Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ 3kats: liggingsecho rond 36 weken zag ik online staan

2. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Ik krijg geen groeiecho, hoor! Wel placenta echo over 2 weken, bij 32 weken! Liggingsecho dan weer bij 36 weken.

3. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik krijg ook een placenta echo, volgende week donderdag.
    Volgens mij verder geen andere echo's.

Van ML moet ik het nu toch wel rustiger aan gaan doen, mag niet meer zoveel schilderen in het nieuwe huis...

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier geen standaard liggings of placenta echo.

Alleen een groei of liggings echo als ze niet zeker weten dat het op schema ligt. Dus bij een grote buik etc.

5. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Hier ook voor zover ik weet geen echo. Voel me wel enorm zeg. Krijg ook van iedereen commentaar..

6. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Jolie: wat vervelend dat je zoveel commentaar krijgt. Proberen je er niet te veel van aan te trekken. Ik vond je er prachtig uitzien op de buikfoto!

7. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ja nou m'n buik groeit gewoon zoals ie groeit, dus ik laat iedereen lekker kletsen hoor ;)
    Donderdag naar de VK, dus als het echt zo enorm is zal zij dat wel weten neem ik aan. Maar ach, zo'n buik is voor veel mensen de trigger om allerlei "wijsheden" er uit te gooien haha!

8. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Jolie: Niks van aantrekken hoor krijg ook voortdurend opmerkingen maar je kan nu eenmaal niet zelf bepalen hoe hard je buik gaat groeien, en ik denk altijd maar; nu mag het gewoon en kunnen we gewoon pronken met een 'dikke' buik ;)

@Echo's: Ik ben best wel verwend hier in België :D Heb maandag de 28 weken echo gehad, 3 januari krijgen we dan nog een 3D echo ben dan 30w3d, daarna bij 32weken nog een echo, bij 35weken, 37 weken en 39 weken en eventueel bij 40 weken nog 1 als we dat redden :)
    Vind het wel leuk dat we ze vaak mogen piepen naar ons kleintje;)

@All: Oh ik heb rugpijn en ik slaap echt zo slecht! Word echt elke 3u wakker lijkt echt alsof ik al op de nachtvoedingen sta... Al hoop ik dat ik nog heel wat ongestoorde nachten ga hebben voor ik terug de nachtvoedingen inga:)
    Verder; wat doen jullie met oud en nieuw? Hier denk ik dat we kerstavond alleen vieren met het gezin, oudejaarsavond vieren we altijd met mijn familie (moeder, oma & opa, ooms en tantes, neefjes, nichtjes, ..) mijn schoonfamilie wou wel graag dat we langskwamen bij hen voor kerstavond maar ik heb er echt geen zin in.. Is ook helemaal niet gezellig daar en nu ik zwanger ben zit ik heel graag in mijn eigen huisje ook omdat mijn zoontje dan gewoon in zijn bedje kan. Heb ze gezegd dat ze eventueel wel naar hier kunnen komen (wat ik liever ook niet heb eerlijk gezegd..) maar dat wilden ze ook niet dusja.. Kans verkeken ;)
    Ik kom nu vast een beetje cru over als het over mijn souders gaat maar ik word er soms helemaal turrelure van! Schoonpa praat de hele tijd over zichzelf en gaat constant in discussie met vriendlief over echt ALLES! Schoonmoeder daarintegen zit er dan maar bij voor spek en bonen en verteld praktisch niks de hele avond echt geen fijn gezelschap..;)
    Nog mensen die kerst alleen vieren?

9. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Nou bij ons niet echt opwekkend hoor haha, eerste kerstdag met hele familie bij mijn ouders en tweede dag naar mijn schoonouders (want ja, als we bij mijn ouders zijn geweest moeten we compenseren... Zucht..)

10. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Mensen hebben altijd wel wat te zeuren, laat ze maar lekker praten. Ze zijn gewoon jaloers :p

11. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @Feestdagen: Wij vieren die ook alleen als gezin. Het heeft zo zijn voordelen als de rest van de familie aan de andere kant van de planeet zit :D Manlief en ik zijn toch al niet zo kerst-happy, dus dit bevalt ons prima. Lekker BBQ aan in de tuin en gaan met die banaan :)

12. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ow wat leuk! Dat lijkt me dan wel relaxed van aan de andere kant van de wereld zitten: bbq aan met kerst en geen gedoe!

@ego berichtje: ik vind het zoooo moeilijk om voor mezelf te kiezen! Deze twee weken is man vrij en die heeft energie te over. Ik werk maandag en dinsdag bijelkaar 22 uur en ben dan woensdag altijd huilerig van moeheid. Nu heeft hij doodleuk voor morgen twee kraambezoeken (in den haag en in tilburg, bij ons vandaan allebei een dik uur rijden) afgesproken en moeten we nog langs utrecht voor de prenatal en babydump en ik moet 's morgens nog 3 uur werken. En ik zit gewoon te janken bij het idee van dat gehaast en de hele dag onderweg zijn.
    Ik heb al zo vaak gezegd dat ik zooooo moe ben op woensdag en hij zegt nu: nou, van in de auto zitten en een baby vast houden word je toch niet moe?! Je hoeft verder niks te doen!
    Hoe moet ik m aan z'n verstand brengen dat dat nu echt te veel is voor me?

