ik heb net zelf maar weer de ha gebeld! ze vertelde dat ze al een paar keer hadden proberen te bellen. maar ik heb nu al 3x mijn mobiele nummer gegeven en ze bellen steeds op mijn huinummer. en ik ben niet thuis erg slim zijn ze niet! maar goed ik vertelde dus dat de verloskundige mij verteld had dat hun mij zouden bellen hoe verder. dus de assistente zegt er ligt een kuur voor u klaar voor de blaasontsteking. dus ik zeg is het blaasontsteking dan?? uhm ja mevrouw voor zover ik weet wel. nou weet ik dat ook weer grr.. maar ze wist niet hoe de kuur werkte dus dat ligt een andere assistente morgen even uit en dan vraag ik nogmaals of die kuur velig is voor de zwangerschap en of ik echt wel blaasonteking heb. tss ze hadden alveel eerder wat kunnen geven zeg. en dat ik nu pas weet dat het blaasontsteking is . ben ook wel beetje blij hoor dat het dan geen gevaarlijk iets is voor de baby, gbs zat ik niet echt op te wachten. morgen even de kuur afwachten bij de ha. en daarna bel ik de vk even om te vertellen enz
*klaagmodus aan* Grrr ik heb al 2 dagen onophoudelijk hoofdpijn!! Word er gek van.. Voortdurend zo'n drukkend gevoel in mijn hoofd.. Al dafalgan ingenomen maar helpt ook maar heel kort daarna is het er opnieuw.. En dan nog eens een héél vervelend zoontje erbij, schitterende combinatie! Loopt de hele dag te zeuren, kan geen seconde alleen spelen en eist echt mijn aandacht op... *klaagmodus uit!*
Vervelend Jojogirl, hopelijk gaat je hoofdpijn snel over! Prachtig wonder, het klinkt eerlijk gezegd alsof er een stel klunzen werken bij die huisartsenpraktijk, pfff! Een blaasontsteking komt zo vaak voor, wel een beetje raar als je huisarts niet weet hoe hij dat moet behandelen. Sterkte in ieder geval! Ik ben nog blijer; de bedrijfsarts heeft geadviseerd om halve dagen te gaan werken vanwege m'n bekkenpijn en ik mag zo veel mogelijk thuis werken (wat ik dan wel weer erg saai vind maar goed). Hopelijk wordt op deze manier de pijn wat minder.
Zo, hier twee dagen al ellende met telfort, steeds niet kunnen bellen, gebeld worden, sms'en en internetten op m'n telefoon Nu alleen via wifi.. @Bamjolan gefeliciteerd, fijn dat je nog op tijd je extra ruimte hebt nu! @blaasontsteking: komt veel voor en de antibiotica helpt gelukkig meestal goed! Wat eerder was prettig geweest @echo's: tof, ben ook wel nieuwsgierig! @hoofd- en bekkenpijn (weet even niet meer wie): hopelijk voelen jullie je snel beter meiden, balen al die kwalen hè! @iedereen die ik vergeet: sorry! @hier: sinds vandaag eindelijk geen buikloop meer! En sinds afgelopen week zwangerschapsyoga geen pijn in mijn rug en stuitje gehad, het lijkt wel een wonder! Ga wel stiekem aftellen; nog 7 weken werken na morgen.. Het behang zit op de muren en de gordijnen zijn bijna af, volgende week meubeltjes en dan is het zoooooo leuk ons kamertje! Ik ga volgend weekend als alles staat een foto posten (Smaken verschillen natuurlijk dus wie weet vinden jullie het niks haha maar ik ben een blij eikeltje ermee!) Nu beetje aan t mopperen op de bank, want er is storing bij Ziggo, dus geen tv, kan niemand bellen, heb geen boek meer en m'n laptop is stuk. Haha, moderne-tijden-stress Ga dus maar lekker m'n bedje in! Slaap lekker!
