Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ matrasje hier wel het aeromatrasje. Maar gevoelsmatige keuze.
    @ dekentje. Hier dekentje en laken. Hier een inbakenslaapzakje na 4 weken en toen hij ging draaien gewoon een slaapzak van de Hema.
    @ aankleedkussenhoes ook van de Hema, stond goed bij het kamertje en zijn prima
    @ dekentje voor de wieg en ledikant heb ik van koeka, vind ik erg mooi
    @ keuzes, haha hou op schei uit...... Zijn niet te tellen.

@ hier, voordeel bij ons is wel, onze spullen zijn nog redelijk nieuw, want ons zoontje is van augustus 2011.
    Dus koop niet heel veel, haha moet mezelf soms in bedwang houden.

@ hier2, erg last van harde buik, miss ook logisch, me man werd geopereerd aan zijn oor. Toch wel ff spannend. Alleen vond ukkie dat ook volgens mij.
    Hij was echt ernorm druk in me buik toen me man weer thuis was. Ik werd aan alle kanten geschopt.

2. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

@ bamjolan volgens mij zin de meeste matrasjes van ikea gewoon 60x120 de standaard maat. die ik heb gezien in iedergeval wel:)
    maar uiteindelijk kon ik een matrasje van schoonzusje overnemen dus dat vond ik ook prima.

@ aankleedkussenhoes. ik vind dat zelf prettig omdat je het lekker uit kan wassen als het vies word. en omdat het lekker zacht ligt voor de kleine. en ik denk als de kleine nat is het een beetje schuurt en plakt zonder hoes.beetje stroef;) maar dat moet ik allemaal ook nog uitvinden hoor hihi.

@ bedje doen wij dekentje en lakentje.
    en als dat niet werkt doe ik het dekentje in een dekbeshoes.
    een dekbed mag niet. dus of het dekenje nou op de laken ligt of in een dekbedhoes maakt denk ik niet zoveel uit.

@ maxicosi hebben we een universele hoes in voor als de kleine spuugt de bekleding niet vies word.
    ( hebben namelijk licht beige )

@ voor de rest simpel badje. 3 a 4 badcapes
    hydrofieldoeken hydrofielwashandjes en spuugdoekjes.

@ wat setjes kleertjes . niet teveel want de maat weet je nog niet en het is zonde als je veel hebt gekocht en het niet past. en je hebt het zo in huis.

@ voor de rest wat luiers , maar er zitten er vaak ook al wat in prenatal doos/ etos box etc. dan zou je aan 1 pak erbij mt 1 wel genoeg hebben voor de eerste week hoor:)

@ fles etc ik zou het ook eerst proberen met degene die in je gratisdoos zitten. en mocht je borstvoeding geven heb je er voorlopig helemaal geen nodig:)

@ wat je nog meer moet hebben uuhhh geen idee nog.
    maar als je deze dingen van de lijst hebt kom je al een heeeeel eind:)

je moet zo denken . het kan drinken/ het kan slapen / het kan gewassen worden/ afgedroogd worden/ en aangekleed worden.
    dat zijn de belangrijkste dingen:) als je verder nog wat mist komt het echt niet te koste van je kindje. dan heb je het tegen die tijd zo gehaald;) zo ben ik op dit moment gaan denken hihi.

3. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    goedemorgen dames,
    ppff had gister last van mijn buik. vorige nacht begon het al?? leek wel alsof hij meer in de weg zat? gister ook steeds als ik bukte ofzo. dus volgens mij is mijn buik gegroeid;) gisteravond was ik toen ik thuis kwam (naar een bruidsmodeshow geweest met een vriendin) misselijk en had honger?? niks gegeten en maar gewoon gaan slapen. viel gelukkig zo in slaap. was ook erg moe.
    voel me nu weer stukken beter gelukkig.

