Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik heb daarstraks voor de februari 2010 mama's een foto gemaakt, ik kom hem hier ook ff spammen.
    Mijn eerste buikfoto (van dit kindje) hier op ZP :p

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Wow, mooie buik!

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @prachtigwonder: Helaas, die angst blijft altijd wel. Probeer vertrouwen te hebben in jezelf en je kindje! En ik snap je gevoel wel, ik ben het zwanger zijn ook wel 'zat'. Vind mezelf nu wel groot zat, en ben zo benieuwd naar mijn zoon! :)

4. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Tnx Leeuw! :)

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Lilalief ook al een aardige buik zeg! :D

Ik ben bij mn kids in een nachtpon bevallen haha en bij mn zoontje helemaal niets aan, was in ziekenhuis en zat lekker de hele tijd onder de sproeier.
    Lag wel te rillen van de kou overigens haha
    Op t moment van de laatste weeën maakt het je niet zoveel meer uit wat je aan hebt en hoeveel mensen er om je heen staan, het word verloskamer is dan ook wel letterlijk om je te verlossen ahhaahhaha

6. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Nou, nogal :D

De bevalling bij Miriam duurde uiteindelijk 2 dagen, en ben in het ziekenhuis wel door een paar ploegen wisselingen heen gegaan. Ik geneer me toch al niet zo snel, dus als er weer een nieuw persoon voorbij kwam had ik zoiets van: "Wil jij het ook zien? Prima, joh." Had echt het gevoel dat half Christchurch tussen mijn benen heeft zitten koekeloeren :D

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hahaha geweldige omschrijving!!!
    Ik vrees dat dit kindje erg snel op de wereld zal zijn.
    Mijn oudste 38 uur prima bevalling, mijn tweede 12,5 uur met de laatste 10 min van 6cm ontsluiting naar geboorte met weeënstorm vreselijk.
    De derde 6 uur, perfecte bevalling verder ondanks wat dingen na natuurlijk.

Dus ben benieuwd wat deze kleine meid doet, 3 uur? Hahahaha

8. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Lilalief, mooie buik hoor.
    Tis nooit goed qua buik, de ene is te klein, de andere te groot. Ik heb een behoorlijke buik, maar de mensen die er 'verstand' van hebben zeggen dat het niet abnormaal is, maar ik ben ZOOOO klaar met alle opmerkingen. Iedereen vraagt of ik niet zeker weet dat het er geen twee zijn, zou ik toch wel weten na 7(!) echo's!!!! Heel irritant. Gelukkig snapt mijn vent het heel goed.

Ik ben zwanger zijn ook zat, het is nodig om mooi kindje te krijgen en het is ook geen ramp, maar er zijn zo veel beperkingen en dat is voor iemand die zo druk is als ikke heeeeeeeel vervelend. Vrijdag bruiloft van mijn zusje en heb echt zin om heerlijk te dansen met al onze vrienden (wij hebben veel dezelfde vrienden), maar springen en hupsen is niet zo succes. Gisteren wel openingsdans geoefend (gaan met 17 man LMFAO dansen) en dat ging wel aardig, maar zo snel moe!
    Mis ook echt sporten en zo! En als iedereen dan vertelt hoe dik je bent, helpt ook echt niet!
    Verder alles goed hoor! Nog ruim twee maanden en stucadoor is nu kamertje strak aan het maken, zo'n zin om het allemaal af te maken en er helemaal klaar voor te zijn.
    Morgen trouwens eerste zwangerschapsgym lesje, mooi op tijd bij 30 weken, want de 2 volgende weken zal het wel niet door gaan, dus dan loopt het door tot 39 weken, maar eens zien of we dat halen!

9. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hey meiden!

Wij zijn deze ochtend terug bij de gynaecoloog geweest op controle :)
    Ons meisje lag nu (vandaag 28weken) netjes met haar hoofdje naar beneden gedraaid en doet het verder fantastisch :)
    Word nu geschat op 1kg300, loopt ongeveer een weekje voor op de groei dus was allemaal goed :)
    Wel had ik een beetje ijzer tekort dus moet pilletjes halen was nog niet zorgwekkend maar was aan de lage kant.
    Kleine meid lag de hele tijd met haar handjes/armen over haar gezichtje dus echt mooie echo's hebben we deze keer helaas niet, ze was wel aan het drinken zo schattig dat snoetje dan :D
    3 januari hebben we nu de 3D echo ben benieuwd of ze dan wel een beetje goed ligt;)

Verder; alles wel goed op het einde van de avond voel ik wel dat ik meer last heb in mijn rug maar ja ook wel normaal met zo'n dikke buik en dan een 22 maanden oude peuter die me voortdurend nodig heeft;)

@opmerkingen ivm buik: oh ik raak er ook al aan gewend.. Hoe vaak ik niet hoor dat ik toch wel al een hele grote buik heb en dat ik toch nog een hele poos moet gaan.. Ik antwoord gewoon; ja komt doordat ik een grote baby draag en veel vruchtwater heb ;)
    Maak me er echt niet meer druk om we moeten allemaal groeien voor onze kindjes en idd de ene al wat meer dan de andere;)

@zwangerschap: Ik moet zeggen dat ik mijn buik nog niet zat ben, hoewel hij 's nachts toch wel wat in de weg begint te zitten om te draaien. Maar dit is mijn allerlaatste zwangerschap dus ik probeer er echt heel erg van te genieten!
    Al wil dat niet zeggen dat ik enorm uitkijk naar het moment dat we ons meisje eindelijk kunnen knuffelen :D
    Beetje dubbel gevoel dus :p

@Bevalling: Ben nu ook wel benieuwd of een 2de echt vlotter gaat.. Hoop eigenlijk van wel ;) Bij mijn zoontje uiteindelijk 14uur over gedaan.