Mogguh! Ik heb net mn werk afgbeld, durf het niet aan met de sneeuw en gladheid. Zal je net zien dat je juist hard op je plaat gaat. Ben heel blij met t huis, hoef er in t begin opzich niet veel aan te doen. Ik leg er vloer in en raambekleding doe ik er al voor natuurlijk, en behang enzo kan wel op later termijn, dat zit er nog op van de vorige bewoner, is wel oudbollig maarja haha
@Bamjolan: gefeliciteerd met je nieuwe huis! Fijn dat je er in principe zo in kunt! Succes met verhuizen. Niet te veel sjouwen hè? @Prachtigwonder: wat een sukkel die huisarts sorry dat ik het zeg! Vind het echt nogal vreemd hoe je van het kastje naar de muur wordt gestuurd en dat het zo moeilijk moet gaan om een behandeling te krijgen. Nou, hopelijk ben je er snel vanaf in ieder geval! @Steph: fijn dat je minder mag werken en veel thuis kunt werken. Ik weet hoe saai het is, werk namelijk altijd vanuit huis (als vertaler) maar soms heeft het ook zo zijn voordelen! Denk dat ik nog best lang kan doorgaan met werken zo, alhoewel misschien straks op een lager pitje. @jojogirl: oh bah hoofdpijn is echt vervelend. Beterscha ermee! @echo: wij krijgen bij iedere echo ook een klein beetje in 4d te zien op het laatst en krijgen daar ook iedere keer een foto van mee. Hoezo verwend hè? Ik moet de printer opnieuw aansluiten maar zal dan eens de laatste scannen en showen! Daar is ons meisje vrij duidelijk op te zien. @kamertje: hier dus nog steeds geen vooruitgang! We hebben nog geen meubeltjes en mijn man vindt dat we nog alle tijd hebben. Hij moet nog een hoop opruimen in de babykamer (allemaal zooi van hem, tijdschriften enz.) maar hij is zo lui!! Word er soms echt een beetje niet goed van. Hopelijk gaat hij het dit weekend aanpakken. En anders zeg ik gewoon dat hij maar moet afwachten wat er nog van overblijft als ik het ga aanpakken
@ kamertje: mijn handen jeuken om er mee aan de slag te gaan. Helaas nog minimaal 4 weken wachten, eerste week van januari komt de bovenvloer. Dan eerst schoonmaken/moppen en dan kunnen de eerste spullen er in (lees: wieg, meer meubels hebben we dan nog niet). Die komen de week erna pas. De moed zinkt me geregeld in de schoenen, het huis is zoveel werk! Een hoop schilderen enzo. Ben gewoon zo druk met klussen, boodschappen doen, dingen regelen, dat ik er niet eens aan toe kom om in het oude huis in te pakken (moet ook voldoende rust nemen)! En ik merk ook dat ik steeds minder kan, vooral tillen. Zit nu ook met mn handen in het haar. Ik dacht dat ik maar 3 maanden ww uitkering zou krijgen maar nu heeft mijn coach gezegd dat ik een zwangerschapsuitkering kan proberen te krijgen. Heb alleen helemaal niet gesolliciteerd door alle drukte met het huis en het werk wat ik 2 weken heb gedaan maar wat niet ging. En waar reageer ik dan op qua vacatures? Mijn coach zei al: het klinkt hard mevrouw, maar ze nemen u toch niet aan nu u zwanger bent. Dus ja wat heeft het dan voor zin? Hoop werk voor mij en de bedrijven...
ik hebvan de ha Amoxicilline Sandoz disper 500 mg voorgeschreven gekregen 3 x per daags op laten lossen in water. maar ik dacht dat amoxicilinne niet mocht in zwangerschap? dat vertelde ik ook tegen de assistente maar die vertelde dat het veilig gebruik is in zwangerschap. jullie idee?