@tip, voor de voeding... ik wil geen borstvoedende moeders voor hun hoofd stoten;)
    maar misschien is het handig om als je bv wil geven toch een (kleine) verpakking flesvoeding achter de hand te hebben. hier hoor ik ook vaker verhalen dat de moeder in de eerste dagen minder melk had en de baby bleef huilen.
    zelf ook gehad met waylon, die bleef de 2de nacht huilen... ik had geen melk meer. de kraamverzorgster had gezegd dat we hem geen water ofzo mochten geven.... toch gedaan en hij viel in slaap:) kon ik weer wat melk aanmaken.

ik ben zoiezo van plan om bv en flesvoeding te geven, want we zijn al 2keer terug gemoeten omdat ze zo geel zagen (bilirubine te hoog) en dan een paar dagen ziekenhuis onder de lamp. ik hoop dat door flesvoeding bij te geven ons dat bespaart word (bilirubine word afgevoerd door vocht, maar dat kregen ze naar mijn idee te weinig binnen??

ik heb van de week terug zitten lezen in mijn kraamboek bij leah en toen ze terug in het ziekenhuis lag kolfde ik in een klein uurtje 85 cc!!!:$ das echt niet veel.... bij waylon had ik dat in een kwartiertje ofzo.
    hoorde ook van een nicht van vriend dat die lang kolfde, dacht dat ik zo vreemd was dat ik er zoon hekel aan had?? maar die kolfde 10minuten en had gelijk meer dan 1voeding;)
    ik heb wel een electrische kolf, toen gekocht bij leah. dat vond ik wel makkelijk.
    misschien dat ik nu ook weer ga kolfen en het via de fles geef? dan weten we wat ze binnen krijgen.
    (wilde ik bij waylon ook, maar de kraamverzorgster toen heeft toen zo zitten praten dat ik toch maar gewoon door gegaan ben... hopelijk blijf ik nu bij mijn gevoel)

@bedje kort opmaken, wij legden ook wel een paar boeken ofzo halfverwege onder de matras omdat door de lakens eronder de matras schuin lag en het hoofdje meer naar beneden.

4. prachtigwonder

mijn vk vertelde me van de week dat ik geen voeding in huis hoef te halen. omdat hun dat altijd bij zich hebben mocht het niet lukken om bv te geven.vaak zien ze snel genoeg of je het wel of niet nodig hebt vertelde ze. en dan kan ik dat beetje van de vk krijgen.
    maar mischien dat niet alle verloskundige zo denken;) maar ik vond het wel fijn dat ze me dat vertelde .

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    De overstap word wel makkelijker als je wat in huis haalt.
    Al doe ik het zelf ook, een klein pakje.
    Zodra ik maar een gevoel krijg dat ze nie genoeg heeft, kap ik er ook meteen mee :D
    En ben zeker pro bv hoor!!

6. prachtigwonder

haha. ik denk altijd vroeger hadden ze alleen maar de borst en het is er voor gemaakt dus zou het eigenlijk altijd moeten lukken.
    ik denk dat de mensen in de loop der jaren heel erg verandert zijn en de eisen verhoogd hebben. en ik denk dat het vaak daarom ook niet lukt. maar wieweet geef ik het ook wel snel op ;) maar haal geen voeding in huis. omdat ik weet dat als ik voeding in huis heb ik te makkelijk op kan geven. als ik he tniet in huis heb denk ik dat ik meer doorzet.hihi

7. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier was er bij leah geen keus van wel of niet doorgaan, want ze had geen kracht genoeg om te drinken, gaf heel vlug op en viel daardoor te veel af. daarbij kwam dat haar bilirubine te hoog was en daardoor werd ze nog suffer, kon zich niet warm houden enz.
    ik had achteraf gezien te weinig voeding voor haar.
    bij waylon had ik wel genoeg dat heb ik ook langer volgehouden (maar hij moest in het begin toch nog naar het ziekenhuis onder de lamp)

een vriendin van me had hele grote borsten (echt heel groot;) cup H of I) en ze had geen druppel melk. dagen geprobeerd maar er kwam niks uit. dus dat zegt ook niet altijd wat.

mijn moeder haar voeding was niet genoeg, er zat niet genoeg in. want na 6 weken woog mijn oudste zus weer net zoveel als bij de geboorte.

ik weet nu dat bv niet altijd een logische keus is.
    hier kan je bij de etos van die proefverpakkingen (om 1fles van 200ml te maken) van nurtilon te kopen.
    hier geen verloskundige, wel kraamhulp, maar de kraamhulp bij waylon was ook niet alles...

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Natuurlijk kan iedereen BV geven, uitzonderingen daar gelaten.
    Maar als je al eerder een kindje hebt gekregen die uitgedroogd was, terwijl hij normale zuigkracht had, en daardoor terug 8 dagen moest worden opgenomen terwijl ik me niet mocht laten opnemen (na 4 dagen mag het niet meer) en met NU nog 3 kinderen erom heen is dat geen doen.
    Vandaar dat ik zelf niet alles op alles ga zetten.

