 10 voor 2 en nog niks!

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Kriebelen in mijn zij , nee geen last van. Ik wordt alleen nog maar geschopt/geslagen en gebruikt om salto's in te maken :p

Soms zo hard dat het pijn doet, of dat ik er niet van kan slapen.

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @gebakje, er zijn hier in de buurt ook veel kindjes die veel groter zijn dan waylon:D op de peuterspeelzaal is hij ook echt een muis;)
    een jongetje wat 3maanden ouder is zit al in maat 110:$ daar zit leah soms wel soms niet in:p (maar das ook niet handig en praktisch hoor)

ik en vriend zijn zelf ook niet zo groot dus dat scheelt ook. maak me er niet teveel zorgen om. hij eet goed en groeit naar mijn idee goed
    en voor mij is waylon al mijn beer:D haha.

@jolie, als het aan blijft houden misschien toch eens naar de huisarts?? hier heerstte het noro-virus.... hopelijk valt het mee.

@cardioloog. was een hele vriendelijke man, vanmorgen net weer opa geworden meldde hij trots:D
    alles was goed, moest niet fietsen;) haha. polsslag was iets hoger, maar dat is normaal nu. voor de rest mijn hart ook helemaal goed. heb een echo gehad van mijn hart, dacht: kan je niet gelijk even naar de baby kijken:D;) hihi.

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hier ook geen grote zoon!
    Ky is 3,5 jaar (maart 2009) en draagt qua trui 92/98 en van broek 92.
    Ook geen flinkerd haha
    Schoenen dan weer wel, hij gaat naar maat 27.

10. prachtigwonder

grr net toch maar eens gebeld naar de ha waarom ik het telefoontje nog niet heb gehad. had de assistente perongelijk verkeerde naam er bij gezet;) en de ha had dat niet gemeld.
    dus nu heeft ze nog een keer erin gezet voor het einde van het middag! hopelijk dat ze nu wel bellen ben wel benieuwd;)

11. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig dat je gebeld hebt dan prachtig wonder! En brenjomi: fijn dat je hart goed is.

Ik heb vanmiddag dit pakje geshopt

ZARA

Zo lief

12. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    @ Kahlen: als ik op die link klik, kom ik volgens mij op de homepage van Zara, ben zo benieuwd naar je pakje! Ik wist helemaal niet dat ze daar babykleding hadden.
    @ Prachtig wonder: het is nu toch al eind middag, heb je al iets gehoord?
    Hier: dip gehad op het werk, op advies van de verloskundige en Mensendieck therapeut in gesprek gegaan met m'n leidinggevende en toen stortte ik in; ik heb zo veel pijn met vooral lopen! Gelukkig heb ik een geweldige leidinggevende, zo lief! Ze zei dat ze me al weken zag lijden, we gaan nu samen met de bedrijfsarts naar een oplossing zoeken. M'n collega's hebben me ook heel lief opgevangen en daarna naar huis gestuurd. We kunnen ook thuis werken dus uiteindelijk heb ik nog wel veel gedaan, maar morgen heb ik lekker vrij genomen.

13. prachtigwonder

heb de uitslag van de dokter. het is een urineweginfectie.
    wat komt vanuit de darmen dus de ontlasting..
    en meer begrijp ik er eigenlijk niks van??? hij wilde me wel behandelen maar wist niet hoe dus liet tie aan de verloskundige over. nou lekker hoor haha.wel moest ik meer dan 2 liter gaan drinken.

wat heb ik nou voor een infectie dan? het was geen blaasontsteking.

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Een blaasontsteking is ook een bacterie die rondom de anus zit.
    Veel drinken is belangrijk maar pas op dat je geen nierbekkenontsteking krijgt want dat valt ook onder urineweginfectie en die pijn in je rug/zij kan dat zeker zijn.

15. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    @ Kahlen: Ja, ik zie hem! Schattig en hij ziet er onwijs zacht en knuffelig uit.
    @ Prachtwonder: daar ben je dus niet veel wijzer van geworden! Wat vreemd dat hij je niet wil/kan behandelen, daar is hij toch arts voor? Een verloskundige heeft toch geen medicijnen gestudeerd? Of wel? Wacht, ik zoek het op...
    Nee, het is HBO niveau.

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn verloskundige mag iig geen medicijnen voorschrijven, daar zijn ze niet bevoegd voor.

17. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Wat een raar iets dat je huisarts de behandeling aan de VK overlaat?! Dat wordt morgen weer bellen denk ik ;)

18. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Gek prachtwonder dat de huisarts je naar de vk verwijst klopt niets van. Hij is arts en zal het toch echt moeten behandelen. Morgen gewoon weer aan de lijn hangen. Bij het ophalen van eventuele antibiotica bij de apotheek wel goed na laten kijken of het kan met zwangerschap ed.

Kahlen, lijkt me een lekker warm pakje dat je heb aan gschaft. Geheel niet mijn stijl, ik ben niet van de boxpakjes, maar is voor de kids wel lekker warm.

Qua kleding maat. Hier alle 3 de meiden erg gemiddeld, op alle cb controles. Jongste is van feb. 2009. Zit nu in maat 104, maar shirts 110/116 is ook geen probleem.

Wieg heb ik ergens op zolder achter de klap liggen. Al die babyzooi haal ik ergens in feb. wel tevoorschijn. Baby komt lekker bij ons op de kamer, eerst in wieg. Heb ik vroeger ook nog in gelegen. Daarna hopelijk in co sleeper, die moet mijn man nog 'even' maken van een oud ledikantje dat ook nog ergens op zolder ligt. Onze oudste dochter was een kreuner, die heeft maar heel kort bij ons op de kamer gelegen, daar kon ik niet van slapen. Nu zou ik daar denk ik wel doorheen kunnen slapen.

Verder geen babykamer. Commode staat al wel bij een dochter op de kamer. Ik het zelfs al het denkelijk 1e pakje gekocht.

19. prachtigwonder

heb de verloskundige al gebeld. die vond het ook vreemd want opzich zijn er wel middelen die zwangere vrouwen mogen hebben.
    ze vertelde wel dat als ik ga bevallen een sorrt van antobiotaca moet omdat de kleine door mijn infectie zelf ziek kan worden?? maar ze ging het even met de gyn overleggen. en dinsdag op controle spreken ze het even door wat ze eraan kunnen doen. morgen even de uitslag formulier ophalen bij de ha zodat ik die heb voor de vk dinsdag.

nou dan ga ik maar eens een hoop drinken;)

Deel Deze Pagina