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Wij doen kerst en oud en nieuw vieren met mijn moeder, zoals altijd.
    Gewoon gezellig, kleinigheidje en klaar.

Hier ook veel harde buiken vandaag, maarja beetje druk geweest.

14. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Heb je de telefoonnummers? Dan gewoon bellen en de kraambezoeken verzetten.

15. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    @ Jolie: dat is vervelend zeg, zwanger zijn is al vermoeiend genoeg, kan me voorstellen dat je geen zin hebt om een vol dagprogramma te hebben. Twee kraambezoeken op één dag is normaal gesproken al best veel, helemaal zo ver uit elkaar. Kan je er niet één verplaatsen?
    Ik werk nu halve dagen (ene week 4 dagen, andere week 5 dagen) waarvan zo veel mogelijk thuis. Vandaag moest ik naar kantoor en na een halve dag was ik gesloopt! Laat je man maar eens op dit forum kijken, dan ziet hij wel hoe zwaar wij het hebben ;). Sterkte meid!
    Wanneer gaan jullie met verlof? Ik officieel 25 januari, maar ik hoef maar 3 vakantiedagen op te nemen om een week eerder vrij te zijn dus 18 januari is mijn laatste dag. Nog maar 15 halve dagen werken! (ben volgende week lekker weekje vrij) :D
    @ Kerst: eerste kerstdag gaan we een paar uurtjes naar m'n schoonouders waar het er altijd zo gek aan toe gaat, zo bieden ze nooit iets te drinken aan. M'n schoonmoeder is wel lief, maar m'n schoonvader is echt een egocentrische, agressieve ...
    Tweede kerstdag eten we bij mijn ouders.
    Vriend en ik hebben allebei een hekel aan de feestdagen en zoals iemand anders ook al zei: als je naar de ene familie gaat, "moet" je ook naar de andere. Volgend jaar ontvluchten we de kerst weer als het even kan, lekker naar een warm land! (vorig jaar zaten we met kerst in een hemdje op het strand van Albufeira, heeeeerlijk!)

16. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Heb t net er uit gegooid..
    Hele tijd hoor ik: je moet eens wat rustiger aan doen! En wel steeds deze acties van zowel man als familie als werk en nu was t een beetje de druppel.. Lucht erg op en ik hoef niks meer morgen :)

Sorry voor m'n gezeur hoor meiden, ik ga slapen en morgen ben ik weer gezellig ;)

17. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ja, Leeuwman en ik gingen met de kerst altijd ergens een hotelletje in, lekker bij alle drukte vandaan :D

18. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Fijn dat het geregeld is, en dat je vent het nu eindelijk doorheeft :) Slaap lekker!

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Steph hier is 3 feb mn laatste werkdag.
    Maar momenteel ben ik niet aan het werk, kerstvakantie was ik sowieso al vrij.
    Dus 30 weken na de kerstvakantie dan nog ik nog 4 weken maar mag van leidinggevende eerst mn verhuizing doen en op orde komen.

20. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Zo, daar ben ik ook weer eens.
    Heftige tijd achter de rug, met maandag de begrafenis van een jonge moeder.
    Ik ben nog steeds daar emotioneel (en lichamelijk, veel lopen) aan het bijkomen.

Buik groeit lekker. Krijg nu inderdaad vragen van hoe lang nog. Als ik dan zeg nog 2,5 maand, dan wordt ik verbaasd aangekeken.
    Oudjaarsdagochtend hebben we nog een groeiecho.

Ik hoef dit jaar ivm met mij ziekmelding niet te werken, oud en nieuw ook niet, dus da's erg luxe.
    Kerstavond eten de buurtjes (tevens vrienden) hier en gaan we daarna met z'n allen naar een levend kerstspel kijken.
    1e kerstdag als gezin thuis. Erg suf vind ik dat:)
    2 kerstdag brunchen bij mijn schoonouders en daarna wordt er door mijn familie gedineerd bij mij thuis. Ik zit al bomvol als ik eraan denk, maar gezellig wordt het vast.
    Oud en nieuw bij en met 2 bevriende stellen, ook blijven slapen bij die vrienden. gezellig.

Ik schrik elke keer weer als ik hier verhalen lees over bloedverlies (Steph ed) fijn dat het tot nog toe bij iedereen die regelmatig een update schrijft goed gaat. Steeds meer overlevingskans hebben onze babysinbuik gelukkig.

Deel Deze Pagina