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn 2e dochter heb ik overigens wel 3 maanden volledig gegeven (vraag alleen niet hoe, al die 3 maanden om de 45 minuten moeten voeden pfff Haha) dus niet alleen maar negatieve ervaring, maar ook kijkend naar de andere kids :D

10. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik wil ook borstvoeding gaan geven maar voor mij is het ook lang niet zo vanzelfsprekend dat het allemaal goed zal gaan omdat ik een borstverkleining heb gehad. Het is gelukkig wel al 8 jaar geleden en het schijnt dat dat wel positief is, als het wat langer is geleden. Maar dan nog is het natuurlijk afwachten. Hier in Turkije heb je geen kraamhulp of zo, wel blijf ik geloof ik 1 nacht in het ziekenhuis na de bevalling (minimaal) dus hopelijk dat ik daar wat hulp krijg dan.
    Ik heb hier trouwens nog niet van die kleine verpakkingen kunstvoeding gezien. Denk wel dat ik wat in huis zou willen hebben. Ik zit ook te kijken naar flesjes, maar pff zie door de bomen het bos niet meer.
    Er is inderdaad zoveel keuze in alles! Vind het ook lastig hoor. Maar komt vast allemaal goed.

11. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ben trouwens vandaag 28 weken! Weer een mijlpaal! Het gaat echt wel hard ineens vind ik.

12. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het gaat zeker hard, ik ben ook al de 28 weken voorbij!
    En hier ook zo'n twijfelkont hoor, ik word helemaal gek als ik in de winkel sta, helemaal als ik alleen ben. En m'n vriend maakt het ook allemaal niet uit dus dat schiet ook niet op haha! Gelukkig heb ik een vriendin met een kindje van 5 maanden dus ik vraag haar regelmatig om advies.
    Uiteindelijk heb ik een matras gekocht bij Ikea, binnenkort dekentjes en lakentjes halen.
    Sinds een paar dagen heb ik het trouwens wat benauwd, jullie ook?

13. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik heb Gisteren tevallig ook het matrasje van 59€ bij Ikea gehaald met nog een los topmateasje (handig om even snel te wassen...). En gisteren bij Lief een heel mooi aankleedkussenhoes gehaald, veel te duur eigenlijk, maar de andere wil ik dan wel zelf gaan maken. Ik ben nu bezig met de wikkeldeken voor in de maxicosi...

14. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Pfff, m'n winterjas kan bijna niet meer dicht maar het is zo lastig om een leuke/betaalbare positiejas te vinden. Normaal gesproken heb ik al maat 48 dus veel keus heb ik niet. Een gewone jas één maat groter nemen zou nog kunnen, maar ik had vandaag een maat 52 aan en dat zag er echt niet uit. Nou ben ik alleen bang dat als ik een 50 neem, hij over een paar weken weer te klein is. Lastig!

15. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Hier ook afgelopen week uit de jas gebarsten haha! Voering was gescheurd middenachter en de knoop sprong er vanaf en de andere knoop hing aan een draadje van bijna 3 cm..
    Baalde wel want ik vind die dingen echt duur voor die laatste weken nog :( Maar zonder is ook geen optie.
    Heb uiteindelijk een jas via internet gekocht bij growingposition. Ben er erg blij mee hoor, heerlijk, maar had die 79 euro toch liever aan iets anders uitgegeven..

Ik koop nu echt niks meer, behalve dan een pyama-achtig iets. Ik draag die dingen nooit, maar wat is handig rond/tijdens/na bevalling?
    Is zo'n pyama handig of is een joggingbroek of zo met tshirt ook goed?

16. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hihi, hier kan ik smorgens nog redelijk mijn jas dicht krijgen....
    savonds amper;):D
    ik hoop dat ik het nog kan rekken tot de uitverkoop en bij de h&m ofzo een redelijk goedkope jas kan vinden.
    open laten ofzo is ook geen optie....
    en anders zoek ik wel op mp.

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik hb een hele grote jas, gekregen van een moeder op school in de zwangerschap van mn zoontje hihi gebruik m nu dus weer!!
    Ideaal!! Hahaha!!

Qua bevalling ik heb gewoon die dag mn eigen bovenkleding aan gehad haha wist ik veel dat ik die dag zou bevallen, weeën begonnen ineens om 14.30.