@uwv vervelend dat verplicht solliciteren. Ik moest eens nog een sollicitatie de deur uitdoen, zodat ik aan 4 per maand kwam, terwijl ik al ergens aangenomen was... Hoezo bureaucratie... @kamertje... Gisteren voor het eerst echt last gehad van mijn zs hormonen. VL en ik hebbeb beide in de kerstweek vrij om het kamertje te doen. Maar omdat ik nog niet weet hoe ik alles wil hebben staan, hebben we voor sommige geverfde vlakken echt de meubeltes nodig. Nu hebben we die in september al besteld en ik weet dat ze binnen zijn. Afgesproken leverweek was week 52 (dus precies volens planning). Maar nu belde ik gisteren met babydump en die zeggen dus nu doodleuk dat die leverweek een indicatie is en dat ze 1-2 weken later kunnen leveren (zeker ivm de drukte rond de feestdagen). Dat hadden ze dus ook met de bestelling kunnen zeggen, dan had ik alles eerder binnen laten komen. En omdat ik nu dus mijn hele planning in duigen zie vallen, moest VL dit gisteren nogal bezuren... Hij ziet er overigens ook het probleem niet van in, terwijl ik lekker dingen wil doen in het kamertje... Kast inruimen, bedje opmaken ed... Baal er nu nog van.... Maar ik houd me maar vast aan de kleine mogelijked dat ze juist onze meubeltjes ed toch nog in week 52 komen bezorgen...
@antibiocitca, ik heb het even gegoogeld en volgens de bijsluiter kan het geen kwaad?? anders even de apotheek bellen? @mwb, dat is zeker balen, hopelijk kan het toch nog eerder komen. inderdaad stom dat ze dat niet zeggen bij het bestellen. dat weten ze vast al van te voren... @bamjolan, gefeliciteerd met je huis. hopelijk kan je vlug verhuizen zonder teveel tegenslagen? @jeetjeb, ik denk dat dat de beste aanpak is als het van het weekend niet weg is doe ik het maandag wel..... dan zie je wel wat er van overblijft zou ook mijn aanpak zijn haha. @echo, hier ook bij elke controle van de gyn. een echo en vaak kijkt hij dan ook even in 4d. vorige keer kon hij het niet op een stickje zetten dus kregen we een foto (bij de 12weken kon het wel op een stickje) ik moet nu weer rond de 30weken. binnenkort nog langs de huisarts voor een gewone controle. @wc, ppfff ik blijf piesen als ik even gezeten heb en ga staan valt de baby volgens mij op mijn blaas handig is anders. vorige keren was ik meer in de zomer zwanger en dat is toch handiger als je minder kleren aan hebt @hier, het sneeuwt!!!! of ja, nu dooit het weeral hier. ik hoop dat er nog een lading komt en dat die blijft liggen?? vind het juist erg leuk (moet er niet met de auto door, dat scheelt) en ik ben de kerstboom aan het zetten.... ik heb er altijd een hekel aan!! heb er nu ook geen zin in. maar vanmiddag is leah vrij en die vind het wel leuk. mag ze helpen versieren ik vroeg net nog aan vriend: word het mijn boom of moet hij perfect zijn ik ben daar nooit zo precies in @namen. hoe spreken jullie CASH uit?? als je het leest wat is dat je eerste gedachte??
ik heb de verloskundige maar even gebeld. want in mijn bijsluiter stond. dat het alleen genomen mag worden als de voordelen opwegen tegen de nadelen... maar de verloskundige vertelde idd dat het gewoon genomen mag worden. en tegen mijn maagzuur mag ik eventueel als het te erg word rennies nemen. temisnte ik denk dat het maagzuur is. ik voel eigenlijk niks in mijn maag maar meer in mijn keel/strottenhoofd daar brand het steeds en heb steeds het gevoel braaksel op te boeren. en als ik drink brand het erna beetje daar bij dat kuiltje hoe noem je dat hihi?