@Lilalief: Mooie buik hoor!

@Leeuwtje: Haha :D Ja dat gevoel had ik ook, had toen echt geen schaamte ik had ook zoiets van als jullie ervoor zorgen dat de baby er snel uitkomt mag iedereen wel even gluren:D

10. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Ik zou geen bh met je bevalling aandoen is niet handig als ze je kindje bij je willen leggen. Lichaamswarmte is het beste.

11. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Gave foto!! Ik heb ook zo'n buik, lekker naar voren

12. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

daar heb je gelijk in:) dan doe ik enkel een shirt.

13. prachtigwonder

het lijkt mij trouwens veel fijner om thuis te bevallen..
    je eigen vertrouwde omgeving. niet die stress dat je met weeen in de auto nar het zh moet etc. maar aan de andere kant als het kindje niet helemaal in orde is vind ik het zh toch wel een fijner idee.
    en nu met die placenta en streptococcen is het mischien wel het verstandigst om in het zh te bavallen. overgens als de streptococcen nog actief zijn moet het zoiezo in het zh dus heb ik al geen keus meer.

14. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ gave foto lilalief!!
    @ bevallen, pfff bij me zoontje was 4 uur, hoop nu niet sneller hoor.
    @ hihi maxi cosi van zolder gehaald!!

15. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ooo, 28 graden, dat klinkt nu wel erg lekker hoor, hier regent het al de hele dag en ik heb het koud :p. Hoewel ik temperaturen tot 25 graden eigenlijk het lekkerst vind, kan ook niet zo tegen de warmte, dus ik ben wel blij dat ik niet zwanger ben in de zomer.

Buikopmerkingen: die verschillen heel erg: de één zegt: wat een bescheiden buikje en de ander zegt: jemig, wat heb je een grote buik. Ik vind hem precies goed :D. Wel irritant als mensen die hem groot vinden zeggen: "maar ja, je bent van jezelf al stevig he? " :x

Onzekerheid: blijft hier ook hoor, er kan altijd van alles fout gaan, maar ik probeer me vast te houden aan het feit dat het meestal goed gaat. Vroeger dacht ik dat alleen de eerste 12 weken spannend waren, maar niet dus!

Kamertje: m'n vader wil toch eerst de muur waar het behang op komt glad maken (eerst zei hij dat het niet nodig was) dus het zal wel begin volgend jaar worden voor het kamertje helemaal af is. Wel jammer, maar ja, ik kan hem moeilijk dwingen eerder te beginnen ;).

Fijne dag meiden!

16. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Turquoise :) dacht eerst wit maar er kan best een kleurtje bij :)
    Zal deze week even een fotootje uploaden!

En "maar ja, je bent al stevig van jezelf" is echt een dodelijke opmerking als je je al zo voelt.. Ik zeg bij dat soort dingen altijd; ja zeker, maar als e niks leuks kunt zeggen mag je ook gewoon e mond houden hoor. (Met brede grijns om t een beetje in te kleden) Helpt enorm!!

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Wat een verschil bij iedereen, ik heb echt nog een klein buikje, wel zichtbaar maar niet groot ofzo... Maar dat was bij de vorige zwangerschap ook zo. Dus wat mij betreft mag het zo blijven!
    Ik merk wel dat m'n energieniveau stukken lager is dan vorige keer, nu heb ik echt behoefte aan een rustuurtje 's middags en 's avonds echt vroeg naar bed...

18. prachtigwonder

toen straks bij de drukkerij geweest voor geboortekaartje offerte. ik ben me het apezuur geschrokken:$ kaartjes waren 1,24 inclusief. en wilde 55 kaarten dus dat is 68 euro maar met drukken erbij kwam ik op 184 euro:$:$ dus gewoon even meer dan 100 euro! dat vind ik echt absurt!

dus ik net naar een andere drukkerij. en daar kwam ik totaal op 154 euro. nog duur maar scheelt toch al weer 30 euro!
    het is dubbel bedrukken en kleur dus vandaar dat de drukkosten ietsje hoger liggen maar bij die andere vond ik het echt niet normaal.
    dus heb ze nu hier besteld. ze sturen van de week een proefdrukje op en zorgen dat einde van de week de envelopjes klaarliggen:)

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben voor 60 kaartjes 189 kwijt.
    Ook nog erg veel vind ik zelf maar hier ook voorzijdig bedrukt en een doorzichtig plasticje er om heen hihi
    Maar de prijzen voor sommige zijn echt belachelijk!
    Daarom stuur ik selectief, anders was ik zo 200+ kwijt geweest!!

20. prachtigwonder

wat kosten jou kaartjes zonder drukkosten? . mijn kaartjes waren voor 55 stuks 68 euro maar er kwam bog eens 116 euro bij aan drukken..
    ja abnormaal he hoe duur alles is tegenwoordig pfff. wij hebben ook 30 mensen af laten vallen waar we eigenlijk weinig mee hebben. het is toch voor ons een flinke uitgave. gelukkig heb ik bij die andere drukkerij voor 30 euro goedkoper. scheelt toch wel een hoop:)

ik heb dit kaartje : Happy de Beer :: Belarto&

Deel Deze Pagina