Maart 2013 mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefschaapje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @Jolie : Ook hier in Nl kan je gewoon bbq-en met de kerst hoor. Hebben wij ook wel eens gedaan. Super gezellig. Party tent opgezet, terras kachels aan, en bbq er onder. Lekker wat dekentjes erbij en gaan met die banaan :p Was met ongeveer 17 man familie.

1ste kerstdag komen mijn moeder en broertje ( misschien met zijn zoontje) hier gourmetten.

2de kerst is bij mijn schoonouders.

Dit is de 6de kerst die wij samen gaan vieren en hij is voor het eerst beide dagen vrij !!! *me happy*

Hij heeft wel nachtdienst met de jaarwisseling, helaas.

2. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ steph, hoe is het nu met je? Geen boedverlies meer?
    @ Jolie, konden mannen maar soms een week zwanger zijn.... Fijn dat je het eruit hebt gegooit. Je moet ze alles vertellen, hihi.
    @ placentaecho? Die van mij is al zo vaak bekeken.... Met 32 een groeiecho en dan met 36 weken een liggingsecho.
    @ jolie volgens mij, ik word soms ook gek van die opmerkingen, vooral de vraag zijn het er geen 2 of 3? pff dan ontplof ik soms bijna.
    De domste die ik heb gehoord was:
    Je hebt een dikke buik, dan krijg je zeker ook een dik kind..... Nou toen heb ik me echt moeten vermannen.
    @ verlof, mijn contract loopt 24 Jan af, en neem nog een week vakantie op. Me zwangerschapsverlof via uwv en dan weer terug naar mijn werkgever. Pffff erg blij dat ik een baan heb na me verlof. Vorige keer niet namelijk.

3. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @gebakje: heb je gelijk in :) en aangezien ik t dit jaar voor het eerst niet koud heb (lang leve het kacheltje in m'n buik) lijkt t me heerlijk zelfs!

@steph: officieel 28 januari verlof maar 24 is m'n laatste werkdag. En twijfel over twee weken eerder. Kan geregeld worden qua waarneming dus zou wel heerlijk zijn. Maar opnieuw moeilijk om die keuze te maken.. Nou ja, eerst de feestdagen maar over en daarna beslissen.
    (uitstellen is ook een hobby hihi)

4. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

mijn moeder heeft gevraagt of ik vanavond mee ga zwemmen in een binnenzwembad. maar nu vraag ik me toch wel af of dit wel goed is ivm de bacterien in het water?

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Je hebt een slijmprop zitten, als je die verliest word die ook gewoon weer aangemaakt hihi je hebt zelfs buiten een zwangerschap om ook een slijmprop down there zitten :D
    Als zwangerschapszwemmen ook kan, kan dit toch ook :D
    Anders even je gyn of verlos vragen gezien het bloedverlies toen, of zwemmen nu kwaad kan?

Ik ben gister gebeld door kraamzorg.
    Ze komt in januari langs voor de intake.
    Erg apart vind ik zelf, bij mn andere 3 kids zijn ze nooit op huisbezoek geweest haha

6. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    ah thanks, had ik natuurlijk zelf ook kunnen kijken...:)

luisteren naar manlief en wat rustiger aan doen, anders kom je jezelf echt tegen hoor!

@ hier nog geen plannen met kerst....
    Ik denk dat we gewoon naar Leeuwtje83 toe gaan.... bbqen lijkt me wel wat:p:D

volgende week vrijdag contole en 's avonds 3 d echo....ben zo benieuwd:)

xxx

7. prachtigwonder

ik ben ook elke dag in bad geweest tot nu toe en dat mocht ook dus ik verwacht dat zwemmen ook wel mag. maar vanwege mijn blaasontsteking die ik had of nog heb? ben ik ook een beetje bang.
    hihi en ze zeggen als je ontsluiting heb mag je ook niet zwemmen. nou uuh dat kan ik zelf niet checken he hihi;) je hoort vaak dat mensen ontsluiting hebben een klein cm zonder dat ze het zelf weten.
    maarja dan zou ik ook niet in bad mogen. dus ik denk dat ik makkelijker moet gaan denken. ik moet gewoon netalsof doen dat ik in bad ga liggen. alleen is het een iets groter bad:p
    er zijn mensen die met 40 weken zelfs nog durven te zwemmen dus dan moet ik dan ook makkelijk kunnen.
    eerst maar eens kijken of mijn bikini nog een beetje past haha

8. prachtigwonder

hier nog geen telefoontje gehad. bij welke kraamzorg zit je?
    als goed is komen ze hier ook thuis. doen ze enkel bij het eerste kindje.
    ben beniewd wanneer ze bellen.ik dacht dat er stond met 29 weken.

9. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Hier ook afspraak met de kraamzorg, eerste week febr.
    Stomme is dat ikzelf steeds denk: dat is te laat hoor, dan is ie er al..
    Terwijl ik 10 mrt ben uitgerekend dus als het goed is zit hij dan nog veilig binnen :)
    Heb alleen vanaf het begin al het idee dat hij er voor maart is. Maar ik heb sinds de 20 wk geen echo meer gehad dus een enkele aanleiding om dat te denken haha!