ik dacht eigenlijk aan kas dat je het uitspreekt. maar als ik verder denk dan denk ik aan geld casch betalen hihi.
ben ook aanwezig bij dit topic , ben maar beetje de hele site af aan het struinen vanmorgen alles al gepoetst gedoucht poezebeesten liggen ko naast op de bank en verder kan ik toch niks want ik ga niet naar buiten heb buitenverbod van vl gekregen "je gaat niet alleen naar buiten hoor veel te link " ja baas haha wel lief nu wachten tot 13.00 dan de ha bellen of ik blaasontsteking heb ( jeeeeuj ) bamjolan gefeliciteerd met je nieuwe huisje
Ik ook wel, hoewel voor mijn gevoel een naam met 2 lettergrepen beter zou passen. Maar ik zou Cash gewoon op zijn Engels uitspreken. O, ja, weet niet meer wie dat was met die andere namen, maar daarvan vond ik Kayan ook erg leuk! Kaya vind ik ook leuk, misschien iets leuker zelfs nog. En daarna Deven. Pff, wij hebben het nog maar heel weinig over namen gehad! Ik heb zelf een naam in mijn hoofd die er niet meer uitgaat. Voor mij is dat echt wel dé naam. Maar mijn man was nog niet echt overtuigd volgens mij...
Ik vind namen echt heel lastig, maar dat is voornamelijk omdat ik in het onderwijs werk en bij heel veel namen toch een 'beeld/oordeel/gezicht' in mijn hoofd heb... Dat maakt het zoeken erg lastig.
Lastig hè die namen... Wij zijn er ook nog lang niet uit. Er komen alleen maar namen bij ipv eraf... Maar ja komt goed
we zouden dan inderdaad cash als geld op zijn engels zeggen. van johnny cash (waylon is van waylon jennings afgeleid ) we hebben nog een andere naam, maar zag van de week cash langskomen op de site van rockingnames. vond ik wel leuk klinken, vriend vond het ook wel een gave naam. we zijn er nog niet over uit ik zei ook tegen vriend: veel mensen gaan dan denk ik kas zeggen?? de andere naam die we hebben is ook maar 1lettergreep 3letters (d.e.x) en de tweede naam staat al vast Joa. (je zegt het op zijn engels dzjoa) vernoemd naar mijn zus (dzjowen joanne) ik hou zelf van namen die je niet vaak hoort en toch niet al te apart zijn haha. vind veel namen leuk. mijn zus werkt ook in het onderwijs en vind namen ook echt heel erg moeilijk.... lijkt me ook lastig. voor een meisje vond ik pippa erg leuk (weet niet of ik dat al gezegd had?) maar daar maken mensen denk ik al vlug pippo van al is er op elke naam wel iets te verzinnen ga nu weer verder met de kerstboom. grappig om te zien hoe leah alle ballen en andere dingetjes bij elkaar hangt haha.
de huisarst heedt mij net zojuist ook nogmaals gebeld schijbaar vanwege de verloskundige hij zegt dus dat ik een bacterie vanuit mijn darmen heb ik mijn urineweg. dus ik vraag :is dat dan blaasontsteking? waarop hij antwoorde hmmwja.. zo kunnen we het wel noemen ja. dus oftewel weet ie het volgens mij niet eens zeker maar moest nog wel meer dan 2 liter drinken en mijn kuurtje netjes afmaken. alleen is het een kuur van 3x daags om de 8 uur. maar heb vandaag pas de eerste om kwart voor 1 ingenomen. dus res ik er 3 niet meer. dus doe ik denk ik vandaag maar 2 en dan morgen 3 en de rest van e dagen netjes 3. en dan diegene die over blijft die dag er na. dat zou toch wel mogen?
Namen: ik zou het uit spreken als cash op zijn engels en ik denk aan geld Amoxicilline kan gewoon. En vandaag 2 nemen. (ik ben apotekersassistente)