Bij mn oudste 2 mn pyama!
    En ben met slip, zonder bovenbroek, de ambu in gereden na de bevalling van mn 2e haha

Na de bevalling van zoonlief in het ziekenhuis, had ik gewoon mn positiebroek aan maar een joggingsbroek kan toch ook gewoon :D
    Verder had ik gewoon nachtponnen, dus zonder broek zeg maar haha!!

Pffff maakt me wel even zorgen nu!!
    Zoals jullie weten was mn zoontje veels te klein door een placenta defect (verkalking).
    Ik krijg daardoor "meerdere" echo's (zeggen ze).
    Ik heb met 20 weken de SEO gehad.
    Nu met 30 weken krijg ik nog een groeiecho.
    Deze word bij een echopraktijk met verloskundigen gedaan en niet in het ziekenhuis.
    Wat ik wel apart vind, is dat de arts assistent bij mijn controles tussen de 5 en 10 weken in gezegd heeft, dat ze alvast wat data wilde vastzetten voor echo's.
    Dit is uiteindelijk nooit gebeurd.
    Stel dat de verloskundige op 30 weken niets geks zien, wat bij Zoonlief met 31 weken ook het geval was, krijg ik dan geen echo's meer?
    Bij mn zoon gebeurde het ook pas na 31 weken dat de placenta niks meer deed.
    Ik maak me best even zorgen, aangezien ik de kleine meid ook niet meer met overtuiging voel, zelfs niet als ik lig of als ik duw in mijn buik.
    Ik kan haar wel voelen liggen, onder mijn maag, maar als ik er op druk blijft reactie uit.
    Heel lichtjes voel ik haar dan wel onderin.
    Dat zal ook vast ruimtegebrek zijn hoor met 27 weken maar vind t toch weer eng allemaal...

18. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg mijn jas tot nu toe nog eenvoudig dicht maar als ik 10 lagen kleding aanheb voel ik me toch wel erg opgepropt haha. Ik heb het nogal snel koud dus 2 truitjes, heel dik gebreid vest en een hele dikke shawl in mijn jas proppen is soms wel wat krap :)

Gisteren naar de babydump-opnieuw. Dit keer hele andere ervaring: onwijs veel personeel en super hulp! Donderdag liep er zowat niemand rond en moest ik zoeken naar hulp en toen vond ik een man en die had er overduidelijk geen zin in :)

Heb t hoppop badje gekocht en hij is mooi :) ook een dikker en breder aankleedkussen gekocht en de kinderwagen en maxicosi gekocht. Blij :)

Moet nog steeds een hele waslijst maar dit kan van mijn lijstje woehie!
    Kamer is bijna klaar, de muur staat, is gestuct en nu nog de laatste keer schilderen en dan de deur nog lakken en dan is t kamertje af! Dan nog wat aankledingdetails en nachtlampje en zo. Dat is meer mijn ding, daar word ik blij van haha.

Verder schop de kleine steeds tegen mijn blaas of iets, krijg af en toe echt zo'n naar gevoel down there als hij schopt! Gelukkig helpt mijn vriend zijn hand op mijn buik nog wel om hem wat rustig te krijgen haha

19. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Toen ik van Miriam beviel, had ik een lange rode nachtpon aan, met Snoopy erop :D Had uiteindelijk graag naakt gewild, het was zo warm, maar dat ging helaas niet. Ik werd ingeleid, dus lag aan monitoren e.d., en het slangetje van de ruggenprik (oh, heerlijke pijnstillers!) zat ook in de weg.

Bij zoonlief hoop ik thuis te bevallen, zal eind zomer wezen, dus ook warm. Indien nodig zonder kleren aan, als ik dat prettiger vind. Leeuwman en Leeuwmoeder weten wel hoe ik eruit zie, en de verloskundige moet niet piepen: ze wordt ervoor betaald :D

20. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Qua slaapkleding voor de kleine: eerste 4 maanden ingebakerd, desnoods met een slaapzak daaromheen als ze zich telkens los woelde. Daarna slaapzak, met een deken als het koud was. Ook omdat ze het heerlijk vond / vindt om lekker ingestopt te worden. Na zo'n 18 maanden met de slaapzak gestopt, en overgegaan op alleen dekens. Ze ligt nu voor de 2e nacht in een 'groot' bed onder een dekbed :)

Wij hadden trouwens wel de Aerosleep matrashoes en matrasbeschermer. Het is waarschijnlijk pure laaienlichterij, maar Miriam was en is een buikslaper, dus wij voelden ons er prettiger bij. Voor onze gemoedsrust hadden we het geld ervoor over :)

Deel Deze Pagina