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb Careyn Kraamzorg :D

Oh met ontsluiting niet in bad? Ik dacht alleen niet als je vliezen zijn gebroken ivm infectiegevaar maar misschien is dat weer veranderd?
    Qua blaasontsteking, ik weet niet, er zit wel een sluitspier natuurlijk en bacterien die een blaasontsteking veroorzaken zitten alleen rondom anus dacht ik.

11. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Zwemmen mag gewoon. Vlies is gesloten. Je mag inderdaad niet meer in bad als je vliezen gebroken zijn EN je mag geen seks meer hebben als vliezen gebroken zijn. Kan me niet voorstellen dat iemand daar dan nog zin in heeft. Maar komt omdat kindje dan dus niet meer beschermd is.

Hier heerlijk druk weekeinde voor boeg, bruiloft zusje op vrijdag, zondag zelf jarig, eerste kerstdag mijn familie, tweede kerstdag schoonfamilie. Nu al zin in. Ben ongelovelijke kerstmuts en hou er echt heel veel van.

Kraamzorg is hier al geweest, vond ze beetje vroeg, maar wel weer veel geleerd.
    Gisteren voor eerst naar zwangerschapsgym geweest. Wat een mutsen gedoe zeg. Wel gelachen, maar niet zeker of dit bedoeling was, meiden waren leuk, maar ben blij dat ik nog maar 5x hoef, voor de bevalling. Sjeetje mina!

Verder alles goed, begin wel echt last van maagzuur te krijgen, maar dat is ook geen ramp. Kan ik lekker vanille vla gaan eten, yummie!

12. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ Kerst: wij zijn eerste kerstdag eten bij mijn schoonzusje en tweede kerstdag bij mijn schoonouders (mijn eigen ouders leven niet meer helaas). Wel lekker dat er voor ons wordt gezorgd dit jaar, volgend jaar zal het 1e kerstdag wel bij ons zijn waarschijnlijk. Helemaal niet erg, mijn man vindt het leuk om te koken en we hebben dan de ruimte in ons nieuwe huis.

@ oud en nieuw: zijn we wederom bij mijn schoonouders, doen we elk jaar sinds ik mijn man ken (sinds 2009)

@ werk: ik werk momenteel niet, maar moet ondertussen wel solliciteren met een "dikke" buik.

@ buik: grootte valt me nog mee. Valt ook niet op als ik mijn jas aan heb volgens mij. Niemand die er iets over zegt. Buik gaat nu wel aardig in de weg zitten en heb sinds gisteren ook wel echt last van steken bij mijn schaambeen ofzo. En lig ook niet echt lekker in bed. Dus ML had het bij het juiste eind met rustig aan doen.

13. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Even een fotootje spammen van de babykamer :)

14. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Nu met foto ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,4 KB
      Weergaven:
      6
  15. prachtigwonder

leuk meid! lekker fris en vrolijk:) daar hou ik van.
    zijn het de miami meubels? of de hoogglasversie?
    ik heb de miami.

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Leuk Jolie!

17. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    De hoogglans dus dan heet ie Atlanta geloof ik, maar is hetzelfde als Miami toch?
    Ja wilde ook lekker vrolijk :)

18. prachtigwonder

meiden ik ga idd vanaaf maar gewoon zwemmen! manlief is erbij en moeders en het zh is er ong 100 mtr vandaan. dus mocht er iets gebeuren ben ik er snel;)

wel had ik net weer van die vreselijke kramp!! pff wat doen die zeeeeeer.( hoe moet dat als de echte weeen komen?;)) waarschijnlijk iets te druk in de weer geweest en te lang gestaan.
    het is nu gelukkig weer weg. ben gaan zitten heeft blijkbaar geholpen:)
    vanavond lekker rustig plekje in het zwembad zoeken en de drukke kinderen vermijden om mijn buikje heen;) bubbelbad en sauna sla ik over ivm hitte harde bubbels inademing etc. de bubbels in het zwembad zelf mag wel toch ? die zijn niet zo heel hard toch? oooh wat ben ik erg he:)

19. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ jolie: inderdaad erg kleurrijk en vrolijk!

@ kraamzorg: ik heb 15 januari een intake. Beetje vaag want ik vroeg of het in het oude/nieuwe huis het handigste was (we verhuizen wrs het weekend van 19/20 januari) en ze zegt na de verhuizing is aan de late kant maar nu is het ook maar 1 week eerder!

20. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    He meiden, even een vraag; mijn collega gaat op oudjaarsdag trouwen. Nu vraagt ze als cadeautje aan mijn klas (kleuters) voor het bedrag wat ze hebben ingezameld (ong. 25 euro) een 'verrassingsmand'. Wat zouden jullie erin stoppen???
    We hebben al een map met knutsels, liedje, versje en foto's....

Deel Deze Pagina